دکور قفسه کتاب و تمام مواردی که باید رعایت کنید - یراق دات کام

دکور قفسه کتاب و تمام مواردی که باید رعایت کنید


سهیل رضوی 25 بهمن 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

قفسه های کتاب وظیفه قرار دادن کتاب ها و سایر لوازم جانبی را دارند. اگر بدانید که چگونه “دکور قفسه کتاب” را تزیین کنید تا هم کاربردی و هم چشم نواز باشد، به شما کمک می کند که فضایی بسیار زیبا را در اتاق خواب یا مکان های دیگر در منزل خود ایجاد کنید. به همین دلیل ما می خواهیم ایده های دکور قفسه کتاب را معرفی کنیم تا به شما کمک کنیم مجموعه‌ای از قفسه های خالی را به بهترین شکل ممکن تزیین کنید.

چگونه دکور قفسه کتاب را تزیین کنیم

قفسه-کتاب

بهترین دکور قفسه کتاب اغلب از موارد یا آیتم هایی است که از قبل دارید. همچنین می توانید آثار هنری، قاب عکس، گلدان و سایر لوازم جانبی را با طرح یا سبک رنگی منسجم پیدا کنید. بزرگترین اقلام را ابتدا روی قفسه کتاب قرار دهید و سپس بقیه اشیاء خود را قرار دهید.

دکور آسان قفسه کتاب

دکوراسیون-قفسه-کتاب

برای دکور کامل قفسه کتاب، در برابر تمایل به بسته بندی لوازم جانبی در هر قفسه مقاومت کنید. با انتخاب طرح تک رنگ برای گلدان ها و مجسمه ها ظاهری تمیز داشته باشید و مطمئن شوید که اشکال را باهم ترکیب کرده‌اید.

قفسه های کتاب را با یادگاری تزیین کنید

تزیین-قفسه-کتاب

اشیایی که برای شما معنای خاصی دارند یا خاطرات خاصی را تداعی می کنند، دکور قفسه کتاب را عالی می سازند. برای تزیین قفسه های خود، سوغاتی هایی را از سفرها، آثار هنری یا کلکسیون های ارزشمند را جمع آوری کنید. برای نمایش پویاتر، دسته هایی از کتاب های افقی را مرتب کنید تا به عنوان پایه‌ای برای اشیاء کوچک عمل کنند.

چیدمان لوازم جانبی در قفسه کتاب

تزئین-قفسه-کتاب

برای افزودن علاقه به مطالب خواندنی، کتاب ها را به صورت افقی و عمودی روی هم قرار دهید. یکی از بهترین ایده ها برای تزیین قفسه کتاب استفاده از لوازم جانبی به عنوان قفسه کتاب است. عناصر رنگارنگ و قاب های عکس، قفسه های کتاب عالی را می سازند و در قفسه های خنثی خودنمایی می کنند.

چگونه کتاب ها را در قفسه ها بچینیم

چیدمان-قفسه-کتاب

کتاب ها را بر اساس رنگ ستون هایشان مرتب کنید تا دکور قفسه کتاب های رنگبندی شده ایجاد کنید. ارتفاعات را تغییر دهید و با چیدن کتاب ها به صورت افقی و همچنین ردیف کردن آنها به صورت عمودی علاقه را ایجاد کنید. اگر حجم هایی دارید که با حجم های دیگر مطابقت ندارند، ستون های آن ها را به سمت دیوار بچرخانید تا فقط صفحات قابل مشاهده باشند.

لایه بندی کردن دکور قفسه کتاب

دکور-قفسه-های-کتاب

قفسه های عمیق کتاب به شما این امکان را می دهد که با لایه ها بازی کنید. آثار هنری را در امتداد پشت قفسه ها قرار دهید و آنها را با کتاب یا اشیاء سنگین تر بچسبانید. برای تزیین قفسه کتاب، چند قطعه هنری کوچک را نزدیک جلوی قفسه ها قرار دهید تا به آن ها عمق دهید. گلدان های حجیم یا بشقاب های تزیینی می توانند حجم خود را شت قاب های کوچک پنهان کنند بدون اینکه خاصیت خود را از دست بدهند.

دکور قفسه کتاب جسورانه و در عین حال ساده

دکور-قفسه-کتاب-ها

اگر کتاب های شما فاقد سبک بصری است، قفسه های کتاب اطراف را با رنگ متضاد رنگ آمیزی کنید تا تمرکز کنید. در این فضای نشیمن، توکارهای مشکی به وضوح در مقابل دکورهای عمدتاً سفید روی قفسه ها و جاهای دیگر اتاق متمایز می شوند. چرخاندن کتاب ها به طوری که به سمت بیرون باشند، می تواند به دکور قفسه کتاب کمک کند تا به پالت رنگی منسجم تری بپیوندد.

ایده های ذخیره سازی قفسه کتاب

دکوراسیون-قفسه-های-کتاب

با قرار دادن یک قفسه کتاب در فضایی بلا‌استفاده، فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. در این منطقه، یک دیوار خالی به لطف مجموعه ای از قفسه های تعبیه شده به فضای ذخیره سازی مفید تبدیل خواهد شد. برای تزیین قفسه های پایین از کتاب ها و سبدهای وسایل پرکاربرد استفاده کنید. قفسه های بالایی را برای اشیاء تزیینی یا سایر مواردی که نیازی به دسترسی مکرر ندارید ذخیره کنید.

ایده های دکور قفسه کتاب مدرن

دکوراسیون-قفسه-کتاب-ها

قفسه های مدرن ظاهری پراکنده دارند، بنابراین مجموعه‌ای از کتاب ها را که همگی اندازه‌ای نسبتاً یکنواخت دارند، در کنار هم قرار دهید. لوازم جانبی را با گلدان های ساده و دکور فلزی اضافه کنید و فضای باز زیادی در قفسه ها بگذارید تا لوازم جانبی بدرخشند. به کل واحد قفسه بندی با پس زمینه‌ای رنگارنگ از کاغذ دیواری استفادع کنید.

دکور قفسه کتاب متقارن

قفسه-کتاب-ها

برای اینکه به قفسه های کتاب حسی سازمان یافته بدهید، مجموعه‌ای متنوع از آیتم ها را جمع آوری کنید. آیتم های انتخابی خود را بین کتاب ها قرار دهید و تقارن آزاد ایجاد کنید. اگر قاب عکس در یک قفسه دارید، آن را با کلکسیونی با شکل و اندازه مشابه در سمت مقابل آینه کنید. در چنین دیواری از قفسه های کتاب، مهم است که کتاب ها را ایجا و آنجا پراکنده کنید تا ظاهر را نقطه گذاری کنید.

ایده های زیبای کتاب

ایده-های-دکور-قفسه-کتاب

هنگام تزیین قفسه کتاب قدرت قفسه کتاب را فراموش نکنید! برای مرتب و منظم نگه داشتن قفسه ها از دکورهای سنگین و مستحکم یا حتی قطعاتی از معماری به عنوان یک قفسه کتاب استفاده کنید. قفسه های کتاب مخصوصاً برای کتاب های باریک تر مفید هستند، چراکه احتمالی کمتری دارد که راست بمانند.

ایده های دکور قفسه کتاب در اتاق نشیمن

ایده-های-دکوراسیون-قفسه-کتاب

برای یک قفسه کتاب تزیینی با ارزش، کتاب ها و دکورها را روی قفسه های پلکانی مرتب کنید. برای یک قفسه کتاب اتاق نشیمن، جذاب ترین عناوین و آثار هنری را در سطح چشم قرار دهید تا مهمانان بتوانند آن را مطالعه کنند.

ذخیره سازی کاربردی قفسه کتاب

فضای-قفسه-کتاب

قفسه های کتاب ابزاری عالی برای سازماندهی فضای نشیمن هستند. نگهدارنده مجله را روی قفسه های باز بگذارید تا کاغذهای شل را نگه دارید. جعبه های ذخیره سازی به هم ریختگی را پنهان می کنند و می توانند رنگی پررنگ به چیدمان اضافه کنند. برای تکمیل دکور قفسه کتاب از ظروف تزیینی و گیاهان آپارتمانی گلدانی استفاده کنید.

دکور قفسه کتاب تمیز

طراحی-قفسه-کتاب

با پر کردن قفسه ها از کتاب، بیشترین فضای ذخیره سازی و سبک را از قفسه های کتاب بدست آورید. قفسه ها را بر اساس رنگ سازماندهی کنید تا ظاهری تزیینی داشته باشید، بدن نیاز به لوازم جانبی. به یاد داشته باشید که می توانید دکور را از قفسه ها نیز آویزان کنید. این قطعات هنری نصب شده به شکستن خطوط کتاب کمک می کند.

دکور خنثی قفسه کتاب

قفسه-کتاب-منزل

قطعات قدیمی دکور قفسه کتاب را عالی می کنند. شما می توانید چند آیتم را برای این موضوع انتخاب کنید. کتاب های قدیمی به خوبی با یک چمدان عتیقه جفت می شوند و به عنوان پایه‌ای برای یک کاسه چوبی پهن عمل می کنند. کتاب هایی که با صفحاتشان تنظیم شده‌اند، دکور خنثی قفسه کتاب را پر می کنند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به دکور قفسه کتاب دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments