نحوه تعویض لولا کابینت : سریع و آسان - یراق دات کام

نحوه تعویض لولا کابینت : سریع و آسان


سهیل رضوی 8 خرداد 1401 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

تعویض لولا کابینت می تواند به سرعت مجموعه ای از کابینت ها را بروز رسانی کند. طیف گسترده ای از “لولا گازور کابینت” و “لولا درب چوبی” وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید و از آنها استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به نحوه تعویض لولا گازور کابینت بپردازیم، پس تا پایان با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

مراحل تعویض لولا کابینت

لولا قدیمی را بردارید :

برداشتن لولاها مستلزم برداشتن کل درب کابینت است. مطمئن شوید که درهای کابینت خود را به درستی بر میدارید و محل های آن را علامت گذاری می کنید تا در هنگام تعویض درب ها، در محل مناسبی قرار داشته باشند.

قسمتی که از هر لولا را که به در پیچ شده است، باز کنید. از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های لولا گازور استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که درب کابینت را نگه می دارید تا از افتادن و آسیب دیدن آن اطمینان حاصل کنید.

تعویض کردن لولا کابینت

درب کابینت را از یونیت جدا کنید و هر کدام از لولا ها را که به بدنه کابینت متصل است را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.

برداشتن درب کابینت

برداشتن هر یک از لولا ها

در نهایت لولا گازور کابینت را از بدنه کابینت جدا کنید.

جدا کردن لولا از بدنه کابینت

حتماً بخوانید : تعمیر لولا کابینت

جایگزین کردن لولای قدیمی با لولای جدید :

شما می توانید لولای قدیمی خود را با همان مدل مشابه لولا گازور، تعویض کنید؛ البته که لولای جایگزین می تواند نوع متفاوتی داشته باشد ( لولا آرام بند، لولا توکار و…. ).

   برای انتخاب لولا کابینت مناسب، شما می توانید تصویر لولا را برای کارشناسان یراق دات کام ارسال کنید، تا کارشناسان یراق بتوانند شما را در انتخاب لولا گازور مناسب یاری کنند. شما لازم است که یک لولا جدید با همان طرح اولیه را انتخاب کنید.

انتخاب لولا کابینت

اطمینان حاصل کنید که سوراخ های پیچ لولای جدیدتان به همان اندازه فاصله سوراخ های پیچ لولای قدیمی باشد. حالا لولاهای جدید را با استفاده از پیچ گوشتی به درب کابینت پیچ کنید.

فاصله مناسب پیچ های لولا

پیچ کردن لولا به درب کابینت

از یک نفر بخواهید که درب کابینت را روی چهارچوب کابینت نگه دارد، سپس لولا های جدید را روی سوراخ های قدیمی در بدنه کابینت قرار دهید. در نهایت لولاهای جدید را به بدنه کابینت ( یونیت کابینت ) پیچ کنید.

نگه داشتن درب کابینت

نصب لولا به بدنه کابینت

تعویض لولا گازور کابینت با مدل های دیگر لولا ( لولا مخصوص درب های چوبی ) :

تعویض لولا های قدیمی خود با مدل های دیگر از لولا نیاز به کمی کار بیشتری دارد. لولای قدیمی شما ممکن است علامت هایی را در درب کابینت یا روی بدنه کابینت باقی بگذارد.

هنگامی که لولا های خود را تعویض می کنید، باید مطمئن شوید که لولا های جدید آن علامت ها را می پوشانند. در غیر این صورت باید درب و بدنه کابینت را رنگ آمیزی کنید تا آن علامت ها معلوم نباشند.

لولا جدید را خریداری کنید؛ بعد از خرید نوبت نصب لولا می رسد که لازم است ابتدا یک خط کوچک را با استفاده از یک مداد در نقطه مرکزی که لولای قدیمی به در وصل شده است قرار دهید. این خط باید کمی بیشتر از عرض لولای جدید شما باشد و باید موازی با پایین درب کابینت باشد.

خرید لولا کابینت جدید

علامت گذاری لولا

حالا یک خط کوچک را با استفاده از مداد، بر روی بدنه کابینت و از نقطه مرکزی جایی که لولای قدیمی به بدنه کابینت متصل شده است، قرار دهید. خط باید کمی بیشتر از عرض لولای جدید شما باشد و باید موازی با پایین بدنه کابینت باشد.

علامت گذاری لولا بر روی بدنه کابینت

علامت گذاری مرکز لولا

لولا های جدید خود را روی درب نصب کنید. خطوطی که روی درب مشخص کرده اید، نقطه مرکزی لولا های جدید شما را مشخص می کند.

مکان هایی را که پیچ ها قرار است در آن قرار گیرند را با مداد مشخص کنید. حتماً علامت را در چهارچوب سوراخ پیچ لولا وسط قرار دهید.

از دریل برای سوراخ کردن جای پیچ ها استفاده کنید. بعد از سوراخ کردن، لولا را با استفاده از پیچ های مخصوص بر روی درب پیچ کنید.

سوراخ کردن جای پیچ ها روی درب کابینت

از یک نفر بخواهید که درب کابینت را روی چهارچوب کابینت نگه دارد. لولا ها را روی علامت هایی که روی بدنه کابینت کشیده اید در وسط آن قرار دهید.

قرار دادن لولا ها در وسط علامت ها

محل سوراخ های پیچ را روی بدنه کابینت علامت بزنید. برای هر لولا سوراخ هایی را که علامت گذاری کرده اید را بر روی یونیت کابینت دریل کنید.

علامت گذاری جای پیچ ها

لولا را با استفاده از پیچ های مخصوص به بدنه کابینت پیچ کنید. در نهایت درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که لولا های جدید به درستی قرار گرفته اند.

باز و بسته کردن درب کابینت

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کرده اید، اگر تجربه ای راجع به تعویض لولا کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments