تعویض روکش مبل چگونه است؟ - یراق دات کام

تعویض روکش مبل چگونه است؟


سهیل رضوی 30 آذر 1401 - 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

روکش مبل بخش مهمی از دکوراسیون خانه است، نه تنها بسیار کاربردی است، بلکه بیانگر زیبایی نیز می باشد. خیلی مهم است که بهترین روکش مبل را بخرید و ارزش مبل خود را بالا ببرید. این مقاله به شما کمک می کند تا با “تعویض روکش مبل” آشنا شوید.

اگر مبل قدیمی دارید، ممکن است با پارچه‌ای کهنه و رنگ و رو رفته پوشیده شده باشد. تعویض مبل فرسوده هزینه زیادی دارد اما لازم نیست که مبل خود را تعویض کنید تا ظاهری کاملاً جدید به آن ببخشید. می توانید یک روکش جدید برای آن بخرید و آن را جدید جلوه دهید و مبل خود را به چیزی زیبا تبدیل کنید.

یک روکش مبل باکیفیت خوب برای سالیان طولانی دوام می آورد و از مبل شما در برابر لکه، کثیفی و سایر موارد محافظت می کند.

انتخاب پارچه و رنگ

روکش-مبل

صرف زمان برای انتخاب روکش مبل مناسب برای شما بسیار مهم است. انواع مختلفی از روکش مبل در بازار وجود دارد که هر کدام رنگ ها، الگوها، مواد و پارچه های مختلفی دارند. مهم است که یک روکش مبل انتخاب کنید که مکمل خانه شما باشد، با دکوراسیون منزل شما سازگار باشد و در طول زمان تغییر رنگ ندهد.

اگر می خواهید از هزینه تعویض هر چند سال یک بار مبل خود جلوگیری کنید، انتخاب پارچه‌ای باکیفیت خوب که ماندگاری داشته باشد بسیار مهم است. دو نوع پارچه اصلی وجود دارد که روکش مبل از آن ها ساخته می شود؛ الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی. پارچه های الیاف طبیعی از موادی مانند پنبه، پشم، کنف و ابریشم ساخته می شود. پارچه های الیاف غیر مصنوعی از الیاف غیر طبیعی مانند پلی استر، اکریلیک، نایلون و ویسکوز ساخته می شوند.

هنگام انتخاب روکش مبل باید در نظر داشته باشید که از چه جنس می خواهید ساخته شود. هیچ ماده‌ای بهتر از دیگری نیست و انتخاب هر یک از آن ها به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. تفاوت اصلی بین پارچه های طبیعی و مصنوعی در احساس آنهاست. پارچه های الیاف طبیعی به طور کلی راحت‌تر هستند، خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند و می توانند در رنگ های مختلف رنگ آمیزی شوند. از سوی دیگر، پارچه های مصنوعی ارزان تر هستند، مراقبت از آن ها آسان تر است و احتمال چروک یا محو شدن کمتری دارند.

شما می توانید روکش مبل خود را تقریباً در هر رنگ یا طرحی که تصور کنید تهیه کنید. برخی از رنگ های رایج برای روکش مبل عبارتند از قرمز، بژ، قهوه‌ای، آبی و مشکی. اگر به دنبال رنگ خاصی هستید می توانید به فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روکش کوسن برای مبل شما

مانند روکش مبل می توانید طیف گسترده‌ای از پارچه ها را برای روکش کوسن های خود پیدا کنید که در انواع مختلفی موجودند. حتی ممکن است انتخاب گسترده‌تری از پارچه ها داشته باشید زیرا کوسن های پراکنده را می توان در پارچه های تزیینی پیدا کرد.

تعویض روکش مبل

تعویض-روکش-مبل

برای تعویض روکش مبل مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: جداسازی روکش مبل

برخی از مبل ها برای اینکه بتوانید روکش آن را تعویض کنید، نیاز به جداسازی دارند. اگر در مورد این موضوع مطمئن نیستید، عکس مبل خود را به یک مبل ساز نشان دهید و از او بپرسید که آیا برای برداشتن روکش مبل، احتیاج به جداسازی مبل دارید یا نه.

مرحله دوم: روکش مبل قدیمی را بردارید

اکثر مبل ها و صندلی های راحتی با روکش قابل جدا شدن عرضه می شوند. آن ها معمولاً با نوار چسب، زیپ و سایر اتصالات عرضه می شوند. شما فقط باید این اتصالات را جدا کنید و روکش مبل یا صندلی راحتی خود را بردارید.

مرحله سوم: روکش جدید را روی مبل بکشید

هر قطعه را به آرامی بر روی قسمتی از مبلمان که می خواهید بپوشانید، قرار دهید. این کار ممکن است کمتر از 15 دقیقه طول بکشد! به همین راحتی.

نکات مهم برای تعویض روکش مبل

  • اگر روش جدید شما خیلی سفت است که به راحتی روی آن سُر نمی خورد، آن را با آب اسپری کنید تا شل شود. پس از خشک شدن می توانید روکش را روی مبل خود بکشید.
  • مطمئن شوید که تمام درزها با لبه ها ردیف شده‌اند و برای جلوگیری از پارگی، مطمئن شوید که پارچه را محکم نکشید.

نحوه تمیز کردن روکش مبل

اکثر روکش های پارچه‌ای مبل دارای پوشش محافظی هستند که در طول فرآیند تولید اعمال می شود. این برای محافظت از پارچه در زمانی که در انبار است، در مسیر منزل شما و در حال استفاده طراحی شده است. مهم است که این پوشش در حین تمیز کردن آسیبی نبیند، بنابراین توصیه می کنیم از هیچ نوع پاک کنده شیمیایی بر روی روکش مبل خود استفاده نکنید. به جای آن می توانید از آب گرم و یک پارچه یا پاک کننده مخصوص مبل در صورت لزوم استفاده کنید.

حتی برخی از پارچه ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های سازنده را بررسی کرده‌اید و توصیه های مراقبتی را انجام می دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تعویض روکش مبل خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments