نحوه تعمیر دستگیره درب چگونه است؟ - یراق دات کام

نحوه تعمیر دستگیره درب چگونه است؟


سهیل رضوی 30 فروردین 1402 - آخرین ویرایش در5 اردیبهشت 1402 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

دستگیره درب (Door Handle) یکی از مهم ترین اجزای درب های چوبی، ضد سرقت و آلومینیومی می باشد که با کمک آن می توانیم درب ها را باز و بسته کنیم. این دستگیره ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند که لازم نیست برای “تعمیر دستگیره درب” با یک قفل ساز تماس بگیرید. در واقع این کار ساده‌ای است که هر کسی می تواند با ابزار و دانش درست انجام دهد.

البته دقت داشته باشید اگر دستگیره دچار شکستگی شده باشد هیچ راهی برای تعمیر وجود ندارد و فقط باید دستگیره در را تعویض کنید. اما مشکلاتی مانند صدای جیر جیر اهرم دستگیره، سفت شدن اهرم دستگیره یا زبانه قفل همگی قابل تعمیر هستند که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تعمیر دستگیره درب آشنا کنیم.

نکات مهم قبل از تعمیر دستگیره در

قبل از شروع تعمیر به تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی دستی یا پیچ گوشتی برقی است. نکته بعدی اینکه اگر نگران لیز خوردن پیچ گوشتی هنگام برداشتن پیچ های دستگیره در هستید، توصیه می کنیم برای جلوگیری از خراشیدگی، نوار چسب را روی پانل های دستگیره درب قرار دهید.

نحوه تعمیر دستگیره درب

تعمیر دستگیره درب ضد سرقت، تعمیر دستگیره درب آلومینیومی و…. را به راحتی می توانید در منزل انجام دهید که برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

برداشتن پیچ های دستگیره:

ابتدا با برداشتن پیچ ها از هر دو طرف دستگیره درب شروع کنید، سپس پلاک دستگیره را از درب جدا کنید.

تعمیر-دستگیره-درب

بررسی قفل دستگیره درب:

پس از برداشتن پلاک دستگیره، مکانیسم قفل درب چوبی را بررسی کنید تا عاری از هرگونه انسداد و کثیفی باشد. در صورت نیاز می توانید آن ها را با پیچ گوشتی پاک کنید.

تعمیر-دستگیره-در

باز کردن قفل درب چوبی:

حالا مکانیزم قفل درب چوبی را باز کرده و از درب جدا کنید.

باز-کردن-قفل-درب-چوبی

استفاده از اسپری روان کننده:

اسپری روان کننده WD-40 را روی قسمت داخلی دستگیره و قفل دستگیره درب چوبی اسپری کنید تا به حرکت آزادانه آنها کمک کنید. این می تواند به تمیز کردن هرگونه زنگ زدگی و زباله و همچنین روغن کاری قفل درب کمک کند.

تعمیر-دستگیره-درب-ضد-سرقت

نصب مجدد دستگیره و قفل:

پس از انجام این کار، مکانیزم قفل درب چوبی را دوباره وارد درب کرده و پیچ کنید. سپس دستگیره ها را روی درب ثابت کنید و آنها را فقط با پیچ فیکس سفت کنید.

دستگیره درب شما اکنون باید به نرمی حرکت کند و بهتر از همیشه کار کند.

تعمیر-دستگیره-درب-چوبی

علت مشکلات مربوط به زبانه قفل درب چیست؟

یکی از مشکلات رایجی که برای افراد بوجود می آید این است که موقع فشار دادن دستگیره، زبانه قفل تا آخر حرکت نمی کند و باعث سختی باز و بسته شدن درب می شود. علت های مختلفی برای این مشکل وجود دارند که معمولاً به موارد زیر مربوط می شوند:

خراب بودن قفل درب چوبی:

ممکن است قفل درب چوبی دچار خرابی شده باشد که وقتی دستگیره را فشار می دهید، زبانه قفل تا آخر حرکت نمی کند. اگر مشکل به خاطر قفل درب باشد شما نمی توانید تعمیر قفل درب چوبی را انجام دهید و فقط باید قفل درب را تعویض کنید تا مجدداً درب به راحتی باز و بسته شود.

خوردگی یا خرابی میل چهارسو دستگیره:

خوردگی میل چهارسو یکی از علت های اصلی مشکلات مربوط به باز و بسته شدن می باشد. اگر میل چهارسو دستگیره دچار خرابی و خوردگی شده باشد ممکن است کامل در مکانیزم قفل قرار نگیرد و دچار خلاصی شود. این موضوع باعث خواهد شد زبانه قفل به خوبی حرکت نکند و در نتیجه نتوان درب را به درستی باز و بسته کرد.

شما می توانید به راحتی میل چهارسو دستگیره را تعویض کنید و مشکل باز و بسته شدن درب را حل کنید.

تعمیر-زبانه-درب

خوردگی گلویی دستگیره درب:

با گذشت زمان و استفاده مداوم از دستگیره ممکن است خوردگی گلویی دستگیره درب رخ دهد و باعث مشکلاتی در باز و بست درب شود. اگر خوردگی گلویی دستگیره علت مشکل باز و بست درب باشد نمی توان آن را تعمیر کرد و فقط باید دستگیره را تعویض کنید.

روغن کاری زبانه قفل:

سفت بسته شدن درب می تواند به خاطر مشکل زبانه قفل باشد که با کمی روغن کاری زبانه این مشکل قابل حل است.

علت صدای تق تق دستگیره موقع فشار دادن اهرم دستگیره چیست؟

علت صدای تق تق دستگیره موقع فشار دادن اهرم دستگیره اغلب به خاطر نصب نادرست دستگیره درب اتفاق می افتد. اگر نصب دستگیره درب چوبی به صورت استاندارد انجام نشود، با گذشت زمان صداهایی موقع فشار دادن اهرم دستگیره ایجاد می شود که می تواند آزار دهنده باشد و حتی باعث خرابی دستگیره شود. به همین منظور شما باید نصب دستگیره را درستی انجام دهید که برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید ویدیو آموزشی نصب دستگیره درب چوبی را از مجله یراق دات کام مشاهده کنید.

علاوه بر مشکلات نصب دستگیره، گرفتگی سوراخ های زبانه روی درب چوبی می تواند از دیگر علت های صدای تق تق دستگیره موقع فشار دادن اهرم دستگیره باشد. در این شرایط می بایست سوراخ زبانه درب را گشاد تر کنید تا این صدا برطرف شود.

خرید دستگیره درب

خرید-دستگیره-درب

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، در بعضی مواقع شما می توانید تعمیر دستگیره درب را انجام دهید تا درب را به درستی باز و بسته کنید. اما شکستگی یا خرابی های دیگری رخ می دهد که در این صورت فقط نیاز به تعویض دستگیره خواهید داشت. به همین منظور زمانی که قصد خرید دستگیره درب را دارید می توانید به وبسایت یراق دات کام مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02166765266 تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

لازم به ذکر است پس از تماس با مجموعه یراق دات کام همکاران ما اطلاعات کاملی را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند دارد تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه یا سوالی در مورد تعمیر دستگیره درب ضد سرقت، تعمیر دستگیره درب آلومینیومی و یا سایر دستگیرهای درب دارید می توانید دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یراق دات کام در اسرع وقت به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments