چگونه لوستر مدرن را انتخاب کنیم؟ - یراق دات کام

چگونه لوستر مدرن را انتخاب کنیم؟


سهیل رضوی 9 مهر 1401 - 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

وقتی صحبت از وسایل روشنایی به میان می آید، هیچ چیز مانند یک لوستر مهم نمی باشد. لوستر سبک و استایل اتاق را تنظیم می کند و می تواند یک قطعه گفتگو در میان مهمانان شما باشد. اما ابتدا باید خود را در مورد طرح ها، سبک ها و انواع مختلف لوستر آموزش دهید تا بتوانید همه احتمالات اضافه کردن لوستر به خانه خود را بدانید.

این راهنما با برخی از اطلاعات اولیه در مورد لوسترها و انواع مختلف، اشکال، پرداخت ها و عملکردها آغاز می شود. سپس در هنگام قرار دادن لوستر در خانه باید به سه چیز توجه کنید: موقعیت، ارتفاع نصب و سطح روشنایی.

لوستر چیست؟

لوستر

در اصل، لوستر یک وسیله نوری است که از سقف آویزان می شود. در حالی که بیشتر در اتاق پذیرایی از لوستر ها استفاده می شود، می تواند از لوستر ها برای ایجاد ظاهر در هر اتاقی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و پاسیو استفاده کرد. لوسترها دارای لامپ های متعدد هستند، اغلب در چند طبقه و برای روشنایی محیط استفاده می شوند.

سبک مشابه لوستر مانند چراغ آویز ممکن است با یک لوستر اشتباه گرفته شود. یک آویز به طور کلی شامل تنها یک منبع نور است که از یک سیم آویزان می شود، در حالی که یک لوستر دارای چندین منبع نور است که اغلب توسط یک قاب منشعب به هم متصل می شوند.

طراحی و سبک لوستر

یکی از هیجان انگیزترین جنبه های حضور در بازار لوستر، پیدا کردن سبکی است که برای منزل خود می پسندید. برای تطابق با طراحی منزل خود، انواع طراحی لوستر زیر را در نظر بگیرید و اینکه کدام یک می تواند به بهترین وجه برای منزل شما مناسب باشد.

طراحی لوستر مدرن

لوسترهای مدرن هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و هم بسیار کاربردی می باشند که دارای انواع مختلفی هستند.

طراحی لوستر معاصر

طراحی-لوستر-معاصر

آیا طراحی نوآورانه و مینیمالیسم موضوعات کلیدی خانه شما هستند؟ طراحی معاصر از سبک های دیگر جدا می شود و لوسترهای پیشرفته ای تولید می کند که نشان می دهد چگونه طراحی لوستر را می توان برای استفاده روزمره دوباره تصور کرد.

طراحی لوستر روستایی

طراحی-لوستر-روستایی

با تاکید بر سادگی و طبیعت گرایی و اشاره به غرب آمریکا، استفاده از چوب، آهن فرفورژه و لامپ های سبک ادیسون برای لوسترهای روستایی رایج است.

طراحی لوستر مزرعه ای

طراحی-لوستر-مزرعه-ای

به همان سبک روستایی، لوسترهای مزرعه ای کمی نوستالژی را ارائه می دهند. این لوسترها معمولاً از شیشه شفاف یا بدون شیشه برای نشان دادن لامپ های سبک ادیسون، رنگ های قدیمی چوب و فلز استفاده می کنند.

طراحی لوستر صنعتی

طراحی-لوستر-صنعتی

طراحی لوستر صنعتی استفاده از چوب و فلز در معرض نور را به کار می گیرد تا تصویر روشنایی را که ممکن است در یک کارخانه یا محیط صنعتی استفاده شده است، ایجاد کند.

شکل های لوستر

هنگامی که ایده ای از نوع سبکی که می خواهید داشتید، می توانید نوع شکلی که لوستر شما می تواند داشته باشد را در نظر بگیرید. یک لوستر به غیر از تعداد بازوهای آن چیزهای بیشتری هم دارد. به برخی از اشکال مختلفی که لوسترها در آنها یافت می شوند نگاهی بیندازید.

  • لوسترهای مستطیلی
  • لوسترهای گرد
  • لوسترهای خوشه ای
  • لوسترهای اسپوتنیک
  • لوسترهای قفسی
  • لوسترهای گلوب
  • لوسترهای مهره دار
لوسترهای-مستطیلی

لوسترهای مستطیلی

لوسترهای-گرد

لوسترهای گرد

لوسترهای-خوشه-ای

لوسترهای خوشه ای

لوسترهای-اسپوتنیک

لوسترهای اسپوتنیک

لوسترهای-قفسی

لوسترهای قفسی

لوسترهای-گلوب

لوسترهای گلوب

لوسترهای-مهره-دار

لوسترهای مهره دار

لوسترهای Finish

همانند سبک، شما می خواهید تعیین کنید که آیا می خواهید روکش فلزی یا رنگ شیشه لوستر شما با وسایل اطراف و سایر وسایل نور هماهنگ یا تضاد داشته باشد. به عنوان مثال، یک لوستر کرومی در واقع می تواند با دیوارکوب های برنزی به خوبی کار کند، به شرطی که سبک طراحی مشابهی داشته باشند.

مدل های لوستر Finish عبارتند از :

  • لوستر برنزی
  • لوستر طلایی
  • لوستر نقره ای
لوستر-برنزی

لوستر برنزی

لوستر-طلایی

لوستر طلایی

لوستر-نقره-ای

لوستر نقره ای

لوستر با عملکرد روشنایی

پس از تعیین سبک طراحی لوستر در یک اتاق، بهتر است نحوه عملکرد نور آن در خانه را در نظر بگیرید.

  • لوسترهای Uplight : لوسترهای Uplight نور را به سمت بالا متمرکز می کنند و به جای نور مستقیم، فضای بازتاب شده در اطراف فضا را فراهم می کنند.
  • لوسترهای Downlight : شبیه به سبک سنتی لوسترها، لوسترهای Downlight نور را بدون مانعی در زیر ایجاد می کنند. این گزینه زمانی ایده آل است که اتاق شما به نور مستقیم و متمرکز زیادی و همچنین نور محیط نیاز دارد.
  • لوسترهای محیطی : به استثنای لوسترهای Downlight، بیشتر لوسترها برای تامین روشنایی کاری ایده آل نیستند. بیشتر لوسترها برای ایجاد نور محیطی به دلیل تاکیدشان بر نور پراکنده و غیر مستقیم بسیار بهتر عمل می کنند.

در حالی که ساده ترین گزینه این است که با سبکی که با منزل شما مطابقت دارد، انتخاب کنید، گزینه دیگر یافتن لوستری است که با محیط اطراف خود تضاد داشته باشد. ممکن است متوجه شوید که یک لوستر کریستالی کلاسیک در یک فضای مدرن خیره کننده تر از یک لوستر بزرگ ساده است.

با هر نوع لوستری که انتخاب می کنید، نکته کلیدی انتخاب سبکی است که فضای اطراف را زیباتر کند و استایل اتاق را از بین نبرد.

3 نکته ای که هنگام انتخاب لوستر عالی باید در نظر بگیرید

3-نکته-ای-که-هنگام-انتخاب-لوستر-عالی-باید-در-نظر-بگیرید

1- قرار دادن لوستر :

در یک فضای داخلی، موقعیت لوستر باید تا حد امکان در مرکز قرار گیرد. در اینجا سه دلیل وجود دارد :

  • زیبایی شناسی : یک لوستر با طراحی خوب از همه جهات تحسین برانگیز است. قرار دادن لوستر در یک موقعیت مرکزی به شما یک نمای 360 درجه می دهد تا تمام عناصر زیبا را تحسین کنید.
  • نور عمومی : نور مصنوعی محیط به طور یکنواخت از موقعیت مرکزی توزیع می شود.
  • تقارن : یک لوستر بهتر است در یک مکان مرکزی برای تعادل بصری قرار گیرد.

2- ارتفاع نصب :

در یک اتاق پذیرایی، یک لوستر باید تقریباً 76 سانتی متر بالاتر از سطح میز غذاخوری آویزان شود تا افرادی که در اطراف آن نشسته اند بتوانند یکدیگر را ببینند و در چشمانشان خیره نشود. اگر سقف بلندی دارید، به ازای هر متر اضافی ارتفاع سقف، حدود 7 سانتی متر اضافه کنید.

علاوه بر این، لوستر باید 1/2 تا 2/3 عرض میز باشد.

در اتاق های دیگر، هنگام نصب لوستر، همیشه باید چنین خط دید و فاصله ای مطمئن را در نظر بگیرید. به هر حال، یک چراغ روشنایی اگر جلوی دید شما را بگیرد یا اگر مدام نگران خوردن سرتان به آن باشید، جذابیت کمتری دارد.

3- روشنایی لوستر :

تعداد لومن ایده آل برای روشنایی محیط در اتاق پذیرایی یا هر اتاقی با متراژ مربع فضا تعیین می شود. در هر 10 متر به 300 تا 400 کل لومن نیاز دارید. بنابراین هوشمندانه است که خروجی لومن یک لوستر را به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب خود در نظر بگیرید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به خرید و انتخاب لوسترهای مختلف داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments