راهنمای خرید لولا کابینت (7 نکته مهم + معرفی انواع)

راهنمای خرید لولا کابینت


امین هاشمی 25 بهمن 1402 - آخرین ویرایش در22 اسفند 1402 دقیقه مطالعه
iOS 14

بررسی راهنمای خرید لولا کابینت به کاربران کمک می کند بهترین لولا را برای کابینت ها انتخاب کنند. لولا یکی از مهمترین یراق آلاتی است که در فرآیند کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از این ابزارآلات به منظور اتصال درب کابینت به بدنه استفاده می شود. به لولای کابینت لولا گازور هم می گویند. در حال حاضر این ابزار را از جنس های مختلفی تولید می کنند که از جمله آن می توان به فولاد، استیل ضد زنگ و پلاستیک فشرده اشاره کرد. در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت می کنیم و نکات مهم راهنمای خرید لولا کابینت را به شما بیان می کنیم.

نکات مهم در زمان خرید لولا کابینت

همان طور که در مقاله راهنمای خرید یراق کابینت هم گفته شد، از آنجایی که این ابزار باید وزن درب را تحمل کند باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. با توجه به کاربرد لولا این محصول را در مدل های دوتکه و تاشو تولید می کنند. از طرف دیگر این ابزارآلات از نظر نحوه نصب به دو نوع روکار و توکار تقسیم می شوند. حال اگر قصد خرید این لولا را دارید بهتر است به یکسری نکات توجه کنید.

چرا که این یراق آلات در انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام از این محصولات کاربرد خاص خود را دارند. شما با آشنایی با انواع لولا کابینت به راحتی می توانید مناسب ترین لولا را برای کابینت خود انتخاب کنید. از طرف دیگر این محصولات در جنس های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این متریال ها شرایط و قابلیت های خاص خود را دارند.

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید لولا کابینت توجه به شرایط آب و هوایی است. در واقع شما باید لولایی انتخاب کنید که در شرایط جوی شما مقاومت بالایی داشته باشد و رنگ و ظاهر آن خراب نشود. از طرف دیگر هر لولایی را با تعداد پیچ های متفاوت به بدنه کابینت وصل می کنند. لولاهایی که با 4 یا 5 پیچ به بدنه وصل می شوند وزن بیشتری را می توانند تحمل کنند.

نکات مهم در زمان خرید لولا کابینت

سایر نکات مهم درباره خرید لولای کابینت

  1. یکی از نکات مهم توجه به محیط مد نظر است. در واقع کاربر باید توجه کند این لولا را برای چه قسمتی از محیط می خواهد. به عنوان مثال اگر این لولا را برای کابینت روشویی یا زیر سینک می خواهید باید لولایی را انتخاب کنید که در برابر بخار و رطوبت بالا مقاوم باشد. در غیر این صورت این ابزارآلات به سرعت پوسیده می شوند.
  2. نکته دیگر در راهنمای خرید لولا کابینت توجه به فضای آشپزخانه است. در واقع کاربر باید دقت کند تا چه زاویه ای می تواند درب کابینت را باز کند. در حال حاضر لولا کابینت در زوایای ۳۰، ۴۵، ۹۰ و ۱۸۰ تولید می شوند. این زوایا نشان می دهد درب کابینت تا چه اندازه ای باز می شود. طبیعتا هرچه زاویه لولا بیشتر درب کابینت نیز بیشتر باز می شود.
  3. همچنین در زمان خرید لولا گازور باید به جنس و متریال بدنه و درب کابینت نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر کابینت شما از ام دی اف است هم از لولاهای روکار و هم توکار می توانید استفاده کنید. اما اگر درب کابینت شیشه ای است بهتر است از لولا شیشه استفاده کنید.
  4. از آنجایی که لولا دائما باز و بسته می شود و در سازه ای بکار می رود که پرکاربرد است جنس و متریال آن اهمیت دارد. پس سعی کنید لولاهای مقاوم انتخاب کنید تا به سادگی خراب نشوند. لولاهای فولادی و استیل و لولاهایی که دارای آبکاری هستند گزینه ای ایده آل می باشند.
  5. لولا را با توجه به وزن درب کابینت خریداری کنید.
  6. در زمان خرید لولا به اجزای آن مثل پمپ و محکم بودن پیچ‌ های لولا دقت کنید.
  7. لولایی انتخاب کنید که رگلاژ آن آسان باشد.

قیمت خرید لولا کابینت

معرفی انواع لولا کابینت

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید لولا کابینت آشنایی با انواع لولا گازور است. بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید این محصول کنید بهتر است انواع آن را بشناسید تا متناسب با نیاز خود این لولا را خریداری کنید. هر کدام از این لولاها کاربرد خاص خود را دارند. از طرف دیگر در زمان انتخاب این یراق آلات باید به فاکتورهایی نظیر وزن درب کابینت، نوع کابینت و طرح سازه و همچنین طول، عرض و ضخامت لولا دقت کنید. انواع لولا کابینت عبارتند از:

  • لولا کابینت ساده
  • لولا کابینت آرام بند
  • لولا کابینت مگنتی
  • لولا کابینت کلیپسی
  • لولا کابینت خلاص
  • لولا کابینت شیشه ای
  • لولا کابینت زاویه دار

1. لولا کابینت ساده

این لولا را در مواقعی انتخاب کنید که عرض یونیت بیشتر از عرض درب کابینت است. لولای ساده به دو صورت روکار و توکار و با استفاده از 4 پیچ نصب می شود. این لولا بعد از مدتی سر و صدا ایجاد می کند.

2. لولا کابینت آرام بند

این لولا همان لولای ساده است با این تفاوت که دارای قابلیت آرام بند است. اگر نمی خواهید در دراز مدت لولای کابینت شما صدا دهد بهتر است لولایی انتخاب کنید که خاصیت آرام بندی داشته باشد. علاوه بر نداشتن سر و صدا از برخورد محکم درب نیز جلوگیری می کند. پمپی که در این لولا بکار می رود سبب آرام بندی لولا می شود. همچنین سبب می شود عمر لولا و کابینت بیشتر شود.

خرید لولا کابینت

3. لولا کابینت مگنتی

در صورتی که تمایل دارید از درب کابینت بدون دستگیره استفاده کنید بهتر است لولا کابینت مگنتی یا برگردان انتخاب کنید. این لولا دارای یک بخش فنری است که با فشار دادن بر روی این قسمت می توان درب کابینت را باز و بسته کرد.

4. لولا کابینت کلیپسی

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید لولا کابینت توجه به روکار یا توکار بودن لولا است. در واقع شما باید بدانید یک لولای و یا حتی دستگیره توکار می خواهید یا روکار. اگر لولای توکار می خواهید لولای کلیپسی گزینه مناسبی است. تفاوت این لولا با لولای ساده توکار این است که در دراز مدت سر و صدا ایجاد نمی کند.

لولا کابینت کلیپسی

5. لولا کابینت خلاص

این لولا نیز در مواقعی استفاده می شود که کاربر تمایل دارد کابینت ها دستگیره نداشته باشند. این لولاها برخلاف لولاهای مگنتی فنر ندارند و با فشار دست باز و بسته می شوند. این لولاها در طول های 105 میلی متری تولید می شوند.

6. لولا کابینت شیشه ای

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید لولا کابینت توجه به جنس و متریال کابینت است. این فاکتور به شما کمک می کند لولای بهتر و بادوامی خریداری کنید که مناسب کابینت شما است. به عنوان مثال اگر یراق درب کابینت شما شیشه ای است بهتر است لولا شیشه انتخاب کنید. چرا که این لولا برای اتصال بدنه به درب کابینت به سوراخ شدن نیاز ندارد.

این لولا از دو بخش پایه و بخش دایره ای تشکیل می شود. بخش دایره ای بر روی درب شیشه ای و پایه بر روی بدنه کابینت قرار می گیرد.

شرایط خرید لولا کابینت

7. لولا کابینت زاویه دار

در برخی از آشپزخانه ها به دلیل فضای محدود نمی توان درب کابینت را به طور کامل باز کرد. بنابراین اگر فضای آشپزخانه شما هم چنین حالتی دارد بهتر است از لولا زاویه دار استفاده کنید. این لولا به شما کمک می کند درب کابینت را در زاویه های دلخواه باز کنید.

هزینه خرید لولا کابینت

خرید انواع لولای کابینت از سایت یراق

از آنجایی که لولای کابینت یکی از ابزارآلات مهم در صنعت کابینت سازی است شرکت عرضه کننده این محصول اهمیت بسزایی دارد. در حال حاضر شرکت های مختلفی مشغول عرضه این محصول هستند که در بین آن ها شرکت معتبر یراق یکی از بهترین عرضه کنندگان این محصول است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد.

این شرکت به منظور رفاه حال کاربران وب سایتی طراحی نمود که با ورود به این سایت می توانید تمام محصولات این شرکت را مشاهده کنید. این شرکت انواع لولا کابینت اعم از لولای ساده، مگنتی، شیشه ای، تسمه‌ ای یا کمربندی، اروپایی، خلاص، کلیپسی،  نامرئی با پنهان، آرام بند و … را به کاربران ارائه می دهد.

هر کدام از این محصولات به همراه اطلاعات دقیق و قیمت در سایت قرار دارند. بنابراین کاربران می توانند ابتدا این محصولات را با هم مقایسه و سپس بهترین لولا را انتخاب کنند. شرکت معتبر یراق حتی الامکان سعی می کند لولاها را با جنس های مختلف عرضه کند تا هر کاربری مطابق نیاز خود این محصول را انتخاب کند.

برخورداری از قابلیت آرام بند بودن، امکان تنظیم و درجه بندی، کیفیت ساخت بالا و ظاهری زیبا، متناسب با ابعاد و وزن درب کابینت، داشتن وزن های متنوع و تحمل وزن کابینت، همخوانی داشتن با شکل ظاهری، جنس و طراحی کابینت و قیمت مقرون به صرفه از مهمترین ویژگی های لولا کابینت یراق است.

برای مشاهده انواع مختلف و توضیحات لولای کابینت در سایت یراق، به صفحه خرید لولای کابینت مراجعه کنید.

کلام پایانی

لولا یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یراق کابینت است. چرا که سبب می شود درب کابینت به راحتی باز و بسته شود. با توجه به جنس و وزن کابینت و محل قرارگیری این سازه امروزه لولاهای مختلفی تولید شدند. از این رو انواع لولا کابینت با قابلیت و کارکردهای مختلف در بازار موجود می باشد. به همین دلیل برای اینکه یک انتخاب درست داشته باشید بهتر است از راهنمای خرید لولا کابینت کمک بگیرید.

سوالات متداول

  • مقاوم ترین لولاهای کابینت کدامند؟

لولاهای از جنس فولاد و استیل ضد زنگ که روکش آبکاری دارند.

  • لولای کابینت در چه زاویه هایی تولید می شود؟

زوایای ۳۰، ۴۵، ۹۰ و ۱۸۰

  • برای کابینت های بدون دستگیره چه لولایی مناسب است؟

لولای خلاص و مگنتی

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments