انواع جک کابینت - یراق دات کام

انواع جک کابینت


سهیل رضوی 20 بهمن 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 ۱۴ دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت آشپزخانه یکی از اجزای اصلی منازل می باشد که تجهیزات و یراق آلات مربوط به کابینت ها پیشرفت جالب توجهی پیدا کرده و روز به روز در حال تغییر می باشد.

جک کابینت” یکی از این یراق آلات می باشد که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم تا شما عزیزان و علاقمندان به دکوراسیون و یراق آلات کابینت بدانید که جک کابینت چیست ؟ “انواع جک کابینت” کدامند ؟ بهترین جک کابینت کدام است ؟ برندهای مطرح جک کابینت کدام ها هستند ؟ و سوالاتی از این دست که ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به این موضوعات بپردازیم تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید.

پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

جک کابینت چیست ؟

جک کابینت وسیله ای است که برای کابینت های هوایی استفاده می شود. کابینت های هوایی کابینت هایی هستند که معمولاً در بالای اجاق گاز و سینک ظرفشویی استفاده می شوند که به خاطر اینکه باز کردن درب های آنها ممکن است برای افراد مشکل باشد، از جک کابینت استفاده می شود تا درب های کابینت با سهولت و آسانی باز شوند.

وظیفه ی اتصال و باز و بسته شدن درب کابینت توسط “لولا گازور کابینت” انجام می شود که جک های کابینت به نوعی همین وظیفه را دارند ولی با سیستم و عملکردی متفاوت که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

انواع جک کابینت کدامند ؟

جک های کابینت انواع مختلفی دارند که این مدل ها عبارتند از :

جک اونتوس HF : 

جک های اونتوس متعلق به “شرکت بلوم” اتریش می باشند که یکی از بزرگترین تولید کننده های یراق آلات کابینت و بویژه جک کابینت است.

از جک اونتوس HF برای کابینت های هوایی استفاده می شود و اگر از این جک در کابینت استفاده کنیم، موقع باز شدن، درب به صورت عمودی و تاشو و به سمت بالا باز می شود. همچنین از این جک می توان برای کابینت های دو قسمتی یعنی همان کابینت های بلند یا متوسط استفاده کرد.

از جک اونتوس اچ اف HF برای کابینت های دارای ارتفاع ۴۸۰ تا ۱۰۴۰ میلی متر و عرض کابینت تا ۱۸۰۰ میلی متر استفاده می شود. همچنین این جک کابینت دارای سه عنصر اتصال و چهار بازوی تلسکوبی می باشد.

جک کابینت اونتوسhf

جک اونتوس اچ اف

جک اونتوس HS :

جک کابینت اونتوس HS به صورت جلو رونده و بالا رونده باز می شود و برای درب ها یا یونیت های یک تکه استفاده می شود که فضای جلوی این یونیت یا کابینت ها بزرگ می باشد. نوع باز شدن این جک به ما کمک می کند که دسترسی راحت تری به داخل کابینت داشته باشیم.

جک اونتوس اچ اس HS برای کابینت های دارای ارتفاع ۳۵۰ تا ۸۰۰ میلی متر و عرض کابینت تا ۱۸۰۰ میلی متر کاربرد دارد. همچنین این جک دارای ۹ عنصر اتصال و یک بسته اهرمی برای همه گزینه های کاربردی، که به موجب آن عناصر اتصال و نگهدارنده های جلویی می توانند به صورت متقارن نیز استفاده شوند.

جک اونتوسhs

جک اونتوس اچ اس

جک اونتوس HL :

جک اونتوس HL که با نام جک اتوبوسی نیز شناخته می شود. این جک برای یونیت های یک تکه و دارای فضای جلویی کوچک و بزرگ استفاده می شود. کارکرد جک اتوبوسی یا اونتوس HL به این شکل است که درب های یک تکه را به صورت موازی و تا آخر بالا میبرد و باز می کند. عملکردی همانند درب های اتوبوس که به همین دلیل با نام جک اتوبوسی شناخته می شود.

از این جک برای یونیت های دارای ارتفاع ۳۰۰ تا ۵۸۰ میلی متر و عرض کابینت تا ۱۸۰۰ میلی متر استفاده می شود. همچنین جک اونتوس اچ ال HL دارای ۵ نوع عنصر اتصال و ۴ بسته اهرمی برای انواع کاربردها می باشد. عناصر اتصال و نگهدارنده های جلویی را می توان به صورت متقارن نیز استفاده کرد.

جک کابینتhl

جک کابینت اچ ال

جک اونتوس HK :

جک اونتوس HK باعث می شود که درب به صورت ثابت به سمت بالا یا چرخش حول محور بالایی باز شود. سیستم یکپارچه باز شدن این جک ها سبب شده راه حلی ایده آل برای یونیت های هوایی باشد و زیبایی خاصی را ایجاد کند.

این جک بدون مزاحمت برای یونیت های بلند و یونیت های دیواری عمل می کند و با آنها ترکیب می شود. در هنگام استفاده از جک اونتوس اچ کا HK متوجه خواهیم شد که حتی درب های بزرگ و سنگین چرخشی نیز به طرز محسوسی راحت تر باز و بسته می شوند.

جک اونتوس HK برای یونیت های دارای ارتفاع ۲۰۵ تا ۶۰۰ میلی متر و عرض کابینت تا ۱۸۰۰ میلی متر استفاده می شود. همچنین این جک شامل ۴ نوع از عناصر اتصال برای همه امکانات کاربردی می باشد و نگهدارنده های جلویی به صورت متقارن نیز قابل استفاده هستند.

جک کابینتhk

جک کابینت اچ کا

جک اونتوس HKS :

از جک اونتوس HKS برای کابینت های دیواری ( هوایی ) کوچک استفاده می شود و درب این یونیت ها را به سمت بالا باز می کند. این جک دارای سه مکانیزم است که محدوده ارتفاع و عرض کابینت را پوشش می دهد.

محدوده ارتفاع قابل نصب جک اونتوس اچ کا اس HKS از ۳.۸ تا ۲۴ اینچ و محدوده عرض تا ۷۲ اینچ می باشد.

جک کابینتhks

جک کابینت اچ کا اس

جک اونتوس HKXS :

جک اونتوس HKXS برای کابینت های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد که این جک یک سیستم بالابر کوچکتر و مقرون به صرفه تر برای کابینت های دیواری ( هوایی ) کم عمق است. مانند کابینت هایی که در بالای یخچال، سینک و یونیت هایی از این دست.

ویژگی توقف متغیر جک اونتوس اچ کا ایکس اس HKXS به درب کابینت این اجازه را می دهد تا در هر موقعیت دلخواهی باقی بماند. مکانیسم بالابر همچنین می تواند در یک یا هر دو طرف کابینت استفاده شود و آنرا به گزینه ای انعطاف پذیر برای بسیاری از کاربران تبدیل کرده است.

در مورد ابعاد مورد پوشش این جک باید اشاره کنیم که محدوده ارتفاع قابل پوشش جک اونتوس HKXS ۳.۸ تا ۲۴ اینچ، محدوده عرض کابینت تا ۷۲ اینچ و عمق داخلی حداقل ۵ اینچ می باشد.

سه مکانیسم بالابر این جک محدوده ارتفاع و عرض کابینت را پوشش می دهد که همین موضوع انتخاب و سفارش سخت افزار مورد نیاز برای نصب را آسان می کند.

این جک قابل استفاده برای درب های چوبی با فریم های آلومینیوم پهن و باریک می باشد.

جک کابینتhkxs

جک کابینت اچ کا ایکس اس

با جک های برند بلوم اتریش آشنا شدیم نکته ای لازم است راجع به جک های اونتوس بلوم بدانید این است که این سیستم ها دارای مدل های ساده و “بلوموشن” می باشند.

به لطف بلوموشن، درب ها به آرامی ( به صورت آرام بند ) و بدون دردسر بسته می شوند. مهم نیست محکم درب را می بندیم یا چقدر سنگین هستند، این ویژگی باعث می شود که درب ها بدون هیچگونه سر و صدایی بسته شوند.

بلوموشن

همچنین جک های اونتوس بلوم می توانند دارای مدل های تاچ یا لمسی ( مگنتی ) و کلیدی باشند که با این سیستم درب ها به راحتی باز می شوند و توسط یک دکمه بسته می شوند. نام این سیستم “SERVO-DRIVE” می باشد که همه ی درب ها، از جمله درب های بزرگ و سنگین هم تنها با فشردن یک دکمه بسته می شوند.

servo drive

جک ساعتی :

جک ساعتی را می توانید در راست و چک یونیت کابینت نصب کنید. این جک قابلیت این را دارد که سرعت و قدرت جک برای نگهداری و جابجایی درب کابینت را با پیچی همراه آن وجود دارد تنظیم کنید.

تعویض و نصب این جک ها آسان می باشد و برای جدا کردن جک از کابینت تنها کافیست خاری که در قسمت انتهایی جک قرار دارد را آزاد کنید و سپس جک را باز کنید.

جک ساعتی

جک پمپی :

جک پمپی” درب کابینت های هوایی را باز نگه می دارد و موقع بسته شدن، از رها شدن و برخورد درب کابینت به بدنه کابینت جلوگیری می کند.

لازم است بدانید که جک پمپی وظیفه ی لولا گازور را برای کابینت انجام نمی دهد، بلکه فقط موضوع بسته شدن و نگهداشتن درب را مدیریت می کند. به همین دلیل حتماً باید از لولا گازور کابینت برای وصل کردن درب کابینت به بدنه کابینت استفاده کنید.

جک پمپی دارای مدل های ساده و آرام بند می باشد.

همچنین ما در ویدیو “راهنمای نصب جک پمپی” به بررسی نصب این جک پرداخته ایم که اگر قصد نصب این جک ها را دارید می توانید ویدیو راهنمای نصب آنرا مشاهده کنید.

جک پمپی

جک لمپ :

جک لمپ یا جک کابینت لمپی از دو قسمت بازو و پمپ ساخته شده است که جک لمپ را می توان در راست و چپ یونیت کابینت نصب کرد. چیزی که باعث متمایز شدن جک لمپ با جک پمپی می شود، بازو و پمپ قوی جک کابینت لمپی می باشد.

بازو این جک به طول ۲۲ سانتی متر می باشد که به پایه ای فلزی متصل است که این پایه به کاربر این اجازه را می دهد با استفاده از دو پیچ رو بازوی جک را به کابینت متصل کند.

همچنین بر روی پمپ جک نیز کاوری مخصوص کشیده شده است تا نمای ظاهری بهتری را برای کابینت ایجاد کند.

اگر از جک لمپ در یونیت کابینت استفاده کنیم موقعی که درب کابینت را باز می کنیم، درب به بالا حرکت می کند و ثابت می ماند. نکته ی بعدی آرام بند بودن این جک ها می باشد که به کاربر این امکان را می دهد درب را به راحتی رها کند.

این جک دارای محور مثبت و منفی برای رگلاژ کردن جک می باشد تا بتوانید با استفاده از آن سرعت بسته شدن را به دلخواه تنظیم کنید.

جک لمپ

جک ماکسی :

جک ماکسی نیز مانند همه ی جک ها، برای درب های چوبی کابینت استفاده می شود که این جک در راست و چپ یونیت کابینت قابل نصب می باشد. البته که برای چهارچوب های آلومینیومی هم می توان از این جک استفاده کرد.

این جک دارای ضربه گیر می باشد و از کوبیده شدن و ایجاد سر و صدا به هنگام بسته شدن جلوگیری می کند. از جک ماکسی برای درب های دارای ارتفاع ۴۰ سانتی متر به بالا استفاده می شود.

راجع به جنس جک ماکسی بد نیست بدانید معمولاً جنس آنها از فلز سرب با آبکاری کروم می باشد که همین موضوع سبب شده قدرت تحمل وزن بالایی داشته باشد و در طول زمان دچار زنگ زدگی و آسیب نشود.

برای نصب جک ماکسی باید بدانید که احتیاج به افراد متخصص دارد و بهتر است که خودتان نصب جک ماکسی را انجام ندهید. البته که شابلون راهنمای نصب همراه محصول وجود دارد و تا حدودی می توان با استفاده از این شابلون یا کاتالوگ نحوه ی نصب و رگلاژ آنرا را متوجه شد.

جک ماکسی

معتبر ترین برندهای جک کابینت کدام ها هستند ؟

شرکت بلوم BLUM یکی از بهترین و معتبر ترین برندهای جک کابینت است که جک های اونتوس بلوم به دلیل سیستم و ساختار خاصی که دارند شناخته شده هستند.

شرکت ملونی نیز جک های کابینت را تولید می کند که این شرکت به تولید یراق آلات کابینت و اکسسوری کابینت مشهور می باشد. به طور مثال جک پمپی ملونی MELLONI که جز بهترین جک پمپی های بازار می باشد.

شرکت سارو SARO نیز یکی دیگر از برندهای معتبر در تولید جک های کابینت می باشد.

از دیگر تولید کننده های جک کابینت می توانیم به فانتونی | FANTONI ، حدید | HADID ، فایو | FIVE ، بهسازان | BEHSAZAN و صامت | SAMET اشاره کنیم.

جک اونتوس HF بلوم BLUM
  • ساخت اتریش
    دارای بلوموشن
  • باز کردن دو درب به صورت همزمان
جک اونتوس HS بلوم BLUM
  • ساخت اتریش
    دارای بلوموشن
  • ۶ مکانیزم بالابر مختلف و یک بازوی اهرمی

جک پمپی یدک اتوبوسی ملونی MELLONI
  • ساخت چین
  • طول ۲۲ سانتی متر
جک لمپ ملونی MELLONI
  • جک لمپ سبک و سنگین
  • دارای ۵ سال گارانتی

جک ساعتی ۳۰۰۶ ملونی MELLONI
  • ساخت چین
    جنس زاماک
  • مناسب درب های داشبوردی
جک ماکسی ۳۰۰۳ ملونی MELLONI
  • آرام بند
    دارای ضربه گیر
  • دارای ۵ سال گارانتی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع جک کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین شما مشتریان عزیز می توانید انواع یراق آلات بویژه جک کابینت را از وبسایت یراق دات کام به نشانی www.yaragh.com خریداری کنید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments