آموزش روغن کاری لولای درب چوبی - یراق دات کام

آموزش روغن کاری لولای درب چوبی


سهیل رضوی 26 مهر 1401 - 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

هیچ چیز به اندازه‌ی صدای جیر جیر یک “لولا درب چوبی” اعصاب شما را خراب نمی کند. پس از مدتی، کثیفی در داخل لولا جمع می شود و فلز را فرسوده و چسبناک می کند. حفظ عمر لولاهای درب و از بین بردن صدای جیر جیر یا چسبندگی آن فقط به چند ابزار و چند دقیقه وقت شما نیاز دارد.

ما در این مقاله قصد داریم به آموزش روغن کاری لولای درب چوبی بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی صدای لولاها را از بین ببرید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روغن کاری لولای درب چوبی

برای روغن کاری لولای درب چوبی مراحل زیر را دنبال کنید :

روغن مناسب را خریداری کنید :

روغن-کاری-لولای-درب-چوبی

روان کننده مورد استفاده در لولاهای درب باید قابلیت نفوذ به خاک و پوشش داخلی “لولا” را داشته باشد تا به طور موثر کار کند. مهم است روغنی را خریداری کنید که نازل نازکی برای دسترسی به ناحیه لولا داشته باشد.

روغن های خوراکی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل نیز می توانند برای روان کردن لولاهای چسبنده استفاده شوند. اگر درب نسبتاً خوب کار می کند اما هنوز هم جیر جیر می کند، اینها راه های موثری برای رفع صدای جیر جیر هستند. روغن های غذایی تمایل به جذب گرد و غبار و کثیفی دارند، با این حال، آن ها را نسبت به سیلیکون یا سایر انواع روان کننده کمتر مطلوب خواهد کرد.

پین لولا را پیدا کنید :

پین-را-پیدا-کنید

هر لولا درب چوبی شامل خود لولا و پینی است که برای نگه داشتن دو جزء لولا در کنار هم استفاده می شود. به دنبال پین لولای گردی باشید که بین صفحات صاف روی لولا قرار دارد. این پین لولا صفحات لولا را در کنار هم نگه می دارد و برای روانکاری موثر لولا باید برداشته شود.

پین لولا را بردارید :

پین-لولا-را-بردارید

درب را باز کنید و پین را تا حدودی از لولا بیرون بکشید. در برخی از لولاها، ممکن است بتوانید از انگشتان خود استفاده کنید، اما احتمالاً باید از انبردست برای حرکت دادن پین در خلاف جهت عقربه‌های ساعت برای برداشتن آن استفاده کنید. مراقب باشید از خراشیدن بند انگشتان خودداری کنید.

برخی از پین های لولا ممکن است زنگ زده باشند یا به سختی جدا شوند. اگر در تلاش برای شل کردن آن هستید، ممکن است از یک پیچ گوشتی برای شل کردن پین استفاده کنید. برای اطلاعات دقیق تر در مورد برخورد با پین های گیر کرده بخش زیر را بخوانید.

تمیز کنید و روغن را بزنید :

روغن-کاری-پین-لولا

روغن-کاری-لولا

پس از برداشتن پین لولا، گریس و کثیفی را از پین و صفحات لولا با استفاده از یک دستمال یا دستمال کاغذی یکبار مصرف پاک کنید. سپس، یک لایه نازک روغن را مستقیماً روی پین لولا و همچنین در خود لولا بمالید.

پین لولا را سر جای خودش قرار دهید :

پین-لولا-را-سرجای-خودش-قرار-دهید

پین لولا را در جای خود قرار دهید، آن را فشار دهید و مطمئن شوید که محکم شده است.

درب را باز و بسته کنید :

درب-را-باز-و-بسته-کنید

درب را چندین بار باز و بسته کنید تا روان کننده در اطراف قسمت داخلی لولاها کار کند. اگر هنگام باز و بسته کردن، درب همچنان به صدای جیر جیر ادامه می دهد، این روند را برای هر لولا تکرار کنید تا صدای جیر جیر از بین برود.

برای تمیز کردن از دستمال یا دستمال کاغذی استفاده کنید :

لولا-را-تمیز-کنید

هرگونه آلودگی اضافی، چکه های روغن و گرد و غبار را از ناحیه لولا پاک کنید تا تمیز بماند. تجمع کثیفی به این دلیل است که در وهله اول لولا جیر می زند و تمیز کردن آن تا زمانی که فرصت دارید مهم است.

برداشتن پین های لولای چسبنده چگونه است؟

لولاهای زنگ زده را خیس کنید :

لولاهای-زنگ-زده-را-خیس-کنید

اگر برای جدا کردن پین لولا از در چسبناک مشکل دارید، قبل از اینکه بخواهید آن را بردارید، آن را تا 12 ساعت در مقداری اسپری روان کننده نافذ خیس کنید. مقدار زیادی از اسپری نافذ را روی لولا اسپری کنید و بگذارید بماند.

بسیاری از مردم شروع به بیرون آوردن پین با چکش می کنند، اما اگر بسیار زنگ زده باشد، این کار می تواند به چوب درب آسیب برساند، لولا را بشکند و کار تعمیر بزرگتری را روی دستانتان بگذارد.

به آرامی با یک پیچ گوشتی به انتهای پین ضربه بزنید :

با-یک-پیچ-گوشتی-به-انتهای-پین-ضربه-بزنید

بعد از اینکه اجازه دادید لولا خیس بخورد، از انتهای پیچ گوشتی برای ضربه زدن به پین لولا استفاده کنید و آن را به آرامی به بیرون فشار دهید. این می تواند راه موثرتری برای برداشتن پین از لولا برای روغن کاری آن باشد.

از یک وسیله کوچک برای فشار دادن پین به بیرون استفاده کنید. نوک یک انبردست، حتی یک خودکار یا ابزار کوچک نازک دیگری ممکن است برای این کار مناسب باشد.

در صورت لزوم پین را تعمیر کنید :

در-صورت-لزوم-پین-را-تعمیر-کنید

پین را روی یک سطح صاف قرار دهید تا ببینید آیا خم شده است یا خیر و پین لولا را برای علائم سایش بررسی کنید. اگر بسیار زنگ زده و خمیده است، خوب است قبل از نصب مجدد کمی زمان را برای صاف کردن و تمیز کردن آن صرف کنید تا بتوانید در آینده از صدای جیر جیر درب جلوگیری کنید.

اگر پین لولا خم شده است، آن را با قرار دادن روی یک زمین و ضربه زدن به آن با چکش صاف کنید. همچنین از سنباده برای سنباده زدن پین استفاده کنید و زنگ زدگی را از بین ببرید. این باعث می شود که پین شل تر جا بیفتد و مقاومت کمتری ایجاد کند و پتانسیل کمتری برای جیر جیر ایجاد کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به روغن کاری لولای درب چوبی دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments