هر آنچه که باید درباره دکوراسیون لاکچری بدانید - یراق دات کام

هر آنچه که باید درباره دکوراسیون لاکچری بدانید


سهیل رضوی 14 دی 1401 - آخرین ویرایش در15 دی 1401 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

دکوراسیون لاکچری” یک اصطلاح شگفت انگیز مبهم است. برای افراد خاص، با زیبایی شناسی همراه است، در حالی که که برای افراد دیگر، زیاده روی است. مانند بسیاری از اصطلاحات طراحی، توصیف لاکچری دشوار است. با این حال، در مورد طراحی داخلی می توانیم توافق کنیم که لاکچری واقعاً یک روش زندگی است.

دکوراسیون لاکچری چیست؟

دکوراسیون-لاکچری

دکوراسیون لاکچری (Luxury Interior Design) یک روش خلاقانه است که توسط طراحان داخلی با تجربه هدایت می شود. این ارتباط بسیار نزدیک با سبک زندگی جدید مشتری دارد و تجربیات را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهد. ایده دکوراسیون لوکس را می توان از طریق سبک های مختلف انجام داد که هر یک از آن ها چیز جدیدی را به پالت بصری به ارمغان می آورد.

در هر صورت، چند عنصر کلیدی وجود دارد که همیشه در انواع فضاهای مجلل وجود دارد: عظمت، بزرگی و اسراف. این ابزاری است که با آن این مفاهیم را به فضای خود اضافه می کنید که میزان لوکس بودن در طرح ها را تعیین می کند. طراحی دکوراسیون لاکچری ایده های جدید را بررسی می کند، به هر جزییات توجه زیادی می کند و مواد را با دقت در نظر می گیرد.

خانه های لاکچری حول محور راحتی، ظرافت و وسایل سفارشی هستند تا برجسته ترین طراحی داخلی را نشان دهند. در ادامه 10 ایده دکوراسیون لاکچری را به شما ارائه می دهیم که واقعاً یک طراحی داخلی اتاق لوکس را تعریف می کند.

طرح های داخلی متفکرانه

طراحی داخلی لوکس می تواند در هر سبکی ظاهر شود، از انتقالی گرفته تا سنتی، با این حال همه آنها یک وجه مشترک دارند: تصمیم گیری های دقیق و متفکرانه در هر مرحله. این بدین معنی است که همه چیز به طور خاص و قاطعانه انتخاب شده است. یک طراحی سطح بالا مدیریت شده است و هر عنصر باید همیشه در جای مخصوص خودش باشد.

زیباترین خانه هم اگر کاربردی نداشته باشد زیبایی آن از بین می رود. طراحان لاکچری همیشه مولفه های کاربردی زندگی در خانه را در نظر دارند. در عوض، آن ها اتاق هایی را در اطراف جریان طبیعی افراد و زندگی روزانه طراحی می کنند.

تعادل و هماهنگی در طراحی

یک طرح دکوراسیون داخلی ممتاز که به خوبی طراحی شده است به راحتی از یک اتاق شروع می شود و سپس به اتاق بعدی می رود که در واقع تعادل و هماهنگی را در کل فضا نشان می دهد. یک طرح تصفیه شده دارای اجزای یکپارچه‌ای است که در کل خانه جریان پیدا می کند و در هر فضا به طور جزیی در نوسان است تا متناسب با ظرفیت و عملکرد خاص آن باشد.

راحتی کلید اصلی است

طراحی-لاکچری

در طراحی داخلی خانه های لاکچری، راحتی اغلب در اولویت قرار دارد. با این حال، طراحان لاکچری، سبک را با لذت و راحتی برای هر بخش از زندگی روزمره با انتخاب مواد و طرح های اتاق که مد روز هستند و همچنین کاربردی بودن را حفظ می کنند را باهم ترکیب می کنند.

یکی از مهم ترین تجربیات یک اتاق مجلل این است که وقتی وارد آن می شوید کاملاً احساس آرامش می کنید.

مبلمان و چراغ های لاکچری

مبلمان لاکچری چیزی غیر از خلاقیت است. شما به یکسانی عملکرد، راحتی و حال و هوای مناسب برای کل فضای خود نیاز دارید. توصیه ما این است که چند چیدمان مبلمان متمایز را امتحان کنید. مبلمان سفارشی و نورپردازی مدرن نیز قطعاً می تواند ظاهر فضای شما را ارتقا دهد. با رنگ ها، بافت ها و مواد بازی کنید. هر لمس کوچک، دکوراسیون داخلی شما را بهبود می بخشد. اثاثیه لاکچری را بگنجانید و اتاق شما تبدیل به یک اثر هنری خواهد شد.

مواد طبیعی و پایداری

دکوراسیون-داخلی-لاکچری

یکی از مراحل اساسی فرآیند طراحی دکوراسیون لاکچری، انتخاب رنگ ها، بافت ها و متریال هایی است که دلپذیر و شگفت انگیز هستند. هر کدام از این ها بافت و شکل خاص خود را دارند که ممکن است مستقیماً با طراحی الهام بخش مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که به تدریج به سمت زندگی با طبیعت پیش می رویم، طراحان داخلی شروع به استفاده بیشتر از مواد استفاده شده و قابل بازیافت کرده‌اند و چیزهای مختلفی را با ترکیب ایده‌های داخل و خارج امتحان کرده‌اند (به عنوان مثال ساخت حمام در بیرون و آوردن درختان زنده به داخل).

بهترین متریال ها

طراحی یک اتاق لاکچری بسیار فراتر از طراحی ساده داخلی است. برای ایجاد عمق و شخصیت داخلی، خلاقیت و… به تجربه زیادی لازم است. یک طراح دکوراسیون داخلی به دنبال راه حل های عملی و درک پتانسیل های پنهان یک فضا است. نقطه کانونی طراحی دکوراسیون لاکچری این است که تضمین می کند تمام متریال ها از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.

پارچه ها و مواد جذاب

مواد یا پارچه ها در یک دکوراسیون لاکچری باید ماندگاری طولانی داشته باشند، اما سطوح یا رنگ های غنی داشته باشند که دلپذیر بمانند. مهارت در ترکیب ماهرانه طرح ها با توجه به رنگ و بافت نیز نشانه‌ای از طراحی داخلی لوکس اتاق نشیمن است.

به عنوان یک طراح، استفاده از قضاوت فردی در این زمینه ضروری است و هرگز تحت تاثیر ترندها یا رنگ های سال قرار نگیرید. همه مواد و پارچه ها باید به شخصیت کلی خانه بیفزایند و احساس نادر بودن را منتقل کنند. با در نظر گفتن همه چیز، افراد در اینجا زندگی می کنند احساس راحتی بسیار خواهند کرد.

توجه به هر عنصر

جزییاتی که به راحتی در طراحی داخلی خانه های لاکچری نادیده گرفته می شوند، به ویژه در مکان هایی مانند آشپزخانه و حمام بسیار مهم هستند. طرح های لاکچری نیز شامل قطعاتی با مورد های منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال، حکاکی های عجیب روی پشتی صندلی یا یراق آلات قابل توجه روی کمد. طراحان داخلی با سلیقه های عجیب و غریب از جزییاتی مانند اینها برای حضور و شخصیت دادن به اتاق استفاده می کنند.

اطلاعات بیشتر درباره تجربه

طراحی-داخلی-لاکچری

از آنجایی که احساس زندگی مجلل بسیار شخصی است، طرح دکوراسیون داخلی هر یک از افراد باید متناسب با سلیقه و شیوه زندگی آنها باشد. این امر بویژه در طرح های دکوراسیون پیشرفته بسیار مهم است، زیرا این افراد می خواهند چیزهایی را که دوست دارند را کاملاً بپذیرند و همان را در طراحی داخلی خود بگنجانند تا با سبک زندگی خود مطابقت داشته باشند.

طراحان لاکچری می خواهند تا کمی از شخصیت خود را در دکوراسیون بیاورند و آن ها را به شیوه‌ای مجلل بگنجانند. یک دیوار با ویژگی استثنایی، یک مجسمه منحصر به فرد یا نصب یک نور دوست داشتنی در بیشتر موارد مکان های عالی برای نشان دادن شخصیت مشتری هستند.

وسایل عتیقه

وسایل عتیقه نوع دیگری از عمق را به خانه می آورند. صرف نظر از اینکه این اثر پتینه‌ای است که در فلز قدیمی یافت می شود یا اعتبار مشهود یک کابینت عتیقه، ارزش وسایل قدیمی بسیار زیاد است.

استفاده از وسایل عتیقه نمایی منحصر به فرد را در زندگی شما به ارمغان می آورد و علاقه شخصی تاریخی شما را بیان می کند و همچنین خانه شما با تجملات تاریخی طنین انداز می شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد دکوراسیون لاکچری در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments