3 راه ساده برای طراحی دکوراسیون اداری - یراق دات کام

3 راه ساده برای طراحی دکوراسیون اداری


سهیل رضوی 1 بهمن 1401 - 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

ما یک سوم عمر خود را در محل کار می گذارنیم. در حالی که در اداره کار می کنید، از شما انتظار می رود که سازنده، خلاق و اجتماعی باشید. طراحی دفتر شما یا “دکوراسیون اداری” به شدت بر احساس و تفکر شما تاثیر می گذارد.

دکوراسیون اداری (Office Decor) فقط برای کارگران مهم نیست، کارفرمایان باید توجه داشته باشند که کارمندان انتظار دارند در محل کار خوشحال باشند و به دنبال یک تجربه هستند و نه فقط دریافت حقوق.

با دادن فرصت به کارمندان برای طراحی فضای اداری خود، آنها در محل کار احساس رضایت بیشتری می کنند که نه تنها باعث ایجاد فرهنگ بهتر در شرکت می شود، بلکه در هزینه کارفرمایان نیز صرفه جویی می کند زیرا کارمندان ناراضی احتمال بیشتری دارد که روزهای زیادی را در شرکت نباشند و بهره وری کمتری داشته باشند.

چه کارفرما یا کارمند باشید، می توانید تغییرات مثبتی در فضای اداری خود ایجاد کنید و به همه کمک کنید از بودن در آنجا احساس خوشحالی بیشتری کنند. در اینجا چهار ایده برای دکوراسیون اداری شما وجود دارد تا آن را به مکانی دلپذیر تبدیل کنید.

صاحب فضای خود شوید

چند قاب عکس، گیاهان، جا لیوانی تزئینی یا حتی یک چراغ به همراه داشته باشید. داشتن مالکیت فضای کاری شما باعث می شود احساس تعهد بیشتری نسبت به تیم خود داشته باشید و بهره‌وری خود را تا 32 درصد افزایش دهید.

به عنوان یک کارفرما، به کارمندان خود اجازه دهید در طراحی فضای خود کمی آزادی عمل داشته باشند. حتی می توانید یک کمک هزینه کوچک برای آنها فراهم کنید تا بتوانند چیزی بخرند که به آنها احساس در خانه بودن را در پشت میزشان بدهد.

از پنجره ها و گیاهان بهره ببرید

طراحی-فضای-اداری

ما اغلب قبل از طلوع آفتاب وارد شرکت می شویم و بعد از غروب آفتاب می رویم. خیلی بیشتر از دیوارهای اداری سفید هستند و هیچگونه تزیینی ندارند. طبیعتاً همه ما دوست داریم پنجره هایی رو به مناظر زیبا داشته باشیم حال می پرسید چرا؟ در جواب باید بگوییم که ما به دنبال آرامش هستیم و نگاه کردن به طبیعت ذهن را آرام می کند.

حال اگر پنجره وجود نداشت چه؟ داشتن یک گیاه در نزدیکی به شما کمک می کند تا از فعالیت های سخت ریکاوری کنید و سطح استرس خود را کاهش دهید.

به رنگ، نور و شکل توجه کنید

طراحی-دکوراسیون-اداری

رنگ های مختلف تاثیرات متفاوتی بر نحوه عملکرد ما دارند. آبی و سبز به ما در خلاقیت کمک می کنند در حالی که قرمز به نظر می رسد به ما کمک می کند تا به جزییات توجه کنیم.

نورپردازی نیز عامل مهمی است. نورهای کم نور آزادی و در نتیجه خلاقیت را افزایش می دهند، در حالی که اتمسفر روشن تر به القای تفکر تحلیلی و ارزیابی کمک می کند.

استفاده از دایره و اجتناب از مربع می تواند فضای جذاب ایجاد کند و فعالیت مغزی را تحریک کند که با پاداش و قدردانی زیبایی شناختی همراه است. نشستن در یک دایره نیز باعث تقویت همکاری و کار تیمی می شود.

نتیجه گیری

زمانی که با برنامه های فشرده، محدودیت های بودجه و… مواجه می شوید، سخت است که طراحی دکوراسیون اداری خود را در اولویت قرار دهید. با این حال، داشتن فضای اداری، از جمله گیاهان، بازی با نور و رنگ ها می تواند کمک زیادی به حفظ بهره وری و شادی خود و کارمندانتان کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به طراحی دکوراسیون خود دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments