یراق آلات کابینت - یراق دات کام

یراق آلات کابینت


یراق دات کام 29 شهریور 1400 - آخرین ویرایش در19 آبان 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

شاید تا به حال بارها نام ” یراق آلات کابینت ” را شنیده باشید اما تعریف درستی از آن ندانید. ما در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا با این دست از قطعات و کاربردی که دارند، آشنا شوید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید.

یراق آلات کابینت چیست ؟

شاید برای شما سوال پیش آید که استفاده از یراق آلات از چه زمانی رایج شده است و چه مدت است که افراد از این یراق ها استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت استفاده از این یراق آلات زمانی رواج پیدا کرد که افراد به ذوب فلزات پرداختند. در واقع می‌توان گفت که افراد فلزات موجود را با استفاده از حرارت گرما می‌دهند و زمانی که فلز ذوب شد، آن را به اشکال مختلف یراق آلات تبدیل می‌کنند.

لغت یراق در فارسی به معنی سازوکار و اسباب می‌باشد. یراق آلات در واقع به قطعاتی گفته می‌شود که از آن‌ها در جهت تکمیل سازی یکی از قسمت‌های خانه، محل کار و … استفاده میگردد. در صنف کاری ما به هر یک از اجزای به کار رفته در ساخت ساز های درب و کابینت یراق آلات گفته می شود. اگر دقت کرده باشید در عصر حاضر انواع یراق با بهترین طراحی ها، با کمترین آسیب به کابینت و درب و با کیفیت بالا عرضه شده اند.

یراق آلات کابینت وسایل کاربردی و تزیینی هستند که کابینت سازان برای زیبایی بر روی کابینت ها نصب می کنند. حتی ساده ترین کابینت ها را هم می توان با استفاده از ریل و دسته و دستگیره های زیبا و جالب توجه تزیین کرد و نمای خوبی را به آنها بخشید.

در ادامه به بررسی انواع یراق آلات کابینت که شامل : دستگیره کابینت، لولا گازور کابینت، ریل کابینت، پایه کابینت و جک کابینت هستند بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با همراه باشید.

انواع یراق آلات کابینت

بدون شک یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش‌های آشپزخانه را می‌توان کابینت‌های آن در نظر گرفت. کابینت از جمله سازه‌هایی محسوب می‌شود که افراد از آن در جهت زیبایی بخشیدن به محیط آشپزخانه و یک سازه مناسب برای سازمان‌دهی کالاها استفاده می‌کنند. انواع یراق آلات کابینت عبارتند از :

دستگیره کابینت

مهمترین یراق آلاتی که برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ” دستگیره کابینت ” می‌باشد. این وسیله به نوعی به شما اجازه می‌دهد که باز و بسته کردن در را با راحتی بیشتری انجام دهید و همچنین زیبایی بیشتری را برای آن ایجاد کنید. دستگیره کابینت در انواع و طرح‌های گوناگونی در بازار وجود دارد، برای مثال می‌توان به مدل‌های مستطیلی شکل، انحنا دار، تک پیچ، دو پیچ و ممبران اشاره کرد که شما می‌توانید هر یک را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

برای اینکه با انواع دستگیره کابینت و مدل های آن آشنا شوید می توانید مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید : دستگیره کابینت

 

دستگیره

دستگیره کابینت

لولا گازور کابینت

لولا گازور کابینت ” در واقع به قطعه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند دو قطعه در کابینت و دیواره کابینت را با یکدیگر متصل می‌کند و به نوعی امکان باز و بسته کردن راحت درب را می‌دهد. این قطعه در انواع گوناگونی چون لولای فنر معکوس، خرچنگی، مکمل، آرام بند و غیره طراحی شده اند که هر یک از آن‌ها ویژگی و کاربرد متفاوتی دارند.

لولا

لولا گازور کابینت

ریل کابینت ( ریل کشو )

ریل کشو که یکی از یراق آلات به حساب می‌آید، به شما اجازه می‌دهد کشو کابینت را به راحتی باز و بسته کنید. توجه داشته باشید که ریل کشو نیز مدل‌های متنوعی دارد و شما باید بر اساس استفاده‌ای که از کشو دارید، یک مدل را انتخاب کنید. از جمله انواع ریل کشو مثل ریل ساچمه‌ای، مخفی، ساده و بدنه دار اشاره کرد.

ریل کشو

ریل کشو

پایه کابینت

از دیگر انواع یراق آلات کاربردی که برای کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به پایه کابینت اشاره کرد. این قطعه باعث بالا رفتن ارتفاع کابینت می‌شود و از ساییده شدن آن به زمین جلوگیری می‌کند. این قطعه در جنس‌هایی چون پلاستیکی، فلزی و آلومینیومی قابل استفاده است.

پایه کابینت

پایه کابینت

جک کابینت

بدون شک اگر شما در محیط آشپزخانه خود کابینتی با درب‌های عمودی داشته باشید، متوجه این جک شده اید. آب‌چکان مثالی مناسب برای این دست از کابینت‌ها به حساب می‌آید که در آن از جک استفاده شده است. جک به درب کابینت کمک می‌کند تا وزن درب را تحمل کند و باعث باز نگه داشتن آن شود؛ بنابراین توجه داشته باشید که اگر درب کابینت شما وزن بالایی دارد، از جک قدرتمندی استفاده کنید.

جک کابینت

جک کابینت

سایر یراق آلات کابینت

علاوه بر یراق آلاتی که توضیح داده شد، انواع مختلف دیگری از یراق آلات کابینت را داریم که می توانیم به مگنت کابینت، پولکی کابینت، بغل صفحه کابینت، قرنیز، پاخور کابینت و غیره اشاره کرد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع یراق آلات کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با در میان بگذارید.

برچسب‌ها :