انواع آویز کابینتی - یراق دات کام

انواع آویز کابینتی


سهیل رضوی 18 آذر 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 9 دقیقه مطالعه
iOS 14

قطعاً یکی از اکسسوری های مهم و پر استفاده در آشپزخانه ها، ” آویز کابینتی ” می باشد که باید برای نظم دادن و قرار دادن وسایل فرعی، از آویز کابینتی استفاده کنید. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که آویز کابینتی چیست ؟ انواع آویز کابینت کدام ها هستند و کاربرد آنها چیست ؟ مشخصات فنی این ” اکسسوری کابینت ” ؟ بهترین برندهای تولید کننده آویز کابینت آشپزخانه ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و علاقمندان بوجود بیاید که ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آویز کابینتی چیست ؟

پس از اینکه کابینت در آشپزخانه نصب شد، نوبت به نصب تجهیزات آشپزخانه و ” اکسسوری کابینت ” می رسد که این تجهیزات باعث ایجاد زیبایی و نظم در محیط آشپزخانه می شوند. آویز کابینتی وسیله ای است که برای قرار دادن انواع بشقاب، لیوان، قاشق و چنگال، دستمال، ادویه و وسایلی از این دست استفاده می شود که این آویزها به راحتی قابل نصب هستند و همانطور که از نامشان پیداست می توانیم به قسمت های مختلفی از کابینت مانند درب کابینت آویز کنیم.

انواع آویز کابینتی

جا قاشقی

قاشق، چنگال، چاقو، کفگیر و وسایلی از این دست را به دفعات و مخصوصاً بعد از پخت و پز می شوییم که بسته به حجم این وسایل می توانید از جا قاشقی تک مخزنه یا دو مخزنه استفاده کنید. به طور مثال از جا قاشقی دو مخزنه در آشپزخانه دفاتر اداری و شرکت ها زیاد استفاده می شود چونکه تعداد افراد در این محیط ها زیاد می باشد.

جا قاشقی مخزن استوانه ای شکل دارد که این استوانه درون چهارچوب نگهدارنده قرار گرفته است. درون مخزن یا مخزن های استوانه ای جا قاشقی سوراخ هایی تعبیه شده که باعث می شود بعد از شست و شو قاشق و چنگال، درون مخزن ها آب و کثیفی جمع نشود.

چهارچوب این مخزن دارای دو قلاب می باشد در قسمت بالایی می باشد که می توانید این جا قاشقی ها را از لوله آویزان کنید و همچنین در پایین این چهار چوب نیز دو پایه قرار گرفته که از برخورد جا قاشقی به دیوار جلوگیری می کند.

راجع به جنس جا قاشقی هم لازم است بدانید در بازار مدل های استیل و فلز آبکاری شده وجود دارد.

ارتفاع جا قاشقی هم در اندازه های زیر موجود می باشد :

  • 32 سانتی متری
  • 33 سانتی متری
  • 35 سانتی متری
  • 42 سانتی متری
جا قاشقی تک مخزنه

جا قاشقی تک مخزنه

جا قاشقی دو مخزنه

جا قاشقی دو مخزنه

جا بشقابی

جا بشقابی وسیله ای پر استفاده در آشپزخانه می باشد چونکه در طول روز بارها ظروف مختلفی شسته می شود که این ظروف برای خشک شدن احتیاج به جا بشقابی دارند. ما درون این جا بشقابی ها می توانیم انواع ظروف، قابلمه، لیوان و غیره را قرار دهیم.

معمولاً جنس جا بشقابی ها از استیل می باشد که از کیفیت خوبی برخوردار می باشد.

جا بشقابی

جا بشقابی

جا دستمالی

پس از اتمام ظرف شستن و خشک کردن یا حتی تمیز کردن لک هایی که بر روی کابینت ایجاد شده، قطعاً دستمال به کارمان می آید که با استفاده از جا دستمالی می توان این دستمال ها را در جای مناسب قرار داد.

جا دستمالی می تواند به صورت آویز و رومیزی باشد که اگر به صورت آویز باشد ما می توانیم آنرا بر روی درب کابینت و یا لوله آویزان کنیم و اگر به صورت رومیزی باشد که می توانید آنرا بر روی کابینت یا سینک ظرفشویی قرار دهید.

جنس جا دستمالی از فلز آبکاری کروم می باشد که دارای کیفیت خوبی است و در طول زمان دچار زنگ زدگی نمی شود.

جا دستمالی آویز

جا دستمالی آویز

جا دستمال رومیزی

جا دستمال رومیزی

جا لیوانی

تعداد لیوان ها در منازل معمولاً زیاد می باشد چونکه استفاده از لیوان بسیار زیاد است و در طول روز بارها لیوان ها شسته می شوند که برای نگهداری و خشک کردن لیوان ها باید از جا لیوانی استفاده کنید. استفاده از جا لیوانی علاوه بر نظم، زیبایی خوبی را برای محیط آشپزخانه ایجاد می کند.

جا لیوانی قادر به نگهداری 6 لیوان می باشد که این لیوان ها در بازوهای مفتولی جا لیوانی قرار می گیرند. همچنین جا لیوانی در مدل های ثابت و متحرک وجود دارد که در مدل متحرک، سینی نگهدارنده لیوان قابل چرخش می باشد.

جنس جا لیوانی از آهن آبکاری شده می باشد که قابلیت ضد زنگ دارد و همچنین تعداد طبقات این جا لیوانی ها در مدل های یک طبقه و دو طبقه موجود است.

جا لیوانی آویز

جا لیوانی آویز

جا ادویه

استفاده از جا ادویه باعث می شود که از شلوغی درون کابینت ها کاسته شود چونکه معمولاً تعداد ادویه ها زیاد می باشد که با استفاده از جا ادویه می توانیم نظمی خوبی را برای آشپزخانه ایجاد کنیم. از جا ادویه می توانید در کنار گاز ها استفاده کنید چونکه این ادویه ها در پخت و پز زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و باید در دسترس باشند. همچنین می توانید از جا ادویه های کابینتی هم در کابینت های کنار گاز استفاده کنید که این آویز ها بر روی درب کابینت آویز می شوند.

تعداد طبقات جا ادویه 2 طبقه می باشد و دارای 2 سبد نیز می باشد. راجع به جنس این جا ادویه ها هم باید بدانید از جنس فلز آبکاری کروم می باشند که خاصیت ضد زنگ زدگی دارند.

جا ادویه آویز

جا ادویه آویز

جا اسکاجی

جا اسکاجی از وسایل مورد نیاز در آشپزخانه می باشد و باعث تمیزی بیشتر سینک ظرفشویی می شود. جا اسکاجی می تواند به صورت آویز و ثابت باشد که در مدل آویز می توانید جا اسکاجی به لوله بالای سینک ظرفشویی وصل کنید و مدل ثابت را می توانید اطراف سینک ظرفشویی قرار دهید.

جا اسکاجی دارای جنس های مختلفی از جمله : چینی، آهن آبکاری شده، استیل و استنلس استیل می باشد که می توانید آنها را تهیه کنید.

جا اسکاجی آویز

جا اسکاجی آویز

برندهای تولید کننده آویز کابینتی

آویز کابینتی دارای برندهای معتبری می باشد که این برندها در بازار شناخته شده هستند. اکثر برندهایی که در بازار موجود هستند محصولات خود را ضمانت می کنند تا خیال خریداران از اصالت و کیفیت آویزهای کابینتی راحت باشد. معتبر ترین برندهای آویز کابینتی شامل : آدلان | ADLAN ، ملونی ( یونی هوپر ) | MELLONI ( UNI HOPPER ) ، آذین | AZIN و پلاتین | PLATIN می باشد.

جا اسکاجی آدلان جا دستمال آذین

 

جا قاشقی آدلان جا لیوانی آدلان

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع اکسسوری کابینت بویژه آویز کابینتی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments