بهترین نکات و ایده های دکوراسیون خانه - یراق دات کام

بهترین نکات و ایده های دکوراسیون خانه


سهیل رضوی 5 دی 1401 - 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

ما به شما نشان می دهیم که چگونه با ترفندهای ساده دکوراسیون منزل خود را بروز رسانی کنید، این ایده های دکوراسیون خانه به تغییرات چشمگیرتر کمک می کند و اتاق هایتان را تغییر می دهد. پس در ادامه همراهمان باشید تا به بررسی بهترین نکات و ایده های “دکوراسیون خانه” بپردازیم.

رنگ دیوارها را روشن و خنثی کنید

دکوراسیون-خانه

به رنگ هایی مانند بژ یا خاکستری فکر کنید، به خصوص در طبقه اول یا پذیرایی، چراکه در این مکان جریان بسیار مهم است و بیشتر حضور افراد در این مکان ها شکل می گیرد. دیوارهای خنثی بیشترین انعطاف را در دکوراسیون به شما می دهند و همچنین این امکان را برای شما ایجاد می کنند که به راحتی لوازم جانبی خود را تغییر دهید.

اگر دو اتاق کوچک در کنار یکدیگر دارید، رنگ آمیزی آن ها به همان رنگ خنثی به آن ها کمک می کند که بزرگتر به نظر برسند.

اتاق نشیمن: مطمئن شوید که مبل ها با صندلی ها مطابقت دارند

مبلمان را طوری بچینید که افراد را روبروی هم قرار می دهد و آن ها به گفتگو دعوت می کند. هنگامی که مبلمان را در اتاق نشیمن خود قرار می دهید، حس تعادل و صمیمیت مشابه را هدف قرار دهید.

اجازه دهید خورشید در آشپزخانه شما بدرخشد

دکوراسیون-منزل

اگر اتاق شما زیاد آفتاب می گیرد، رنگ های روشن را انتخاب کنید که محو نشوند. همچنین توصیه می شود که از پارچه های سبک وزن برای پنجره ها، ترکیب پنبه، کتان و ابریشم استفاده کنید زیرا دکوراسیون خانه را زیباتر می کنند و به خوبی در جای خود قرار می گیرند.

در هر اتاق حداقل یک آینه قرار دهید

ایده-های-دکوراسیون-خانه

آینه ها می توانند فضا را روشن تر کنند زیرا نور را به اطراف اتاق می تابانند. اما قرار دادن یکی از آنها در مکان اشتباه می تواند تقریباً به همان اندازه بد باشد.

آینه ها را روی دیوارها و عمود بر پنجره ها قرار دهید، نه مستقیماً در مقابل آنها. آویزان کردن یک آینه درست در مقابل پنجره در واقع می تواند نور را مستقیماً به بیرون از پنجره منعکس کند.

آثار هنری خود را به دیوار متصل کنید

ابتدا مقیاس دیوار را در نظر بگیرید. برای یک دیوار بزرگ، باید یک تابلو بزرگ یا سایر قطعات کوچکتر را به صورت گالری کنار هم قرار دهید. معمولاً بین تابلوها یا سایر آثار هنری تقریباً 5 تا 10 سانتی فاصله قرار دهید.

نورپردازی خود را لایه بندی کنید

ایده-های-دکوراسیون-منزل

هر اتاق باید دو نوع روشنایی داشته باشد: نور محیط که نور کلی را فراهم می کند و لوسترها که نور را در تاریکی فراهم می کنند و همچنین زیبایی خاصی را می توانند برای دکوراسیون ایجاد کنند. برای یک اتاق نشیمن، شما باید حداقل 3 وات (42 لومن) در هر متر مربع داشته باشید.

فرش زیر پای مبلمان

فرش باید محل نشستن افراد مشخص کند، به همین منظور در زیر پایه های مبلمان خود فرش قرار دهید. در اتاق های نشیمن بایستی از فرش های ۶ تا 12 متری استفاده کنید تا به درستی در جای خود قرار بگیرند.

نظم و سازماندهی منزل را بیشتر کنید

هرچه بیشتر نظم منزل خود را بیشتر کنید، کمتر در زمان شاهد آشفتگی های مختلف هستید. شما می توانید از انواع قفسه ها و کمدهای کتاب استفاده کنید تا فضای بیشتری برای نگهداری این وسایل داشته باشید.

از ترفندهای بصری برای بالا بردن سقف استفاده کنید

اگر سقف منزل شما کوتاه است، آنها را با رنگ آمیزی سفید کنید تا کمتر احساس کنید که سقفتان کوتاه است. همچنین می توانید از پرده ها استفاده کنید که دیوارهای شما را دراز می کنند. قرار دادن یک آینه بزرگ به دیوار نیز می تواند اتاق را بلندتر نشان دهد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد نکات و ایده های دکوراسیون خانه با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments