نحوه تنظیم لولا کابینت چگونه است ؟ - یراق دات کام

نحوه تنظیم لولا کابینت چگونه است ؟


سهیل رضوی 25 فروردین 1401 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

لولا کابینت مکانیزم رایجی است که در انواع کابینت ها استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، هدف لولا گازور کابینت بستن درب ها با ظرافت بیشتری است.

از آنجایی که کابینت ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند، ممکن است لازم باشد لولاهای آنرا طوری تنظیم کنید که درهای آن به درستی بسته شود.

درهای کوچک تر فقط نیاز به تنظیم لولای سبک دارند که درهای متوسط و سنگین به ترتیب به تنظیمات متوسط و قوی تری نیاز دارند. با اطمینان از اینکه لولاهای خود در بهترین حالت قرار دارند، از کابینت ها و درهای لولایی خود نهایت استفاده را ببرید!

بررسی کردن درب ها

مرحله اول :

به بالای درهای کابینت خود نگاه دقیق تری بیندازید تا ببینید چه سبکی دارند. ببینید که آیا درب های شما دقیقاً در فضایی که برای درهای کابینت شما حک شده است قرار می گیرند یا خیر. اگر اینطور است، پس در داخل کابینت قرار دارند. اگر درهای کابینت شما فضای کابینت را به جای قرار گرفتن در آن می پوشاند، پس روی آن قرار گرفته اند.

در حالی که تفاوت چشمگیری بین این دو سبک وجود ندارد، لولاهای شما ممکن است بسته به نوع کابینت شما کمی متفاوت قرار بگیرند.

مرحله دوم :

یک قدم به عقب بروید و به درهای کابینت خود نگاه کنید تا ببینید آیا صاف هستند یا خیر. اگر یکی از درهای کابینت یا هردو تراز نیستند، از پیچ گوشتی برای سفت کردن پیچ ها و موازی کردن درها با یکدیگر استفاده کنید. اگر هنوز درهای کابینت تراز نیستند، آنها را باز کرده و دوباره وصل کنید.

باید به یاد داشته باشید که اگر درها به درستی تراز نشده باشند، به درستی بسته نمی شوند. این کار تنظیم کردن لولا گازور کابینت را در آینده دشوار می کند.

تنظیم لولا کابینت ۲

مرحله سوم :

بسته به مدل لولا کابینت، اهرم زبانهٔ متحرک که مخصوص تنظیم کردن لولا می باشد ممکن است متفاوت باشد. شما می توانید با استفاده از این اهرم لولا را تنظیم کنید.

تنظیم لولا کابینت ۳

اصلاح لولا

مرحله اول :

اهرم یا زبانه تنظیم را فشار دهید تا لولا جمع شود. اگر مکانیزم اهرمی دارید، مطمئن شوید که رو به دیوار کناری کابینت باشد. در مورد زبانه تنظیم، مطمئن شوید که مکانیزم تا آخر فشار داده شده است.

اگر مدل لولای شما دارای زبانه تنظیم است، باید فاصله زیادی بین زبانه و خود لولا وجود داشته باشد. این شکاف باید حداقل ۰.۵ سانتی متر عرض داشته باشد.

تنظیم لولا کابینت ۴

مرحله دوم :

اهرم تنظیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا رو به سقف کابینت باشد. اگر لولای شما زبانه تنظیم دارد، از انگشتان خود برای کشیدن زبانه به سمت جلو استفاده کنید. سعی کنید فاصله ای ۱۰ میلی متری بین زبانه و لولای واقعی وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق درهای لولایی از این تنظیمات استفاده خواهند کرد.

تنظیم لولا کابینت ۵

مرحله سوم :

درهای بزرگتر را طوری تنظیم کنید که قوی ترین حالت لولا را داشته باشند. اهرم تنظیم را ۹۰ درجه در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا رو به داخل کابینت باشد. در مورد سایر مدل های لولا، با انگشتان خود زبانه تنظیم را تا جایی که می توانید بکشید. در این مرحله بررسی کنید که فقط ۵ میلی متر انتهای زبانه لبه مکانیسم گیره روی لولا را از هم جدا می کند.

تنظیم لولا کابینت ۶

مرحله چهارم :

هر درب کابینت را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که لولاهای بسته شده در تنظیم مناسب هستند. اگر درب خیلی سریع بسته می شود، مکانیسم تنظیم را سفت کنید تا لولا کابینت وزن بیشتری را تحمل کند. هر درب کابینت تنظیم کنید تا زمانی که این تنظیمات شما را راضی کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به تنظیم لولا کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments