0 تا 100 راهنمای خرید انواع ریل کشو + (توضیحات تکمیلی خرید)

راهنمای خرید ریل کشو


امین هاشمی 28 بهمن 1402 - آخرین ویرایش در22 اسفند 1402 دقیقه مطالعه
iOS 14

در صورتی که قصد نصب کشو کمد یا کابینت را دارید حتما به راهنمای خرید ریل کشو توجه کنید. چرا که ریل کشو یکی از مهمترین یراق آلات کمد و کابینت است. این ابزار سبب می شود کشور راحت، نرم و بدون سر و صدا باز و بسته شود. در حال حاضر کشو یکی از پرمصرف ترین و مهمترین عناصر کمد و کابینت بشمار می رود.

اما آنچه که کیفیت این بخش از کابینت را نشان می دهد نوع حرکت است. در گذشته از  زهوار چوبی در بدنه کشو استفاده می کردند تا راحت تر باز و بسته شود. اما امروزه ریل کشو طراحی شد که استفاده از کشو را آسان تر نمود. از این رو ریل یکی از مهمترین پارامترها در زمان طراحی کشو است. به همین دلیل کیفیت و مرغوبیت ریل اهمیت بسزایی دارد.

هرچه این یراق باکیفیت تر و مرغوب تر باشد کشوی شما نیز باکیفیت تر می شود. از طرف دیگر باید این نکته توجه کنید که ریل ها دائما در حال باز و بسته شدن هستند. بنابراین به مرور زمان فرسوده می شوند. به همین دلیل انتخاب جنس و کیفیت ریل اهمیت دوچندان پیدا می کند.

نکته دیگر این است که امروزه انواع و اقسام ریل کشو تولید می شود. بنابراین هر کاربری با توجه به نوع کابینت و نیاز خود می تواند یکی از این مدل ها را انتخاب کند. حتما توجه داشته باشید که ریل کشو باید با جنس کشو سازگار باشد تا راحت تر باز و بسته شود. از این رو یکی از مهمترین نکات در راهنمای خرید ریل کشو آشنایی با انواع ریل است. در ادامه نکات کامل تر و جامع تری را برای خرید ریل کشو بیان می کنیم؛ تا پایان همراه ما باشید.

نکات مهم حین خرید ریل کشو

6 نکته ای که درباره راهنمای خرید ریل کشو به طور کامل بررسی می کنیم عبارتند از:

  • به وزن کشو توجه کنید
  • قابلیت های کشو را بررسی کنید
  • به قیمت ریل توجه کنید
  • محیط را در نظر بگیرید
  • به ابعاد و اندازه کشو دقت کنید
  • به قیمت و کیفیت ریل توجه کنید

1. به وزن کشو توجه کنید

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید ریل کشو توجه به وزن کشو است. چرا که هر ریلی مقاومت و استحکام خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر این ریل را برای کشوهای سنگین می خواهید از ریل کشو ساچمه ای پهن یا ریل تاندم و تاندم باکس استفاده کنید. در غیر این صورت ریل ساچمه ای دو تکه باریک یا 3 تکه و غلطکی مناسب است.

2. قابلیت های کشو را بررسی کنید

تمام ویژگی هایی که مد نظر را دارید را در نظر بگیرید. چرا که هر کدام از ریل ها قابلیت ها خاص خود را دارند. به عنوان مثال اگر می خواهید کشو شما قابلیت آرام بند داشته باشد می توانید از ریل تاندوم و تاندوم باکس استفاده کنید. همچنین این ریل ها قابلیت مگنتی هم دارد.

همه چیز درباره خرید ریل کشو

3. به قیمت ریل توجه کنید

همان طور که در صفحه راهنمای خرید یراق کابینت هم گفته شد، در حال حاضر ریل های کشو با قیمت های متنوعی در بازار موجود هستند. بنابراین یکی از نکات مهم راهنمای خرید ریل کشو توجه به قیمت است. یکی از مهمترین عوامل تنوع قیمت متنوع بودن انواع ریل کشو است. از طرف دیگر هر کدام از این کشوها قابلیت های خود را دارند. به عنوان مثال ریل تاندم می تواند قابلیت هایی مثل آرام بندی و مگنتی هم داشته باشد. همچنین ریل ساچمه ای در 3 نوع تولید می شود که هر کدام از آن ها قیمت خاص خود را دارند. این قابلیت ها بر قیمت ریل تاثیر می گذارند. بنابراین در زمان خرید ریل کشو به بودجه و نیاز خود توجه کنید.

4. محیط را در نظر بگیرید

از دیگر نکات راهنمای خرید ریل کشو توجه به محیط مد نظر است. دقت کنید این ریل را برای چه محیطی می خواهید. آیا قصد گذاشتن ظروف آشپزخانه در کشو را دارید و کشوتان سنگین است یا ریل را برای کشو اتاق خواب می خواهید.

5. به ابعاد و اندازه کشو دقت کنید

طبیعتا اندازه کشوهای کابینت های آشپزخانه، دراور، کابینت، کمد دیواری، سرویس بهداشتی و … با هم فرق دارد. بنابراین قبل از انتخاب ریل ابتدا ابعاد و اندازه کشو را بدانید. چرا که هر ریلی در ابعاد خاص تولید می گردد. مثلا ریل تاندوم باکس در کشوهایی که عرض 30 تا 50 سانتی متر دارند نصب می گردد.

همه چیز درباره ریل کشو

6. به قیمت و کیفیت ریل توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید ریل کشو توجه به کیفیت ریل است. طبیعتا هرچه ریل باکیفیت تر باشد عمر ریل و کشو را بیشتر و استحکام کشو را افزایش می دهد. در حال حاضر انواع برندهای داخلی و خارجی این ابزار را با کیفیت های مختلف تولید می کنند. به هیچ وجه ریل کشو را صرفا به دلیل ارزان بودن انتخاب نکنید. نه اینکه هر ریل ارزانی بی کیفیت است. ولی حتما تمام جوانب را در نظر بگیرید. مثلا ریل های خارجی به دلیل وارداتی بودن قیمت بالاتری نسبت به ریل های داخلی دارند. به این معنی نیست که ریل های داخلی کیفیت پایینی دارند.

انواع ریل کشو

بعد از بیان نکات راهنمای خرید ریل کشو، خوب است کمی با انواع این یراق آشنا شوید تا بتوانید بهترین ریل را برای کشو انتخاب کنید. در حال حاضر ریل های زیر در بازار موجود می باشند:

  • ریل کشو ساچمه ای
  • ریل کشو تاندم
  • ریل تاندم باکس
  • ریل غلطکی

انواع ریل کشو

1. ریل کشو ساچمه ای

ریل ساچمه ای از رایج ترین ریل های مورد استفاده در کشوها است. همانطور که از نام این ریل مشخص است در بدنه آن ساچمه هایی قرار دارد که امکان باز و بسته کردن کشو را آسان تر می کند. یکی از مهمترین قابلیت های این ریل مقاومت و استحکام بالا است. به همین دلیل مناسب کشوهای سنگین می باشد. بنابراین اگر در کشو خود وسایل زیاد یا سنگین می گذارید حتما از ریل ساچمه ای استفاده کنید تا به راحتی از کشو استفاده کنید.

به طور کلی ریل ساچمه ای در قیاس با سایر ریل ها مزایای زیادی دارد. مثلا راحت تر و روان تر حرکت می کند، استحکام بالایی دارد، از ضامن اطمینان برخوردار است، سایزبندی های متنوعی دارد و با قیمت مقرون به صرفه عرضه می شود. این ضامن اطمینان مانع از بیرون افتادن کامل کشو به بیرون می شود.

از طرف دیگر این ریل خود شامل 3 نوع ریل دو تکه، ریل سه تکه باریک و ساچمه ای پهن می باشد. بنابراین اگر قصد انتخاب ریل ساچمه ای دارید باید بدانید کدام مدل ریل ساچمه ای مد نظر شما است. در صورتی که می خواهید کشوهای انبوه را به سرعت تولید کنید می توانید از ریل ساچمه ای دو تکه استفاده کنید. کیفیت این ریل نسبت به سایر ریل ها پایین تر است.

ریل 3 تکه در عرض 3/5 سانتی متر و تا سایر 40 تولید می گردد. باید یادآوری کنیم این ریل نمی تواند وزن سنگین را تحمل کند.

در صورتی که برای کشوهای سنگین خود ریل مناسب می خواهید ریل ساچمه ای پهن گزینه ای مناسب است. این ریل در عرض 2.4 و 5.4 تولید می شود و هیچگونه صدایی تولید نمی کند. بنابراین بهترین گزینه برای اتاق کودک و اتاق خواب است.

راهنمای خرید ریل کشو

2. ریل کشو تاندم

این ریل از غلطک و چرخ دنده تشکیل می شود. به همین دلیل حرکت نرم و یکنواختی دارد و بدون سر و صدا عقب و جلو می رود. به این ریل، ریل مخفی هم می گویند. استحکام و مقاومت بالا از دیگر شاخصه های این محصول است. به همین دلیل می تواند وزن سنگین را تحمل کند. ریل تاندم قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته کردن کشو را دارد.

اغلب قابلیت های این ریل مشابه ریل ساچمه ای است. با این تفاوت که از یک پمپ هم برخوردار می باشد. این پمپ سبب می شود راحتی باز و بسته کردن کشو نسب به ریل ساچمه ای بیشتر باشد. این ریل قابلیت آرام بند دارد. یعنی به آرامی می توان کشوها را بست. این ریل به دو صورت نیمه فول و ریل کشو فول تولید می شود. در مدل نیمه فول کشو کامل باز نمی شود.

همچنین برخی از ریل های تاندمی قابلیت مگنتی دارند. یعنی بدون دستگیره و با فشار دست می توان کشو را باز کرد.

3. ریل تاندم باکس

اگر به دنبال جدیدترین و مدرن ترین ریل کشو هستید که در آن فناوری های جدید بکار برده شده حتما ریل تاندم باکس را انتخاب کنید. این ریل تمام قابلیت های مد نظر کاربران را ارائه می دهد. مثلا حتما نیاز نیست ریل و کشو با هم تطابق داشته باشند. این ریل نیز قابلیت مگنتی و آرام بندی دارد و با یک فشار باز و به آرامی بسته می شود.

خرید ریل کشو

4. ریل غلطکی

این ریل جزء اولین ریل های تولید شده است. ریل غلطکی شامل دو نوار فلزی می باشد که بر روی هر نوار یک قرقره قرار دارد. در صورتی که برای کشو سبک خود به دنبال ریلی با نصب سریع و ساده هستید ریل غلطکی گزینه ای مناسب است.

خرید انواع ریل کشو از سایت یراق

همانطور که اشاره نمودیم امروزه انواع ریل کشو در بازار موجود است. این ریل ها با کیفیت و قیمت های مختلفی عرضه می شوند. انواع برندهای خارجی و داخلی این محصولات را تولید می کنند. بنابراین یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید ریل کشو یافتن مرکز معتبری است که انواع این یراق آلات را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه دهد.

در این راستا وبسایت یراق با تکیه بر سال ها تجربه تخصصی در این زمینه انواع ریل کشو اعم از ریل غلطکی، تاندم، تاندم بکس و ساچمه ای را به بازار عرضه می کند. از دیگر قابلیت های این وبسایت این است که می توانید این محصولات را از نظر کیفیت و قیمت با هم مقایسه کنید و سپس بهترین ریل کشو را انتخاب نمایید. برای مشاهده انواع این مدل ها و قیمت و مشخصات آن ها، می توانید به صفحه خرید ریل کشو مراجعه کنید.

راهنمای انتخاب ریل کشو

کلام پایانی مقاله راهنمای خرید ریل کشو

ریل کشو از مهمترین عناصر تشکیل دهنده کشو است. در این راستا انواع ریل در بازار وجود دارد. لذا خریداران در زمان خرید نمی دانند کدام ریل را خریداری کنند. مطالعه راهنمای خرید ریل کشو به شما کمک می کند متناسب با نیاز و بودجه خود مناسب ترین ریل را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  • مناسب ترین ریل برای کشو سنگین کدام است؟

ریل ساچمه ای پهن، تاندم و تاندم باکس

  • کدام ریل کشو از همه ارزان تر است؟

ریل های غلطکی نسبت به سایر ریل ها ارزان تر هستند. چرا که ساختار ساده ای دارند و نصب پیچیده ای ندارند. البته این ریل مخصوص کشوهای سبک است.

  • کدام ریل ها مناسب کشوهای سنگین هستند؟

ریل ساچمه ای پهن، تاندم و تاندم باکس

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments