نکاتی درباره ی قفل کتابی نکاتی درباره ی قفل کتابی - یراق دات کام

نکاتی درباره ی قفل کتابی


یراق دات کام 5 آذر 1398 - آخرین ویرایش در3 مهر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

تمامی تکنولوژی های نوین ، با هدف افزایش امنیت محل سکونت و یا محل کار ما ساخته شده اند. در این مقاله اطلاعاتی درباره انتخاب “قفل” بیان خواهیم نمود. بنابراین پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین مباحث در امنیت هر منزلی، قفل در می باشد. قفل ها شامل قفل های در ورودی خانه یا آپارتمان، در پارکینگ و یا در ورودی حیاط، در های داخلی ساختمان، در های آهنی و در کمد هستند.  بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید قفل تمام نکات ایمنی را رعایت نمائید.

انتخاب قفل در ورودی خانه و آپارتمان

قفل های ورودی آپارتمان برای باز کردن هر واحد به صورت جداگانه ساخته می شوند که به آن قفل سوئیچی گفته میشود و درب های ضد سرقت که امروزه بیشتر در ساختمان ها از آن استفاده میگردد دارای قفل ضد سرقت هستند. برای خرید قفل های سوئیچی باید به دستگیره در توجه کرد و هنگام خرید قفل در صورت نیاز حتما باید سیلندر و توپی آن را نیز خریداری نمود. در قفل های ضد سرقت برای افزایش امنیت این قفل ها معمولا از یک قفل کمکی نیز کمک می گیرند که این قفل ها فاقد دستگیره بوده است و در بخش داخلی درب نصب می شود. قفل های کمکی زبانه های قدرتمندی دارند و ضریب ایمنی درب را افزایش می دهند. درب های ضد سرقت جدید تر و ایمن تر از در های ساده در ورودی آپارتمان بوده و البته گران تر نیز هستند.

قفل-کتابی

قفل-کتابی

آموزش باز کردن قفل کتابی

 اول سنجاق را حدود ۴۵ درجه خم می‌کنیم. در واقع سنجاق ما می‌بایست به شکل L لاتین در بیاید. سنجاق دوم را ابتدا از وسط باز می‌کنیم و سپس سر آن را، با زاویه ۱۲۰ درجه خم می‌کنیم.

  1.  سنجاق L شکل را وارد قسمت پایینی مغزی کنید. برای اینکه سنجاق L شکل در شیار مربوطه قرار بگیرد، سنجاق را کمی به چپ و راست تکان دهید. اگر با تکان دادن سنجاق،‌ مغزی قفل نیز تکان خورد، یعنی کارتان را درست انجام داده‌اید و سنجاق در شیار مورد نظر قرار گرفته است.
  2.  از سنجاق دوم برای باز کردن پین‌های قفل استفاده می‌شود. یعنی همزمان که سنجاق L شکل در داخل مغزی قفل قرار دارد، سنجاق دوم را داخل مغزی می‌کنیم. سپس با حرکت بالا و پایین (همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید)، پین‌ها را به ترتیب باز کنیم. هر زمانی که صدای تیک مانندی بشنوید، یعنی یکی از پین‌ها باز شده است. نکته مهم در این مرحله این است که امکان دارد پین‌ها به ترتیب باز نشوند. بنابراین سنجاق دوم را مدام جابجا کنید  و منتظر نمانید پین‌ها به ترتیب باز شوند.
  3. بعد از اینکه تمام پین‌های قفل را باز کردیم، به آرامی سنجاق L شکل را که در پایین مغزی قفل قرار داده بودیم، به سمت چپ و راست تکان می‌دهیم تا قفل درب باز شود.

 در این آموزش باز کردن قفل با سنجاق چنانچه از سنجاق موی بانوان استفاده می‌کنید و انتهای سنجاق‌ مو، بخش گرد پلاستیکی دارد، باید آن بخش را از سنجاق مو جدا کنید.

در صورت مطالعه این متن میزان رضایتمندی خود را در قالب کامنت با ما مطرح نمائید .

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments