آشنایی با سبک های دکوراسیون داخلی - یراق دات کام

آشنایی با سبک های دکوراسیون داخلی


سهیل رضوی 23 آذر 1401 - آخرین ویرایش در9 اسفند 1401 12 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیا تا به این فکر کرده‌اید که انواع “سبک های دکوراسیون داخلی” کدامند؟ شاید بخواهید سبک خود را تغییر دهید، اما نمی توانید تصمیم بگیرید که به کدام سمت بروید. برای هر اولویتی یک سبک وجود دارد و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم دکوراسیونی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

به همین منظور در ادامه به بررسی سبک های دکوراسیون داخلی (Interior Design Styles) پرداخته‌ایم تا بتوانید ایده های خود را با این سبک ها پیاده کنید.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک-های-دکوراسیون-داخلی

انواع مختلفی از طراحی داخلی وجود دارد که لیست آن ها همیشه در حال تغییر است. برخی از آن ها مد هستند و برخی دیگر کلاسیک های جاودانه هستند که در آزمون زمان مقاومت می کنند. هر سبک از مبلمان، دکور، نورپردازی و لوازم جانبی متمایز تشکیل شده است که ظاهری خاص به آن می بخشد. با آشنایی با برخی از سبک ها، بهتر متوجه می شوید که چه سبک هایی برای شما برجسته است و ترجیحات شما را برآورده می کند.

به تصاویر سبک های دکوراسیون که در این مطلب گنجانده شده دقت کنید تا ببینید کدام عناصر طراحی توجه شما را جلب می کند. علاوه بر انجام تحقیقات، شناخت سبک طراحی داخلی شخصی شما نیز با کمک خدمات آنلاین، انتخاب شما را آسان تر از همیشه می کند. بنابراین این سبک های دکوراسیون داخلی را بررسی کرده‌ایم تا موارد دلخواه شما را محدود کنیم!

سبک دکوراسیون داخلی انتقالی

سبک-دکوراسیون-داخلی-انتقالی

بیایید با یکی از محبوب ترین سبک ها در دنیای طراحی امروز شروع کنیم. طراحی انتقالی همان چیزی است که ما دوست داریم آن را جزء سبک های شاد طراحی داخلی بنامیم. سبک طراحی ترانزیشنال یا انتقالی ترکیبی عالی از ظرافت سنتی با خطوط و منسوجات معاصر است. علاوه بر این، فضای داخلی ترانزیشنال لوازم جانبی را به حداقل می رساند. مهم است که اجازه دهید مبلمان و منسوجات وجود داشته باشند. از فرش های منطقه‌ای استفاده کنید، بالش ها و پتوها را برای لوازم جانبی بندازید.

دکوراسیون-انتقالی

نکته: مهم است که بدانید استایل شما می تواند ترکیبی از دو یا چند سبک باشد. انجام آزمون های سبک طراحی داخلی یا ارائه عکس های الهام بخش می تواند به طراحان کمک کند تا زیبایی شناسی مشتری را به دقت مشخص کنند، زیرا گاهی اوقات یک سبک شخصی نامی ندارد.

طراحی-داخلی-انتقالی

شاید زیباترین جنبه از سبک طراحی انتقالی، ترکیبی از سلیقه های مختلف باشد. مبلمان و تزیینات منحنی مانند چوب، چوب خیزران،‌ استیل و…. از عناصر رایج هستند. علاوه بر این، ترکیب دو سبک بسیار متفاوت، طراحی جالب و دلپذیری را برای ورودی ها و اتاق های دیگر ایجاد می کند.

سبک دکوراسیون داخلی سنتی

سبک-دکوراسیون-داخلی-سنتی

وقتی صحبت از تعریف انواع مختلف سبک های دکوراسیون داخلی می شود، یکی از شناخته شدن ترین سبک ها، دکوراسیون داخلی کلاسیک یا همان سنتی است. در فضای داخلی کلاسیک از میزها و صندلی هایی استفاده می شود که از چوب تیره ساخته شده‌اند که جزییات زیبایی دارند. طراحی سنتی از انگلستان و فرانسه قرن 18 و 19 الهام گرفته است. این بیان می کند که چرا یافتن منسوجات گران قیمت مانند ابریشم، مخمل و کتان در همه جا از اثاثیه یا لوازم داخلی گرفته تا تزیینات پنچره ها رایج است.

دکوراسیون-سنتی

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک-دکوراسیون-داخلی-مدرن

با وجود شباهت های زیاد، چند نشانه بزرگ وجود دارد که نشان می دهد شما به یک دکوراسیون داخلی مدرن نگاه می کنید. دکوراسیون مدرن به یک دوره زمانی خاص اشاره دارد در حالی که طراحی معاصر همیشه در حال تکامل است. دکوراسیون مدرن در اوایل تا اواسط قرن بیستم در رادار توجه قرار گرفت. با توجه به ترکیبی از طراحی اسکاندیناوی، طراحی مدرن اواسط قرن و پسامدرن، ما تعریف فعلی خود را از مدرن داریم.

دکوراسیون-مدرن

به عنوان مثال، مبلمان دارای خطوط تمیز با سطوح صاف و براق هستند. به ویژه فلز، کروم و شیشه انتخاب های مورد علاقه طراحان هستند.

سبک دکوراسیون داخلی التقاطی (پیوند غیر اصولی)

سبک-دکوراسیون-داخلی-التقاطی

وقتی صحبت از سبک دکوراسیون التقاطی به میان می آید، سوء تفاهم های رایجی وجود دارد. چند ویژگی کلیدی مختلف این سبک را مشخص می کنند. به آن به عنوان مجموعه‌ای پر انرژی از قطعات با دقت انتخاب شده فکر کنید که برای ایجاد یک فضای داخلی غنی از فرهنگ گرد هم آمده‌اند. به همین دلیل بسیاری فکر می کنند طراحی پیوند غیر اصولی روحیه همه چیز را دارد.

دکوراسیون-التقاطی

با این حال، مرز باریکی بین لایه بندی، جمع آوری و حواس پرتی وجود دارد. یک پالت رنگ خنثی را انتخاب کنید و از چند رنگ برجسته استفاده کنید تا حال و هوای دنیایی را که به دنبال آن هستید را به ارمغان بیاورید. با در نظر گرفتن این موضوع، فضای داخلی ایده‌آل التقاطی رنگ و بافت را متعادل می کند و در نتیجه، ترکیبی عالی از قدیمی و جدید بوجود می آید.

سبک دکوراسیون داخلی معاصر

سبک-دکوراسیون-داخلی-معاصر

وقتی به سبک های دکوراسیون داخلی در طول تاریخ نگاه می کنید، سبک معاصر تنها سبکی است که همیشه در حال تکامل است. دکوراسیون داخلی معاصر به احتمال زیاد در طول قرن بیست و یکم تغییر خواهد کرد و در واقع معاصر به هر چیزی در زمان حال اشاره دارد. این سبک منحصر به فرد دکوراسیون داخلی از دوره های زمانی مختلف وام گرفته است که محیطی مناسب برای ماندگاری یک عمر ایجاد می کند.

دکوراسیون-معاصر

دکوراسیون داخلی معاصر فضایی شیک و ساده است. از ویژگی های مختلفی مانند قالب گیری های دقیق روی دیوارها و پنجره ها و چیدمان های باز برای ایجاد فضایی جالب و متمایز استفاده می کند. استفاده از موادی مانند فلز و شیشه به دلیل خاصیت انعکاس نور، معمول است. این ظاهر نهایی از سبک های منزل است. علاوه بر این، پالت های رنگی خنثی رایج ترین رنگ ها برای طراحی معاصر با پارچه های بافت دار برای ایجاد علاقه هستند.

سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیستی

سبک-دکوراسیون-داخلی-مینیمالیستی

طراحی معاصر و طراحی مینیمالیستی دارای بسیاری از ویژگی های مشابه هستند. هر دو دارای فرم های بدون عارضه، خطوط تمیز و پرداخت ساده هستند. با این حال، سبک دکوراسیون مینیمالیستی از طراحی ژاپنی الهام گرفته شده است و در نهایت طراحی مینیمالیستی فضای خالی را دوست دارد.

دکوراسیون-مینیمالیستی

در حالی که بیشتر فضاهای داخلی مینیمالیستی دارای طرح رنگ خنثی هستند، رنگ های اصلی نیز می توانند به عنوان رنگ برجسته استفاده شوند. الگوها در هیچ کجا یافت نمی شوند و بافت یک ضرورت است. به دلیل اینکه فلسفه کمتری وجود دارد، خواهید دید که مبلمان دارای ضروری ترین کاربرد در این سبک است و ذخیره سازی نیز در طراحی داخلی مینیمالیستی مهم است. به همین دلیل، مبلمان اغلب به عنوان انبار مخفی عمل می کند. به طور مثال، میز قهوه‌ای که بلند می شود تا فضای ذخیره سازی نمایان شود، یکی از بسیاری از راه حل های خلاقانه‌ای است که حداقل در فضای داخلی استفاده می شود.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن اواسط قرن

سبک-دکوراسیون-داخلی-مدرن-اواسط-قرن

دکوراسیون داخلی اواسط قرن در دهه 1950 و 1960 در آمریکای پس از جنگ آغاز شد. در این مدت، صنعت طراحی در تلاش بود تا از موانع سنتی خود بیرون بیاید و وارد عصر مدرن شود. به عنوان گواهی بر کیفیت همیشگی این سبک، هنوز بسیاری از مبلمان مدرن محبوب در اواسط قرن وجود دارد که امروزه هنوز در خانه‌های ما استفاده می شود.

دکوراسیون-مدرن-اواسط-قرن

خانه های مدرن اواسط قرن، جریانی آرام و بدون درز دارند. آن ها همیشه زندگی در فضای باز داخلی را تشویق کرده‌اند. به همین دلیل، درهای کشویی و پنجره ها برای تاکید بر ارتباط با طبیعت خالی مانده‌اند. از چوب های غنی و مجلل مانند ساج، گل سرخ و گردو به طور مرتب استفاده می شود. علاوه بر این، از رنگ های زرد خردلی یا آووکادو برای رنگ آمیزی استفاده می شود. این سبک که در طراحی امروزی شاهد آن هستیم، بیش از هر زمان دیگری پر استفاده می باشد.

سبک دکوراسیون داخلی بوهمیایی

سبک-دکوراسیون-داخلی-بوهمیایی

مانند سبک داخلی مدرن اواسط قرن، دکوراسیون داخلی بوهمیایی همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد. به طور خلاصه، طراحی بوهمیایی یک زیبایی شناسی آزادانه است که فرهنگ ها و عبارات هنری مختلف را در یک سبک التقاطی که خارج از چهارچوب فکر می کند مخلوط می کند و به نوعی فضای آرام بوهمیایی تاکیدی بر طبیعت دارد. با این حال، سبک بوهمیایی برای الگوهای جسورانه و رنگ های روشن برای مبلمان و رنگ های معمول است.

وقتی وارد خانه‌ای می شوید که سبک دکوراسیون بوهمیایی دارد، بلافاصله احساس می کنید که در فرهنگ دیگری غوطه‌ور شده‌اید. ریزه کاری ها در این سبک زیاد هستند و کل جو بسیار عشایری به نظر می رسد. هنگامی که سبک های مختلف طراحی را باهم مقایسه می کنیم، بوهمی یکی از معدود مواردی است که در آن نظم لازم نیست. به طور مثال شما می توانید یک فرش قدیمی را به دیوار آویزان کنید تا جلوه‌ای جدید و منحصر به فرد از آثار هنری بگیرید.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن با الهام از خانه های مزرعه‌ای

سبک-دکوراسیون-داخلی-مدرن-با-الهام-از-خانه-های-مزرعه‌ای

این سبک ها دارای فضای داخلی ویژگی های بسیاری از آنچه ما به عنوان طراحی سنتی خانه های مزرعه‌ای می شناسیم دارد. نشیمن های مفهومی باز، نورپردازی شیک و…. تعدادی از معرف های رایج سبک دکوراسیون مدرن با الهام از خانه های مزرعه‌ای است.

دکوراسیون-مدرن-با-الهام-از-خانه-های-مزرعه‌ای

فضای این خانه ها دارای فلزات مختلفی از طلایی گرفته تا مشکی است. علاوه بر این، داشتن عناصر چوبی خام و سبز رنگی که در هر اتاقی یافت می شود ضروری است. سعی کنید از رنگ آبی تیره، سبز مریم گلی یا نارنجی سوخته در این دکوراسیون استفاده کنید.

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی

سبک-دکوراسیون-داخلی-ساحلی

برای استفاده از این سبک حتماً لازم نیست در کنار ساحل زندگی کنید. یک فضای ساحلی به محیط طبیعی خود توجه می کند و این را می توان از طریق پالت رنگ تا مواد مورد استفاده برای مبلمان و لوازم جانبی مشاهده کرد. خانه های سبک ساحلی همیشه باید روشن و دلپذیر باشند چراکه هدف این است که احساس کنید چیزی بین داخل و خارج از خانه وجود ندارد.

سبک دکوراسیون داخلی روستیک

سبک-دکوراسیون-داخلی-روستیک

وقتی به طراحی داخلی روستیک نگام می کنیم، می توان آن را با چند نشانه اساسی تعریف کرد. همیشه مواد طبیعی، صنایع دستی و جذابیت خانه های روستیک زیاد می باشد. برای فضای داخلی روستیک، ایده های طراحی حول محور یک شومینه شکل می گیرند.

دکوراسیون-روستیک

استفاده از چوب با افزودن پوست حیوانات، حسی دلپذیر را ایجاد می کند. همچنین اضافاتی مانند یک چراغ آویز سنتی به پیچیدگی این سبک می افزاید.

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک-دکوراسیون-داخلی-صنعتی

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی لوله ها و تیرهای در معرض دید را دوست دارد. همچنین مصالحی مانند آجر و بتن راهی عالی برای دادن شخصیت به فضا هستند. علاوه بر این، آثار هنری بزرگ و منسوجات دنج افزودنی های عالی هستند.

سخن آخر

سبک های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع می باشند، به همین منظور ما در این مقاله سبک هایی را مورد بررسی قرار دادیم که از همه معروف تر می باشند. حال اگر سبک خاصی را مدنظر دارید می توانید با ما در میان بگذارید تا اطلاعات کاملی را در مورد سبک مورد نظر در اختیارتان قرار دهیم.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد سبک های دکوراسیون داخلی با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments