کاغذ دیواری و نکات استفاده از آن - یراق دات کام

کاغذ دیواری و نکات استفاده از آن


سهیل رضوی 11 بهمن 1401 - آخرین ویرایش در12 بهمن 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

کاغذ دیواری یکی از ابزارهای عالی است که می تواند نمای خانه را زیبا کند. کاغذ دیواری معمولاً در رنگ ها و بافت های گوناگون پیدا می شود که شما می توانید بر حسب سلیقه خود از مدل های مختلف کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر قصد دارید که از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، بد نیست نگاهی به ایده هایی که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم داشته باشید تا بهترین نمای بصری را برای خانه خود ایجاد کنید.

کاربرد کاغذ دیواری

اصلی ترین کاربرد کاغذ دیواری، پوشاندن تمام دیوارهای یک فضاست. کاغذ دیواری دارای الگوها، رنگ ها و سبک های مختلفی است که می توانید برای پوشاندن دیوارهای خانه خود استفاده کنید. به طور مثال در یک اتاق، یک کاغذ دیواری پررنگ و گرافیکی می تواند تمام دیوارها را بپوشاند و در اتاق دیگری، یک کاغذ دیواری ساده یا دارای الگو می تواند جذابیت بصری را ایجاد کند.

نکات استفاده از کاغذ دیواری

کاربرد-کاغذ-دیواری

اگر قصد دارید که از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، سعی کنید این نکات را رعایت کنید:

نیمی از دیوار را بپوشانید:

پوشاندن نیمه بالایی یا پایینی دیوار با کاغذ دیواری راهی عالی برای به دست آوردن ظاهری بدون شلوغی است. یکی از روش های محبوب این است که نیمه بالایی دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانید و نیمه پایینی آن را با وسایل پوشش دهید. این یک ظاهر بسیار کلاسیک ایجاد می کند که هرگز از مد نمی افتد.

دو کاغذ دیواری را روی یک دیوار نصب کنید:

شما می توانید از دو کاغذ دیواری با الگوهای متضاد استفاده کنید که باعث ایجاد یک نمای جالب و جسورانه می شود. البته به یاد داشته باشید که این الگوها باید مکمل یکدیگر باشند، نه اینکه باهم بجنگند!

یک دیوار خاص و ویژه را ایجاد کنید:

دیواری که دارای کاغذ دیواری می باشد، یک راه عالی برای ایجاد یا تقویت یک نقطه کانونی موجود است. وقتی صحبت از استفاده کاغذ دیواری می شود، می توانید جسورانه رفتار کنید یا می توانید ظریف باشید. فقط دقت داشته باشید که بیش از یک دیوار کانونی را ایجاد نکنید چراکه این مورد آشفتگی ایجاد می کند. سعی کنید کاغذ دیواری را روی دیوار پشت تلویزیون یا شومینه یا هر نقطه دیگری که چشم به طور طبیعی به آن کشیده می شود نصب کنید.

کاغذ-دیواری

از کاغذ دیواری سقف استفاده کنید:

معمولاً سقف ها به رنگ سفید ساده رنگ می شوند و سپس به حال خود رها می شوند  تا زمانی که ترک یا نشتی در سقف وجود داشته باشد. اما سقف فرصتی عالی برای لذت بردن از کاغذ دیواری و ایجاد ظاهری منحصر به فرد را فراهم می کند. اما نصب کاغذ دیواری سقفی کار سختی است و شما باید مطمئن شوید که نصب آن حباب یا پوسته ایجاد نمی کند. برای اینکار حتماً از یک نصاب حرفه‌ای بهره ببرید.

دیوارهای پشت قفسه و کمد را کاغذ دیواری کنید:

یک قفسه کتاب یا کمد مکانی عالی برای افزودن کمی تزیینات با کاغذ دیواری است. به جای خالی گذاشتن پشت قفسه ها و کمدها، آنها را با یک الگوی زیبا که مکمل اتاق شماست بپوشانید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تکه‌هایی از هسته فوم را که متناسب با هرگوشه هستند برش دهید و کاغذ دیواری را مستقیماً روی آن قرار دهید. به این ترتیب اگر زمانی از کاغذ دیواری خود خسته شدید می توانید به راحتی آن را حذف کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments