تفاوت قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال - یراق دات کام

تفاوت قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال


سهیل رضوی 27 بهمن 1400 - آخرین ویرایش در21 آبان 1401 ۷ دقیقه مطالعه
iOS 14

قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال، قفل دیجیتال درب ورودی، دستگیره دیجیتال هوشمند یا دستگیره کارتی و….. نام هایی است که برای این دستگیره و قفل ها بکار برده می شود ولی آیا می دانید “تفاوت قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال” در چیست ؟

تیم تحریریه یراق دات کام قصد دارد تفاوت های بین قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال را بررسی کند تا شما عزیزان بیشتر متوجه کاربرد هر کدام از این وسایل شوید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

قفل دیجیتال چیست ؟

قفل دیجیتال دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به قفل های مکانیکی می باشد که این سیستم پیشرفته قفل های دیجیتال باعث امنیت بالای آنها نیز شده است. این قفل ها با نیروی برق یا باتری کار می کنند که عملکرد بسیار هوشمند و رابط کاربری بسیار لذت بخشی دارند.

لازم است بدانید که قفل دیجیتال را معمولاً در درب های داخلی و درب ورودی استفاده می کنند، به طور مثال قفل دیجیتال درب ورودی که بر روی درب های ورودی منزل یا محیط کار نصب می شود.

قفل دیجیتال

رابط کاربری قفل دیجیتال چگونه است ؟

رابط کاربردی قفل دیجیتال می تواند به شکل های گوناگونی باشد؛ یکسری از قفل ها ممکن است دارای یک یا چند رابط کاربری به صورت همزمان باشند که با استفاده از آنها می توانیم درب را باز و بسته کنیم. رابط کاربری دستگیره دیجیتال به صورت زیر می باشد :

کد یا رمز عبور :

یکی از مرسوم ترین روش های باز و بسته کردن قفل دیجیتال که در اکثر برندها دیده می شود، ورود و خروج با استفاده از کد یا همان رمز عبور می باشد.

می توان با تعریف کردن رمز عبور برای افراد مختلف، تردد افراد را کنترل کرد و دسترسی به داخل محیط را برای افراد خاصی ایجاد کرد.

اثر انگشت :

اثر انگشت یکی از ویژگی های قفل دیجیتال می باشد که اگر قفل دیجیتال این رابط کاربردی را داشته باشد، می توانید با تعریف اثر انگشت ورود و خروج را انجام دهید.

کارت مغناطیسی :

کارت های مغناطیسی کارت هایی هستند که با استفاده از آنها می توانیم درب را باز کنیم. باز شدن قفل با استفاده کارت را معمولاً در درب اتاق های هتل می بینیم.

اپلیکیشن :

یکسری از برندهای تولید کننده قفل دیجیتال این امکان را برای قفل ها بوجود آورده اند که با استفاده از اپلیکیشن بتوان قفل هوشمند را باز و بسته کرد. به طور مثال می توان به قفل دیجیتال یال Yale اشاره کرد که در ویدیو “خانه هوشمند قفل هوشمند، راه اندازی قفل ها توسط اپلیکیشن را مورد بررسی قرار داده ایم.

دستگیره دیجیتال چیست ؟

دستگیره دیجیتال یکی از تکنولوژی های جدید ورود و خروج است که این دستگیره ها با نیروی برق یا باتری کار می کنند. دستگیره دیجیتال را می توان بر روی همه ی درب های داخلی و درب ورودی واحد آپارتمان استفاده کرد.

نکته ای که در مورد دستگیره دیجیتال وجود دارد این است که فقط از سمت داخل درب دارای دستگیره می باشد و از سمت خارج درب دستگیره ندارد.

دستگیره دیجیتال نیز مانند قفل دیجیتال دارای رابط های کاربردی : اثر انگشت، رمز عبور، کارت های مغناطیسی و اپلیکیشن می باشد. البته لازم به ذکر است بعضی از مدل های دستگیره دیجیتال دارای ویژگی تشخیص چهره نیز می باشند.

دستگیره دیجیتال

تفاوت قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال در چیست ؟

معمولاً افراد قفل دیجیتال با دستگیره دیجیتال را مشابه باهم می دانند که تا حدودی می توان به علاقمندان این دو وسیله حق داد چراکه از لحاظ رابط کاربری شبیه به هم می باشند و هر دو این وسایل بر روی انواع درب ها مانند : درب ورودی، درب ضد سرقت و درب های داخلی مثل اتاق ها قابل نصب و استفاده می باشد.

از لحاظ ساختار داخلی و نمای ظاهری قفل دیجیتال با دستگیره دیجیتال تفاوت دارد که این تفاوت به در موارد زیر خلاصه می شود :

  • قفل دیجیتال دارای دستگیره نمی باشد و از لحاظ ابعاد کوچکتر از دستگیره دیجیتال است.
  • قفل دیجیتال نوعی قفل کمکی محسوب می شود و اگر قرار است که بر روی درب، قفل دیجیتال نصب کنیم حتما درب ما باید دارای دستگیره باشد تا بتوان با کمک دستگیره درب را باز کرد چونکه قفل کمکی فقط زبانه قفل را باز و بسته می کند.
  • از لحاظ ظاهری دستگیره دیجیتال دارای رنگ ها و مدل های متنوعی می باشد که باعث جذاب تر شدن نمای این دستگیره ها شده است.

برندهای قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال 

برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که برای خرید قفل دیجیتال و خرید دستگیره دیجیتال، می توان از بین آنها مدل مد نظر را انتخاب کرد. برندهای دستگیره دیجیتال HTN ، دستگیره دیجیتال یوکا Yucca ، سامسونگ ، میلره و….. جزء بهترین و معروف ترین برندهای بازار می باشند که دارای مدل های مختلفی در دستگیره دیجیتال و قفل دیجیتال می باشند.

دستگیره دیجیتال EL 354 اچ تی ان HTN Prime
  • ساخت چین
    دارای ریموت کنترل و کلید مکانیکی
  • قابلیت باز شدن از طریق رمز/کارت/اثر انگشت
    رنگ طلایی و نقره ای
قفل دیجیتال LUNA PRO یوکا YUCCA
  • ساخت کره جنوبی
    امنیت فوق العاده به کمک مغزی سه زبانه
  • قابلیت باز شدن از طریق رمز/کارت/اثر انگشت/تلفن همراه

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از این قفل ها و دستگیره ها داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments