چیدمان اتاق لباسشویی و کابینت چگونه است ؟ - یراق دات کام

چیدمان اتاق لباسشویی و کابینت چگونه است ؟


سهیل رضوی 17 فروردین 1401 - 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

اتاق رختشویی اولین هدفی نیست که اغلب افراد باید آنرا بازسازی کنند، زیرا این فضا برای بسیاری از افراد محدود است. افرادی که به دنبال بازسازی فضای لباسشویی خود هستند ممکن است به دنبال چیزی بیشتر از فضایی برای ماشین لباسشویی و خشک کن خود باشند. 

آنها کابینت هایی می خواهند که بتوانند وسایل را در فضا بگنجانند و گزینه های ذخیره سازی را برای آن اتاق اضافه کنند. برخی نمی خواهند مواد شوینده لباس شویی و حتی وسایل نظافتی به وضوح در اطراف وجود داشته باشد.

داشتن فضای اضافی به این معنی است که آشپزخانه ها می توانند به گونه ای طراحی شوند که بر آشپزی تمرکز کنند. حال می پرسید از کجا باید اتاق لباسشویی یا همان اتاق لاندری را شروع کرد ؟ با تیم تحریریه یراق دات کام همراه باشید.

لوازم اتاق لاندری

اتاق لباسشویی معمولاً فقط دارای دو وسیله اصلی است؛ ماشین لباسشویی و خشک کن. این ابعاد دستگاه بر اساس اندازه آن در بالا و جلو بودن آن تغییر می کند.

ماشین های لباسشویی و خشک کن ۶۸ سانتی متر عرض، ۱۰۵ تا ۱۱۰ سانتی متر عرض و ۶۵ تا ۷۰ سانتی متر عمق دارند. با باز شدن درب به صورت عمودی، ارتفاع دستگاه ۱۳۲ تا ۱۴۷ سانتی متر است.

ابعاد وسایل اتاق لباسشویی ۲

ماشین های لباسشویی و خشک کن بار جلویی دارای عرض ۶۸ سانتی متر، ارتفاع ۹۵ تا ۱۰۰ سانتی متر و عمق ۶۸ تا ۷۱ سانتی متر است. با باز شدن درب به صورت عمودی، ارتفاع دستگاه ۱۳۲ تا ۱۴۷ سانتی متر است.

ابعاد وسایل اتاق لباسشویی ۳

ماشین های لباسشویی انباشته به عنوان یک واحد ترکیبی گرد هم وجود دارند. این ماشین های ترکیبی ۶۸ سانتی متر عرض، ۱۹۰ سانتی متر ارتفاع و ۸۱ تا ۸۶ سانتی متر عمق دارند.

ابعاد وسایل اتاق لباسشویی ۴

این دو دستگاه گزینه ها و تنظیمات زیادی را دارند. گزینه سنتی این آپشن ها به گونه ای است که درهای دستگاه از بالا مانند کاپوت خودرو باز می شوند. داشتن ماشین لباسشویی با بار بالا به این معنی است که این نسخه از لوازم خانگی نمی تواند چیزی را در بالای خود پوشش دهد.

ماشین های لباسشویی و خشک کن های درب جلو برای صاحبان خانه هایی که به دنبال زیبایی دکوراسیون داخلی هستند توصیه می شود.

ترکیب ماشین لباسشویی و خشک کن انباشته یک ماشین واحد است که هر دو وسیله با هم ساخته شده اند. بر خلاف انواع مختلف لباسشویی بار بالا، این واحد می تواند باعث زیبایی کابینت داخلی شود.

چیدمان اتاق لاندری

مانند چیدمان آشپزخانه، اتاق های لباسشویی یا همان خشکشویی نیز دارای چیدمان های مشترک هستند. از آنجایی که اکثر اتاق های لباسشویی وسیع نیستند، چیدمان یک اتاق رختشویی معمولاً تنها یک دیوار از چند کابینت است.

خانه های لوکس ممکن است بتوانند کابینت ها یا کابینت های  L شکل را در خود جای بدهند اما بیشتر افراد برای دسترسی به این وسایل به فضایی در مقابل ماشین لباسشویی و خشک کن نیاز دارند.

یک رختشویی به اندازه ای بزرگ باید باشد که این وسایل در هر دو طرف قرار بگیرند، چراکه نیاز به فضای رفت و آمد برای عموم افراد دارد.

تجهیزات اتاق لباسشویی

سه ترکیبی که مشتریان می خواهند به اتاق لباسشویی خود اضافه کنند عبارتند از :

  • سینک ظرفشویی
  • فضای کار صاف
  • یک میله کمد

برای اضافه کردن یک سینک، باید از قبل با پیمانکار خود برای اضافه کردن یک لوله آب برنامه ریزی کنید. این موضوع ممکن است به کار اضافی و برنامه ریزی زیادی برای انتقال خطوط آب و لوله کشی از آشپزخانه نیاز داشته باشد.

بسته به اینکه فرد چند بار قصد استفاده از سینک لباسشویی را دارد، ممکن است مدل های مختلفی از سینک را انتخاب کند. کسانی که به دنبال هماهنگی همه موارد در اتاق لباسشویی یا آشپزخانه هستند، ممکن است سینک کامل آشپزخانه یا سینک پیش بند را ترجیح دهند.

تفاوت اصلی در فضایی است که فرد دارد. یک سینک فقط به فضای ۷۰ سانتی متری نیاز دارد در حالی که یک سینک کامل آشپزخانه به یک پایه ۹۰ سانتی متری احتیاج دارد.

از سوی دیگر، افزودن فضای کار مسطح و میله کمد به راحتی در مرحلهٔ طراحی کابینت قابل انجام است. بسته به نحوه قرار گیری ماشین لباسشویی و خشک کن، فضای کار می تواند در بالای ماشین ها یا روی کابینت های زمینی قرار گیرد. این فضای کاری به شما این امکان را می دهد که لباس های شسته شده را بدون نیاز به رفتن به اتاق دیگری، مرتب و تا کنید.

میله کمد یا بین کابینت های دیواری و یا در مقابل دیوار کناری نصب می شود. اکثر فروشگاه های یراق آلات گزینه ها و رنگ های زیادی را برای انتخاب دارند.

تحهیزات اتاق لباسشویی

کابینت های اتاق لاندری

اکثر افرادی که کابینت اتاق لباسشویی خود را بازسازی می کنند سعی می کنند هماهنگی ای را با آشپزخانه خود ایجاد کنند چرا که این دو فضا معمولاً در نزدیکی هم قرار دارند.

رنگ های رایج برای کابینت های رختشویی سفید و خاکستری است. ماشین لباسشویی و خشک کن معمولاً همرنگ لوازم آشپزخانه سنتی هستند. هیچ ماشین لباسشویی و خشک کن پنلی در مقایسه با برخی از یخچال ها و ماشین های ظرفشویی وجود ندارد.

اکثر افرادی که برای بازسازی اتاق لباسشویی اقدام می کنند، کابینت های همسان را در رنگ های سفید یا خاکستری را انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که استفاده از رنگ های دیگر امکان پذیر نیست.

اگر کسی کابینت های مدرن آبی در آشپزخانه خود داشته باشد، ممکن است این مسیر را برای انتخاب همان سبک برای اتاق لاندری خود انتخاب کند.

بنابراین کدام کابینت بهترین گزینه برای اتاق لباسشویی است ؟ کابینت های پایه سنتی و کابینت های دیواری، کابینت هایی برای ذخیره سازی هستند. کابینت های پایه دارای میز هستند که سطح را پوشش می دهد و به عنوان فضای کار صاف عمل می کند.

امکان گنجاندن کابینت کنج در طرح L شکل به این معنی است که کابینت های گوشه کور نیز در دسترس هستند. گنجاندن کابینت های گوشه در این فضا دشوارتر است زیرا برای چرخاندن گوشه به ۹۰ سانتی متر فضا در هر دو دیوار نیاز است.

کسانی که فضای اضافی زیادی در اتاق لباسشویی دارند، می توانند یک. کابینت انباری اضافه کنند یا بسازند. این گزینه مقدار زیادی حافظه داخلی را اضافه می کند اما معمولاً در آنجا مورد نیاز نیست.

همچنین نقش “دستگیره کابینت” را در کابینت های اتاق لباسشویی نادیده نگیرید چراکه این دستگیره ها می توانند نقش بسزایی در زیبایی بیشتر کابینت های این اتاق ها داشته باشند.

کابینت اتاق لباسشویی

لوازم محصور کننده اتاق لباسشویی

برای محصور کردن ماشین لباسشویی و خشک کن، از پنل یخچال استفاده کنید. بسته به جهت دستگاه ها، پنل ۲۰ سانتی متر بلند می ماند یا تا ۱۰۵ سانتی متر کاهش می یابد تا با ارتفاع دستگاه مطابقت داشته باشد.

پس از آن می توان یک کابینت انباری در بالا نصب کرد تا امکان ذخیره سازی اضافی را فراهم کند که دائماً به آن دسترسی ندارید. این ترکیب از کابینت های بالایی و پنل های یخچال، کناره های ماشین ها را محصور می کند و یک واحد داخلی با کابینت را ایجاد می کند.

داشتن ماشین لباسشویی بار از جلو می تواند به شما امکان نصب یک کانتر برای پوشش دستگاه را بدهد. در بیشتر موارد یک صفحه کانتر تنها چیزی است فرد برای این اتاق نیاز دارد.

بسته به ماشین لباسشویی، می توان از کابینت های مختلف برای ایجاد ظاهر کامل استفاده کرد. ترکیبات ماشین لباسشویی و خشک کن که دارای بار بالایی هستند، تعبیه نمی شوند.

این بدان معناست که ماشین لباسشویی های بار جلویی می توانند با کابینت ها ادغام شوند. داشتن بار بالا یعنی فقط کابینت های کناری یا کابینت های دیواری را می توان نصب کرد.

لوازم محصور کننده اتاق لباسشویی

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از اتاق لباسشویی یا بازسازی اتاق لاندری داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments