متریال غیر استاندارد که نباید در کابینت استفاده کنید - یراق دات کام 

متریال غیر استاندارد که نباید در کابینت استفاده کنید


سهیل رضوی 5 تیر 1401 - 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

کابینت های آشپزخانه معمولاً از چوب یا MDF ساخته می شوند. معمولاً کابینت هایی را می بینیم یا می شنویم که با چوب ماهون، گردو، افرا یا حتی چوب لاستیکی ساخته شده اند. چیزی که در بین این موارد رایج است این است که همه آنها درخت هستند.

ما دیده ایم که کابینت های آشپزخانه از متریال مبهم و غیر عادی استفاده می کنند که اکثر مردم انتظار ندارند برای کابینت داشته باشند. چیزی که ما در نظر نمی گیریم این است که کابینت آشپزخانه را می توان در خارج از آشپزخانه استفاده کرد.

در خارج از آشپزخانه، کابینت ها را می توان برای میزهای پذیرایی، اتاق، انباری و حتی سایر دفاتر کار حرفه ای همگی می توانند از کابینت استفاده کنند.

مشاغل مختلف به چیزی بسیار متفاوت از چوب معمولی نیاز دارند. با وجود اینکه گردو چقدر قوی است، ممکن است برای برخی از محیط های صنعتی کافی نباشد. ما برخی از مواد یا متریال غیر معمول کابینت مورد استفاده برای ذخیره سازی و تفاوت آن ها را در مقایسه با چوب معمولی بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان همراهمان باشید.

بامبو :

درخت بامبو نازک را می توان در مبلمان استفاده کرد. تبدیل بامبو به یک ماده مناسب، نیاز به کار بیشتری با برش بامبو به صورت نوار دارد. سپس این نوار ها به هم چسبانده می شوند و به شکل تخته سه لایه در آن چیزی که می دانیم و با آن کار می کنیم فشرده می شوند.

از آنجا می توان از این تخته سه لایه برای درب و کشوهای کابینت استفاده کرد. بامبو یک ماده بسیار شگفت آور قوی است که در مبلمان استفاده می شود. می تواند قوی تر از چوب بلوط قرمز و افرا باشد، که برخی از مواد رایجی است که در کابینت ها می بینیم. نه تنها این، بلکه از تخته سه لایه بامبو نیز می توان برای میزهای پیشخوان استفاده کرد.

یکی از نکات منفی، قیمت این نوع چوب است. بامبو ماده چندان رایجی برای تبدیل شدن به تخته سه لایه نیست. بنابراین، به راحتی در فروشگاه های تخصصی یافت نمی شود.

کابینت از جنس بامبو

آلومینیوم :

وقتی به آلومینیوم فکر می کنیم، بلافاصله به طراحی سبک صنعتی فکر می کنیم. ما شاهد استفاده از کابینت های آلومینیومی در زمینه های صنعتی و فضاهای کاری هستیم. سوله ها و مکان های معمولی برای استفاده از این سبک کابینت برای نگهداری ابزار های فلزی سنگین هستند.

به غیر از فضاهای کار صنعتی، از کابینت های آلومینیومی برای کابینت های فضای باز استفاده می شود. یکی از مزایای داشتن کابینت هایی که از چوب ساخته نشده اند این است که اکنون می توانند در برابر آب و هوا مقاوم باشند.

این ماده با کیفیت بالا می تواند ضد آفتاب، ضد باران و حتی در برابر آسیب مقاوم تر باشد. این کابینت ها برای آشپزخانه های فضای باز مناسب هستند. افرادی که به دنبال میزبانی مهمانی ها یا مهمانان در فضای باز هستند، اغلب ممکن است به این کابینت ها نگاه کنند که می توانند بیش از هر کابینت چوبی مقاومت کنند.

ساخت کابینت فلزی قطعاً قیمت بالایی دارد. تفاوت بزرگ کابینت آلومینیومی با کابینت های سنتی بدنه کابینت است. اکثر تولید کننده های کابینت بدنه کابینت را از MDF یا تخته فیبر چگالی متوسط خواهند داشت. جایگزینی این چوب با مواد کاملاً جدید به هیچ وجه ارزان نیست.

کابینت آلومینیومی

رزین اپوکسی :

رزین اپوکسی مانند چسب شفاف مایع است که برای ایجاد انواع وسایل از مبلمان گرفته تا هنر استفاده می شود. اخیراً رزین اپوکسی می تواند میزهای شگفت انگیزی را با پوشاندن مواد و اشیاء منحصر به فرد ایجاد کند تا یک میز منحصر به فرد ایجاد که هیچکس دیگری ندارد.

اگر این گزینه در دسترس باشد، کابینت آشپزخانه می تواند امکان پذیر باشد. توانایی پوشاندن تقریباً هر ماده ای به هر کسی امکان می دهد درها و جلوی کشوهای منحصر به فردی را بسازد که هیچکس نمی تواند آن را در هیچ فروشگاه کابینتی پیدا کند. دانه چوب شگفت انگیز، فناوری صنعتی یا دکوراسیون مد روز می تواند به چهره بعدی کابینت ها تبدیل شود.

کابینت از جنس رزین اپوکسی

فیبر کربن :

وقتی به مواد براق با کیفیت بالا فکر می کنیم، فیبر کربن قطعاً به ذهن ما می رسد. فیبر کربن رشته ای است که برای تقویت مواد به آن اضافه می شود. این ماده آنقدر قوی است که از قاب دوچرخه و اجزای ماشین گرفته تا بال هواپیما استفاده می شود.

وزن سبک و دوام آن باعث شده تا این ماده بسیار مورد علاقه باشد. سطح فیبر کربن دارای یک سطح بسیار باز تابنده است. این امر زیبایی بسیار شیک و مدرنی را به کابینت ها می بخشد. فیبر کربن منجر به داشتن بافت شبکه ای می شود که هنگام طبقه بندی مواد از نظر بصری نمادین شده است.

فیبر کربن دارای بافت شبکه ای داخلی است که ممکن است مشتریان از انتخاب این بادوام منصرف کند. هنگامی که کابینت های مدرن و شیک را در نظر می گیریم، روکش های معمولی براق یا بافت های مات هستند. فیبر کربن جنبه هولوگرافیکی دارد که ممکن است آن چیزی نباشد که مشتریان دنبال آن هستند. علاوه بر این، این ماده گران است.

تجهیزات ورزشی ساخته شده از فیبر کربن در حال حاضر تقریباً دو برابر بیشتر از یک ماده متفاوت قیمت دارند. برای کابینت مدرن، بهتر است از ام دی اف و روکش های سنتی استفاده کنید.

کابینت از جنس فیبر کربن

پلی اتیلن :

پلی اتیلن با چگالی بالا یک ماده کامپوزیتی تمام تخته هوا است که درجه نظامی دارد. این ماده پلاستیکی به اندازه کافی قوی است که در ارتش برای موارد سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزایای پلاستیکی بودن این کابینت این است که می تواند در برابر اکثر معایب کابینت های چوبی مقاومت کند. تاب برداشتن کمتر رایج خواهد بود و به راحتی خراشیده می شود. برای مواد مورد استفاده در ارتش، این پلاستیک در برابر آب و هوا مقاوم است. این بدان معنی است که می تواند هم در داخل و هم در فضای باز، باران و حتی دماهای انتزاعی عمل کند.

ماده ای که به اندازه کافی قوی باشد که بتواند درجه نظامی را دارا باشد، بسیار خوب است. با توجه به همه کاره بودن این ماده، تقریباً می تواند آزمایش واقعی زمان را دوام بیاورد. نسبت به کابینت های چوبی معمولی که پیدا می کنید، می تواند ضربات و کاربرد بیشتری داشته باشد.

آیا این بدان معناست که پلی اتیلن زیاد استفاده خواهد شد ؟ به احتمال زیاد خیر. داشتن چنین هزینه بالایی باعث می شود افراد کمتری بخواهند این ماده را از چوب استاندارد انتخاب کنند. اگرچه این ماده برای تحمل هر نوع استفاده ای بسیار قوی است، اما اکثر مردم قصد ندارند کابینت های خود را به شدت باز و بسته کنند.

کابینت از جنس پلی اتیلن

آیا مواد غیر عادی کابینت می تواند جایگزین کابینت های چوبی استاندارد شود ؟

خیر، کابینت های چوبی بهترین گزینه هستند. چوب و ام دی اف همچنان مواد اولیه مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه خواهند بود، مگر اینکه مواد اولیه بسیار کمیاب باشد. ممکن است شاهد نوآوری هایی در لولاها و شاید در طراحی باشیم، اما چیزی که خوب نیست که به طور کامل چوب را حذف کند.

چوب به خوبی به عنوان ماده ترجیحی در میان آشپزخانه و صاحبان خانه شناخته شده است. به غیر از مواردی که آشپزخانه در زمین های صنعتی یا در فضای باز نصب می شود، چوب انتخابی در بین بازسازی کنندگان و صاحبان خانه خواهد بود.

چوب بسیار مقرون به صرفه تر از پلاستیک یا فلز است. فرآیند تبدیل الوار به تخته سه لایه پیچیدگی کمتری نسبت به تبدیل یا شکل دادن به مواد دیگر دارد. حتی اگر فیبر کربن یا آلومینیوم بسیار بادوام تر باشد، برای شروع استفاده در کابینت ها به روش بسیار پیچیده تری برای تبدیل مواد نیاز است. این فرآیند باعث می شود که مواد انتزاعی تقریباً سه برابر هزینه کابینت های چوبی سنتی باشد. بنابراین وقتی در نظر دارید که چه متریالی را برای آشپزخانه معمولی خود انتخاب کنید، چوب بهترین گزینه شما خواهد بود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از متریال مختلف در کابینت های خود داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments