هر آنچه که باید درباره دکوراسیون اتاق خواب بدانید - یراق دات کام

هر آنچه که باید درباره دکوراسیون اتاق خواب بدانید


سهیل رضوی 22 دی 1401 - 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

اتاق خواب شما باید فضایی باشد که در پایان یک روز شلوغ منتظر بازگشت به آن هستید. اگر مطمئن نیستید که هنگام تزیین فضای اتاق خواب خود به چه نکاتی توجه کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. این نکات کلیدی که توسط طراحان تایید شده را در ذهن داشته باشید تا بتوانید “دکوراسیون اتاق خواب” را کاملاً ایده‌آل طراحی کنید.

اطمینان حاصل کنید که فضای اتاق خواب شما تنگ نیست

مطمئناً ایده یک تخت خواب بزرگ ممکن است زیبا و مجلل به نظر برسد، اما اگر باعث شود کل فضای اتاق خواب شما کوچک به نظر برسد، فایده‌ای نخواهد داشت. شما باید از تخت خواب هایی استفاده کنید که کل فضا را اِشغال نکند تا جا برای میزها و چیزهایی دیگر وجود داشته باشد.

بهم ریختگی را کاهش دهید

طراحی-اتاق-خواب

همانطور که نمی خواهید اتاق خوابتان با تخت بزرگ تنگ شود، نمی خواهید اتاق خوابتان با لوازم جانبی و سایر وسایل نیز به هم ریخته باشد. مطمئن شوید که میز کنار تخت شما حداقل یک کشو دارد، برای استفاده از یک فضای عمودی، یک کمد را انتخاب کنید تا از فضای عمودی استفاده کنید. همچنین قلاب های دیواری راه حل خوبی برای ذخیره سازی لباس ها و سایر وسایل است. به همین منظور ما به شما عزیزان توصیه می کنیم مقاله بهترین روش سازماندهی کمد دیواری را مطالعه کنید تا بدانید چگونه فضای ذخیره سازی خود را بیشتر کنید.

رنگ ها را آرام نگه دارید

برای دکوراسیون اتاق خواب شما می توانید از رنگ های خنثی، آرام بخش و کم رنگ تر استفاده کنید. رنگ های سفید،‌ کرم، آبی ملایم و سایر سایه های تسکین دهنده بهترین گزینه برای رنگ اتاق خواب می باشند چراکه حس آرامش را به شما منتقل می کنند.

فضا را متقارن کنید

چیدمان-اتاق-خواب

افراد زیادی از یک اتاق خواب متقارن استقبال می کنند چراکه با متعادل نگه داشتن وسایل به احساس آرامش می افزایند این به معنای تطبیق تخت خواب و میزها با لامپ ها یا دیوارکوب های مشابه است. اگر یک پنجره در یک طرف تخت وجود دارد، شما می توانید یک آینه با اندازه مشابه را در طرف دیگر اضافه کنید تا از نظر بصری ظاهر را متعادل کند.

مقداری مبلمان را به دکوراسیون اتاق خواب اضافه کنید

دیزاین-اتاق-خواب

البته که اتاق خواب شما باید بیش از یک تخت، کمد و میز باشد. راه های دیگری را در نظر بگیرید که در آن قصد دارید از فضا استفاده کنید و بر اساس آن اثاثیه بخرید. اگر فضا اجازه می دهد، شما می توانید یک گوشه مطالعه راحت و دنج را به فضا اضافه کنید.

با توجه به رایج‌تر شدن کار از منزل در حال حاضر، ممکن است بخواهید یک میز کوچک مجهز به لامپ کار و کامپیتور را ایجاد کنید، به خصوص اگر اعضای خانواده شما زیاد هستند و به مکانی آرام برای فکر کردن نیاز دارید.

از کمی کاغذ دیواری استفاده کنید

استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب می تواند اتاق را جذاب تر کند و فضا را ارتقا دهد. یک دیوار برجسته پشت تخت خواب را امتحان کنید که یک نقطه کانونی ایجاد می کند. همچنین می توانید از عناصر مختلف مانند وسایل، رنگ و بافت در این دیوار پشت تخت بهره ببرید.

آمادگی برای تغییر دما

وقتی ملحفه های خود را خریداری می کنید، حداقل یک مجموعه مناسب برای زمستان ، بهار و تابستان را نیز انتخاب کنید تا آمادگی برای تغییر فصل ها و دما را داشته باشید.

برخی از لامپ ها را فراموش نکنید

شما به چند گزینه نورپردازی نیاز دارید تا مجبور نباشید تنها به نور بالای خود متکی باشید. حداقل برای یکی از میزهای خود یک چراغ رومیزی استفاده کنید یا چند لامپ شیک را آویزان کنید، و یکی دیگر را روی کمد قرار دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد دکوراسیون اتاق خواب با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments