ترفندهای مهم برای دکوراسیون پذیرایی - یراق دات کام

ترفندهای مهم برای دکوراسیون پذیرایی


سهیل رضوی 20 دی 1401 - آخرین ویرایش در8 بهمن 1401 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

چه سبک دکوراسیون شما سنتی باشد یا مدرن، اتاق پذیرایی باید مکانی باشد که بتوانید در آن احساس راحتی کنید و اوقات خوشی را با دوستان، خانواده یا فقط خودتان بگذرانید. تزیینات زیادی وجود دارند که به خوبی برای پذیرایی عمل می کنند، بنابراین قبل از اینکه با طراح خود مشورت کنید لازم است چند نکته را درباره “دکوراسیون پذیرایی” بدانید.

در ادامه این مطلب ما به بررسی نکات مهم درباره دکوراسیون پذیرایی پرداخته‌ایم، پس تا پایان همراهمان باشید.

نور و تاریکی را باهم مخلوط کنید

چیدمان-اتاق-پذیرایی

وقتی یک اتاق پذیرایی کاملاً سفید و روشن است، ممکن است بیش از حد تمیز به نظر برسد. وقتی همه جا تاریک است، می تواند شبیه به یک غار باشد. اما ترکیب رنگ های تیره و روشن ظاهری پویا ایجاد می کند که عمق و تعادل دارد. طراحی هر فضایی از گنجاندن حداقل کمی سفیدی و کمی مشکی بهره می برد.

رنگ های خنثی خود را متضاد کنید

دیزاین-اتاق-پذیرایی

علاوه بر رنگ سفید و اندکی مشکی، تزیین یک اتاق پذیرایی با انواع رنگ های خنثی متضاد راه زیادی در ایجاد احساس غنی و خوشایند دارد. در این مثال، دیوارهای سفید، چرم کاراملی رنگ، یراق آلات و سخت افزارهای برنجی، مبل های خاکستری و کابینت های خاکستری آبی همگی با یکدیگر تضاد دارند که رنگ ها و ته رنگ های متفاوت آن ها را برجسته می کند.

بازی با بافت

طراحی-اتاق-پذیرایی

هنگام تزیین دکوراسیون پذیرایی به راحتی می توان از بافت چشم پوشی کرد، به خصوص که ما آن را به اندازه لمس کردن آن نمی بینیم. اما برای ایجاد احساس دنج در اتاق پذیرایی بسیار مهم است و این برای بافت های مخملی که برای لمس جذاب هستند و بافت های سخت تر که کنتراست را ایجاد می کنند، صدق می کند. چرم، پنبه، پشم، فلز، سنگ، شیشه، زندگی گیاهی و تا آنجایی که می توانید بافت های دیگر را در نظر بگیرید.

بالش ها وسایلی عالی برای شروع هستند، به خصوص اگر اتاق نشیمن را با بودجه کم تزیین می کنید. برای افزودن مواد جدید به پالت، حتی در دوزهای کم، سایر اثاثیه و لوازم جانبی را در نظر بگیرید.

اضافه کردن چوب

دکوراسیون-اتاق-پذیرایی-زیبا

راه های زیادی برای اضافه کردن چوب وجود دارد که هر کدام از آن ها باعث می شود فضا کمی جذاب تر شود. پانل های دیواری، میزهای کناری،‌ چهارپایه، قاب عکس و قطعات هنری حکاکی شده را به عنوا تعدادی از گزینه های متعدد در نظر بگیرید.

اثاثه یا لوازم داخلی خود را مخلوط کنید

دکوراسیون-پذیرایی-زیبا

اکثر فروشگاه های مبلمان به شما این امکان را می دهند که کل مجموعه اتاق پذیرایی را با اثاثه و لوازم داخلی همسان خریداری کنید، اما این بدین معنا نیست که شما باید این کار را انجام دهید. در یک اتاق پذیرایی، تودوزی هماهنگ می تواند حس پختگی و نظم را به شما القا کند، اما اگر می خواهید دکوراسیون پذیرایی احساسی دنج و دلپذیر داشته باشد، قطعات روکش شده خود را با هم ترکیب کنید تا کمی شخصیت را به طرح ببخشید.

یکی از بهترین راه ها برای اینجام این کار این است که صندلی های چرمی را با مبل پارچه‌ای مخلوط کنید یا برعکس، بنابراین مواد به طور آشکارا تضاد دارند. این به طراحی پذیرایی کمی تنوع می دهد که همچنین می تواند گزینه های متفاوتی را برای اعضای خانواده متناسب با ترجیحات صندلی آن ها ارائه دهد.

پارچه های کاربردی را انتخاب کنید

دکوراسیون-اتاق

صندلی های اتاق پذیرایی نه تنها راحت، بلکه باید بادوام باشند. معنای این موضوع به خانواده شما بستگی دارد. شما ممکن است نوزادان یا کودکان کوچک داشته باشید، یا اینکه حیوانات خانگی داشته باشید. به طور کلی،‌ پارچه های با رنگ متوسط مطمئن ترین گزینه هستند، زیرا سایه های بسیار روشن یا تیره به راحتی نمایان می شوند.

چرم یک ماده عالی برای جلوگیری از لک است زیرا می توان آن را به راحتی پاک کرد. با این حال، معمولاً راحت تر از بسیاری از پارچه ها خراشیده می شود.

هنگام انتخاب پارچه برای مبلمان اتاق پذیرایی خود، به دنبال ماده‌ای با ترکیبی از پارچه های طبیعی و مصنوعی باشید تا ویژگی های کاربردی هر دو را به دست آورید.

یک خط تیره رنگ اضافه کنید

چیدمان-پذیرایی

در حالی که می توانید فضایی زیبا و بدون رنگ های زنده ایجاد کنید، افزودن حتی کمی رنگ به اتاق نشیمن می تواند به ایجاد فضایی آرام و جذاب کمک کند. به طور مثال رنگ آبی شاد که این رنگ کاملاً با عناصر گرم مانند چرم و چوب تضاد دارد و به اندازه کافی خنثی به نظر می رسد و اساساً با هر رنگ برجسته دیگری ترکیب می شود.

یک فرش طرح دار اضافه کنید

بهترین-دکوراسیون-برای-پذیرایی

یک فرش طرح دار ابزاری قدرتمند است که انرژی را به دکوراسیون پذیرایی القا می کند و ظاهر لکه ها یا سایش را به حداقل می رساند.

استفاده از میزها

دیزاین-پذیرایی

میزهای سبک وزن، چهارپایه و… که به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد، اتاق پذیرایی را بسیار راحت تر می کند و به شما و خانواده‌تان گزینه های زیادی را به صورت روزانه برای قرار دادن پاهایتان، گذاشتن نوشیدنی یا نشستن یک مهمان ها را می دهد.

فاصله های گفتگو را در نظر بگیرید

طراحی-پذیرایی

مهم نیست که اتاق پذیرایی شما چقدر بزرگ است، محدودیتی برای قرار گیری صندلی ها و مبلمان وجود دارد که برای گفتگوهای صمیمی و مجالس دنج منطقی است. فاصله مناسب بین صندلی ها برای تسهیل مکالمه حدود 2.5 متر است، به این معنی که اگر چندین مبل یا یک مبل و صندلی های کناری دارید، قسمت پذیرایی باید 2.5 متر از مرکز فاصله داشته باشد.

یک مبل 12 نفره بزرگ ممکن است عالی به نظر برسد و برای یک مهمانی عالی باشد، اما اگر به دنبال ایجاد یک اتاق پذیرایی دنج هستید، معمولاً بهتر است از مبلمان کمتر و کوچکتر استفاده کنید و آن ها را کمی به هم نزدیک کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تزیین دکوراسیون پذیرایی دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments