راهنمای خرید یراق کابینت (5 نکته کاربردی و مهم)

راهنمای خرید یراق کابینت


امین هاشمی 25 بهمن 1402 - آخرین ویرایش در22 اسفند 1402 دقیقه مطالعه
iOS 14

راهنمای خرید یراق کابینت برای آن دسته از کاربرانی که قصد تعویض یا ساخت کابینت دارند اهمیت دارد. البته اغلب کاربران در زمان ساخت کابینت معمولا به جنس و ویژگی های بدنه توجه می کنند. در صورتی که یراق آلات نیز تاثیر بسزایی در زیباتر شدن و باکیفیت تر شدن کابینت دارد. از طرف دیگر یراق آلات تنوع بسیار وسیعی دارند که کاربران قبل از انتخاب آن حتما باید با آن ها آشنا باشند. در ادامه درباره این موارد بیشتر صحبت می کنیم.

نکات مهم حین خرید یراق کابینت

در بحث راهنمای خرید یراق کابینت عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله این فاکتورها می توان به جنس کابینت، ظاهر، طرح و رنگ کابینت اشاره کرد. به عنوان مثال اگر جنس کابینت شما هایگلاس می باشد بهتر است از یراق آلات شیشه ای استفاده کنید. برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی می باشد یراق آلات سنگی و چوبی گزینه ای مناسب است. یراق آلات پلاستیکی و شیشه ای هم گزینه ای ایده آل برای کابینت های مدرن می باشند.

بسیاری از کاربران تمایل دارند از ترکیبات متضاد استفاده کنند. مثلا اگر کابینت از جنس چوب است از دستگیره های شیشه ای یا فلزی استفاده کنند. با توجه به این فاکتورها در زمان خرید یراق آلات کابینت بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • جنس یراق
  • طرح یراق
  • قیمت یراق
  • سایز کابینت
  • محیط

نکات مهم خرید یراق کابینت

1. جنس یراق کابنیت

همانطور که اشاره نمودیم یراق آلات کابینت در جنس های مختلفی تولید می شوند. بنابراین قبل از خرید با این جنس ها آشنا باشید و بدانید کدام جنس یراق با کابینت شما همخوانی دارد. به عنوان مثال اگر قرار است در کشو وسایل سنگین بگذارید باید ریل های مقاوم و قوی انتخاب کنید تا تحمل وزن سنگین را داشته باشند. یا اگر پایه کابینت شما دائما در تماس با شوینده قرار دارد پایه ای انتخاب کنید که در برابر شوینده مقاوم باشد.

2. طرح یراق کابنیت

نکته دیگر در راهنمای خرید یراق کابینت توجه به طرح یراق است. در حال حاضر یراق آلات کابینت با توجه به نوع دکوراسیون آشپزخانه در مدل های کلاسیک و مدرن تولید می شوند. بنابراین اگر دکوراسیون آشپزخانه شما کلاسیک و سنتی است می توانید از یراق آلات پرکار و سلطنتی استفاده کنید. ولی برای دکوراسیون مدرن یراق آلات ساده و تک رنگ مناسب هستند.

3. قیمت یراق کابنیت

طبیعتا یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید یراق کابینت قیمت این تجهیزات است. طبیعتا هرچه جنس، جزئیات و کیفیت یراق بالاتر باشد قیمت این تجهیزات نیز بیشتر می شود. ولی هر قیمت بالایی نشان دهنده کیفیت بالا نیست.

4. سایز کابینت

قبل از خرید یراق حتما اطلاع دقیق از اندازه های کابینت اعم از طول، عرض، ارتفاع و عمق داشته باشید. به عنوان مثال اگر یک درب کابینت شما در کنج قرار دارد باید از لولای زاویه دار که 180 یا 270 درجه باز می شوند استفاده کنید.

5. محیط کابینت

در زمان انتخاب یراق کابینت باید بدانید این تجهیزات را برای چه محیطی می خواهید. به عنوان مثال اگر این ابزارآلات را برای کابینت سرویس بهداشتی می خواهید باید جنسی انتخاب کنید که در برابر رطوبت و بخار آب مقاوم باشد.

یراق کابینت

انواع یراق کابینت

پس از آشنایی با نکات مهم و راهنمای خرید یراق کابینت، یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید یراق کابینت باید به آن توجه کنید آشنایی با انواع این تجهیزات است. به طور کلی به دستگیره، ریل کشو ها، لولا و جک درب و سایر اتصالات یراق درب کابینت یراق آلات می گویند. با توجه به این موضوع در حال حاضر انواع و اقسام یراق کابینت در برند، رنگ و جنس های مختلف در بازار موجود می باشد. برخی از این یراق آلات از جنس فلز و شیشه برخی دیگر از جنس چوب و سنگ می باشند. بنابراین هر کاربری قبل از خرید این ابزارآلات باید راهنمای خرید یراق کابینت را بداند تا بتواند مناسب ترین یراق کابینت را انتخاب کند. راهنمای خرید یراق کابینت شامل چندین نکته مهم در زمان خرید این تجهیزات است. با در نظر گرفتن این نکات می توانید یک انتخاب درست داشته باشید. از نظر جنس یراق آلات به انواع فلزی، پلاستیکی، چوبی، شیشه ای، سنگی و ترکیبی تقسیم می شوند.

از نظر کارکرد یراق آلات شامل انواع زیر می باشند:

  • پایه
  • پایه سقفی
  • فلنج
  • قفل
  • لولا
  • جک
  • ریل
  • دستگیره
  • پریز و روشنایی
  • پیچ
  • مگنت

در ادامه درباره انواع مختلف یراق کابینت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید یراق کابینت

1. دستگیره کابینت

یکی از معروف ترین یراق آلات کابینت که کاربران حین انتخاب آن وسواس زیادی دارند دستگیره کابینت است. چرا که این ابزار در بیرون از کابینت قرار می گیرد و به زیباتر شدن کابینت کمک می کند. در زمان خرید این یراق باید دقت کنید که برندهای مختلفی در جنس و اشکال مختلف این محصول را تولید می کنند. از نظر جنس این محصول به انواع پلاستیکی، چوبی و فلزی تقسیم می شود.

همچنین از نظر ظاهری و شکل به صورت های دایره ای، لوزی، قوس دار، قارچی، بیضی، مربعی، قوس دار و … طراحی می گردد. بنابراین هر کاربری باید این تجهیزات را بر اساس سبک و ظاهر کابینت آشپزخانه خود انتخاب کند. به عنوان مثال دستگیره هایی که برای کابینت های کلاسیک استفاده می شوند با کابینت ها مدرن فرق دارند.

البته انتخاب دستگیره کابینت یک انتخاب کاملا سلیقه ای است و به سلیقه کاربر بستگی دارد. ولی باید این نکته را بدانید این تجهیزات به دو نوع تک پیچی و دو پیچی تقسیم می شوند. بنابراین اگر قصد تعویض دستگیره کابینت دارید که قبلا روی آن دستگیره های دیگری نصب بود به تعداد پیچ های آن و یا فاصله دو سوراخ توجه کنید.

ویدئوی زیر به صورت جامع در خرید دستگیره کابینت به شما کمک خواهد کرد.

2. لولا کابینت

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید یراق کابینت آشنایی با لولا است. لولا یکی از مهمترین تجهیزات و اتصال دهنده های کابینت بشمار می رود. چرا که درب کابینت را به بدنه متصل می کند. از این رو انتخاب صحیح آن بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر لولا کابینت در انواع مختلفی تولید می شود. از معروف ترین لولای کابینت یا  لولا گازور می توان به لولای مگنتی، کلیپسی و بدون کلیپس، شیشه، خلاص، ساده، لولا پمپی آرام بند، توکار، زاویه دار و .. اشاره نمود.

اگرچه لولا در ظاهر کابینت نقشی ندارد و دیده نمی شود اما تاثیر بسزایی بر روی استحکام و کیفیت کابینت می گذارد. هر کدام از لولاها کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال اگر درب کابینت شما شیشه ای است بهتر است از لولای شیشه استفاده کنید که به سوراخ شدن درب نیاز نباشد. یا اگر نمی خواهید لولا دیده شود می توانید از لولای توکار استفاده کنید.

همچنین لولاها در زوایای مختلفی باز و بسته می شوند. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و نمی توانید درب کابینت را باز کنید می توانید لولاهای زاویه داری انتخاب کنید که بیشتر از 90 درجه باز نمی شوند. سعی کنید لولایی انتخاب کنید که خاصیت آرام بندی داشته باشد. اگر نمی خواهید کابینت شما دستگیره داشته باشد می توانید از لولای مگنتی استفاده کنید.

در مقاله راهنمای خرید لولا کابینت این موضوع را مفصل تر و جامع تر بررسی کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

3. ریل کابینت

ریل کابینت از دیگر یراق آلات مهم کابینت است. چرا که به راحت و روان حرکت کردن کابینت کمک می کند. در واقع اگر می خواهید کابینت نرم و بدون صدا حرکت کند باید انتخاب دقیقی در این زمینه داشته باشید. یکی از مهمترین نکاتی که به شما کمک می کند انتخاب دقیقی داشته باشید آشنایی با انواع ریل کابینت است.

در حال حاضر ریل کابینت در انواع ساده، ساچمه ای، ریل بدنه دار (تاندم باکس)، غلطکی، مجیک باکس، ریل نیمه فول (سینگل)، لگرا باکس و مخفی یا تاندم تولید می شود. هر کدام از این ریل ها آپشن های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ریل ساچمه ای شامل انواع ساده، آرام بند و تاچ می باشد. اغلب این ریل ها با قابلیت آرام بندی تولید می شوند تا کشو با کمترین صدا و به آرامی باز و بسته شود.

قیمت خرید یراق کابینت

4. پایه کابینت

در صورتی که قصد تنظیم ارتفاع کابینت دارید یا می خواهید به منظور استفاده راحت تر ارتفاع آن را افزایش دهید نیازمند پایه کابینت می باشید. این یراق کابینت نیز در انواع مختلفی تولید می شود. مهمترین فاکتوری که سبب تنوع پایه کابینت شد جنس آن است. این پایه ها معمولا از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می شوند. در برخی مواقع نیز به سفارش کاربران از جنس خود کابینت تولید می شود.

در صورتی که قصد خرید این یراق کابینت را دارید باید به جنس آن توجه کنید. چرا که اغلب وزن کابینت بر روی این پایه است و همچنین این قسمت از کابینت دائما در معرض آب و شوینده ها قرار دارد. بنابراین باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد.

خرید انواع یراق کابینت از سایت یراق

با توجه به اهمیت یراق آلات کابینت امروزه شرکت های مختلفی مشغول عرضه این تجهیزات هستند. شرکت یراق با تکیه بر سال ها تجربه تخصصی در این زمینه باکیفیت ترین یراق آلات کابینت را با قیمتی مناسب به کاربران ارائه می دهد. از جمله یراق آلات این مجموعه تخصصی می توان به پایه، پایه سقفی، فلنج، قفل، لولا، جک، ریل، دستگیره و پیچ های کابینت اشاره کرد.

تمام این یراق آلات به همراه اطلاعات و قیمت در وبسایت یراق قرار دارد. کاربران می توانند با مراجعه به این سایت این تجهیزات را با هم مقایسه و مناسب ترین یراق کابینت را خریداری کنند. این مجموعه تخصصی یراق کابینت برندهای مختلف را ارائه می دهد. برای مشاهده این اطلاعات، به صفحه خرید یراق کابینت مراجعه کنید.

خرید انواع یراق کابینت از سایت یراق

کلام پایانی

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با نکات مهم حین خرید این محصول است. تنوع این تجهیزات سبب می شود کاربران حین خرید آن دچار سردرگمی شوند. اما راهنمای خرید یراق کابینت به آن ها کمک می کند یک انتخاب صحیح داشته باشند.

سوالات متداول

  • یراق کابینت از نظر جنس به چه انواعی تقسیم می شوند؟

یراق پلاستیکی، چوبی، شیشه ای، سنگی و ترکیبی

  • بهترین جک برای کابینت کدام است؟

جکی که قابلیت آرام بندی داشته باشد.

  • ریل تاندم مخفی و بدنه دار چه تفاوتی با هم دارند؟

ریل تاندم مخفی در کف کشو و ریل بدنه دار در دو طرف کشو نصب می گردد.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments