یراق آلات برقی - یراق دات کام

یراق آلات برقی


سهیل رضوی 29 مهر 1400 - آخرین ویرایش در3 آبان 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

یراق آلات برقی ” همانطور که از نامشان پیداست جزء یراق هایی هستند که توسط برق و یا منبع تغذیه کار می کنند. یراق آلات برقی انواع مختلفی دارند که مهم ترین و پر استفاده ترین آنها عبارتند از : قفل حیاطی برقی، قفل مقابل برقی، دستگیره دیجیتال، پریز توکار و قفل مگنتی که ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم بیشتر با این یراق آلات آشنا شویم و کاربرد آنها را بدانیم. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

آشنایی با قفل حیاطی برقی

امروزه اکثراً در ساختمان های شهرهای بزرگ از ” قفل حیاطی برقی ” استفاده می کنند که دلیل استقبال زیاد از قفل های حیاطی برقی، سهولت باز و بسته شدن آن و همچنین بالا بودن امنیت آن نسبت به قفل های حیاطی مکانیکی است.

قفل های حیاطی برقی انواع مختلفی دارند که عبارتند از :

قفل برقی کله گاوی

یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین قفل های حیاطی می باشد که به نام قفل لاک پشتی هم صدا زده می شود. قفل برقی کله گاوی قابلیت باز شدن به صورت کارتی، کلیدی و الکتریکی را دارد که کلیدهای آن در دو نوع ساده و کامپیوتری است.

قفل برقی کله گاوی را بیشتر در درب های ورودی ساختمان و پارکینگ ها استفاده می کنند که این قفل قابلیت استفاده در درب هایی که مجهز به جک هستند را نیز دارد.

اگر بخواهیم راجع به جنس قفل های کله گاوی صحبت کنیم باید بدانید که این قفل دارای روکشی از جنس فولاد است که در برابر رطوبت و تغییرات جوی مقاومت بالایی دارد، همچنین این قفل ها ضد آب نیز هستند که یکی مهم ترین مشخصه های این قفل می باشد. جنس زبانه ی قفل برقی کله گاوی هم معمولاً برنجی، سربی و آهنی است.

قفل حیاطی کله گاوی

قفل حیاطی کله گاوی

قفل برقی معمولی

قفل برقی معمولی یکی دیگر از قفل های حیاطی می باشد که برای درب های نفر رو پارکینگ ها استفاده می شود. این قفل به صورت افقی بر روی درب نصب می شود و فاصله ی سیلندر تا زبانه ی آن بین 50 تا 80 میلی متر است. کلیدهایی که در قفل برقی معمولی استفاده می شود از نوع ساده و کامپیوتری است.

جنس بدنه ی این قفل ها از استیل یک تکه و دستگیره هم از مغزی فولادی با روکش پلاستیک فشرده تولید شده است. زبانه ی این قفل هم تماماً برنجی است.

قفل حیاطی برقی معمولی

قفل حیاطی برقی معمولی

قفل برقی کلنگی

قفل برقی کلنگی بر روی درب های اتوماتیک و غیر اتوماتیک، نفر رو و پارکینگ نصب می شود که امنیت خوبی را برای این درب ها ایجاد می کند. باید این نکته را بدانید که قفل برقی کلنگی هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی بر روی درب ها نصب می شود. همچنین این قفل ها بر روی فریم های باریک هم قابلیت نصب دارند.

جنس بدنه ی این قفل یک تکه فولادی به همراه دو لایه روکش ضخیم گالوانیزه است. زبانه ی آن هم کاملاً برنجی و توپر می باشد.

قفل برقی کلنگی

قفل برقی کلنگی

شما عزیزان می توانید برای اینکه با قفل های برقی حیاطی بیشتر آشنا شوید مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید : آشنایی با قفل حیاطی برقی

آشنایی با قفل مقابل برقی و کاربرد آن

برای اینکه بدانیم ” قفل مقابل برقی ” چیست و چه کاربردی دارد، اینطور می توانیم بگوییم که درب هایی که دارای قفل های معمولی هستند و ما بخواهیم آنها را با ریموت و یا دکمه ی شاسی باز کنیم، از قفل مقابل برقی استفاده می کنیم. نکته ای که وجود دارد این است که قفل مقابل برقی بر روی قفل نصب نمی شود بلکه بر روی چهارچوب درب نصب می شود.

قفل مقابل برقی دارای دو مدل است که این مدل ها به صورت زیر هستند :

قفل مقابل برقی ضامن دار

مزیت قفل برقی ضامن دار این است که در مواقعی که برق می رود با زدن ضامن آن، قفل اصطلاحاً هرز می شود یعنی اینکه دیگر قفل جلوی زبانه نمی گیرد و افراد می توانند با فشار دادن درب، ورود و خروج کنند.

قفل مقابل برقی بدون ضامن

این قفل دقیقاً بر عکس مدل ضامن دار می باشد و اگر برق آن قطع شود دیگر نمی توانید درب را باز و بسته کنید. از لحاظ ظاهری این دو مدل کاملاً شبیه هم هستند که تنها تفاوت آنها در داشتن یا نداشتن ضامن است.

قفل مقابل برقی

قفل مقابل برقی

این نکته حائز اهمیت است که قفل مقابل برقی را می توان در درب های چوبی، ضد سرقت و آهنی استفاده کرد که برای آشنایی بیشتر با این قفل ها و ساختار آنها می توانید مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید : آشنایی با قفل مقابل برقی

دستگیره دیجیتال چیست ؟

دستگیره دیجیتال ” یکی از تکنولوژی های جدید، مخصوص ورود و خروج افراد می باشد که استفاده از این دستگیره سهولت ورود خروج در کنار امنیت بالا را برای درب ها به ارمغان می آورد. استفاده از دستگیره دیجیتال باعث شده که دیگر نگران گُم شدن کلید ها و حمل دسته های حجیم کلید نباشید.

دستگیره های دیجیتالی که در بازار موجود هستند از لحاظ ظاهری به دو دسته ی مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند که اکثراً از مدل های مدرن استفاده می شود. مدل های کلاسیک طرح های مخصوص به خود را دارند که اگر محیط شما دارای دکوارسیون کلاسیک است، می توانید از مدل کلاسیک دستگیره دیجیتال استفاده کنید.

دستگیره های دیجیتال از لحاظ رابط کاربری مدل های مختلفی دارند که عبارتند از :

اثر انگشت

این دستگیره ها دارای حسگر اثر انگشت می باشند که با تعریف کردن اثر انگشت، می توانید کنترل ورود و خروج را انجام دهید.

کدینگ

با تعریف کردن رمز عبور برای این نوع دستگیره ها می توانید فقط به افراد بخصوصی اجازه ورود و خروج را بدهید.

کارت

این دستگیره ها، به دستگیره های هتلی معروف هستند چونکه بیشتر از این دستگیره ها در درب های هتل استفاده می کنند.

تشخیص چهره

دستگیره هایی که قابلیت تشخیص چهره را دارند توانسته اند تا حد بسیار زیادی را امنیت را بالا ببرند و همچنین باعث شوند که به آسانی ورود و خروج انجام بگیرد.

دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال

دستگیره های دیجیتال مشخات زیاد و مخصوص به خود را دارند که اگر قصد داریم کاملاً با این دستگیره ها آشنا شوید، توصیه می کنیم که مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید : آشنایی با دستگیره دیجیتال

آشنایی با پریز توکار

وسایل برقی جزء جدانشدنی آشپزخانه هستند که این وسایل برای کار کردن، احتیاج به برق دارند. علاوه بر این آشپزخانه های امروزی فضای کمتری دارند که در این مواقع استفاده از ” پریز توکار کابینتی ” می تواند فضای آشپزخانه را کمتر اِشغال کند و نمای آنرا نیز زیباتر کند.

پریز توکار انواع مختلفی دارد که ما قصد داریم اشاره ای به این مدل ها داشته باشیم، این مدل ها عبارتند از :

  • پریز توکار مستطیلی
  • پریز توکار استوانه ای
  • پریز توکار دیواری
  • پریز توکار موتور دار لمسی
  • پریز توکار کشویی
  • پریز گرد
  • پریز کنج
پریز توکار

پریز توکار

همانطور که ملاحظه کردید مدل های مختلفی از پریز های توکار را داریم که این پریز ها هر کدام مشخصات مخصوص به خود را دارند. شما عزیزان می توانید برای آشنایی دقیق تر با این پریزها، مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید : آشنایی با پریز توکار

آشنایی با قفل ضامن آهن ربایی و قفل مگنتی

قفل ” ضامن آهن ربایی ” و ” قفل مگنتی ” از دیگر تجهیزات برقی محسوب می شوند که این قفل ها مشخصات و کاربرد های مخصوص به خود را دارند. قفل مگنتی قابلیت نصب بر روی انواع درب های چوبی، آهنی، شیشه ای و معمولی را دارد. قفل ضامن آهن ربایی هم برای درب های چوبی، آهنی و ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد. بد نیست بدانید که قفل ضامن آهن ربایی با ولتاژ 12 ولت کار خواهد کرد.

قفل مگنتی

عملکرد قفل مگنتی به این شکل است که یک جریان الکتریکی توسط یک حلقه سیم و یا یک منبع تغذیه ایجاد می شود که منجر به ایجاد آهن ربا یا همان نیروی مغناطیسی می شود. به طور کلی قفل مگنتی از یک منبع تغذیه، زبانه آهنی و قفل مقابل برقی یا براکت تشکیل شده است.

قفل های مگنت امنیت بالایی دارند که اگر سارقان بخواهند با قطع کردن برق برای سرقت استفاده کنند، قفل مگنتی نسبت به آن ایمن خواهد بود چونکه توسط باطری، جریان لازم را تامین می کند.

قفل مگنتی

قفل مگنتی

قفل ضامن آهن ربایی

همانطور که از نام این محصول پیداست، دارای ضامن آهن ربا می باشد که این تناژ آهن ربا تحمل ضربه در قدرت های مختلف مانند : 300 کیلوگرم، 500 کیلوگرم و 700 کیلوگرم را دارد.

نکته ای که لازم است به آن دقت کنید این است که مدل هایی که دارای منبع تغذیه هستند را تهیه کنید تا امنیت بالایی را ایجاد کند و موقع قطع شدن برق، بتواند از منبع تغذیه نیرو بگیرد.

خرید قفل ضامن آهن ربایی

خرید قفل ضامن آهن ربایی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع یراق آلات برقی و یا تجهیزات برقی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments