راهنمای نصب جک پمپی + ویدیو - یراق دات کام

راهنمای نصب جک پمپی + ویدیو


یراق دات کام 8 آذر 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 مدت 1:50 دقیقه

نصب جک پمپی کار بسیار راحتی می باشد که ما در این ویدیو و مقاله می خواهیم شما عزیزان را با ” راهنمای نصب جک پمپی ” آشنا کنیم ولی قبل از آن قصد داریم به ” معرفی جک پمپی ” بپردازیم تا بیشتر با این یراق آشنا شوید. پس با ما در ادامه همراه باشید.

نصب ” جک کابینت ” یا ” جک پمپی ” وسیله ای کاربردی که و ساده که امروزه خیلی ازش استفاده می کنیم اما می دونید اون رو چطوری باید نصب کنید؟! خیلی سادس، برای پاسخ به این سوال تا آخر این ویدیو با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

جک پمپی چیست ؟

جک پمپی یکی از یراق آلات پر کاربرد می باشد که در کابینت های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد که وظیفه ی اصلی جک پمپی این است که درب کابینت های هوایی را باز نگه دارد و موقع بسته شد، از رها شدن و برخورد درب کابینت به بدنه کابینت جلوگیری کند.

لازم است بدانید که جک پمپی کار ” لولا گازور ” را برای کابینت انجام نمی دهد بلکه فقط موضوع بسته شدن و نگهداشتن درب را مدیریت می کند که به همین دلیل حتماً باید از لولا گازور کابینت برای وصل کردن درب کابینت به بدنه ی کابینت استفاده کنید.

ما انواع جک پمپی را در بازار داریم که این مدل ها عبارتند از :

  • جک پمپی آرام بند
  • جک پمپی ساده

راهنمای نصب جک پمپی

  1. ابتدا به فاصله 1 سانتی متر از کنار و ارتفاع 24 سانتی متر از بالای کابینت، پیم نگهدارنده پایینی را قرار میدیم و با ایجاد سه سوراخ اون رو با استفاده از پیچ های ام دی اف MDF، سرجای خودش فیکس می کنیم. البته برای نصب دقیق تر و بررسی بیشتر ابعاد نصب، می تونید به کاتالوگ همراه محصول سر بزنید.
  2. حالا یک سمت جک رو با اندکی فشار روی پیم پایینی قرار میدیم و بروی اون نصب می کنیم. سپس با استفاده از جک که تو حالت باز قرارش دادیم، محل تقریبی پیم بالایی را که بروی درب کابینت قرار داره پیدا می کنیم و با ایجاد دو سوراخ و با استفاده از پیچ های خودکار، اون رو سرجای خودش فیکس می کنیم.
  3. حالا کافیه قسمت بالایی جک را با کمی فشار سرجای خودش نصب کنیم. کابینت شما آماده استفاده است !
  4. همچنین اگه کابینت شما از قبل جک داره، اما خراب شده و می خواهید جک کابینت را عوض کنید لازم نیست پیم های پایینی و بالایی را عوض کنید و فقط کافیه جک کابینت را عوض کنید. ما دو نوع مکانیزم برای اتصال جک به پیم ها داریم و از این رو نحوه ی جداسازیشون هم متفاوته. تو مکانیزم اول برای جداسازی باید پیچ گوشتی رو روی قطعه ی فلزی بالا و پایین پشت جک اهرم کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم. تو مکانیزم دوم هم کافیه پوشش پلاستیکی پشت جک در قسمت بالایی و پایینی را در بیاریم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم. به همین سادگی !

نکات نصب جک پمپی

ابعادی که باید مورد توجه قرار دهید

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد ابعادی که برای نصب لازم است به آن توجه کنید این است که برای نصب جک پمپی باید از سقف کابینت 24 یا 25 سانتی متر به پایین حرکت کنید و بازوی فلزی جک را به این قسمت از بدنه ی جک وصل کنید. نکته ی بعدی ابعادی است که باید از پمپ تا لبه ی درب کابینت لحاظ کنید که این فاصله 9 یا 10 سانتی متر از جک پمپی تا لبه ی درب می باشد.

تعداد جک پمپی

با توجه به ابعاد و اندازه ی درب بهتر است که از 2 عدد جک پمپی استفاده کنید.

باید از چه لولاهایی به همراه جک پمپی استفاده کرد ؟

لولا گازور کابینت انواع و مدل های مختلفی دارد که این لولاها هر کدام ویژگی و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. معمولاً به همراه جک پمپی از لولا گازور ساده و آرام بند بدون کلیپس در یونیت کابینت استفاده می کنند تا از آسیب به کابینت جلوگیری شود.

قدرت جک پمپی چقدر است ؟

جک پمپی دارای قدرت های مشخصی می باشد که عبارتند از : 60 نیوتن، 80 نیوتن، 100 نیوتن، 120 نیوتن و 150 نیوتن می باشد که معمولاً از جک های با قدرت 80 نیوتن، 100 نیوتن و 120 نیوتن استفاده می شود.

برندهای جک پمپی

انتخاب برند مناسب موضوع مهمی می باشد که موقع خرید باید به آن توجه کنید تا با گذر زمان این جک ها دچار خرابی نشوند. اکثر برندهایی که در بازار موجود است ساخت کشور چین می باشند که دارای کیفیت خوبی می باشد. با کیفیت ترین و بهترین این برندها عبارتند از : ملونی | MELLONI ، فانتونی | FANTONI ، گماک | GEMAC ، سارو | SARO

جک پمپی نیترو ملونی جک پمپی کابینت گماک

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این ویدیو و مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع جک پمپی و نصب کردن این جک ها داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تا یک ویدیو و مقاله راهنمای نصب دیگر شما را به خدا بزرگ میسپاریم، خدانگهدار.

برچسب‌ها :