نحوه نصب لولا گازور کابینت + ویدیو - یراق دات کام

نحوه نصب لولا گازور کابینت + ویدیو


یراق دات کام 6 دی 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 مدت 2:34 دقیقه

نصب لولا گازور ” ، تا حالا شده بخواهید برای کابینتتون لولا نصب کنید؟ می دونید باید آنرا چگونه نصب کرد ؟ ما انواع مختلف لولا را داریم که بسته به جایگاه استفادشون، کاربردهای مختلفی دارند اما امروز می خواهیم به بررسی متداول ترینشون یعنی ” لولا 90 درجه ” بپردازیم. لولایی که خیلی آنرا می بینیم و ازش استفاده می کنیم. برای بررسی نحوه ی نصب این لولا تا آخر این ویدیو با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

لولا گازور کابینت چیست ؟

همانطور که می دانید “ لولا گازور کابینت ” وظیفه اتصال درب به بدنه یا چهارچوب و باز و بسته شدن آنرا بر عهده دارد. لولا گازور کابینت غالباً برای درب هایی استفاده می شود که جنس آنها از ام دی اف MDF می باشد. مشخصه اصلی ای که برای خرید آرام بندها باید به آن دقت کنید، ساده یا آرام بند بودن لولا گازور می باشد. ” لولا آرام بند ” لولایی است که دارای یک پمپ کوچک، جهت آرام بسته شدن درب کابینت می باشد.

لولا گازور کابینت بسته به درب و زاویه ی آن با بدنه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که این تقسیم بندی ها عبارتند از : لولا 45 درجه، لولا 90 درجه، لولا 180 درجه، لولا آرام بند، لولا مکمل، لولا توکار، لولا خلاص و لولا فنر معکوس.

انواع لولا گازور کابینت

لولا کابینت مکمل

لولا مکمل ” یا لولا بای فولد معمولاً برای درب هایی استفاده می شود که که کنج کار هستند و ما قصد داریم که از فضای داخلی یونیت کابینت به طور کامل و درست استفاده کنیم. لولا کابینت مکمل دارای مدل های ساده و آرام بند می باشد.

لولا کابینت توکار

لولا کابینت توکار ” یا لولا خم برای مواقعی استفاده می شود که می خواهیم درب کابینت را داخل یونیت کابینت قرار دهیم که در این مواقع از لولا توکار استفاده می کنیم. این لولا نیز دارای مدل های ساده و آرام بند می باشد.

لولا خرچنگی کابینت

با این لولا، لولا 165 درجه یا 180 درجه نیز می گویند که کاربرد این لولا برای مواقعی است که بخواهیم درب کابینت را به طور کامل یعنی بیشتر از 90 درجه باز کنیم. لازم است بدانید که از ” لولا خرچنگی ” به همراه لولا مکمل استفاده می شود.

لولا فنر معکوس

لولا فنر معکوس ” همانطور که از نامش پیداست به صورت معکوس عمل می کند، یعنی این لولا بجای اینکه درب را ببندد، درب را باز می کند. از لولا معکوس بیشتر برای درب های کمد باشگاه و استخر استفاده می شود.

لولا آرام بند کابینت

در داخل ” لولا آرام بند کابینت ” پمپی وجود دارد که باعث می شود درب کابینت به طور آرام و آهسته تری بسته شود. لولا گازور های ساده، در صورت رها کردن درب با سرعت زیادی بسته می شوند و در لولا آرام بند ما این موضوع را نخواهیم دید.

نصب لولا گازور

ابعاد نصب لولا گازور

اولین قدم مشخص کردن ” ابعاد نصب لولا گازور ” می باشد. خب شروع می کنیم، ابتدا با استفاده از مته لولا گازور سایز 35 میلی متر، پشت درب کابینت را دو سوراخ به عمق 12 میلی متر می زنیم طوری که این سوراخ ها، 3 میلی متر از لبه ی کناری درب و 8 تا 12 سانتی متر از بالا و پایین کابینت فاصله داشته باشه.

نکته ای که باید بدونیم اینه که عمق این دو سوراخ زده شده باید به اندازه ای باشه که برآمدگی لولا کاملاً دورن کابینت جای بگیره و مته هم از قسمت رویی درب بیرون نزنه. از این رو برای راحتی بیشتر تو نصب، می تونید از مته ی لولا گازور لبه دار استفاده کنید تا به اندازه ی لازم، درب سوراخ بشه.

مته لولا گازور لبه دار

مته لولا گازور لبه دار

نحوه جا انداختن لولا کابینت

نحوه جا انداختن لولای کابینت ” به این است که باید با استفاده از پیچ های خودکار یا MDF ، لولاها را سرجای خودشون به روی درب کابینت فیکس کنیم. اما باید حواسمون باشه که لولاها را صاف و موازی لبه ی درب نصب کنیم چراکه در صورت کج نصب کردن، لولاها به مرور زمان خراب می شوند و مجدداً باید آنها را تعویض کنیم.

صاف بودن لولا

همچنین باید دقت کنیم تا محل ” نصب لولای کابینت ” درون این یونیت با محل نصب طبقه های کابینت تداخل نداشته باشه چون در صورت تداخل، بعداً تو هنگام نصب طبقه ها به مشکل می خوریم.

حالا درب را در راستای بدنه ی یونیت قرار می دهیم و پیچ های پایه ی لولا را سرجای خودشون فیکس می کنیم. کابینت ما قابل استفاده است !

نکات نصب لولا گازور

برای اینکه بدانید نکات ” نصب لولا گازور ” چیست لازم است فقط باید قبل از استفاده با استفاده از پیچ های رگلاژ، لولا را تنظیم کنیم تا فاصله ی درب از یونیت و چپ و راست بودن درب کابینت به درستی تنظیم بشه. همچنین برخی لولاها به صورت کلیپسی هستند و توی آنها می توانید با استفاده از کلیپس زیر لولا، درب را از یونیت کابینت، بدون باز کردن پیچ های لولا جدا کنید.

پیچ رگلاژ

پیچ رگلاژ

لولا کلیپسی

لولا کلیپسی

علاوه بر این اگر طول کابینت شما بیشتر از 1 متر هستش، برای نگهداری درب به روی یونیت، باید از 3 تا لولا گازور استفاده کنید. برای تعویض لولا هم باید به برند و مدل لولا دقت کنید و با توجه به آن، مراحل نصب را انجام بدهید و حتماً پس از نصب، مجدداً لولای جدیدتون را رگلاژ کنید.

برندهای لولا گازور کابینت

به طور کلی لولا گازور کابینت برندهای معتبر زیادی را دارد که بهترین و با کیفیت ترین برندهای لولا گازور کابینت شامل : کینگ اسلاید | KINGSLIDE ، ملونی | MELLONI ، بلوم | BLUM ، سارو | SARO می باشد.

لولا کابینت کینگ اسلاید لولا کابینت ملونی

لولا کابینت بلوم

لولا کابینت سارو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این ویدیو و مقاله همراهی کردید، شما عزیزان می توانید برای خرید انواع لولا گازور به وبسایت یراق دات کام مراجعه کنید.

خب ویدیوی امروز هم تموم شد، تا یک ویدیوی راهنمای نصب دیگر شما را به خدای بزرگ میسپاریم. خدانگهدار

برچسب‌ها :