چگونه هود آشپزخانه را تمیز کنم؟ - یراق دات کام

چگونه هود آشپزخانه را تمیز کنم؟


یراق دات کام 10 شهریور 1398 - آخرین ویرایش در3 مهر 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

هود آشپزخانه،نام دستگاهی است که جای آن در آشپزخانه است و کار آن به گونه ای هوشمند است که دود و بویی که هنگام آشپزی ایجاد میشود را از بین می برد. حال سوال این است چگونه هود آشپزخانه را تمیز کنم؟

هود آشپزخانه،انواع مختلفی دارد و برخی از آن ها به گونه ای هوشمند هستند که دستگاه اگر خاموش باشد و دود و بویی در آشپزخانه باشد،دستگاه به طور خودکار فعال خواهد شد و آن ها را از بین میبرد و عمل تهویه هوا را انجام میدهد.

مطمئنا هر چه وسیله ای که در آشپزخانه قرار دارد،خواه ناخواه،در برابر چربی ها و آلودگی ها توانایی مقاومت ندارد و کثیف میشوند.

هود آشپزخانه که معمولا در بالای اجاق قرار گرفته است نیز از این قاعده مسثتنی نیست و دچار آلودگی و کثیفی میشود و اگر به موقع آن را تمیز نکنیم ممکن است برای دستگاه مشکلاتی نظیر خرابی،کم کاری و یا ناکارآمدی پیش بیاید.

نمونه هود کثیف شده در آشپزخانه
نمونه هود کثیف شده در آشپزخانه

نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه

چگونه هود آشپزخانه را تمیز کنم؟
اگر به موقع اقدام به پاک کردن هود آشپزخانه نکنیم،آنگاه ممکن است حتی با مواد شوینده قویی نیز به سختی پاک شوند،پس چه بهتر که به صورت هفتگی و یا ماهیانه اقدام به پاک کردن هود آشپزخانه کنیم.

همچنین دقت کنید،به هنگام پاک کردن هود آشپزخانه،از سیم ظرف شویی استفاده نکنیم زیرا باعث میشود که خراش های زشتی بر روی بدنه هود آشپزخانه ایجاد شود.

برای پاک کردن و تمیز کردن لکه های چربی از روی هود آشپزخانه میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید،برای این کار،کافی است جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید که حاصل آن خمیر نرمی است و خمیر را بر روی مسواک قرار دهید و اقدام به پاک کردن بدنه هود کنید.

راه دیگری برای پاک کردن هود،استفاده از پودر لباس شویی است که میتوانید با استفاده از یک پارچه مرطوب،اقدام به پاک کردن هود آشپزخانه کنید. دقت کنید که هر چه دیرتر اقدام به پاک کردن و تمیز کردن هود آشپزخانه کنید،ممکن است لکه هایی بر روی آن به وجود بیاید که پاک کردن آن ها را مشکل سازد!.

برچسب‌ها :