روش نصب دستگیره کابینت و کمد - یراق دات کام

روش نصب دستگیره کابینت و کمد


یراق دات کام 4 اردیبهشت 1401 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

با گذشت زمان، کابینت آشپزخانه شما ممکن است نیاز به بروز رسانی داشته باشد. بروز رسانی یراق آلات کابینت با تعویض دستگیره ها می تواند تفاوتی بزرگتر از آنچه که فکر می کنید ایجاد کند. از این راهنما برای یادگیری روش نصب دستگیره کابینت و کمد استفاده کنید.

این دستورالعمل ها چه بر روی کابینت هایی که در حال حاضر دستگیره دارند و چه کابینت های جدیدی که قصد دارید دستگیره را بر روی آنها نصب کنید اعمال می شود. با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید تا با نحوه نصب دستگیره کابینت بیشتر آشنا شوید تا بتوانید به راحتی دستگیره های کابینت را خودتان نصب کنید.

آموزش نصب دستگیره کابینت

روش نصب “دستگیره کابینت” و کمد دارای مراحلی است که شما باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید :

دستگیره های قدیمی کابینت را بردارید :

اگر می خواهید دستگیره های کابینت را تعویض کنید، ابتدا باید دستگیره های قدیمی را بردارید.

  • از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ های دستگیره کابینت استفاده کنید که این پیچ ها در پشت درب کابینت قرار دارند. فاصله سوراخ های پیچ را از یکدیگر و از لبه درب کابینت اندازه گیری کنید. تعیین کنید که آیا فاصله آنها برای استفاده مجدد برای دستگیره جدید شما مناسب است یا خیر.
  • اگر نیاز به ایجاد سوراخ های پیچ جدید دارید، سوراخ های قدیمی را با چسب چوب یا پر کننده هایی که با رنگ کابینت شما مطابقت دارد، بپوشانید. سوراخ های پوشانده شده را در صورت نیاز رنگ کنید.

جدا کردن دستگیره های قدیمی

اندازه گیری و علامت گذاری مکان برای دستگیره های جدید :

اگر می توانید از سوراخ های پیچ موجود بر روی درب کابینت دوباره استفاده کنید، پیچ دستگیره جدید را در سوراخ قرار دهید و دستگیره جدید را در جای خود محکم کنید. اگر سوراخ های پیچ جدیدی را ایجاد می کنید، محل سوراخ های جدید را اندازه گیری کرده و علامت گذاری کنید.

  • اگر درهای کابینت شما دارای قاب است، دستگیره کابینت معمولاً ۵ تا ۷ سانتی متر از لبه پایینی درب به بالا قرار می گیرد.
  • اگر کابینت های شما دارای درهای بدون قاب هستند، دستگیره کابینت معمولاً ۵ تا ۷ سانتی متر از لبه پایینی درب به بالا و فاصله آنها از لبه کناری یکسان خواهد بود.
  • این مکان را اندازه بگیرید و با مداد علامت گذاری کنید.
  • هنگام نصب دستگیره کابینت، این محل مشخص شده جایی است که سوراخ پیچ را دریل می کنید.
  • هنگام نصب دستگیره دو پیچ، این محل مشخص شده در وسط دستگیره خواهد بود. فاصله بین دو پیچ روی دستگیره کابینت را اندازه بگیرید.
  • برای بدست آوردن فاصله بین علامت مرکزی و دو علامت جدید که محل سوراخ های پیچ بالا و پایین را نشان می دهد، آن عدد را به نصف ( به عدد ۲ ) تقسیم کنید.

نکته : برای اینکه مجبور نشوید هر درب کابینت را اندازه بگیرید، با استفاده از یک تکه مقوا یک الگو درست کنید. گوشه مقوا را گوشه درب کابینت فرض کنید و محل سوراخ پیچ را بر اساس آن علامت بزنید. قالب یا الگو را با درب کابینت هماهنگ کنید و یک میخ را از روی مقوا سوراخ کنید تا سوراخ های پیچ بر روی درب مشخص شوند.

اندازه نصب دستگیره کابینت

سوراخ ها را دریل کنید :

بعد از مشخص شدن اندازه نصب دستگیره کابینت، لازم است مراحل زیر را انجام دهید :

  • بیشتر پیچ های کابینت به سوراخی به قطر ۸ سانتی متر نیاز دارند، بنابراین از یک مته برقی با مته پیچشی ۸ سانتی متری برای ایجاد سوراخ های پیچ استفاده کنید. دستورالعمل سازنده کابینت، اندازه مته مورد نیاز را نیز مشخص می کند. اگر از اندازه مطمئن نیستید، می توانید یک سوراخ آزمایشی را ایجاد کنید که ببنید به پیچ می خورد یا نه. برای این کار یک تکه چوب خرد شده را دریل کنید تا ببینید آیا پیچ های نصب مناسب هستند یا خیر
  • در حین سوراخ کردن با یک دست درب را باز نگه دارید تا از سوراخ شدن در قاب کابینت جلوگیری کنید.
  • در محل سوراخ پیچ های مشخص شده بر روی درب را سوراخ کنید.

سوراخ کردن جای پیچ دستگیره کابینت

دستگیره های جدید کابینت را نصب کنید :

اکنون سوراخ های شما حفر شده است و زمان شروع نصب دستگیره کابینت فرا رسیده است. اگر در حال یادگیری روش نصب دستگیره کابینت و کمد هستید، این روندها یکسان هستند. در ادامه نحوه نصب دستگیره کابینت به صورت صحیح آورده شده است :

  • پیچ های دستگیره را از پشت سوراخ ( پشت درب ) وارد کنید.
  • دستگیره را روی پیچ ها قرار دهید.
  • در حالی که دستگیره را با یک دست گرفته اید، از پیچ گوشتی برای سفت کردن پیچ ها استفاده کنید.
  • از سفت کردن بیش از حد پیچ ها خودداری کنید، زیرا ممکن است درب کابینت شما شکسته یا آسیب ببیند.

نصب دستگیره کابینت

نکته : کشوهای کابینت با دو پیچ و با طول های مختلف ارائه می شوند. پیچ های کوتاه تر برای درهای کابینت با ضخامت استاندارد ساخته شده است. پیچ بلندتر برای درهای کابینت ضخیم تر یا کشوهای کابینت ساخته شده است.

نصب دستگیره کابینت و بروز رسانی درب ها و کشوها فرآیند دشواری نیست. تغییر نمای کابینت ها توسط دستگیره های جدید بسیار مفید و اثربخش است که نیازی نیست این کار را به افراد متخصص بسپارید چرا که خود می توانید یک متخصص باشید. اکنون که نحوه نصب دستگیره کابینت را می دانید، به راحتی می توانید سبک کابینت های خود را تغییر دهید.

همچنین شما می توانید از این روش برای نصب “دستگیره کمد نیز استفاده کنید چرا که دستگیره های کمد همانند دستگیره های کابینت، دارای مدل های تک پیچ و دو پیچ می باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به روش نصب دستگیره کابینت و کمد داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :