10 نکته درباره تزیین دکوراسیون تراس - یراق دات کام

10 نکته درباره تزیین دکوراسیون تراس


سهیل رضوی 3 اسفند 1401 - 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

اگر خانه شما تراس دارد، پس می توانید خود را خوش شانس بدانید! حتی اگر فضای این تراس کوچک باشد، باز هم مزیتی بزرگ است چراکه فضای بیرونی را در اختیار شما می گذارد و می توانید هر لحظه از آن لذت ببرید. تزیین تراس های کوچک باید با ملاحظه انجام شود و باید از نکات و ترفندهایی برای استفاده حداکثری از فضایی که دارید، استفاده کنید. ما در این مقاله می خواهیم نکات تزیین “دکوراسیون تراس” را با شما در میان بگذاریم.

ایده هایی برای تزیین دکوراسیون تراس

درست مانند هر فضای کوچک دیگری، ترفند تزیین دکوراسیون تراس این است که از هر سانتی متری که دارید نهایت استفاده را ببرید. آنچه در تراس یا بالکن شما قرار دارد ابتدا باید کاربردی باشد. ما در ادامه چند نکته را در مورد نحوه تزیین تراس را بیان می کنیم:

مبلمان تراس را انتخاب کنید

مبلمان کوچک برای یک تراس مناسب است. برای اینکه زیاده روی نکنید، فقط از مبلمان مورد نیاز خود استفاده کنید و نه بیشتر.

سبک مینیمالیستی را اعمال کنید

تزیین-دکوراسیون-تراس

وقتی می گوییم سبک مینیمالیستی، تنها به انتخاب اشیا و اکسسوری هایی اشاره می کنیم که اصولی هستند. قانون مینیمالیسم می گوید: کمتر، بیشتر است. این بدان معناست که بهتر است عناصر کاربردی را که هر روز برای تراس خود استفاده می کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال: می توانید صندلی های تاشو را انتخاب کنید و اگر از آنها استفاده نمی کنید، آن ها را در گوشه‌ای از تراس یا بالکن قرار دهید. گزینه دیگر کوسن است. آنها فضای اضافی را اشغال نمی کنند.

نور را اضافه کنید

طراحی-دکوراسیون-تراس

یکی از عناصری که بیشترین موفقیت را در مورد دکوراسیون تراس به ارمغان می آورد، نور پردازی است. منطقی است که در طول روز از نور روز استفاده می کنیم، اما شب های تابستان استفاده از نورپردازی در تراس ایده‌آل است. نور همچنین باعث می شود که فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

مبلمان کاربردی

قبلاً به سبک مینیمالیستی دکوراسیون اشاره کردیم و این در مورد انتخاب مبلمان تراس نیز صدق می کند. آنها باید کاربردی باشند و ترجیحاً هر گوشه از فضای شما را برای استفاده بهینه پر کنند. یک میز کوچک همچنین می تواند محلی باشد که پتوهای خود را در آن قرار می دهید و یک میز تاشو می تواند برای کمی فضای اضافی روی نرده های تراس شما قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی و خارجی را باهم ترکیب کنید

این نکته ای است که به شما کمک می کند یک تراس بسیار بزرگتر از آنچه واقعا هست ایجاد کنید. با کمک چند ترفند به نظر می رسد که فضای داخلی شما از بیرون جدا نیست. می توانید این کار را با استفاده از رنگ های یکسان یا همان نوع تزئینات در هر دو طرف انجام دهید.

گیاهان را به تراس خود اضافه کنید

هر فضای بیرونی برای ایجاد تعادل خاصی به گیاهان نیاز دارد، اما با تراس کوچک و بزرگ باید مراقب باشید که اغراق نکنید. یک گزینه این است که فقط گیاهان کوچک را اضافه کنید، زیرا این گیاهان فضای کمتری را اشغال می کنند. به همین منظور برای آشنایی بیشتر با این گیاهان می توانید مقاله گیاهان مناسب آپارتمان را از مجله یراق دات کام مطالعه فرمایید.

از یک فضای ذخیره سازی استفاده کنید

تزیین-تراس

علاوه بر مبلمان و گیاهان، هر تراس به مکانی نیاز دارد که بتوانید از وسایل در برابر باد و باران محافظت و سازماندهی کنید. می‌توانید به دنبال یک سازمان‌دهنده کوچک باشید که می‌تواند به‌عنوان ذخیره‌سازی باشد و از نظر شکل و اندازه آن را متناسب با تراس شما بسازد.

تزئینات عمودی

این به معنای افزودن گیاهان و سایر اشیا و لوازم جانبی با استفاده از دیوارهای تراس است. شما قادر خواهید بود از فضا استفاده بسیار بهتری داشته باشید و در عین حال علاقه شخصی خود را به فضای بیرونی خود اضافه کنید.

از قفسه های روی دیوار استفاده کنید

ایده-های-دکوراسیون-تراس

قفسه ها برای تزئین تراس های کوچک قطعاً ضروری هستند. قفسه های روی دیوار به شما امکان می دهند گیاهان کوچک، سوغاتی های کوچک یا سایر قطعات کوچک تزئینی را اضافه کنید. برای مثال می‌توانید از قفسه‌ها برای نگهداری یک مجموعه یک باربیکیو کوچک استفاده کنید.

نیمکت گوشه ای برای استفاده بهینه از فضا

چیزی که حتما قبلا دیده اید و کاملا در تراس های کوچک جا می شود، یک نیمکت یا حتی یک نیمکت گوشه ای است. نیمکت های L شکل از متر مربع تراس شما نهایت استفاده را می کنند و حتی می توانید نیمکت خود را به فضای ذخیره سازی تبدیل کنید اگر بتوانید رویه ای با لولا یا رویه قابل جابجایی اضافه کنید. لوازم جانبی مانند کوسن در زمستان در این نیمکت جا می شود. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که سبکی را انتخاب کنید که دوست دارید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تزیین دکوراسیون تراس خود دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments