نحوه اندازه گیری کابینت آشپزخانه - یراق دات کام

نحوه اندازه گیری کابینت آشپزخانه


سهیل رضوی 1 آبان 1401 - 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت تقریباً یک ویژگی اصلی هر آشپزخانه‌ای است. کابینت ها روشی کاربردی و شیک برای نگهداری ظروف غذاخوری، تجهیزات و سایر ملزومات آشپزی هستند. چه در حال نصب کابینت های جدید یا تغییر کابینت های موجود خود باشید، مهم است که اندازه گیری های کامل و دقیق را برای جلوگیری از مشکلات فاصله گذاری غیر ضروری انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه اندازه گیری کابینت آشپزخانه بپردازیم تا بتوانید به درستی این اندازه گیری ها را انجام دهید.

اندازه گیری ها برای نصب کابینت

برای اینکه بدانید نحوه اندازه گیری کابینت آشپزخانه جدید که قصد نصب آن را دارید چگونه است، مراحل زیر را دنبال کنید :

یک طرح کلی از آشپزخانه بسازید :

نحوه-اندازه-گیری-کابینت-آشپزخانه

وقتی نوبت به نصب کابینت ها می رسد، باید نقشه‌ای واضح و دقیق از آشپزخانه و همه چیز در آن داشته باشید.

روی یک کاغذ، شکل آشپزخانه خود را ترسیم کنید و علامت هایی را که نشان می دهد پنجره ها و وسایل موجود شما کجا هستند را ایجاد کنید. نیازی نیست محل دقیق همه چیز را مشخص کنید زیرا یادداشت های جداگانه‌ای را بوجود می آورید که نشان دهنده‌ی فاصله ها است.

ارتفاع آشپزخانه خود را پیدا کنید :

ارتفاع-آشپزخانه-خود-را-پیدا-کنید

روی قسمتی از کف که قصد دارید کابینت ها را روی آن نصب کنید، یک تخته چوب قرار دهید. حتماً بررسی کنید که آیا تخته چوب صاف است یا خیر. قسمتی از کف را که به کمترین شیار نیاز دارد علامت بزنید، سپس تخته را بردارید و از آن نقطه تا سقف را اندازه گیری کنید. به اندازه گیری روی نقشه خود توجه کنید، سپس این فرآیند را برای هر بخش از کف نصب تکرار کنید.

عرض هر دیوار را اندازه بگیرید :

عرض-هر-دیوار-را-اندازه-بگیرید

برای اینکه ببینید کابینت های شما چقدر فضای افقی را می توانند اِشغال کنند، عرض هر دیوار را از گوشه‌ای به گوشه‌ی دیگر اندازه گیری کنید و اعداد را روی نقشه خود ثبت کنید.

اندازه های خود را از 36 اینچ (91 سانتی متر) به بالا یا ارتفاعی که بیشتر یونیت های کابینت در آن قرار دارند، بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر شکافی را در دیوارهای خود که توسط چیزهایی مانند درها و قوس ها ایجاد شده است، یادداشت کنید.

اندازه گیری برای هرگونه اجسام متصل به دیوار :

اندازه-گیری-برای-هرگونه-اجسام-متصل-به-دیوار

حتی در آشپزخانه های معمولی، حتی سینک، اجاق گاز، پنجره ها و سایر لوازم اصلی را می بینید که روی دیوار نصب شده اند.

برای اینکه ببینید چقدر فضای خالی را اِشغال می کنند، یک متر را بگیرید و طول، عرض و در صورت لزوم عمق آنها را پیدا کنید. یه یاد داشته باشید که اندازه گیری ها را روی نقشه‌ی خود ثبت کنید.

فاصله بین اشیاء روی دیوار، کف و سقف خود را پیدا کنید :

فاصله-بین-اشیاء-روی-دیوار،-کف-و-سقف-خود-را-پیدا-کنید

این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هیچ مانعی بر سر راه نصب کابینت شما وجود ندارد. اگر چیزی بر روی محل نصب قرار دارد، مانند پنجره یا سینک، پایین تر از بالای کابینت پایه یا بالاتر از پایین کابینت هوایی دارد، به جابجایی کابینت خود نگاه کنید یا یک کابینت سفارشی بخرید که برای قرار دادن آن شی طراحی شده است.

خطوط، پریزها و سایر لوازم موجود را یادداشت کنید :

خطوط،-پریزها-و-سایر-لوازم-موجود-را-یادداشت-کنید

مانند تمام قسمت های خانه، آشپزخانه شما تنها در صورتی می تواند به درستی کار کند که به آب، برق و سایر لوازم برقی دسترسی داشته باشد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به زیر ساخت های آشپزخانه، یادداشت هایی بر روی نقشه خود داشته باشید که مکان همه خطوط و وسایل مهم، از جمله موارد زیر را نشان می دهد :

  • خطوط آب
  • زهکشی
  • پریزهای برق
  • پریزهای محدوده
  • وسایل روشنایی
  • تهویه
  • و…

نحوه اندازه گیری کابینت های موجود

ارتفاع و عمق کل هر کابینت را پیدا کنید :

ارتفاع-و-عمق-کل-هر-کابینت-را-پیدا-کنید

با استفاده از یک متر، ارتفاع هر کابینت را از پایه تا نوک و عمق هر کابینت را از جلو به عقب تعیین کنید. برای دقت، عمق را با اندازه گیری از بیرون هر کابینت تعیین کنید، نه از داخل.

کابینت های پایه یا همان زمینی با اندازه استاندارد دارای ارتفاع 36 اینچ (91 سانتی متر) و عمق 24 اینچ (61 سانتی متر) هستند. کابینت های دیواری با اندازه استاندارد دارای عمق 12 اینچ (30 سانتی متر) هستند اما دارای ارتفاع متغیر هستند.

عرض هر کابینت را اندازه بگیرید :

عرض-هر-کابینت-را-اندازه-بگیرید

درست مانند زمانی که ارتفاع و عمق را پیدا می کنید، عرض هر کابینت را با استفاده از متر تعیین کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر یک کابینت شبیه یک واحد به نظر برسد، ممکن است از کابینت های متعددی ساخته شده باشد که هر کدام دارای عرض خاص خود هستند. بر خلاف اندازه گیری قبلی، کابینت های آشپزخانه دارای عرض استاندارد نیستند.

اندازه گیری های داخلی هر کابینت را پیدا کنید :

اندازه-گیری-های-داخلی-هر-کابینت-را-پیدا-کنید

داخل کابینت، اگر نه به میزان قابل توجهی، کمی کوچکتر از قسمت بیرونی آن خواهد بود. به همین دلیل، شما باید ارتفاع، عرض و عمق داخلی هر کابینت را جدا از اندازه گیری های بیرونی پیدا کنید. اگر قصد دارید داخل کابینت را با وسایلی مانند قفسه یا آینه تغییر دهید، این امر بسیار مهم است.

اندازه گیری هر زائده کابینت را بررسی کنید :

اندازه-گیری-هر-زائده-کابینت-را-بررسی-کنید

بسته به طراحی خاص یک کابینت، ممکن است با عناصر اضافی مانند قرنیز کابینت، میز بزرگ یا درب بدون قاب همراه باشد. اگرچه اندازه گیری های اولیه شما قبل شامل این زائده ها می شد، یافتن ارتفاع، عرض و عمق آن ها به طور جداگانه تصویر دقیق تری از بزرگی هر کابینت به شما می دهد.

در صورت لزوم فاصله بین کابینت آشپزخانه و سایر وسایل را پیدا کنید :

در-صورت-لزوم-فاصله-بین-کابینت-آشپزخانه-و-سایر-وسایل-را-پیدا-کنید

اگر قصد دارید کابینت آشپزخانه را اضافه کنید، حذف کنید یا گسترش دهید، باید فاصله‌ی بین آن و وسایل اطراف را بدانید.

برای انجام این کار، یک متر را از کابینت خود به اشیاء مجاور مانند پنجره ها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و سایر کابینت ها بکشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به اندازه گیری کابینت های خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
3.5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments