راهنمای قدم به قدم نصب دستگیره درب ضد سرقت - یراق دات کام

راهنمای قدم به قدم نصب دستگیره درب ضد سرقت


سهیل رضوی 5 اردیبهشت 1402 - 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایجاد حس جدید در خانه نیازی به هزینه های زیاد و خرید وسایل گوناگون ندارد، بلکه در واقع می تواند به سادگی تغییر دستگیره درب ها (Door Handle) باشد که تفاوت بزرگی ایجاد کنید! با این حال اگر قبلاً نصب دستگیره درب را انجام نداده‌اید، تغییر دستگیره های در می تواند مشکل باشد. به همین دلیل ما به راهنمای قدم به قدم “نصب دستگیره درب ضد سرقت” پرداخته‌ایم تا بتوانید به راحتی دستگیره درب ضد سرقت خود را تعویض کنید. اما قبل از هر چیز، دانستن یکسری اطلاعات در مورد درب ضد سرقت می تواند به شما کمک کند که دستگیره مناسب درب خود را انتخاب و نصب کنید.

انواع درب ضد سرقت

قبل از خرید دستگیره درب ضد سرقت ممکن است فروشنده از شما بپرسد که از چه نوع درب ضد سرقتی استفاده می کنید. دانستن نوع مدل درب ضد سرقت به شما برای انتخاب قفل و دستگیره مناسب کمک می کند چراکه هر کدام از درب های ضد سرقت، قفل ها و دستگیره های مخصوص به خود را دارند و طبیعتاً طریقه نصب های متفاوتی نیز باهم خواهند داشت. بدین ترتیب رایج ترین درب های سرقت عبارتند از:

درب ضد سرقت ترک:

درب ضد سرقت ترک رایج ترین و پرطرفدارترین مدل برای استفاده در محیط های اداری و منازل می باشد. نحوه تشخیص درب ضد سرقت ترک بسیار آسان است چراکه این درها معمولاً دارای قفل کمکی، قفل ضد سرقت و یا قفل مولتی 21 زبانه می باشند.  علاوه بر این، نوع لولا نیز می تواند باعث تمایز درب های ضد سرقت ترک با سایر مدل ها شود چراکه معمولاً درب های ضد سرقت ترک از لولا جوشی بهره می برند.

نکته بعدی اینکه درب ضد سرقت ترک دارای جای قفل و توپی استاندارد می باشد که این موضوع باعث می شود در زمان نصب دستگیره درب ضد سرقت و قفل، نیازی به ایجاد سوراخ های جدید نداشته باشید.

پس می توانیم نتیجه بگیریم که به دلیل زیبایی و امنیت بالایی که درب های ضد سرقت ترک ایجاد می کنند، ما شاهد استقبال بسیار بالا از این مدل درب ها در محیط های مختلف هستیم.

درب ضد سرقت چینی:

درب ضد سرقت چینی یکی دیگر از مدل های رایج بازار می باشد که شما می توانید از نوع قفل و نوع لولا، درب های ضد سرقت چینی را تشخیص دهید. این مدل درب ها معمولاً دارای قفل تکی و شب بند هستند و نوع لولا نیز به سبک مخفی می باشد.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، درب های ضد سرقت ترک و چینی از قفل و دستگیره های مخصوص به خود استفاده می کنند که به همین دلیل ابتدا باید نوع درب ضد سرقت خود را بدانید تا بتوانید دستگیره مناسب آن را انتخاب کنید. با این تفاسیر با توجه به رایج بودن درب های ضد سرقت ترک، ما در ادامه قصد داریم به طریقه نصب دستگیره درب ضد سرقت ترک بپردازیم تا بتوانید به راحتی نصب دستگیره را انجام دهید و زیبایی خاصی را برای محیط خود ایجاد کنید.

نصب دستگیره درب ضد سرقت چگونه است؟

نصب-دستگیره-درب-ضد-سرقت

نحوه بستن دستگیره درب سرقت به راحتی و با انجام مراحل زیر صورت می گیرد:

جدا کردن دستگیره های قدیمی:

با جدا کردن دستگیره های قدیمی خود شروع کنید. هنگام جدا کردن و نصب دستگیره های جدید از پیچ گوشتی یا در صورت نیاز از آچار آلن استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که پیچ های دستگیره درب ضد سرقت از نوع پیچ فیکس می باشند و فقط باید از پیچ فیکس برای نصب دستگیره استفاده کنید. توصیه می کنیم دستگیره ها را با ابزار مناسب پیچ کنید تا به پیچ آسیبی نرسد.

اگر درب شما جدید است و دستگیره از قبل روی آن نصب نبوده، می توانید از مرحله دوم کار را شروع کنید.

نصب قفل ضد سرقت:

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم اکثر درب های ضد سرقت ترک دارای جای قفل های مخصوص به خود می باشند، بدین ترتیب یک قفل ضد سرقت مناسب را برای درب خود انتخاب کنید و آن را روی درب نصب کنید. شما باید قفل ضد سرقت را درون درب قرار دهید و بعد از قرار دادن قفل، از پیچ های ارائه شده برای محکم کردن قفل ضد سرقت در جای خود استفاده کنید.

قفل-درب-ضد-سرقت

قفل ضد سرقت مناسب درب های ضد سرقت ترک

نصب دستگیره ضد سرقت:

حالا نوبت به نصب دستگیره جدید می رسد که ابتدا دستگیره‌ای که به سمت داخل درب قرار دارد را در جای خود قرار دهید و سپس این کار را برای دستگیره بیرونی انجام دهید. هنگامی که هر دو طرف دستگیره روی درب قرار گرفتند، باید پیچ های دستگیره را سفت کنید تا به خوبی در جای خود محکم شوند.

طریقه-نصب-دستگیره-درب-ضد-سرقت

در پایان دستگیره جدید را با باز و بستن درب تست کنید. اگر اهرم دستگیره به خوبی نمی لغزد بهتر است دوباره پیچ های آن را تنظیم کنید تا به صورت استاندارد کار کند. با انجام این مراحل شما می توانید نصب دستگیره را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

خرید دستگیره درب ضد سرقت

خرید-دستگیره-درب-ضد-سرقت

حال که با طریقه نصب دستگیره درب ضد سرقت آشنا شدید و قصد دارید که دستگیره جدیدی را برای درب خود انتخاب کنید، می توانید برای خرید دستگیره درب ضد سرقت به وبسایت یراق دات کام مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02166765266 تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. یراق دات کام طیف وسیعی از دستگیره های درب ضد سرقت را برای سلایق مختلف گردآوری کرده تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب خود بپردازید. لازم به ذکر است پس از تماس با مجموعه یراق دات کام، کارشناسان ما اطلاعات جامعی را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد تا بهترین و مناسب ترین دستگیره درب ضد سرقت خریداری کنید و بتوانید آن را به راحتی نصب کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به نحوه بستن دستگیره درب ضد سرقت دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments