بررسی یراق آلات دکوراسیون - یراق دات کام

بررسی یراق آلات دکوراسیون


سهیل رضوی 21 آذر 1401 - 9 دقیقه مطالعه
iOS 14

یراق آلات دکوراسیون” قطعات جدایی ناپذیری هستند که برای ایجاد ظرافت مجلل در هر فضای داخلی تجهیز می شوند. به همین منظور فناوری و نوآوری های مدرن، یراق آلات دکوراسیون را در طرح ها، متریال ها و پرداخت های مختلف متناسب با سبک های مورد نیاز در دسترس قرار داده است.

با عملکردی که این یراق آلات دکوراسیون (Hardware In Interior Design) دارند، زیبایی و کارایی وسایل را تضمین می کنند. به همین دلیل این یراق های دکوراسیون داخلی قطعاتی حیاتی هستند که اجزای داخلی را پیوسته، منظم و زیبا نگه می دارند. از سوی دیگر، به کاربران اجازه می دهد نیروهای بیش از حد را کاهش دهند و کارهای تکراری را به حداقل برسانند.

سخت افزار و یراق آلاتی که در طراحی داخلی استفاده می شود مجموعه‌ای ارگونومیک است. مهم تر از همه، آن ها مکمل فاکتور ارگونومیکی هستند که عملکرد را بهبود می بخشد و آسان می کند.

انتخاب مناسب یراق آلات دکوراسیون

انتخاب-مناسب-یراق-آلات-دکوراسیون

یراق آلاتی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می شوند اغلب افراد با آن ها در تماس هستند که به همین دلیل باید در برابر سایش و خرابی مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین مواد مورد استفاده برای ساخت این اتصالات باید در برابر شرایط آب و هوایی شدید و مسائل خوردگی و زنگ زدگی پایدار باشند.

مجموعه وسیعی از مواد با پرداخت‌های پیشرفته‌تر که کاملاً با هر سبک و بودجه مطابقت دارند، به راحتی در دسترس هستند. با این حال، این پوشش ها و مواد دارای ویژگی های خاصی هستند که برای مناطق خاص ایده‌آل هستند. در ادامه چند مدل از یراق آلات رایج را بیان کرده‌ایم که می توانند به پروژه های داخلی شما کمک کنند.

جنس یراق آلات دکوراسیون

مواد پایه یراق آلات دکوراسیون شامل کروم، آلومینیوم، فولاد، پلاستیک، مس و آلیاژ روی است. همچنین لازم به توضیح است که روکش هایی مانند ساتن یا روکش کروم، زیبایی این یراق آلات را افزایش می دهند.

کروم

جنس-یراق-آلات-دکوراسیون

کروم تیره با درخشش مات یا براق، انتخاب ارجح در دکوراسیون داخلی است. مقاومت در برابر خوردگی و وزن سبک، کروم را به گزینه خوبی برای دستگیره های درب چوبی تبدیل کرده است. با این حال، روکش براق به سرعت می تواند اثرات انگشت و خراش را ایجاد کند، به همین دلیل تمیز کردن وسایلی که دارای روکش کروم هستند راحت تر است.

استیل

جنس-یراق-دکوراسیون

استیل یک آلیاژ فلزی بدون پوشش آبکاری است و برای حفظ دوام به نیکل و کروم نیاز دارد. علاوه بر این، استیل در شرایط ساییدگی و پارگی شدید، به راحتی خراش و فرورفتگی را ایجاد نمی کند. این ویژگی ها، استیل را به انتخابی عالی برای قالب گیری قطعات سنگین و پایدار مانند سینک های آشپزخانه یا وسایل حمام تبدیل می کند.

مهم تر از همه، اتصالات استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) می توانند به راحتی با لوازم استنلس استیل که هر ترکیب آشپزخانه را در خود جای داده‌اند، ادغام شوند. با این حال، با در نظر گرفتن قیمت به صرفه یراق های دکوراسیون از جنس استیل با روکش های مختلف، در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

نیکل

جنس-یراق-های-دکوراسیون

نیکل یک انتخاب عالی برای ترکیب در دکوراسیون داخلی کلاسیک است. رنگ های خاکی گرم و ملایم که با رنگ های نیمه براق تزیین شده‌اند، تقاضای زیادی دارند. همچنین نیکل سازگار با تعمیر و نگهداری است و کمتر مستعد ایجاد لکه و خراش است، اما اتصالات نیکل عمر کمتری نسب به استنلس استیل دارند. با این حال، برای حفظ یکپارچگی در طراحی، سعی کنید آن را با عناصر خاکی کامل که سبک را حفظ می کنند، مرتبط کنید.

برنز

یراق-آلات-دکوراسیون-از-جنس-برنز

برنز یک آلیاژ مخلوط از مس و قلع است. برای اینکه ظاهری روستایی تیره به آن بدهد، تولید کنندگان از تکنیک مالش روغن استفاده می کنند. قطعات برنزی بیانگر سبکی در فضاهای لوکس سطح بالا، عمدتاً کلاسیک، صنعتی و روستایی هستند که نیاز به پرداخت برنزی دارند.

برنز یک ماده گران قیمت و در عین حال سازگار با تعمیر و نگهداری است.

برنج

یراق-آلات-دکوراسیون-از-جنس-برنج

برنج آلیاژی از ترکیبات مس و روی است و به سادگی با قرار گرفتن در معرض هوا اکسید می شود. به همین دلیل نیاز است که روی برنج لایه نازکی ایجاد شود که درخشندگی زیادی به آن می دهد. روکش برنج اکثراً طلایی است و ظاهری باکلاس، مخصوصاً در فضاهای داخلی ایجاد می کند. برنج انتخابی است که می تواند جایگزین برنز شود. این ماده با کابینت های سبک کلاسیک به خوبی هماهنگ می شود.

آلومینیوم

یراق-آلات-دکوراسیون-آلومینیومی

آلومینیوم ماده‌ای سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه و بادوام است. بنابراین، قدرت مقاومت در برابر نیروها، آن را به انتخاب مناسبی برای اهداف مختلف دکوراسیون داخلی تبدیل می کند. این ماده معمولاً در ساخت لوله‌ها، پروفیل‌ها، کانال های کشویی و قاب های پارتیشن پذیرفته می شود.

PVC

یراق-آلات-PVC

پی وی سی یک ماده مهندسی شده است که در فضای داخلی محبوبیت و تقاضا دارد. قالب گیری راحت، استحکام بالا و مقرون به صرفه بودن این ماده از مزیت های مهم پی وی سی محسوب می شود.

رایج ترین یراق آلات دکوراسیون داخلی

متداول ترین یراق آلات دکوراسیون داخلی عبارتند از:

ریل کشو

ریل-کشو-کابینت

ریل کشو بسته شدن نرم و آرام کشوها را تضمین می کند. ریل های کشو از مکانیزم های فنری ساخته شده‌اند که باعث می شوند کشو به صورت کاملاً ملایم بسته شود. این ریل ها از جنس های مختلفی مانند استیل، آهن گالوانیزه و پلاستیک تشکیل شده‌اند. عمق، عرض و وزن تخمینی کشو، نوع ریل دقیق مورد نیاز را تعیین می کند.

لولاها

یراق-آلات-دکوراسیون

لولاها برای اتصالات انواع درب ها مانند درب کابینت، درب ورودی آپارتمان، درب اتاق و…. استفاده می شوند. بسته به نیاز شما، انواع مختلفی از لولا کابینت گرفته تا لولا درب چوبی در مدل های گوناگون موجود هستند.

لولاهای سنگین و لولاهای لب به لب برای استفاده در درب ها و کابینت های سنگین ایده‌آل هستند. با این حال، طیف گسترده‌ای از لولاها در بازار وجود دارد که امکانات زیادی را در طراحی دکوراسیون داخلی فراهم می کنند.

مگنت ها

مگنت-کابینت

یک نوآوری عالی که با حذف نیاز به دستگیره، باعث ایجاد فضای داخلی تمیز و مدرن می شود، مگنت کابینت می باشد. این یراق آلات با قرار گرفتن در گوشه های کوچک کشوها و کابینت ها، باعث می شوند که فقط با فشار دادن بتواند درب کشو یا کابینت را باز کرد.

دستگیره ها

دستگیره

دستگیره درب چوبی، دستگیره کابینت و…. جزء ضروری زندگی روزمره در هر دکوراسیون داخلی است که به لطف آن ها می توان درب ها را باز و بسته کرد. دستگیره ها در جنس های مختلفی برای مطابقت با مفاهیم دکوراسیون داخلی مورد نظر موجود هستند. آلیاژ مس، برنج، یا روی به سبک کلاسیک غنا می بخشد، اما استیل و کروم با مینیمالیسم ترکیب می شوند.

جک کابینت

جک-کابینت

در طراحی اتاق ها و آشپزخانه ها، برای جمع و جور شدن و به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی، از انواع جک کابینت استفاده می شود. در نتیجه این فنرهای گازی هیدرولیک یک گزینه عالی برای افزایش فضای ذخیره سازی هستند. جک کابینت بسته به اندازه و وزن درب انتخاب می شود و در محدوده 50 تا 250 کیلوگرم موجود هستند.

جک های کابینت بهترین اتصالات برای دسترسی به کابینت های سقفی هستند. این اتصالات معمولاً در زوایای 75، 90 و 110 درجه باز می شوند و بهتر است از این جک های کابینت در هر دو طرف درب برای همگام سازی یک دهانه موازی استفاده کنید که ظرفیت باربری را دو برابر می کند.

خرید یراق آلات دکوراسیون

با توجه به توضیحاتی که در مورد کاربردهای یراق آلات دکوراسیون داده شد، متوجه شدیم که این وسایل تا چه اندازه‌ای می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی نقش پر رنگی داشته باشند.

به همین منظور شما می توانید برای خرید یراق آلات دکوراسیون به وبسایت یراق دات کام مراجعه کنید و یا اینکه با شماره تلفن 66765266-021 ماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. بعد از اینکه ما مجموعه یراق دات کام تماس گرفتید، همکاران ما به تمامی سوالات شما در مورد یراق آلات دکوراسیون پاسخ خواهند داد تا شما به راحتی بتوانید وسایلی که مورد نیازتان است را تهیه کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از یراق آلات مخصوص دکوراسیون دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments