لولا کابینت مکمل چیست؟ - یراق دات کام

لولا کابینت مکمل چیست؟


سهیل رضوی 19 مرداد 1400 - آخرین ویرایش در22 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

به طور کلی لولاها وظیفه‌ی باز و بسته کردن درب های کابینت به طور صحیح را بر عهده دارند، نام دیگر لولاها، گازور یا لولا گازور است که جزء یراق آلات کابینت محسوب می شوند، ما در این مقاله می خواهیم به بررسی ” لولا کابینت مکمل ” بپردازیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

خرید لولا مکمل

لولا کابینت مکمل چیست ؟

نام دیگر لولا کابینت مکمل، لولا بای فولد است که معمولا برای درب ها یا یونیت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که کنج کار هستند و می خواهیم که از فضای داخل کابینت، به طرز درستی استفاده کنیم.

لولایی را که بین دوتا درب در زاویه ی 90 درجه باهمدیگر قرار می گیرند و متصل می کنند را لولا کابینت مکمل می گویند، کارکرد لولا کابینت مکمل به این شکل است که دوتا درب را به هم متصل می کند و زمانی که درب را باز می کنیم کل آن فضای جلوی یونیت کنج کابینت باز می شود، همچنین برای درب هایی که به بدنه ی کابینت پیچ می شوند از لولای 165 درجه یا لولاهای خرچنگی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که جنس لولا کابینت مکمل معمولاً آهنی است.

انواع لولا کابینت مکمل

  • ساده
  • آرام بند

همانطور که مشاهده می کنید لولا کابینت مکمل دارای دو نوع ساده و آرام بند است و تفاوت این دو مدل در شدت باز و بسته شدن درب کابینت است که در نوع ساده در با سرعت بیشتری بسته می شود ولی در نوع آرام بند درب درب به طور آهسته تری بسته می شود.

لولا مکمل ساده و آرام بند

عوامل موثر بر قیمت لولا کابینت مکمل

از لحاظ قیمت باید بگوییم که انتخاب هر کدام از این دو مدل یعنی ساده یا آرام بند می تواند در قیمت خرید آن تاثیرگذار باشد، همچنین نوع برند انتخابی نیز می تواند بر قیمت خرید موثر باشد.

برندهایی که در بازار موجود است عبارتند از :

  • برند چینی ( ملونی )
  • برند ترکیه ای ( صامت )
  • برند اتریشی ( بلوم )
  • برند آلمانی ( هتیچ )

نکات خرید و نصب لولا کابینت مکمل

نکته‌ای که راجع به خرید لولا کابینت مکمل اهمیت دارد این است که حتماً از برندهای با کیفیت استفاده کنید و موقعی که می خواهید لولا کابینت مکمل را تعویض کنید حتما توجه کنید که برندهای خریداری شده باهم یکی باشند و یا حداقل اینکه اندازه های آن باهمدیگر یکی باشند.

نحوه ی نصب لولا کابینت مکمل بسیار سخت می باشد که همین مسئله نصب آن را پیچیده می کند که به همین دلیل احتیاج به افراد متخصص دارد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه‌‌ای راجع به استفاده از لولا مکمل داشته اید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments