لیست 10 بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد + معرفی جامع

بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد


امین هاشمی 24 اسفند 1402 - دقیقه مطالعه
iOS 14

خرید بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد سبب می شود تا حرکت کشوها آسانتر شود و جلوی سر و صدای اضافی نیز گرفته شود. همینطور یراق آلات و باکس ها نیز به صورت بهینه استفاده و اجرا خواهند شد. جنس ریل ها، نوع عملکرد آنها و همینطور سازگاری ریل با کابینت در انتخاب بسیار مهم است و باید به طور دقیق ارزیابی شود. به همین دلیل، در این مطلب به طور کامل درباره بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد صحبت می کنیم و 10 مورد از بهترین های آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین برای خرید هرکدام از آن ها، می توانید به صفحه خرید ریل کشو مراجعه کنید.

1. ریل غلتکی

ریل غلتکی به عنوان ارزانترین و بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد شناخته شده است. این محصول به ریل سفید نیز مشهور است. معمولاً بدنه این ریل ها از آهن طراحی و ساخته شده اند و از رنگ های کوره ای برای پوشش ریل استفاده می شود. این ریل ها ساده هستند. در ساخت این ریل از دو نوار فلزی به همراه یک قرقره استفاده می شود. در واقع حرکت ریل بر اساس همین نوارها و قرقره صورت می گیرد. قرقره بر روی نوارهای فلزی حرکت می کند. برای نصب این ریل ها تنها اندازه گیری دقیق مکان ریل مهم است و به نوعی نیازی به دانش فنی خاصی ندارد. در صورتی که خودتان قصد نصب این ریل را دارید می بایست دریل تهیه کنید و همینطور چند پیچ مناسب داشته باشید. ریل های غلتکی برای کشوهای سبک وزن یک انتخاب عالی محسوب می شوند اما اگر کابینت شما سنگین است بهتر است به سراغ محصول دیگری بروید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این نوع ریل و خرید آن، می توانید به صفحه خرید ریل غلتکی مراجعه کنید.

انواع ریل کشو

2. ریل کشویی ساچمه ای پرفروش ترین در بازار

در بررسی بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد، ریل های ساچمه ای به عنوان پرفروش ترین شناخته شده اند. این ریل ها دارای ساچمه مخصوصی در بدنه خود هستند که کمک می کنند تا حرکت ریل نرم و روان صورت بگیرد. ریل های ساچمه ای به طور کلی به ریل های تلسکوپی نیز شهرت دارند. در صورتی که وزن کابینت ها سنگین باشد بهترین گزینه استفاده از ریل های ساچمه ای است. این ریل ها در گذشته در سبک های دو تکه طراحی و عرضه می شدند اما امروزه در مدل های سه تکه باریک و پهن نیز وجود دارند. ریل های ساچمه ای در مقایسه با مدل های غلطکی، دوام و مقاومت بیشتری دارند.

ریل ساچمه ای به دلیل حرکت روان و همینطور قابلیت باز و بسته شدن سریع به عنوان بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد در بازار شناخته می شود. تنوع این محصول از نظر سایز بالا است و همینطور یک سری ضامن های مخصوص برای آن اجرا شده است. ریل های ساچمه ای در بسیاری از کابینت ها کاربرد دارد و با توجه به قیمت مناسب آن، می تواند یک انتخاب عالی و درجه یک باشد.

اگر به بخش داخلی ریل ساچمه ای دقت کنید یک ضامن می بینید که سبب می شود تا کشو در موقعیت توقف صحیح قرار بگیرد و از افتادن کشو از داخل بدنه جلوگیری خواهد شد. ضامن ها به طور کلی سبب حرکت ریل به بالا و پایین می شوند و این موضوع سبب می شود تا کشو آزادتر شود. این ریل ها معمولاً در طول 25 الی 70 سانتی متری عرضه می شوند. در واقع شما می توانید این محصول را در کشو هایی که عمق بیشتری دارند نیز استفاده نمایید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این نوع ریل و خرید آن، می توانید به صفحه خرید ریل ساچمه ای مراجعه کنید.

ریل ساچمه ای

3. ریل های تاندم

ریل های تاندم از غلطک و چرخ دنده ساخته شده اند و خبری از ساچمه در تولید این ریل ها نخواهد بود. دقت کنید که تاندم به معنی، نوعی حرکت قطار گونه است. این ریل ها به دلیل عملکرد پی در پی و متصل به عنوان بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد بی صدا شناخته شده اند. یعنی حرکت نرم کشوهای کابینت به سمت جلو و عقب سبب می شوند تا این ریل به عنوان یک نوع قطعه مخفی شناخته شود. ریل های تاندم در سبک های نیمه فول و فول تولید می شوند. معمولاً ریل های نیمه فول برای کشو هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به باز شدن کامل نداشته باشند. به طبع ریل های فول برای کشو هایی که می بایست کاملاً باز شوند مناسب خواهند بود.

وجود غلطک و چرخ دنده در ریل های تاندم سبب می شود تا یک انتخاب خوب برای کشوهای سنگین محسوب شوند. بسیاری از ریل های تاندم به شکل تاچ یا مگنتی باز می شوند. ریل های مگنتی به این صورت طراحی شده اند که شما می بایست یک قسمت از کشو را به سمت داخل فشار دهید تا کشو به صورت یکنواخت بیرون آید. این ریل ها با مکانیزم TIP ON نیز شناخته می شوند که به نوعی آسانترین نوع ریل موجود در بازار هستند. برخی از ریل های تاندم دارای سیستم آرام بند نیز هستند که کمک می کنند تا جلوی ضربه های شدید در زمان بسته شدن درب گرفته شود. همینطور میزان فشار وارده به کشوها نیز کمتر خواهد شد. در واقع شخص اگر با هر قدرت و فشاری درب کشو را ببندد وجود ریل تاندم آرام بند سبب کاهش سرعت می شود. در بخش انتهایی این ریل ها از پمپ های مخصوصی استفاده شده است که سبب کنترل در بسته شدن درب کابینت می شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این نوع ریل و خرید آن، می توانید به صفحه خرید ریل تاندم باکس و خرید ریل مخفی مراجعه کنید.

4. ریل مجیک با فناوری نوآورانه

وقت آن رسیده که در معرفی بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد، به یک نوع ریل نسبتاً جدید مثل مدل مجیک بپردازیم. این ریل ها آخرین و مدرن ترین ریل کشو محسوب می شوند. در طراحی و ساخت این ریل ها از جدیدترین تکنولوژی استفاده شده است و به نوعی برای کابینت های مدرن یک انتخاب عالی محسوب می شوند. ریل های بدنه دار و تاندم باکس همان ریل های مجیک هستند که به واسطه طراحی خارق العاده خود بسیار مورد توجه نسل جدید قرار گرفته اند.

ریل های بدنه دار به صورتی طراحی شده اند که برای هر نوع کابینت در هر سایزی مناسب هستند. یعنی محدودیت ابعاد کابینت در اجرای این ریل ها وجود ندارد. اجزای اصلی ریل های بدنه دار شامل یک ریل تاندن، بدنه چپ و راست و براکت های استاندارد بر اساس ارتفاع کشو است. در صورتی که تعداد کابینت های موجود در آشپزخانه شما محدود است و نیاز به کابینت بیشتری دارید می توانید به واسطه ریل های بدنه دار به راحتی تعداد کشو بیشتری به کابینت خود اضافه کنید. در واقع این ریل ها کمک می کنند تا کشوها به صورت کامل نصب شوند. در صورتی که کابینت های شما دارای یونیت 30 الی 50 سانتی متری است ریلهای مجیک بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

ریل های بدنه دار در دو سمت کشو اجرا می شوند. پس از پیچ کردن بدنه کشو به ریل، ریل می بایست در فضای داخلی کابینت ها قرار بگیرد. همینطور این امکان وجود دارد که برای کشوهای بدون دستگیره نیز از این ریل ها استفاده کنید و یا ریل کف شو تاچ یا لمسی را انتخاب کنید. ریل مجیک باکس معمولاً به سیستم آرام بند متصل است. این ریل ها می توانند  وزن30 تا 50 کیلوگرم را تحمل کنند.

5. ریل سه تکه فانتونی

ریل های سه تکه فانتونی برای کابینت های چوبی بهترین گزینه محسوب می شوند. در طراحی این ریل ها از علم ارگونومیک کمک گرفته شده است و همینطور نوع یراق آلات نیز بسیار عالی و درجه یک هستند. به طور کلی این ریل ها طراحی استانداردی دارند و در سبک های آرام بند نیز اجرا می شوند. این ریل ها تا وزن 35 کیلوگرم را تحمل می کنند. تنوع تولید این ریل ها در عمق های مختلف وجود دارد و همینطور حرکت این ریل ها نرم، آرام و روان خواهد بود.

6. ریل سه تکه ساده

ریل های ساچمه ای سه تکه ساده معمولاً از بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد با قیمت مناسب محسوب می شوند. این ریل ها در راستای باز و بسته کردن کشوی کابینت اجرا می شوند و ویژگی اضافه تری ندارند. به طور کلی این ریل ها با بیشترین سطح کیفیت عرضه می شوند و بسیار ارزان قیمت هستند. سبک های متنوعی از ریل های ساچمه ای در سایت یراق دات کام عرضه می شوند که شما می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید داشته باشید.

7. ریل های ساچمه ای آرام بند یا کششی

نوع دیگری از ریل های کشویی وجود دارند که مشهور به سبک های کششی هستند. این ریل ها در زمان بسته شدن کشو، به واسطه یک سری قطعات پلاستیکی که در بخش زیر آنها قرار دارند، ترمز می کنند و به نوعی آهسته بسته می شوند. ریل های کششی یا آرام بند معمولاً انتخاب عالی و درجه یک برای همه نوع کابینت خواهند بود.

8. ریل های لمسی

ریل های ساچمه ای لمسی زمانی که سیستم کابینت یا کشو بدون دستگیره است، استفاده خواهند شد و یک انتخاب عالی محسوب می شوند. این ریل ها به طور کلی بر اساس ساختاری که دارند درجه بندی شده اند. ریل های لمسی برای کابینت هایی مناسب هستند که شرایط اجرای دستگیره روکار ندارند. این ریل ها دارای “تیپ  آن یا tip on” مخصوصی بوده که کمک می کند تا به راحتی بتوانید درب را باز و بسته کنید. همینطور زیبایی ظاهری کابینت شما نیز حفظ می شود. دقت داشته باشید که همه ریل های لمسی از نظر ساختار و عملکرد به شکل ویژه ای طراحی شده اند و متقاضیان این امکان را دارند که ریل های لمسی را به شکل حرفه ای و توسط افراد متخصص اجرا کنند.

9. ریل کشویی لگرا

ریل لگرا آخرین و البته مدرن ترین ریل کشویی موجود در بازار است و قطعاً در لیست بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد قرار گرفته است. این ریل در سه ارتفاع کوتاه، متوسط و بلند طراحی و عرضه می شود. شما می توانید ریل مورد نظر را بر اساس ارتفاع استاندارد کابینت خود خریداری کنید. از سوی دیگر تاچ ریل لگرا قوی تر از سایر ریل ها است. این محصول یک لمس ظریف در قسمت مشخصی دارد که به نوبه خود طراحی زیبا و درجه یکی را شامل شده است.

نصب ریل لگرا ساده و آسان بوده و این محصول از فولاد مقاوم ساخته شده است. این ریل ها ضد لک و ضد زنگ طراحی شده اند. حرکت ریل های لگرا بسیار نرم بوده و یک انتخاب درجه یک برای بسیاری از مکان ها محسوب می شوند. این ریل را می توانید با بهترین کیفیت سفارش دهید.

10. ریل کشویی مخصوص سوپرمارکت

ریل ها برای سوپرمارکت کابینتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این ریل ها در سبک های دیواره کوتاه و بلند طراحی شده اند. ریل های سوپرمارکتی به طور کلی تحمل وزن بالایی داشته و ظاهری فوق العاده شیک و مدرن دارند. این ریل ها می توانند یک جایگزین عالی برای اکسسوری کمد و کابینت باشند. معمولاً این ریل ها به شکل دیواره های فلزی و شیشه ای طراحی و عرضه شده اند. نصب این مدل ریل نیاز به دقت بالایی دارد و شخص می بایست تخصص و تجربه لازم برای نصب این سبک ریل را داشته باشد. معمولاً ریل های کشویی را می توانید بر اساس ساختار متفاوتی که دارند، خریداری کنید.

ریل های مخصوص کشو

کلام پایانی

برای خرید بهترین ریل کشویی برای کابینت و کمد در ابتدا نیاز به بررسی مدل کابینت و همینطور وزن آن است. همینطور ارتفاع کابینت و نوع باز و بسته شدن آن مهم است. بهتر است به سراغ ریل هایی بروید که دارای سیستم آرام بند هستند تا از سر و صدای اضافی جلوگیری شده و همینطور دوام کابینت بیشتر شود. این ریل ها بر اساس مکانیزم اجرایی خود درجه بندی می شوند. یعنی شما می توانید ریلی را انتخاب کنید که دارای سیستم اجرایی چند بخشی است. البته برخی از ریل ها می توانند بر اساس کیفیت و مدل نیز قیمت گذاری شوند.

سوالات مهم

ریل های ساچمه ای دو تکه در چه کشو هایی استفاده می شوند؟

این ریل ها برای کشوهای کم عمق بهترین انتخاب خواهند بود.

ریل تاندم لمسی تا چه وزنی را تحمل می کند و چطور باز و بسته می شود؟

ریل های تاندم لمسی معمولاً با لمس و فشار آرام دست باز می شوند و کمک می کنند تا بتوانید بدون دستگیره به راحتی کشو را باز کنید. این ریل ها نهایتاً تا 50 کیلوگرم وزن را تحمل می کنند.

پمپ هایی که در بخش انتهای ریل های تاندم به کار رفته است چه کارایی دارد؟

وجود این پمپ سبب می شود تا جلوی شتاب کشوها گرفته شده و همینطور کشو با کمترین صدا باز و بسته خواهد شد.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments