طریقه نصب کابینت آشپزخانه چگونه است ؟ - یراق دات کام

طریقه نصب کابینت آشپزخانه چگونه است ؟


سهیل رضوی 21 اسفند 1400 - 12 دقیقه مطالعه
iOS 14

بروزرسانی آشپزخانه یکی از بهترین راه ها برای افزایش ارزش خانهٔ شماست. حتی تنها تغییر کابینت آشپزخانه می تواند ظاهر و حس آشپزخانه شما را کاملاً احیاء کند. همچنین نصب کابینت آشپزخانه آنقدرها هم که فکر می کنید دشوار نیست و اگر تجربه نجاری با ابزارهای برقی را داشته باشید، قطعاً کار شما آسان تر نیز خواهد شد.

ما در این مطلب قصد داریم شما را طریقه نصب کابینت آشپزخانه و اصول نصب کابینت آشنا کنیم تا بتوانید کابینت های منزلتان را نصب کنید و از آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

اصول نصب کابینت آشپزخانه

برای نصب کابینت آشپزخانه و مخصوصاً نصب کابینت ام دی اف باید روشی اصولی را طی کنید و مراحل را به ترتیب انجام دهید تا بتوانید یک کابینت استاندارد و بدون مشکل را داشته باشید. 

برای نصب کابینت چوبی باید مراحل زیر را طی کنید :

علامت گذاری لایه های مختلف :

  • از یک تراز ۱.۲ متری برای بررسی شاقول بودن دیوارها استفاده کنید و آنرا درست در مقابل دیوارهای خود قرار دهید. به حباب داخل لوله نگاه کنید تا بررسی کنید که آیا دیوار شاقول است یا خیر. اگر قسمت هایی از دیوار شما شاقول نیست، هر شیب یا زاویه ای را که باید آنرا برش دهید یا تغییراتی در آنها ایجاد کنید را یادداشت کنید تا مطمئن شوید که کابینت ها همسطح هستند.

شاقول بودن دیوار

  • یک خط کش یا متر را در دست بگیرید و فاصلهٔ کف تا مرکز دیوار خود را اندازه بگیرید که این اندازه از زمین باید در حدود ۱۲۰ سانتی متر باشد. با مداد یا گچ، یک خط مساوی در سراسر دیوار علامت بزنید. این علامت گذاری به عنوان یک نقطه مرجع ساده برای اندازه گیری شما خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که خط یکنواخت در اطراف دیوار است تا اندازه گیری های آینده نیز دقیق باشد.

علامت گذاری دیوار

  • از خط کش یا متر استفاده کنید و از خط مرجع به سمت پایین را اندازه گیری کنید. چندین اندازه گیری در طول خط انجام دهید و به دنبال بالاترین نقطه کف خود باشید. هنگامی که آنرا شناسایی کردید، یک علامت کوچک روی دیوار خود ایجاد کنید. پیدا کردن بالاترین نقطه کف برای نصب یکنواخت کابینت بسیار مهم است!

علامت گذاری از کف

  • از تراز استفاده کنید و از جایی که بالاترین نقطهٔ کف خود را علامت گذاری کرده اید، ۸۸ سانتی متر به سمت بالای دیوار را اندازه گیری کنید و از یک مداد یا گچ برای علامت گذاری یک خط روی دیوار استفاده کنید. مطمئن شوید که خط یکنواخت باشد تا کابینت های شما هنگام نصب آنها در یک سطح باشند. این خط به شما کمک می کند که قسمت بالای کابینت شما پس از نصب کجا قرار خواهد داشت!

تراز از کف

  • یک خط از ۴۳ تا ۴۶ سانتی متر را بالای خط طرح ( خطی که در مرحله قبل علامت گذارید شد)، با استفاده از خط کش یا متر اندازه گیری کرده و علامت بزنید. این علامت گذاری باعث مشخص شدن لبهٔ پایین کابینت بالایی شما خواهد شد.

علامت گذاری لبه کابینت

  • از گل میخ استفاده کنید و آنها را روی هر دو خط چیدمان قرار داده و علامت گذاری کنید. از مداد یا گچ خود برای علامت گذاری تمام گل میخ های دیواری که در خطوط چیدمان قرار دارند استفاده کنید.

گل میخ گذاری بر روی خطوط

  • برای هر وسیله یا وسایلی که نصب می کنید علامت گذاری اضافه ایجاد کنید. اگر قصد داری وسایلی مانند یخچال یا هر وسیله دیگری را اضافه کنید، ابتدا آنها را اندازه بگیرید تا بدانید چه مقدار فضایی برای باز گذاشتن نیاز دارید. اندازه های آنها را روی دیوارهای خود علامت بزنید تا بتوانید کابینت های خود را در اطراف آنها نصب کنید.

علامت گذاری وسایل اضافه

آویزان کردن کابینت های بالایی :

  • در زیر خط چیدمان کابینت های بالایی، گیره ها را به شکل ناودانی دریل کنید. گیره ها اساساً قفسه های کوچکی هستند که می توانید هنگام نصب کابینت از آنها استفاده کنید. یک گیره در زیر خط چیدمان کابینت های بالایی خود قرار دهید و پیچ های دیوار را در هر گل میخ دریل کنید تا محکم بچسبند و بتوانند وزن کابینت های شما را تحمل کنند. برای هر کابینتی که قصد نصب آنرا را دارید یک گیره اضافه کنید تا وزن آنها هنگام آویزان کردن به طور کامل تحمل شود. به یاد داشته باشید که گیره ها را در طول خط چیدمان کابینت بالایی خود وصل کنید.

دریل کردن گیره ها

  • قاب های کابینت بالایی خود را به تراز و محکم کنید. کابینت های بالایی خود را روی زمین کنار هم قرار دهید. لبه های قاب ها را ردیف کنید و آنه را محکم به هم بچسبانید. به یاد داشته باشید که گیره های ضامن دار یا پیچی استفاده کنید چراکه گیره های فشاری برای نگه داشتن کابینت ها در یک راستا قوی نیستند.

تراز کردن قاب بالایی

  • محل های گل میخ را علامت بزنید و سوراخ هایی را ایجاد کنید؛ کابینت های خود را در مقابل دیوار ردیف کنید و محل های گل میخ را در پشت علامت بزنید. یک مته را بردارید و سوراخ هایی را در پشت کابینت که گل میخ ها قرار دارند ایجاد کنید. سوراخ ها را در بالا و پایین خود دریل کنید تا زمانی که آنها را آویزان می کنید آماده استفاده باشند. مطمئن شوید که سوراخ ها به اندازه کافی بزرگ هستند که با پیچ های ۵ سانتی متری شما مناسب باشند.

سوارخ کردن مکان گل میخ ها

  • کابینت های بالایی را با پیچ های ۵ سانتی متری دریل کنید؛ پیچ ها را روی مته خود ببندید و آنها را از طریق هر دو چهارچوبی که به هم چسبانده اید هدایت کنید تا بهم متصل شوند. پیچ ها را در بالا و پایین هر دو قاب سوراخ کنید تا به طور ایمن بسته شوند.

دریل کردن پیچ ها

  • کابینت ها را روی گیره ها قرار دهید که برای این کار از شخص دیگری بخواهید که به شما کمک کند. به آرامی آنها را روی گیره ها قرار دهید و کابینت ها را به سمت دیوار خود فشار دهید. بلند کردن کابینت ها به تنهایی ممکن است سخت باشد و اگر آنها را بیندازید ممکن است به آنها آسیب برسانید.

قرار دادن کابینت بر روی گیره

  • پیچ ها را از پشت کابینت هدایت کنید که برای این کار از پیچ های ۵ سانتی متری استفاده کنید و آنها را از سوراخ های بالایی که در پشت کابینت ایجاد کرده اید به دیوار ناودانی پشت آنها برسانید. سپس، پیچ ها را از سوراخ های پایین وارد کنید تا کابینت ها را محکم به دیوار خود بچسبانید.

قرار دادن پیچ های پوشتی کابینت

  • در صورت نیاز گیره ها را بردارید و کابینت ها را ببندید که برای اینکار پیچ ها را باز کرده و با دقت از روی دیوار خود جدا کنید زیرا کابینت های شما اکنون به گل میخ ها متصل شده اند.  کابینت ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در امتداد دیوارهای شما یکنواخت هستند.

برداشتن گیره ها

اتصال کابینت های پایه :

  • کابینت را در گوشه ای قرار دهید و مطمئن شوید که همسطح است که می توانید گوشه ای را برای شروع نصب کابینت های پایه خود انتخاب کنید و اولین کابینت کنج را در جای خود قرار دهید و از تراز خود استفاده کنید تا ببینید چقدر یکنواخت می نشیند

تراز بودن کابینت ها

  • خطوط لوله کشی را علامت گذاری کنید و سوراخ هایی را برای قرار دادن آنها در پشت کابینت دریل کنید. اگر خطوط لوله کشی دارید که باید از داخل کابینت شما عبور کند، کابینت خود را در مقابل خط فشار دهید و محل را در پشت کابینت علامت بزنید. سپس از یک مته برای ایجاد سوراخ هایی به اندازه کافی و متناسب با خطوط استفاده کنید.

علامت گذاری لوله کشی

  • روی کابینت را شیب دار کنید تا یکدست شود که برای اینکار کابینت خود را به سمت دیوار فشار دهید و تراز خود را در بالای آن قرار دهید. در صورت لزوم، زیر کابینت یا در فضای بین دیوار و پشت آنرا اضافه کنید تا سطح و صفحه یکنواخت و ثابت شود.

شیب دار کردن روی کابینت

  • پیچ ها را درست از پشت کابینت ها و به دیوارهای پشت کابینت ها وارد کنید. در هر یک از ناودانی ها یک پیچ دریل کنید تا کابینت محکم و ایمن به دیوار شما متصل شود.

دریل کردن ناودانی

  • هر کابینت اضافی را به طور مساوی تراز کنید و آنها را نصب کنید. پس از نصب کابینت گوشه، کابینت ها در کنار یکدیگر قرار دهید و مطمئن شوید که تراز هستند. سپس پیچ ها را از پشت کابینت به گل میخ های دیواری پشت کابینت هدایت کنید. سپس تا زمانی که تمام کابینت های پایه نصب شوند همین روند را ادامه دهید.

تراز کردن همه کابینت ها

چسباندن درب ها، کشوها و یراق آلات :

  • درب ها را در جای مناسب قرار دهید و لولا کابینت ها را به درب متصل کنید. سپس درب به همراه “لولا گازور کابینت” را با استفاده از پیچ به یونیت کابینت متصل کنید. درب ها را چند بار باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که محکم و ایمن هستند. درب های کابینت شما احتمالاً دارای پیچ های مخصوصی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید اما اگر آنها را ندارید می توانید پیچ های مناسبش را به راحتی تهیه کنید. اگر هر یک از درب ها به طور ناهموار آویزان هستند، لولاها را بردارید و تنظیم کنید و درها را دوباره وصل کنید تا صاف شوند. برای آشنایی با چگونگی رفع مشکل درب و لولا گازور، می توانید مقالهٔ “نحوه تعمیر لولا گازور” را مطالعه کنید.

نصب لولا گازور

  • نوبت به نصب “پاخور کابینت” می رسد که این پاخورها فضای خالی بین کابینت و کف زمین را می پوشاند.

نصب پاخور کابینت

  • کشوها را در مسیر خود و بر روی “ریل کشو” قرار دهید و سپس کشوها را تراز کنید. سپس کشو را باز و بسته کنید تا از تراز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

نصب کشو کابینت

 

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای از نصب کابینت آشپزخانه و بویژه نصب کابینت ام دی اف داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments