نحوه تعمیر لولای کابینت : ۶ راه حل سریع - یراق دات کام

نحوه تعمیر لولای کابینت : ۶ راه حل سریع


سهیل رضوی 15 اسفند 1400 - آخرین ویرایش در1 دی 1401 ۱۰ دقیقه مطالعه
iOS 14

یکی از اتفاقات ناامید کننده برای کابینت ها، خرابی لولای کابینت می باشد که باعث افتادگی درب کابینت می شود که در صورت بروز این اتفاق، دیگر قادر نخواهیم بود که به درستی از داخل یونیت کابینت استفاده کنیم.

خوشبختانه، برای تعمیر لولای کابینت یا تعمیر لولای کابینت ام دی اف خود نیازی به دانش نجاری یا مکانیکی نخواهید داشت. نگران نباشید ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم که به تمام سوالات شما پاسخ دهیم و شما را با برخی از مشکلات رایج لولا گازور کابینت آشنا کنیم تا بتوانید کابینت های خود را در اسرع وقت به حالت قبلی خود برگردانید و افتادگی درب کابینت را برطرف کنید.

چرا درب های کابینت شل می شود ؟

پیچ های لولا ممکن است شل شده باشند :

کابینت های شما فرسودگی و پارگی زیادی را تجربه می کنند، به خصوص اگر مرتب آنها را باز و بسته می کنید. با گذشت زمان، پیچ ها ممکن است باز شوند و درب کابینت شما شل یا آویزان به نظر برسد و شاهد افتادگی درب کابینت باشید.

درب برای لولاها خیلی سنگین است :

لولا گازور کابینت وظیفهٔ حمایت و نگهداری درب های کابینت شما را بر عهده دارند تا به راحتی باز و بسته شوند. با این حال، اگر درب کابینت شما به اندازهٔ کافی تکیه گاه لولا نداشته باشد، ممکن است شروع به افتادگی کند.

سنگین بودن درب کابینت

سوراخ های پیچ، بزرگ می باشند :

وقتی که سوراخ های پیچ لولا کابینت شما بیش از حد استاندارد بزرگ باشد، درب کابینت شما شل می شود.

بزرگ بودن سوراخ پیچ

چگونه درب کابینت شل یا آویزان را تعمیر کنید ؟

پیچ ها را محکم کنید :

یک پیچ گوشتی را در دست بگیرید و هر لولا را محکم کنید. همانطور که تنظیمات را انجام می دهید، درب کابینت را به طور معمول باز و بسته کنید. به سفت کردن و تنظیم پیچ ها ادامه دهید تا درب به طور ایمن باز و بسته شود.

این نکته حائز اهمیت است که اگر متوجه براده های فلزی زیر درهای کابینت خود شدید، احتمالاً لولاهای شما نیاز به تعویض دارند.

محکم کردن پیچ ها

اگر درب خیلی سنگین است، لولاهای اضافی نصب کنید :

پس از تهیهٔ لولا کابینت، درب کابینت را از یونیت کابینت جدا کرده و روی یک سطح صاف قرار دهید. لولاهای جدید را در امتداد بغل پیچ کنید تا درب کابینت تکیه گاه زیادی پیدا کند. هنگامی که همهٔ لولاها در جای خود قرار گرفتند، درب را دوباره به کابینت وصل کنید و همهٔ پیچ ها را در جای خود محکم کنید.

  • قبل از “خرید لولا گازور کابینت” ،‌ از لولاهای فعلی خود عکس بگیرید. به این ترتیب، پیدا کردن یک لولای منطبق آسان تر خواهد شد.
  • لولاهای کابینت معمولاً با یک الگو عرضه می شوند که به شما نشان می دهد هر لولا باید در کجا قرار گیرد. قبل از نصب مجدد درب، به الگو یا “راهنمای نصب لولا کابینت” مراجعه کنید و محل مناسب را بر روی کابینت علامت گذاری کنید تا لولاهای جدید در آن مکان مشخص شده قرار گیرند.

نصب لولای اضافی برای درب سنگین

هر سوراخ پیچ را با خلال دندان پر کنید :

لولاهای کابینت را از کابینت جدا کنید و همچنان آنها را به درب کابینت متصل نگه دارید. سپس درب کابینت را کنار بگذارید و یک ظرف خلال دندان را بردارید. انتهای چند خلال دندان را در چسب چوب فرو کنید و آنها را مستقیماً در سوراخ پیچ قرار دهید.

هنگامی که دهانه سوراخ پیچ کاملاً پر شد، انتهای خلال دندان ها را بشکنید تا سوراخ پیچ همسطح باشد و با بقیهٔ درب کابینت همسطح شود. در نهایت صبر کنید تا چسب کاملاً خشک شود و سپس لولاهای کابینت را دوباره در سوراخ های پیچ تعمیر شده بپیچانید.

لازم به ذکر است که خلال دندان مانند یک لایه جدید از چوب عمل می کند. با نصب مجدد لولاهای کابینت، رزوه های پیچ در خلال دندان چسبانده شده، محکم می شوند.

پر کردن سوراخ پیچ با خلال دندان

چگونه یک لولا را که از درب کابینت جدا می شود، تعمیر کنید ؟

درب کابینت را بردارید و سطح آسیب دیده را پر کنید :

یک پیچ گوشتی را در دست بگیرید و درب کابینت و لولا گازور کابینت کاملاً جدا کنید. حالا درب کابینت را کنار بگذارید و یک ظرف چسب چوب را آماده داشته باشید. چسب چوب را به یک قلم بمالید و آنرا در سرتاسر ناحیهٔ آسیب دیده پخش کنید. سپس منتظر بمانید تا چسب چوب کاملاُ خشک شود.

به قوطی چسب چوب دقت کنید و بررسی کنید تا متوجه شوید زمان خشک شدن چسب چقدر است.

پر کردن سطح آسیب دیده

روی قسمت تعمیر شده کابینت سنباده بزنید و رنگ کنید :

چسب چوب خشک شده را به آرامی صاف کنید تا سطح صاف و همسطح با بقیهٔ قسمت های کابینت شود. سپس روی چسب چوب را رنگ کنید تا باهم ترکیب شوند. قبل از ادامه، اجازه دهید رنگ کاملاً خشک شود.

برای انتخاب رنگ مناسب، می توانید از کابینت خود عکس بگیرید و آنرا به فروشگاه های یراق آلات کابینت نشان دهید تا شما را در انتخاب رنگ مناسب کمک کنند.

رنگ کردن کابینت

درب کابینت خود را با لولاهای جدید دوباره نصب کنید :

اگر لولای کابینت خراب شده باشد، بهتر است بجای کار با لولاهای قدیمی، همهٔ لولاهای خود را تعویض کنید. لولاهای موجود را باز کرده و سپس لولاهای جدید را نصب کنید. سپس درب را دوباره به کابینت متصل کنید.

نصب کردن لولای جدید

چگونه یک لولای کابینت را که بسته نمی شود تعمیر کنید ؟

پیچ لولای سمت چپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید :

اگر درب کابینت شما تا آخر بسته نمی شود، احتمالاً لولای شما کمی شل شده است. بخشی از لولا را که به کابینت شما وصل شده است را پیدا کنید ( باید ۲ پیچ در کنار یکدیگر در یک خط افقی وجود داشته باشد )

برای تعمیر لولای در کابینت، به سادگی یک پیچ گوشتی را بگیرید و سمت چپ ترین پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. با کمی دستکاری، درب کابینت شما باید تا آخر بسته شود.

چرخاندن پیچ ها در جهت عقربه ساعت

چگونه شکاف بین درب های کابینت برطرف کنید ؟

بیرون کابینت را بررسی کنید تا منبع مشکل را بیابید :

محل برخورد درب کابینت با یونیت کابینت را پیدا کنید و دست خود را از درز بالا ببرید. درب کابینت باید صاف و هموار با کابینت، بدون هیچ شکاف مشخصی باشد. اگر متوجه شکاف شدید، جایی که شکاف بیشتر است را مشخص کنید و سپس درب کابینت خود را باز کنید تا لولای مربوطه را پیدا کنید.

پیچ لولای سمت راست را برای تراز مجدد کابینت تنظیم کنید :

از داخل یونیت، به درب کابینت نگاه بیندازید؛ باید ۲ پیچ را ببینید که لولا را در جای خود نگه می دارند و در یک خط افقی قرار گرفته اند. این پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، که درب کابینت را جابجا کرده و شکاف را از بین می برد.

تراز کردن درب کابینت

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر با استفاده از روش های ذکر شده، کابینت و تعمیر لولای کابینت ام دی اف را انجام دادید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
esmaeili
esmaeili
2 years ago

خیلی خوب بود

مهدی
مهدی
1 year ago

جالب بود
همیشه با تنظیم این لولاها مشکل داشتم