جامع ترین راهنمای خرید قفل دیجیتال + ویدئوی اختصاصی

راهنمای خرید قفل دیجیتال


امین هاشمی 24 بهمن 1402 - آخرین ویرایش در22 اسفند 1402 دقیقه مطالعه
iOS 14

راهنمای خرید قفل دیجیتال برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال ارتقای امنیت درب منازل و ساختمان های خود هستند اهمیت دارد. چرا که این راهنما شامل نکات کلیدی در زمان خرید این قفل است. در واقع کاربران با توجه به این نکات می توانند بهترین قفل دیجیتال را متناسب با نیاز خود خریداری کنند. اما قبل از اینکه در مورد راهنمای خرید قفل دیجیتال صحبت کنیم به اختصار توضیح می دهیم که قفل دیجیتال چیست و چه قابلیت هایی دارد.

نکات مهم در زمان خرید قفل دیجیتال

در صورتی که می خواهید بهترین قفل هوشمند را انتخاب کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع قفل هوشمند را بشناسید
  • به جنس و کیفیت بدنه قفل دقت کنید
  • به جنس درب دقت کنید
  • آیا از بلوتوث یا وای فای پشتیبانی می کند
  • به مکان مورد نظر توجه کنید
  • کاربری آسان داشته باشد

1. نوع قفل هوشمند را بشناسید

یکی از مهمترین فاکتورهای راهنمای خرید قفل دیجیتال آشنایی و انتخاب نوع قفل هوشمند است. این آشنایی به شما کمک می کند متناسب با نیاز و بودجه خود یک قفل هوشمند مناسب انتخاب کنید. مثلا اگر قیمت برایتان اهمیت ندارد می توانید قفل های بیومتریکی (Biometric lock) نظیر قفل اثر انگشتی یا تشخیص چهره انتخاب کنید. اما اگر به دنبال قفل های هوشمند ارزان تر هستید می توانید قفل رمزی یا کلید فشاری را انتخاب کنید. همچنین اگر برای محیط های مسکونی، اداری یا هتل ها به دنبال قفلی هوشمند مناسب هستید قفل های کارتی پیشنهاد می گردد.

2. به جنس و کیفیت بدنه قفل دقت کنید

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید قفل دیجیتال توجه به جنس و کیفیت بدنه قفل است. طبیعتا هرچه مواد اولیه بکار رفته در قفل باکیفیت تر باشد این محصول می تواند مقاومت بیشتری در برابر ضربه، شوک، عوامل محیطی و فشار از خود نشان دهد.

نکات مهم برای خرید قفل دیجیتال

3. به جنس درب دقت کنید

جنس درب نیز در انتخاب قفل دیجیتال تاثیر می گذارد. در واقع شما باید بررسی کنید که آیا قفل و درب با هم سازگار هستند یا نه.

4. آیا از بلوتوث یا وای فای پشتیبانی می کند

نکته دیگری که در انتخاب قفل باید دقت کنید پشتیبانی از فناوری های جدید یعنی بلوتوث و وای فای است. اگر قفل هوشمند از هر دو فناوری پشتیبانی کند گزینه ای ایده آلی است. چرا که دسترسی به قفل را آسان تر می کند. پشتیبانی از وای فای سبب می شود از هر نقطه ای از دنیا بتوانید درب ساختمان خود را کنترل کنید.

آیا از بلوتوث یا وای فای پشتیبانی می کند

5. به مکان مورد نظر توجه کنید

از دیگر نکات راهنمای خرید قفل دیجیتال توجه به مکان است. دقت کنید این قفل را برای چه محیطی می خواهید. آیا محیط شما شلوغ و پر رفت و آمد است یا خلوت. طبیعتا برای محیط های شلوغ باید قفل های بادوام تر را انتخاب کنید.

6. کاربری آسان داشته باشد

از آنجایی که امکان دارد کودکان و سالمندان نیز از این قفل استفاده کنند سعی کنید قفل های هوشمند با کارایی آسان را انتخاب کنید.

از کجا قفل دیجیتال بخریم

آشنایی بیشتر با قفل دیجیتال

همان طور که در مقاله قفل دیجیتال چیست هم گفته شد، قفل دیجیتال یا هوشمند یکی از جدیدترین قفل هایی است که امروزه وارد بازار شده و می تواند امنیت درب ساختمان ها را افزایش دهد. یکی از مهمترین قابلیت های این قفل این است که نیاز به کلید ندارد. البته امروزه انواع قفل دیجیتال یا الکترونیکی تولید می شود که هر کدام روش منحصر به فرد خود را دارند. مثلا برخی از آن ها از طریق کارت برخی از طریق اثر انگشت و یا از طریق وارد کردن رمز ورود کار می کنند.

بنابراین هر کاربری با توجه به نیاز و سلیقه خود می تواند یکی از این قفل ها را انتخاب کند. از دیگر ویژگی های این قفل پرکاربرد بودن است. کاربران می توانند از این قفل در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، سازمان ها، بیمارستان ها، مدارس و … استفاده کنند. امنیت بسیار بالای این قفل سبب شده از آن بتوان برای درب گاوصندوق ها نیز استفاده کرد.

در صفحه قفل دیجیتال چگونه کار می کند نیز گفته شد که این قفل با استفاده از برق یا باتری کار می کند و از قابلیت های پیشرفته پشتیبانی می کنند. مثلا دارای قابلیت های ضد هک، ضد ضربه و ضد شوک می باشند. از آنجایی که قفل هوشمند یا دیجیتال دارای جزئیات زیادی است همچنین در مدل های مختلف تولید می شود در ادامه آن ها را توضیح می دهیم. همچنین ویدئوی زیر شما را بیشتر با قفل دیجیتال و هوشمند آشنا می کند.

 

انواع قفل دیجیتال یا هوشمند

با توجه به استقبال وسیع از این مدل قفل امروزه شرکت های مختلفی مشغول تولید این محصول هستند. از طرف دیگر پیشرفت تکنولوژی نیز بر روی این محصول تاثیر گذاشت و سبب شد روزبروز قفل های هوشمند پیشرفته تری تولید گردد. از این رو در بازار انواع قفل دیجیتال موجود می باشد. این موضوع سبب شد بسیاری از کاربران در زمان خرید این محصول سردرگم شوند و ندانند کدام قفل را انتخاب کنند. به همین دلیل یکی از نکات مهم در راهنمای خرید قفل دیجیتال آشنایی با انواع این قفل است. در این راستا در این قسمت به معرفی انواع قفل دیجیتال می پردازیم.

هر کدام از این قفل های هوشمند کاربرد و قابلیت های خاص خود را دارند. آشنایی با انواع قفل دیجیتال، قابلیت ها و کاربرد آن به کاربران کمک می کند متناسب با نیاز خود بهترین قفل دیجیتال را انتخاب کنند. به طور کلی قفل دیجیتال به انواع زیر تقسیم می شود:

  • قفل اثر انگشتی
  • قفل تشخیص چهره
  • قفل رمزی
  • قفل کارتی
  • قفل اسکن کف دست

1. قفل اثر انگشتی

این قفل یک نوع قفل هوشمند بیومتریکی است که دارای تکنولوژی های بروز می باشد. حسگرهای بسیار قوی این قفل سبب شد به یکی از پرطرفدارترین قفل های دیجیتال تبدیل شود. همانطور که از نام این قفل مشخص است از طریق اثر انگشت باز می شود. در واقع این قفل دارای حافظه ای است که کاربران می توانند اثر انگشت یا اثر انگشت های مد نظر را در آن ذخیره کنند.

سپس با قرار دادن هر اثر انگشت بر روی سنسور قفل این محصول باز می شود. البته در صورتی که حسگر اثر انگشت را شناسایی کرد قفل را باز می کند. با این قابلیت تنها کاربرانی که اثر انگشت آن ها در حافظه این قفل ثبت شده می توانند قفل را باز کنند. از مزایای قفل دیجیتال اثر انگشتی می توان به عدم نیاز به کلید، امنیت بالا، برخورداری از سیستم ضد هک و ضد شوک، امکان اتصال به بلوتوث و سیستم های هوشمند، سیستم ضد ضربه و قفل کودک اشاره کرد.

خرید قفل دیجیتال

2. قفل هوشمند تشخیص چهره

این قفل دیجیتال نیز جزء قفل های بیومتریکی بشمار می رود. چرا که فرد باید اطلاعات هویتی خود را در حافظه آن ذخیره کند. همانطور که از نام این قفل مشخص است کاربران باید چهره خود را پس از اسکن شدن در حافظه این قفل ذخیره کنند. این قفل هوشمند نیز فقط برای کاربران تعریف شده در دستگاه باز می شود. به این صورت که بعد از تشخیص و تایید چهره قفل را باز می کند. تشخیص راحت چهره، امنیت بالا و امکان کنترل ورود و خروج از مزایای قفل هوشمند تشخیص چهره است.

3. قفل هوشمند رمزی

این قفل دارای یک صفحه کلید لمسی یا دکمه ای است که کاربران پس از ورود رمز ورود می توانند قفل را باز کنند. این رمز باید در سیستم دستگاه ثبت شده باشد. کاربرانی که امنیت بیشتری می خواهند می توانند یک رمز پیچیده و گیج کننده انتخاب کنند. امکان تعیین رمز یکبار مصرف، رمز گیج کننده، تعریف رمزهای شرطی، کنترل از راه دور و عدم نیاز به کلید از دیگر مزایای این قفل هوشمند است.

قفل دیجیتال

خرید قفل دیجیتال از سایت یراق

با توجه به پرطرفدار بودن قفل دیجیتال شرکت های مختلفی این محصول را به بازار عرضه می کنند. شرکت یراق از معتبرترین شرکت هایی است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت انواع قفل هوشمند اعم از اثر انگشتی، کارتی، تشخیص چهره و … را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه به کاربران ارائه می دهد. گارانتی و خدمات پس از فروش از مهمترین ویژگی های این شرکت است. این گارانتی بسیار جامع و کامل است و شامل بدنه و فناوری‌ های مختلف تعبیه شده در قفل هوشمند می باشد. این شرکت دارای وب سایتی است که تمام محصولات خود را در آن معرفی می کند. برای آشنایی بیشتر قفل های هوشمند می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

همچنین می توانید انواع قفل دیجیتال را از نظر قیمت، برند و کارایی با هم مقایسه کنید. برای مشاهده آن ها، به صفحه خرید قفل دیجیتال مراجعه کنید.

کلام پایانی مقاله راهنمای خرید قفل دیجیتال

هدف از تنظیم این محتوا آشنایی شما با قفل های دیجیتال یا هوشمند بود. مهمترین قابلیت این قفل افزایش ایمنی و عدم نیاز به کلید است. البته برخی از مدل های قفل دیجیتال دارای یک کلید پشتیبان هستند. این قفل ها در انواع مختلفی تولید می شوند. بنابراین حتما قبل از خرید راهنمای خرید قفل دیجیتال را مطالعه کنید. در این راهنما به نکات مهم خرید این محصول اشاره می شود.

انواع قفل دیجیتال

سوالات متداول

  • آیا قفل دیجیتال در زمان قطع برق قطع می شود؟

معمولا اغلب قفل های دیجیتال با باتری کار می کنند. بنابراین در زمان قطع برق از کار نمی افتند. هر چند بسیاری از برندها برای اطمینان خاطر یک کلید پشتیبان نیز به همراه قفل دیجیتال ارائه می دهند. بنابراین سعی کنید یک قفل دیجیتال به همراه کلید پشتیبان انتخاب کنید.

  • قفل دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

امنیت بالا، امکان کنترل از راه دور، ضد ضربه و هک، سیستم ضد شوک و ضد حریق، نصب و کارایی آسان، دارای هشدارهای امنیتی و …

  • از کجا متوجه شویم باتری قفل دیجیتال در حال اتمام است؟

معمولا قفل های دیجیتال دارای سیستم هشداردهنده هستند. این سیستم معمولا به صورت یک چراغ هشدار است که در زمان تمام شدن باتری روشن می شود.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments