دکوراسیون داخلی چیست؟ - یراق دات کام

دکوراسیون داخلی چیست؟


سهیل رضوی 11 دی 1401 - 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

عبارت “دکوراسیون داخلی” به طور مکرر ذکر شده است، اما در واقع چه چیزی را شامل می شود؟ یک طراح داخلی بیشتر اوقات چه کاری انجام می دهد و تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست؟ برای اینکه به شما کمک کنیم همه چیزهایی را که باید در مورد دکوراسیون داخلی (Interior Decorating) بدانید، به تمامی این سوالات پاسخ داده‌ایم تا شما را راهنمایی کنیم. برای آشنایی با این موضوع جذاب به خواندن ادامه دهید.

تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی

تفاوت-طراحی-داخلی-با-دکوراسیون-داخلی

این دو عبارت ممکن است به نظر یک باشند، اما در واقع اینطور نیست. بسیاری از افراد طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را به جای هم استفاده می کنند، اما در واقع کاملاً متفاوت هستند.

طراحی داخلی یک عمل اجتماعی است که رفتار افراد را در رابطه با محیط ساخته شده مورد مطالعه قرار می دهد. طراحان دارای دانش فنی برای ایجاد فضای کاربردی هستند و ساختار و الزامات نظارتی را نیز درک می کنند تا کیفیت زندگی و تجربه کاربر را افزایش دهند. طراحی داخلی تمرینی برای مفهوم سازی فضایی برای تعادل عملکرد و زیبایی شناسی است. این عملکرد ممکن است شامل چیدمان، جریان و قابلیت استفاده از فضای باشد و زیبایی شناسی ویژگی های بصری هستند که فضا را برای چشم دلپذیر می سازند.

از سوی دیگر، دکوراسیون داخلی رویکردی کلی نگر است که به طور خاص روی طراحی یک فضا تمرکز می کند. دکوراسیون داخلی بیشتر روی دکور و مبلمان اتاق تمرکز می کند و دکوراتورها یک توانایی طبیعی برای درک تعادل، تناسب و روند طراحی دارند. دکوراسیون تنها بخشی از کاری است که یک طراح داخلی انجام می دهد.

طراحان داخلی و حوزه های تمرکز آنها

طراحان داخلی اغلب پروژه های تجاری یا مسکونی را انجام می دهند و گاهی اوقات به هر دوی آنها می پردازند. طراحان داخلی تجاری می دانند که چگونه یک تجربه برند را در یک فضای داخلی پرور دهند. آنها همچنین با درک الزامات، جریان های عملیاتی و فناوری های دیجیتال رویکرد علمی تری برای طراحی یک فضا دارند تا کسب و کار بتواند به طور کارآمد اجرا شود.

از سوی دیگر، کسانی که در کارهای مسکونی تخصص دارند در طول فرآیند طراحی از نزدیک با مشتریان خود در ارتباط هستند. معمولاً تعامل بسیار بیشتری بین مشتری و طراح وجود دارد، بنابراین فرآیند طراحی می تواند برای مشتری بسیار کارآمد باشد. طراح باید در مکان مورد نظر باشد تا نیازهای مشتری را درک کند تا فضایی را ایجاد کند که برای خانواده و سبک زندگی آنها مناسب تر باشد.

یک طراح داخلی با مشتریان کار می کند تا خواسته ها، نیازها و دیدگاه های آن ها را برای فضا درک کند و آن را به یک نقشه طراحی تبدیل کند که می تواند از روی آن کار خود را انجام دهد. طراحان از دانش خود در مورد چیدمان و برنامه ریزی فضا، پالت های رنگی، انتخاب مبلمان و دکوراسیون، متریال و بافت استفاده می کنند تا نیازها و خواسته های مشتریان خود را برطرف کنند. لازم به ذکر است که ین صرفاً انتخاب مبلمان برای فضا نیست، بلکه در نظر گرفتن اینکه چه کسی در آن فضا زندگی می کند، چگونه پیش بینی می کند از آن استفاده کند، سبک هایی که به سمت آن سوق داده می شوند و سپس ارائه یک طرح کامل برای فضا است.

منظور از دکوراسیون داخلی چیست

دکوارسیون-داخلی

دکوراسیون داخلی به سادگی تجهیز فضا با وسایلی است که دوست دارید. برای برخی، زیبایی خانه آنقدر برایشان مهم است که از یک طراح داخلی حرفه‌ای برای انتخاب مبلمان، کاغذ دیواری یا رنگ دیوار، لوازم جانبی، فرش و غیره استفاده می کنند.

به طور خلاصه، دکوراسیون داخلی تجهیز یک فضا با عناصر زیبایی شناختی مانند مبلمان، دیوارپوش، فرش و…. است. دکوراتورهای داخلی برای ایجاد فضاهای داخلی جدید با معماران و طراحان داخلی کار نمی کنند، بلکه آنها فضاهای داخلی را که از قبل وجود داشته تزیین می کنند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد دکوراسیون داخلی با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments