9 مورد از انواع قفل ضد سرقت + توضیحات جامع + تصویر

معرفی و بررسی انواع قفل ضد سرقت


امین هاشمی 20 اسفند 1402 - دقیقه مطالعه
iOS 14

انواع قفل ضد سرقت در سبک های مولتی پوینت، مونو بلاک، آژیردار، هوکی شکل و هوشمند طراحی شده اند. قفل های هوشمند بیشترین سطح امنیت را فراهم می سازند و در مدل های تشخیص چهره، بیومتریک اثر انگشت و همینطور قفل هوشمند با رمز عبور طراحی و اجرا شده اند. این قفل ها به طور کلی در سبک های کارتی یا هتلی نیز عرضه می شوند. به منظور خرید بهترین نوع قفل ضد سرقت می توانید از مشاوره های کارشناسان یراق دات کام استفاده نمایید یا به صفحه خرید قفل ضد سرقت مراجعه کنید. در ادامه با انواع مختلف این قفل آشنا خواهیم شد.

قفل ضد سرقت با بهترین کیفیت

1. قفل ضد سرقت مولتی پوینت

قفل مدل مولتی پوینت مشهور به قفل مرکزی ضد سرقت است. قفل های مرکزی ضد سرقت شامل سه الی پنج قفل کوچک بهم پیوسته هستند. این قفل ها با یک اهرم یا میله بهم متصل می شوند. بر اساس مدل قفل، اهرم مورد نظر گاه در بخش جلو درب اجرا شده و گاه نیز در قسمت پشتی قرار می گیرد. تعداد زبانه های این قفل ها معمولاً 12 عدد است. قفل های ضد سرقت مولتی پوینت یک انتخاب عالی به منظور ایجاد امنیت در ساختمان ها محسوب می شوند. در واقع این قفل ها را نمی توان با ضربه، آتش و یا هر جسم سخت دیگری باز کرد و تنها به واسطه کلید مخصوص خود باز می شوند. این سبک قفل ها را می توان برای ساختمان های اداری و مسکونی خریداری کرد. دقت داشته باشید که این قفل ها ساختار افقی و عمودی مشخصی دارند که سبب می شود میزان امنیت ساختمان شما چند برابر شود.

انواع قفل ضد سرقت مولتی پوینت در برندهای مختلف عرضه می شوند که هر یک از نظر شکل ظاهر شرایط مخصوص به خود دارند. این قفل ها به طور کلی می توانند یک انتخاب عالی و ایده آل محسوب شوند. دقت داشته باشید که قفل های ضد سرقت را می توانید بر اساس نوع درب منزل یا محل کار خود نیز تهیه کنید.

2. انواع قفل ضد سرقت مونو بلاک

قفل های مونو بلاک نیز در لیست انواع قفل ضد سرقت رتبه خوبی کسب کرده اند. این قفل ها دو قسمت کاملاً جداگانه از هم دارند. یعنی ساختار قفل به صورتی است که بخشی از بدنه قفل مربوط به قسمت جلویی درب بوده و بخش دیگری از آن در قسمت میانی تعبیه شده است. این قفل ها در نهایت با 4 زبانه طراحی و عرضه می شوند. معمولاً جهت قفل شدن این سری قفل ها به شکل افقی بوده و این موضوع سبب می شود تا زبانه های قفل نیز به صورت افقی قرار بگیرند. در یک بررسی دقیقتر، سطح امنیت برای این مدل قفل ها تنها در جهت افقی تعبیه شده است و شاید امنیت لازم و کامل را نداشته باشند. در یک بررسی کلی قفل های مونو بلاک از دسته محصولاتی هستند که قیمت مناسب تری به نسبت مولتی پوینت دارند و از نظر امنیت نیز تا حدودی رضایت قابل قبولی برای مشتریان فراهم می سازند.

ساختار جداگانه قفل های مونوبلاک سبب شده تا مدیریت هر یک به شکل مجزا صورت بگیرد. ساختار طولی بلند این قفل ها سبب شده تا بر اثر ضربه یا هر نوع حرارتی دچار مشکل نشوند. طراحی جدا از هم این قفل ها سبب می شود تا مدیریت هر یک به صورت مستقل و توسط کلیدهای مجزا صورت بگیرد.

3. قفل های هوکی شکل

قفل های هوکی شکل در لیست انواع قفل ضد سرقت چنگکی قرار گرفته اند. این مدل قفل ها زبانه های بسیار قدرتمندی دارند. تست صورت گرفته بر روی این قفل ها توسط شرکت هوک ترکیه بوده و مشخص شده است که استانداردهای فوق العاده قدرتمندی در اجرای زبانه های این محصول در نظر گرفته شده است. زبانه های این قفل ها به نوعی قوت قلبشان محسوب می شوند.

قفل های هوکی به طور کلی به شکلی طراحی شده اند که زبانه ها به صورت چنگک در هم قفل و چفت می شوند. مشخص است که این سبک طراحی برای یک قفل نشان از امنیت بالای آن دارد. البته میزان مقاومت قفل ها در برابر ضربه های شدید نیز سنجیده شده است. دقت داشته باشید که این قفل ها معمولاً قیمت بالاتری دارند. این موضوع به دلیل کیفیت بالای قفل و ساختار ایده آل آن است. در بهترین شرایط می توانید محصول قفل ضد سرقت آلارم دار هوک را از طریق سایت یراق دات کام با قیمت عالی خریداری کنید.

در ادامه بخوانید: بهترین قفل کتابی ضد سرقت

4. قفل ضد سرقت آژیردار

قفل های آژیردار به جرات، بهترین و پیشرفته ترین قفل های ضد سرقت شناخته می شوند. این قفل ها از بهترین تکنولوژی روز دنیا تولید و طراحی شده اند به طوری که برای باز کردن قفل نیازی به هیچ کلیدی ندارید. در صورتی که قصد شما تامین امنیت در ساختمان است این قفل ها بهترین انتخاب محسوب می شوند. طراحی قفل های آژیردار به صورتی است که شرایط کنترل از راه دور را دارند.

قفل های هوشمند و دیجیتالی مجهز به زنگ هشدار و آژیر هستند. عملکرد قفل به صورتی است که اگر ساکنین پس از خروج از درب منزل، فراموش کنند که درب را قفل کرده اند، بر اساس سیستم هوشمند قفل، یک آلارم بر روی گوشی تلفن همراه شخص ایجاد می شود. این آلارم اعلام می کند که شما درب منزل خود را قفل نکرده اید.

یکی دیگر از مزیت های جالب انواع قفل ضد سرقت آژیردار این است که به شما این امکان را می دهد تا یک سری کدهای اختصاصی برای دوستان و آشنایان خود تعریف نمایید. دقت کنید که به طور کلی این قفل ها دارای سیستم حساسیت به ضربه هستند که سبب ایجاد امنیت بیشتر می شوند. قفل های ضد سرقت را می توانید برای منزل، ادارات، ساختمان های امنیتی و … مورد استفاده قرار دهید. سطح امنیت این قفل ها بالا بوده و کمک می کنند تا یک انتخاب عالی محسوب شوند.

برخی از مدل های مختلف این قفل نیز، قفل سوئیچی ضد سرقت آلارم دار به همراه سیلندر دسی و قفل ضد سرقت سوئیچی آلارم دار دسی هستند.

5. طراحی قفل های پستچی به شکل پیشرفته

قفل های پستچی بهترین سطح امنیت را برای منزل شما فراهم می سازند. این قفل ها معمولاً روی درب ها نصب می شوند و به شما این امکان را می دهند تا نیازی به باز کردن درب به صورت کامل نباشد. یعنی شما می توانید درب را به صورت نیمه، باز کنید. این سبک قفل ها با یک زنجیر مخصوص اجرا می شوند. این زنجیر در قسمت پشت درب نصب می شود و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی درب را در وضعیت دلخواه باز کنید. در صورتی که بخواهید امنیت بیشتری برای منزل خود فراهم کنید می توانید از یک سری قفل های ضد سرقت دیگر در کنار این قفل استفاده کنید. دقت داشته باشید که قفل های مدل پستچی معمولاً برای ساختمان های مسکونی یک گزینه عالی محسوب می شوند و قیمت ارزانتری به نسبت سایر محصولات دارند. این روند کمک می کند تا بتوانید به راحتی درب را باز کنید و مشکلی در این راستا نداشته باشید.

قفل پستچی

6. قفل های گاو صندوقی درب ضد سرقت

در بررسی انواع قفل ضد سرقت به مدل گاو صندوقی برخورد کردیم. این قفل ها ساختاری بسیار مشابه با قفل گاو صندوق دارند یعنی به واسطه وارد کردن کلید به داخل قفل باز می شوند. این سبک قفل ها هیچ نوع توپی و سیلندر ندارند و همین موضوع سبب امنیت بالای این قفل ها می شود. قفل های گاو صندوقی ضد سرقت هستند و به شکل ایمن طراحی شده اند. دقت داشته باشید که به طور کلی این قفل ها از نظر امنیتی در شرایط مناسبی قرار دارند و شما می توانید با مبلغ مشخصی اقدام به خرید آنها نمایید.

7. قفل های ضد سرقت مکانیکی

قفل های ضد سرقت مکانیکی از دسته محصولاتی محسوب می شوند که به واسطه کلید باز شده و شامل سه بخش بدنه، هسته و دسته پنل هستند. قفل های مکانیکی معمولاً از مس و یا آلومینیوم ساخته می شوند. این قفل ها ضد خش و ضد زنگ بوده و مقاومت خوبی دارند. قفل درهای مکانیکی شامل سه دسته A، B، C هستند. معمولاً نوع A ساختار ساده ای دارند و عملکردشان ضعیف است. در مقابل نوع C وجود دارد که بسیار پیچیده بوده و بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. شما می توانید قفل ضد سرقت مکانیکی را بر اساس میزان امنیت مورد نیاز خود خریداری کنید.

قفل های کارتی

8. قفل ضد سرقت هوشمند

قفل های ضد سرقت هوشمند جدیدترین و البته ایمن ترین محصولات موجود در بازار محسوب می شوند. این قفل ها برای محافظت از فضای داخلی خانه و حتی محیط های بزرگتر مثل کارخانه و … مناسب هستند. در این قفل ها از فناوری های وای فای و همینطور بلوتوث استفاده شده است به طوری که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید به واسطه گوشی هوشمند درب را باز و بسته نمایید. این قفل ها توسط سیستم های تشخیص چهره، اثر انگشت و همینطور رمز و کارت عمل می کنند. از این قفل ها برای درب خانه، درب و قفل کمدهای استخر و یا اتاق های هتل استفاده می شود. در بهترین شرایط می توانید قفل های ضد سرقت را بر اساس سطح نیاز خود خریداری نمایید.

قفل های هوشمند معمولاً برقی هستند و همینطور به واسطه باتری نیز کار می کنند. در واقع زمانی که باتری تمام شود شرایط اتصال به برق اضطراری وجود دارد. در صورت ضعیف بودن باتری دستگاه هشدار لازم به شما داده می شود. عمر باتری برای این دستگاه بر اساس نوع قفل ارزیابی می شود. شرکت ها معمولاً عمر باتری را بین سه ماه تا یک سال در نظر می گیرند. قفل های هوشمند ضد آب هستند. این قفل ها دارای پین های مخصوص و همینطور چرخ دنده و زبانه مخصوص است. این قفل ها قسمت های پیچیده ای دارند و سیستم حساس الکترونیکی برایشان اجرا شده است.

قفل هوشمند ضد سرقت

مکانیزم قفل های هوشمند

مکانیزم بسته شدن درب به صورت خودکار برای قفل دیجیتال اجرا شده است به طوری که وقتی شخص از منزل خارج می شود، پس از مدت زمان مشخصی، سیستم به صورت خودکار بررسی می کند که آیا درب نیاز به بسته شدن و قفل دارد یا خیر. همینطور سیستم رمزنگاری توابع خیالی برای این قفل ها اجرا شده است یعنی اگر دوست ندارید شخص کناری شما رمز قفل را متوجه شود می توانید از سیستم تابع خیالی استفاده کنید. در این سیستم شما قبل و بعد از رمز اصلی خود یک سری اعداد را به صورت اتفاقی و تصادفی وارد می کنید و سیستم قفل هوشمند از بین رمز کلی، رمز اصلی را تشخیص داده و درب را باز می کند به این ترتیب شخصی که کنار شما ایستاده نمی داند رمز اصلی چیست.

دقت داشته باشید که نصب قفل های هوشمند نیاز به تخصص بالایی دارند. طراحی این قفل ها به صورتی است که اگر دست خیس یا خراشیده باشد ممکن است مشکل در تشخیص ایجاد شود. از سوی دیگر بهتر است به سراغ قفل هایی بروید که قابلیت تغذیه انرژی دارند و یا میکرو یو اس بی کار می کنند. دقت کنید که این قفل ها معمولاً دارای کلیدهای مکانیکی نیز هستند.  اگر قفل هوشمند خود را به سیستم موبایل وصل کرده و موبایل به همراه نداشته باشید در باز کردن قفل به مشکل بر می خورید.

9. قفل ضد سرقت تشخیص چهره

یکی از مکانیزم های بسیار عالی که در انواع قفل ضد سرقت هوشمند دیده می شود سیستم تشخیص چهره یا سیستم بیومتریک است. قفل های بیومتریک به واسطه دوربینی که دارند چهره شخص را تشخیص می دهند. در واقع در ابتدا چهره ای به سیستم قفل ارائه شده و ذخیره می شود و سپس هر چهره ای که روبروی دوربین قفل قرار بگیرد با چهره اصلی سنجیده می شود. در صورت تطابق می توانید خیلی سریع و بدون لمس قفل در کسری از ثانیه درب را باز نمایید.

کلام پایانی

انواع قفل ضد سرقت به خصوص مدل های هوشمند اثر انگشتی از پرکاربردترین محصولاتی هستند که امروزه به منظور افزایش امنیت منزل و محل کار استفاده می شوند. برای این قفل ها یک پنل تعبیه شده است که می توانید بیش از 100 اثر انگشت را ذخیره کنید.

سوالات مهم

در بین انواع قفل ضد سرقت کدام یک بهتر است؟

قفل های هوشمند بیشترین سطح امنیت را دارند و بسیار مهم است که منبع تغذیه اضطراری نیز داشته باشند.

آیا قیمت انواع قفل ضد سرقت وابسته به فاکتور خاصی است؟

بله. جنس بدنه، نوع قفل، روش های باز شدن قفل و همینطور میزان امنیت آن بسیار بر قیمت تاثیر می گذارد.

چطور می توان قفل های ضد سرقت بر اساس نیاز با بودجه کم خریداری کرد؟

تنوع انواع قفل ضد سرقت زیاد است و دست شما در انتخاب باز خواهد بود.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments