بهترین ایده ها برای دکوراسیون آشپزخانه - یراق دات کام

بهترین ایده ها برای دکوراسیون آشپزخانه


سهیل رضوی 26 دی 1401 - 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

آشپزخانه کاملاً بخش مهمی از خانه ماست و اگر از غذا خوردن در آشپزخانه و‌ آشپزی در آن لذت می برید باید به انتخاب های “دکوراسیون آشپزخانه” توجه بیشتری داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب های دکور آشپزخانه بی پایان هستند و به همین دلیل است که ما در یراق دات کام بهترین ایده های دکور آشپزخانه مدرن (Kitchen Decor Ideas) را به شما ارائه می دهیم.

دیوارهای آشپزخانه

کل دکور آشپزخانه با دیوارهای آن شروع می شود. شما باید از دیوارها شروع کنید و راه خود را به سمت عناصر باقیمانده طراحی برسانید تا مکمل یکدیگر باشند.

در اینجا چند ایده برای دیوار آشپزخانه وجود دارد که به طور جدی آشپزخانه را به مکان مورد علاقه شما تبدیل می کند.

کاشی های طرح دار:

کاشی-های-طرح-دار-برای-دکور-آشپزخانه

این ایده کلاسیک دکوراسیون دیوار آشپزخانه هرگز از مد نمی افتد. کاشی ها دیوارهای بزرگی را برای آشپزخانه شما ایجاد می کنند، زیرا به راحتی نسبت به سایر گزینه ها تمیز می شوند. این کاشی ها دارای الگوهای عالی هستند که می توانید از آنها لذت ببرید!

الگوهای گلدار تم های زیبای تزیین آشپزخانه هستند که واقعاً محیط آشپزخانه را روشن می کنند. برای مثال می توانید رنگ های صورتی و بنفش را با پس زمینه سفید انتخاب کنید. سبز نیز یک رنگ فوق العاده برای استفاده در آشپزخانه است.

کاشی های یکنواخت:

کاشی-های-یکنواخت-برای-دکوراسیون-آشپزخانه

گاهی اوقات شما فقط خواهان سادگی هستید و یک کاشی یکنواخت این کار را انجام می دهد. محبوب ترین رنگ برای کاشی های دیوار آشپزخانه ساده، سفید است که با کابینت های تیره بسیار خوب کار می کند. از طرف دیگر، هر سایه سبز یک ایده عالی برای دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های سفید است.

یکی از گرایش های اصلی طراحی آشپزخانه، استفاده از کابینت های تمام سفید است. به دیوارهای سفید، کابینت ها، میزها و تقریباً هر چیز دیگری فکر کنید. برای آشنایی کامل با این مبحث می توانید مقاله بهترین ایده های کابینت آشپزخانه سفید را از مجله یراق دات کام مطالعه کنید.

روکش سنگ:

آیا شما از طرفداران سنگ های طبیعی نامنظم هستید؟ اگر چنین است، روکش سنگ طراحی ایده‌آل شماست. آنها احساس خوبی در فضای باز ایجاد می کنند!

این روکش واقعاً با دیوارهای برجسته شگفت انگیز می شود، زیرا آن ها اولین چیزی هستند که می بینید. دیوارهای باقیمانده را می توان با رنگی پررنگ مانند زرد خردلی یا یک سایه مایل به خاکستری تسکین دهنده رنگ کرد.

سنگ مصنوعی:

سنگ-مصنوعی-برای-طراحی-آشپزخانه

این گزینه مشابه روکش سنگی با تفاوت در شکل و این واقعیت است که نصب آنها بسیار راحت تر است زیرا سبک تر هستند.

سنگ مرمر:

سنگ-مرمر-طراحی-آشپزخانه

از آنجایی که قسمت قابل مشاهده دیوارهای آشپزخانه شما معمولاً مساحت زیادی ندارد، چرا طرح های مرمری را متناسب با میز آشپزخانه خود نصب نکنید؟ شما می توانید از الگوهای مرمر رنگی با سایه های قهوه‌ای یا سبز برای دکور آشپزخانه استفاده کنید.

کاغذ دیواری:

پوشاندن قسمت قابل مشاهده دیوار با کاغذ دیواری طرح دار یکی از بهترین ایده های دکوراسیون آشپزخانه با بودجه کم است. گاهی اوقات شما نیاز به تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود دارید، اما در حال حاضر بودجه‌ای برای آن ندارید. کاغذ دیواری کل ظاهر را کاملاً متحول می کند و از این نظر ارزان است.

کابینت آشپزخانه

اکنون که از دیوارها مراقبت کرده‌اید، کابینت ها دومین مورد مهم در طراحی آشپزخانه شما هستند. می توان گفت که کل دکوراسیون آشپزخانه به انتخاب کابینت مناسب بستگی دارد!

چوب:

کابینت-دکوراسیون-آشپزخانه

کابینت های چوبی انتخاب واضحی هستند و دلیل خوبی هم دارند. آنها واقعاً هر اتاقی را روشن می کنند و با آشپزخانه هایی که در آن کابینت ها کل منطقه را اِشغال می کنند، ظاهری شیک می دهند که هرگز محو نمی شود.

برای نکاتی در مورد ایده های دکوراسیون آشپزخانه که با کابینت های چوبی مطابقت دارند، باید جنبه کنتراست را همیشه در نظر داشته باشید. اگر به چوب های روشن یا متوسط علاقه دارید، شاید یک کاشی طرح دار روی دیوارها و یک پیشخوان تیره این کار را انجام دهد. از سوی دیگر، ظرافت چوب قهوه‌ای تیره یا مشکی با دیوارهای سفید یا روشن عالی است.

روکش ها:

کابینت-در-طراحی-آشپزخانه

روکش ها برای کابینت آشپزخانه شما یکی دیگر از آن ایده های طراحی کابینت آشپزخانه مدرن است که ظاهری باکیفیت را بوجود می آورد. شما این امکان را دارید که بین یک روکش مات یا براق یکی را انتخاب کنید و هر دو گزینه عالی هستند.

وقتی صحبت از رنگ ها می شود، طرح سفید براق یکی از محبوب ترین انتخاب هاست. با این حال، ترندها به سمت رنگ های پررنگ تر پیش می روند. بنفش بادمجانی، نارنجی یا قرمز، سایه های آبی یا زرد روشن را در نظر بگیرید!

تعجب خواهید کرد اگر بدانید رنگ مشکی به طراحی آشپزخانه مدرن راه پیدا کرده است و نتایج فوق العاده زیبا هستند. کابینت های مشکی که با سقف ها و دیوارهای سفید تکمیل شده‌اند، کاملاً عالی هستند.

میز یا کانتر آشپزخانه

میز آشپزخانه شما جایی است که همه کارها اتفاق می افتد! چه در حال تکه تکه کردن مواد غذایی باشید و یا اینکه در حال تهیه خمیر کیک و سایر کارها باشید، این میزها یا کانترها به کمک شما می آیند.

سنگ گرانیت:

میز-گرانیت-در-طراحی-آشپزخانه

میزهای گرانیتی به طراحی کلی آشپزخانه شما حس پیچیدگی می دهند. این یک ماده بادوام است و برای اکثر مردم انتخابی مناسب است. ایده های بی پایانی برای طراحی داخلی آشپزخانه وجود دارد که به خوبی با میزهای گرانیتی مطابقت دارند، بنابراین شما می توانید آشپزخانه رویایی خود را به حقیقت تبدیل کنید.

وقتی صحبت از رنگ ها به میان می آید، واقعاً ترجیح شخصی است. نکته مهم در مورد گرانیت این است که امکانات بی پایانی برای رنگ ها وجود دارد، بنابراین رنگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شخصیت شما صحبت می کند.

سنگ مرمر:

در حالی که میزهای مرمری معمولاً گران قیمت هستند، ولی ارزش این هزینه را دارند. آنها عنصری به آشپزخانه مدرن اضافه می کنند که هیچ ماده دیگری نمی تواند جایگزین شود.

سنگ صابون:

میز-آشپزخانه

آیا به دکوراسیون آشپزخانه قدیمی علاقه دارید؟ اگر چنین است، سنگ صابون بهترین همراه برای دکور آشپزخانه شماست. این سنگ طبیعی دیگری است که معمولاً به رنگ خاکستری تیره است. با گذشت زمان، این سنگ ظاهر عتیقه بسیار جذاب را ایجاد می کند.

استنلس استیل:

هنگامی که به دکوراسیون پیشخوان آشپزخانه فکر می کنید، دوام باید در نظر گرفته شود، اما شما نمی خواهید ظاهر کلی را نیز قربانی کنید. استنلس استیل پاسخ آسانی است که هر دو جنبه را متعادل می کند.

به خصوص اگر به یک نوع طراحی صنعتی برای آشپزخانه یا خانه خود علاقه دارید، استنلس استیل بسیار عالی است. این ماده به راحتی در دسترس است و می تواند به اندازه نیاز شما باشد.

کف آشپزخانه

مانند کف حمام، این انتخابی است که زندگی شما را آسان تر یا بسیار سخت تر می کند! مطمئن شوید که ماده‌ای را انتخاب می کنید که در برابر حرکت مداوم و پاشیدن آب و غذا در اینجا و آنجا مقاوت می کند!

کاشی:

ابتدایی ترین و سرگرم کننده ترین انتخاب، کاشی های سرامیکی یا سنگی است که زیبایی را به کف آشپزخانه شما می بخشد. طیف وسیعی از الگوها و رنگ ها برای انتخاب وجود دارد، پس بی حوصله نباشید!

چوب سخت:

کفپوش-آشپزخانه-چوبی

کفپوش های چوبی یک طراحی آشپزخانه فوق العاده مدرن و محبوب هستند. جذابیت آن آشکار است، زیرا کفپوش های چوبی سخت با سایه های فراوانش به راحتی با بقیه قسمت های آشپزخانه مطابقت دارند.

لمینت:

اگر به دنبال گزینه نسبتاً مقرون به صرفه تری هستید، کفپوش لمینت بهترین راه حل است. کفپوش مصنوعی به لطف لایه های رزین و همچنین تخته های فیبر، اثر چوب و سرامیک را تقلید می کند.

سقف آشپزخانه

سقف-آشپزخانه

طراحی سقف آشپزخانه شما می تواند هر چیزی باشد که واقعاً می خواهید، مانند هر اتاق دیگری در خانه. سقف سفید رنگ شده با نورپردازی معمولی تقریباً مطمئن ترین گزینه است.

با این حال، برای افراد جسور، سقف های چوبی که با کابینت ها مطابقت دارند، انتخاب های محبوبی برای کمی هنر معماری هستند. می توانید در آنجا به دنبال یک تم دکوراسیون آشپزخانه تمام چوبی باشید و پشیمان نخواهید شد!

سرویس غذاخوری

سرویس-غذاخوری-برای-آشپزخانه

آیا از غذاخوری در آشپزخانه خود لذت می برید؟ گاهی اوقات این بهترین حس است، وقتی خانواده برای صبحانه یا نهار دور میز آشپزخانه جمع شده‌اند. حتی اگر یک آشپزخانه مدرن کوچک دارید، اگر آن را درست طراحی کنید، همیشه فضایی برای نهارخوری وجود دارد.

بسته به فضایی که در آشپزخانه خود دارید، مبلمان آشپزخانه مدرن شیک مانند میز نهارخوری تاشو با صندلی های همسان را برای نتیجه عالی انتخاب کنید. به اندازه صندلی ها دقت کنید که می توانند چهارپایه هایی باشند که به راحتی زیر میز قرار می گیرند.

وجود میز در مرکز، ظاهری مشخص به آشپزخانه شما می دهد، اما اگر فضای بزرگی را در وسط اتاق ترجیح می دهید، همیشه می توانید آن را کنار دیوار قرار دهید.

جزیره آشپزخانه

جزیره-آشپزخانه

جزیره آشپزخانه برای یک آشپزخانه بزرگ عالی است زیرا کل طراحی را تکمیل می کند و مزایای زیادی همراه با آن وجود دارد. نه تنها فضای پیشخوان بیشتری برای زمانی که در حال آشپزی هستید دارد، بلکه دارای فضای ذخیره سازی اضافی در زیر است و در صورت نصب چند چهار پایه، به عنوان یک مکان نهارخوری عمل می کند.

علاوه بر این، طراحی آشپزخانه خود از ابتدا به این معنی است که می توانید برخی از وسایل را در جزیره آشپزخانه خود پیاده سازی کنید، خواه سینک، اجاق گاز و یا اجاق توکار باشد.

ایده دیگری که امروزه بسیار موثر است، آویزان کردن قابلمه و ماهیتابه از دیوار بالای جزیره آشپزخانه است. این فرصتی است که آزادانه ایده های طراحی داخلی آشپزخانه خود را برنامه ریزی کنید و با آن سرگرم شوید!

فضای ذخیره سازی آشپزخانه

فضای-ذخیره-سازی-دکور-آشپزخانه

فضای ذخیره سازی کل هدف آشپزخانه را مشخص می کند. ما به خوبی می دانیم که لوازم آشپزخانه چقدر زیاد است و اگر به درستی ذخیره نشود، هرج و مرج همه چیز را فرا می گیرد! خوشبختانه برای شما، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام طراحی فضای ذخیره سازی خود به آنها توجه کنید.

فضای ذخیره سازی باز:

فضای-ذخیره-سازی-باز

در مورد ایده های تزیین آشپزخانه کوچک، قفسه ها بهترین دوست شما هستند. سعی کنید از هر فضایی که می توانید روی دیوارها برای نصب چند قفسه استفاده کنید. از تابه یا قابلمه گرفته تا بشقاب و لیوان، مطمئناً استفاده بسیار خوبی از آنها خواهید یافت.

همچنین نصب میله های آویز در سراسر آشپزخانه ایده خوبی است. به عنوا مثال، بالای سینک، بالای جزیره آشپزخانه، بالای اجاق گاز یا روی دیوار و زیر کابینت های هوایی.

ذخیره سازی مخفی:

فضای-ذخیره-سازی-مخفی

فضای ذخیره سازی مخفی هوشمند این روزها همه چیز را به خود جلب کرده است. به کابینت های بزرگ به سبک کمد فکر کنید که همه چیز در داخل آن ذخیره می شود، بنابراین وقتی وارد آشپزخانه می شوید همیشه مرتب است! طراحی داخل کابینت ها نیز نکته جالبی است، زیرا می خواهید از فضایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید.

شما می توانید به دنبال کشوهای عمیق بزرگ برای کابینت ها باشید. به این ترتیب شما می توانید هر چیزی را در داخل آن ذخیره کنید و حتی می توانید از جدا کننده ها در داخل کشو استفاده کنید، در صورتی که با وسایل شما بیشتر سازگار است.

لوازم خانگی آشپزخانه

لوازم-خانگی-آشپزخانه

انتخاب اصلی برای لوازم آشپزخانه برای اکثر افرادی که قصد دارند یک آشپزخانه جدید داشته باشند، وسایلی مانند اجاق گاز، فر، مایکروویو، یخچال، فریزر و… است. در اینجا یک نکته در هنگام خرید لوازم خانگی، حتی موارد کوچک مانند کتری وجود دارد. چسبیدن به یک رنگ واقعاً آشپزخانه شما را تحسین می کند ولی به تضاد دیوارها و رنگ های کابینت خود فکر کنید. به عنوان مثال، کابینت های سیاه یا تیره یک ایده جالب برای تزیین آشپزخانه با وسایل سفید است.

لوازم جانبی آشپزخانه

لوازم جانبی آشپزخانه تا حد زیادی آشپزخانه را زنده می کند و واقعاً آن را کامل می کند.

ست دکور آشپزخانه:

ست-دکور-آشپزخانه

ست ها راهی دوست داشتنی برای لذت بردن از حال و هوای وسایل آشپزخانه هستند. می توانید به سراغ ست های چای و قهوه، ست های سینی، ظروف پخت و پز، قابلمه ها و تابه های همسان بروید.

دکور میز آشپزخانه:

میز آشپزخانه شما نیاز به توجه دارد! رومیزی طرح دار گزینه خوبی برای دکور میز آشپزخانه است. همچنین می توانید از یک گلدان در مرکز میز آشپزخانه خود استفادع کنید.

وسایل هنری برای دیوار آشپزخانه:

چند ایده هنری برای دیوار آشپزخانه وجود دارد که واقعاً برای شما جذاب خواهد بود و واقعاً شخصیت شما را در طراحی آشپزخانه شما نشان می دهد. در مورد آویزان کردن چند اثر هنری با تم آشپزخانه یا استفاده از برچسب های دکوری روی دیوارها چطور؟

آنها برای یک آشپزخانه منحصر به فرد که کاملاً متعلق به شماست عالی هستند. حتی می توانید یک تابلوی اعلانات با تمام دستور العمل های خود آویزان کنید.

قالیچه:

چه کسی می گوید که کف آشپزخانه نمی تواند فرش عجیب و غریبی داشته باشد که کمی به آن حالت دهد؟ اگر از آشپزخانه خود خسته شده‌اید و می خواهید بدون تغییرات اساسی همه چیز را تغییر دهید، یک فرش رنگارنگ را استفاده کنید. بعد از استفاده از تفاوتی که ایجاد می کند شگفت زده خواهید شد!

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به دکوراسیون آشپزخانه خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
سحر
1 year ago

خیلی مقاله خوبی بود ممنون از این ایده های جذاب!!