سوپر مارکت کابینتی چیست ؟ - یراق دات کام

سوپر مارکت کابینتی چیست ؟


سهیل رضوی 4 آذر 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

منظم بودن فضای آشپزخانه و سهولت رفت و آمد مسئله ای مهم در آشپزخانه ها می باشد چونکه امروزه اکثر منازل و آشپزخانه ها چالش محدودیت فضا را دارند و افراد مختلف می خواهند از این فضاهای محدود، بیشترین استفاده را ببرند. علاوه بر این استفاده از وسایل و تجهیزات مختلف می تواند زیبایی دکوراسیون را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.

سوپر مارکت کابینتی ” یکی از تجهیزات یا همان اکسسوری های کابینت می باشد که در عین کاربردی بودن می تواند زیبایی خاصی را برای آشپزخانه ها به ارمغان بیاورد. حال سوالاتی که ممکن است برای علاقمندان و خریدارن سوپر مارکت کابینتی بوجود بیاید این است که کاربرد سوپر مارکت کابینتی چیست و دارای چه مدل هایی می باشد ؟ سوپر مارکت های کابینتی دارای چند طبقه می باشند ؟ سایز یونیت و ارتفاع سوپر مارکت چند است ؟ نوع ریل های آن چگونه است ؟ رنگ، برندها و ساخت کدام کشور می باشند ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریدارن بوجود بیاید و ما قصد داریم در تیم تحریریه یراق دات کام شما عزیزان را بیشتر با این اکسسوری کابینت آشنا کنیم تا انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

 

سوپر مارکت کابینتی چیست ؟

سوپر مارکت کابینتی همانطور که از نامش پیداست دارای قفسه ها و طبقاتی است که درون یونیت کابینت نصب می شود و فضایی را در چند طبقه در اختیار ما قرار می دهد تا انواع مواد غذایی، نوشیدنی ها و غیره را درون آن جای دهیم. همچنین علاوه بر مواد غذایی می توانیم درون این سوپر مارکت ها ظروف مختلف را نیز در کنار مواد غذایی قرار دهیم.

سوپر مارکت های کابینتی از لحاظ نوع ریل و محل قرار گیری آن، تعداد طبقات و سایزهای سوپر مارکت دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

انواع سوپر مارکت کابینتی

سوپر مارکت ایستاده

سوپر مارکت ایستاده  ( ایستاده کمدی ) سوپر مارکت هایی هستند که ارتفاع زیادی دارند و از آنها در کنار یخچال استفاده می شود. درب سوپر مارکت های ایستاده به صورت ریلی باز و بسته می شوند و می توانیم آنها را با کمک دست به بیرون و داخل حرکت دهیم. ریل های سوپر مارکت ایستاده در وسط و بالای یونیت قرار خواهند گرفت و از بابت طبقات، دارای مدل های 3 طبقه، 4 طبقه، 5 طبقه و 6 طبقه می باشند.

علاوه سوپر مارکت ایستاده، دارای نوعی دیگر از سوپر مارکت های ایستاده هستیم که به آن سوپر مارکت یخچالی می گویند. این سوپر مارکت ها علاوه بر داشتن قفسه و طبقات در درون یونیت، بروی درب نیز دارای قفسه هایی می باشد که می توانید انواع وسایل را درون آنها جای دهید. درب این نوع از سوپر مارکت ها مانند درب یخچال باز خواهد شد که به همین دلیل به آنها سوپر مارکت های یخچالی می گویند.

لازم است بدانید که سوپر مارکت های ایستاده و یخچالی قابلیت رگلاژ از ارتفاع 65 تا 200 سانتی متر را دارا می باشند. سوپر مارکت ایستاده دارای یونیت های با عرض 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 و 60 سانتی متری می باشد و همچنین سوپر مارکت یخچالی دارای یونیت های با عرض 40 و 45 سانتی متری می باشد.

سوپر مارکت ایستاده کمدی

سوپر مارکت ایستاده کمدی

سوپر مارکت یخچالی

سوپر مارکت یخچالی

سوپر مارکت ریل از پهلو

ریل های این سوپر مارکت در پهلو سمت چپ یا سمت راست یونیت کابینت قرار خواهد گرفت. البته بد نیست بدانید که علاوه بر داخل یونیت، می توان از این سوپر مارکت بروی درب کابینت هم نصب و استفاده کرد.

سبدهای سوپر مارکت ریل از پهلو معمولاً فضای کمی از یونیت کابینت را اشغال می کنند و می توان از این سوپر مارکت ها برای نگهداری انواع مواد شوینده، نوشیدنی ها، بطری ها، ادویه ها و غیره استفاده کرد که هر یک از طبقات تحمل وسایل تا وزن 5 کیلوگرم را دارند. سهولت استفاده از سوپر مارکت های ریل از پهلو باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند و کارایی این محصول را بیشتر برای نگهداری ادویه ها و مواد شوینده برشمرد.

تعداد طبقات سوپر مارکت های ریل از پهلو به صورت 3 طبقه، 4 طبقه و 5 طبقه می باشد که در مدل 3 طبقه ارتفاع بین طبقات 60 سانتی متر می باشد، در مدل 4 طبقه ارتفاع بین طبقات 80 سانتی متر و در مدل 5 طبقه ارتفاع بین طبقات 110 سانتی متر می باشد. همچنین عرض این سوپر مارکت ها به صورت 15 ، 20 ، 25 ، 30 و 35 سانتی متری می باشند که برای یونیت های دارای این اندازه ها مناسب می باشد.

سوپر مارکت ریل از پهلو

سوپر مارکت ریل از پهلو

سوپر مارکت زمینی

سوپر مارکت های یونیت زمینی از رایج ترین مدل های سوپر مارکت کابینتی می باشند که مخصوص نگهداری وسایلی مانند : مواد شوینده، حبوبات و ادویه می باشند. ریل های این سوپر مارکت ها قابلیت نصب در کف و پهلو ( بغل ) یونیت را دارند که تعداد طبقات آن هم 2 طبقه و 3 طبقه می باشد.

ارتفاع سوپر مارکت یونیت زمینی 50 سانتی متر و دارای یونیت های با عرض 15 ، 20 ، 25 و 30 سانتی متری می باشد.

سوپر مارکت زمینی

سوپر مارکت زمینی

سوپر مارکت کابینتی چند منظوره

سوپر مارکت کابینتی چند منظوره شبیه به کشو کابینت می باشد و به صورت تکی بیرون می آید که این سوپر مارکت ها قابلیت نصب هم در یونیت کابینت و هم بروی درب کابینت را دارد. عرض یونیت های سوپر مارکت چند منظوره کابینتی به صورت 30 سانتی متری، 35 سانتی متری، 40 سانتی متری، 45 سانتی متری، 50 سانتی متری و 60 سانتی متری می باشد.

سوپر مارکت چند منظوره

سوپر مارکت چند منظوره

ریل های سوپر مارکت کابینتی

همانطور که متوجه شدید ریل ها جزء ساختار اصلی سوپر مارکت ها محسوب می شوند که به طور کلی مدل های ریل سوپر مارکت کابینتی شامل : ساچمه ای و تاندم، ساده و آرام بند می باشند.

مدل کف های سوپر مارکت کابینتی

نوع کف های سوپر مارکت های کابینتی عبارتند از :

  • کف توری
  • کف دایموند
  • کف چوب

لازم به توضیح است که کف دایموند بهترین نوع کف می باشد چون دلیل این مسئله به لیز نخوردن این کف ها در یونیت کابینت بر می گردد.

برندهای سوپر مارکت کابینتی

سوپر مارکت های کابینتی دارای برندهای معتبری می باشند که این برندها ساخت کشورهای : ایران و چین هستند. معتبرین ترین برندهای سوپر مارکت کابینتی عبارتند از :

  • فانتونی | FANTONI
  • ملونی | MELLONI
  • آذین | AZIN
  • آدلان | ADLAN
  • پلاتین | PLATIN

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع سوپر مارکت های کابینتی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments