معنی رنگ بنفش در دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ؛ آشنایی با دکوراسیون بنفش - یراق دات کام

معنی رنگ بنفش در دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ؛ آشنایی با دکوراسیون بنفش


سهیل رضوی 20 بهمن 1401 - آخرین ویرایش در24 بهمن 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

در بین بسیاری از رنگ ها، معنای رنگ بنفش از جریان متعارف پیروی نمی کند. رنگ بنفش یک خنکی خاصی را توصیف می کند که به همین دلیل می خواهیم به “دکوراسیون بنفش” بپردازیم. القای طیف درجه بندی رنگ بنفش در دکوراسیون منزل، فضاها را خارق العاده می کند. راه های مختلفی وجود دارد که می توان از رنگ بنفش و سایه های آن برای برجسته کردن هر نوع فضایی استفاده کرد. رنگ بنفش این قابلیت را دارد که هر طبیعتی از فضا را در خود جای دهد. این بدین دلیل است که سایه های تدریجی شامل ارغوانی، یاسی، اسطوخودوس، بنفش و بسیاری دیگر هستند که به سمت صورتی، قرمز و آبی متمایل می شوند. حتی روشن ترین سایه بنفش راحت، تسکین دهنده و نرم است.

در ادامه می خواهیم چند روش را بررسی کنیم تا اجازه دهید رنگ بنفش بر دکوراسیون منزل و طراحی داخلی شما حاکم شود.

سایه ها و معنای رنگ بنفش

بنفش یک رنگ ثانویه است که از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آید، یعنی آبی و قرمز. لازم به توضیح است بنفش و سایه های بنفش یکسان نیستند و در مخلوط آنها تفاوت وجود دارد.

راه هایی برای القای رنگ بنفش در دکوراسیون خانه

رنگ-بنفش-در-دکوراسیون-منزل

اگرچه بنفش رنگ آسانی است، اما اگر با سایه های روشن تر یا تیره تر ترکیب شود، می تواند بسیار خاص و خارق العاده شود. این ترکیب می تواند بر تعادل، آرامش و هماهنگی فضای داخلی تاثیر بگذارد. بنابراین توصیه می شود از رنگ با طیف انتخابی سایه استفاده کنید.

قرار دادن سرامیک ها یا کاشی های کف با سایه تیره‌تر بنفش که با مبلمان رنگ اسطوخودوسی قرار گرفته‌اند، گزینه‌ای ایده‌آل است. همچنین وقتی که میز وسط و کوسن های بنفش روشن را اضافه می کنید، این ارتباط روشن تر می شود. البته این ترکیبات ممکن است مورد پسند کسانی که به داشتن ظاهری خشن تر علاقه دارند، نباشد. این بدین دلیل است که رنگ بنفش یک ویژگی ظریف، نرم و شیرین را در فضا ایجاد می کند.

علاوه بر این، پرده های صورتی با نقش های گل بنفش تیره، کاشی های کف اسطوخودوس، ته رنگ ارغوانی در حاشیه پنجره ها، آباژورها و دسته گل ها کیفیت ملودراماتیکی را به کل فضا می بخشد.

در حالی که ذهن خود را برای ایده پردازی فضا با رنگ بنفش آماده می کنید، به یاد داشته باشید که می توانید از رنگ سفید نیز استفاده کنید. سفید یک رنگ مورد علاقه در سطح جهان است که با هر رنگ تصادفی مطابقت دارد. شما می توانید از یک دیوار سفید گسترده و همچنین آویزهایی به رنگ بنفش تیره یا اسطوخودوس داشته باشید تا این ایده مینیمالیستی را در خانه خود پیاده کنید.

رنگ زرد که با بنفش مطابقت دارد، جنبه شهودی سخاوتمندانه‌ای را به اتاق ها نشان می دهد. اگر کمد زرد رنگ دارید، دیوار به عنوان پس زمینه باید بنفش باشد. مراقب باشید از رنگ های زرد صحیح و درجه های صحیح بنفش استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که تطابق اشتباه باعث شود آن را ترسو جلوه دهد.

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

رنگ-بنفش-در-دکوراسیون

بنفش تیره به دلیل عمق جذابش، تحریک را به فضا می آورد، بنابراین استفاده از آن به مقدار متناسب با عدم افراط در آن ضروری است. بنفش عموماً رنگی صاف است که گفته می شود دارای خاصیت آرام بخش است. زمانی که از رنگ بنفش در دکوراسیون منزل استفاده می کنید، شکوه و سلطنت خاصی برای فضا ایجاد می شود و خانه احساس بزرگی می کند. شما همیشه می توانید به رنگ بنفش اجازه دهید که در دکوراسیون منزل شما باشد تا جلوه‌ای گرم را ایجاد کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون یا دکوراسیون بنفش خود دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments