0 تا 100 راهنمای خرید جک کابینت (نکات مهم قبل خرید)

همه چیز درباره راهنمای خرید جک کابینت


امین هاشمی 28 بهمن 1402 - آخرین ویرایش در22 اسفند 1402 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت آشپزخانه از پرمصرف ترین المان ها خانه بشمار می رود و درب آن دائما در حال باز و بسته شدن است. یکی از مهمترین معضلاتی در زمان باز و بسته کردن درب ایجاد سر و صدا و یا برخورد محکم درب به بدنه کابینت است. استفاده از جک کابینت این معضلات را از بین می برد. جک ها قابلیت آرام بندی دارند و سر و صدا را حین باز و بسته کردن درب کابینت از بین می برند. در حال حاضر جک کابینت را در مدل های مختلف و با جنس های مختلفی تولید می کنند که انتخاب بین آن ها را سخت می کند. بنابراین برای خرید هرچه بهتر آن ها، نیاز به راهنمایی مناسب دارید. در این مطلب قصد داریم دقیقا درباره همین موضوع یعنی راهنمای خرید جک کابینت صحبت کنیم و علاوه بر نکات خرید، انواع آن را نیز بیان کنیم.

نکات مهم در زمان خرید جک کابینت

راهنمای خرید جک کابینت فقط به معرفی انواع جک کابینت محدود نمی شود. در صورتی که قصد انتخاب بهترین جک کابینت را دارید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • یکی از نکات مهم راهنمای خرید جک کابینت آشنایی با انواع جک است. البته در کنار آشنایی با این مدل ها باید به محل قرارگیری درب کابینت، سایز و اندازه کابینت نیز دقت کنید.

 

  • سعی کنید جک هایی انتخاب کنید که قابلیت آرام بند دارند. این جک ها طول عمر کابینت را بیشتر می کنند و از ایجاد سر و صدا جلوگیری می کنند.

 

  • یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید جک کابینت توجه به حداقل و حداکثر طول درب کابینت است. چرا که هر جکی مکانیزم و کارایی خاص خود را دارد و برای درب با طول و شکل های مختلف طراحی می شود. بنابراین قبل از خرید به ارتفاع و اندازه درب دقت کنید.

 

  • نکته دیگر راهنمای خرید جک کابینت توجه به وزن است. هر جکی وزن مخصوص به خود را می تواند تحمل کند. برخی جک ها برای کابینت ها سبک و برخی دیگر برای کابینت های سنگین تولید می شوند. بنابراین دقت کنید کابینت شما سبک وزن است یا سنگین وزن. طبیعتا جکی که برا کابینت سبک وزن طراحی می شود را نباید برای کابینت سنگین بکار برده چرا که به سرعت می شکند.

 

  • به ساختار بدنه و جنس جک توجه کنید. همانطور که اشاره نمودیم جک ها را با جنس های فلزی و پلاستیکی تولید می کنند. طبیعتا جک های فلزی استحکام و مقاومت بیشتری دارند. بنابراین اگر استقامت جک برایتان مهم است جک های فلزی را انتخاب کنید.

 

  • نکته دیگر راهنمای خرید جک کابینت توجه به جنس پایه جک است. پایه هایی که از فلز آلومینیوم یا سایر فلزات ساخته شده اند محکم تر از سایر پایه ها می باشند.

نکات مهم در زمان خرید جک کابینت

انواع جک کابینت

جک ها با توجه به مکانیزم، جنس، طرح و مدل، میزان قدرت و ظاهر به مدل های مختلفی تقسیم می شوند. به همین دلیل قبل از خرید این محصول باید انواع آن را بشناسید. از جمله انواع جک کابینت عبارتند از:

  • جک کابینت گازی یا پمپی
  • جک کابینت اتوبوسی
  • جک کابینت دو درب یا اونتوس یا اچ ال
  • جک اونتوس اتوبوسی یا HF
  • جک اونتوس HS
  • جک آرام بند فانتونی
  • جک بالابر کابینت
  • جک معکوس
  • جک ساعتی
  • جک بازویی کابینت
  • جک بالا باز شو
  • جک پایین باز شو

در ادامه 3 نوع مهم و استفاده آن ها را معرفی می کنیم.

1. جک کابینت گازی یا پمپی

جک پمپی یا گازی از معروف ترین جک های مورد استفاده در صنعت کابینت سازی است. در صورتی که قصد انتخاب این جک کابینت را دارید باید بدانید در سه نوع 80، 100 و 120 نیوتن تولید می گردد. هر کدام از این مدل ها مناسب کابینتی است. به عنوان مثال اگر کابینت شما 1 تا 70 سانتی متر است می توانید از جک گازی 80 نیوتنی استفاده کنید.

راهنمای خرید جک کابینت

جک گازی 100 نیوتنی برای کابینت های با اندازه 70 سانتی متر تا 1 متر و جک گازی 120 نیوتنی برای کابینت های بزرگ تر از 1 متر مناسب است. این جک در جنس های فلزی و پلاستیکی تولید می شود و در برابر زنگ زدگی و ضربه مقاوم است. قابلیت نصب مجدد، امکان باز و بسته کردن آرام و بدون سر و صدا و قیمت مناسب از دیگر امکانات این جک کابینت است.

ویدئوی زیر بیشتر درباره این نوع جک و ننحوه نصب آن به شما توضیح می دهد:

 

2. جک کابینت اتوبوسی

همانطور که از نام این جک مشخص است درب کابینت را به مانند درب اتوبوس باز و بسته می کند. یعنی درب به سمت بیرون کشیده می شود. بنابراین اگر برای کابینت های افقی خود به دنبال جک هستید می توانید از این محصول استفاده کنید. معمولا از این مدل جک برای درب کابینت های آب چکان استفاده می شود.

اما باید یادآوری کنیم این جک در دو سایز ۶۰ به ۹۰ و ۹۰ به ۱۲۰ تولید می شود. بنابراین یکی از نکات راهنمای خرید جک کابینت اتوبوسی توجه به عرض کابینت است. به این صورت که اگر اندازه کابینت شما بین 60 تا 90 و 90 تا 120 سانتی متر است می توانید از این جک استفاده کنید. با این احتساب برای کابینت های کمتر از 60 سانتی متر نمی توان از جک اتوبوسی استفاده کرد.

جک اتوبوسی در دو مدل معمولی و آرام بند تولید می شود.

همه چیز درباره خرید جک کابینت

3. جک کابینت دو درب یا اونتوس

این جک از جدیدترین ترین جک های کابینت است که معمولا برای کابینت های بالا که بزرگ و سنگین هستند استفاده می گردد. اگر دوست دارید از کابینت دو درب استفاده کنید باید جک اونتوس خریداری کنید. همانطور که از نام این جک مشخص است سبب می شود درب کابینت به دو قسمت تقسیم شود. یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید جک کابینت اونتوس این است که مدل های این جک را بشناسید.

جک اونتوس در مدل های مختلف تولید می گردد که عبارتند از:

  • جک اونتوس Hs: این جک دو درب برای کابینت هایی که تاج بلندی دارند یا تک درب و عریض هستند مناسب است. این جک به صورت زاویه دار باز و بسته می شود.
  • اونتوس HK: این درب برای کابینت هایی که درب کوچکی دارند مناسب است.
  • اونتوس HK_s: اگر برای کابینت های دیواری کوچک خود به دنبال جک مناسب هستید می توانید از این مدل استفاده کنید.
  • اونتوس HK_xs: این جک بسیار کوچک است و برای کابینت های کم عمق طراحی شده است.
  • جک کابینت HF: این جک دو درب نیز برای کابینت های با ارتفاع زیاد مناسب است. با این تفاوت که دو درب کابینت را به طور همزمان باز می کند. این جک برای کابینت های با سقف بلند مناسب است و درب کابینت را به صورت تاشده باز می کند.

خرید جک کابینت

خرید انواع جک کابینت از سایت یراق

با توجه به اینکه جک کابینت یکی از مهمترین یراق آلات کابینت است مرکز خرید این محصول اهمیت بسزایی دارد. بنابراین یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید جک کابینت یافتن بهترین مرکز عرضه کننده این جک است. در این راستا وب سایت یراق با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص بهترین و مرغوب ترین جک های کابینت را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به کاربران ارائه می دهد.

کافی است وارد وب سایت یراق شوید تا انواع جک کابینت اعم از جک کابینت گازی یا جک پمپی، جک کابینت اتوبوسی، جک کابینت دو درب یا اونتوس یا اچ ال، جک اونتوس اتوبوسی یا HF، جک اونتوس HS، جک آرام بند فانتونی، جک بالابر کابینت، جک معکوس، جک ساعتی کابینت، جک بازویی کابینت و … را مشاهده کنید.

علاوه بر تنوع مدل تنوع برند نیز در این وب سایت وجود دارد. بنابراین کاربران می توانند انواع جک های داخلی و خارجی را در این سایت پیدا کنند. از دیگر قابلیت های سایت یراق امکان مقایسه محصولات است. در واقع کاربران می توانند یک جک مشابه را از برندهای مختلف مقایسه کنند و یا قیمت آن ها را با هم قیاس کنند. با این کار بهترین جک کابینت را بر اساس نیاز و بودجه خود خریداری می کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به صفحه خرید جک کابینت مراجعه کنید.

خرید انواع جک کابینت از سایت یراق

کلام پایانی

از آنجایی که جک کابینت در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود یکی از معضلات خرید جک انتخاب بهترین مدل است. در این راستا ما در راهنمای خرید جک کابینت به نکات مهمی اشاره نمودیم که به شما کمک می کند متناسب با نیاز خود بهترین جک کابینت را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  • بهترین جک برای سقف کوتاه و سقف بند کدام است؟

جک کابینت HF برای سقف های بلند و جک اونتوس HS برای کابینت های با سقف کوتاه مناسب است. هر دو جک برای کابینت های عریض طراحی شده است. اما جک اچ اف برای کابینت دو درب و جک اچ اس برای کابینت یک درب مناسب است.

  • مقاوم ترین جک برای کابینت چه جکی است؟

جکی که هم پایه و هم بدنه آن فلزی باشد.

  • بهتریج جک برای آشپزخانه با فضا محدود کدام است؟

جک های اتوبوسی. به این دلیل که به جای باز شدن افقی به صورت عموی و به شکل درب اتوبوس باز و بسته می شوند.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments