هر آنچه باید از تزیین دکوراسیون دخترانه اتاق بدانید - یراق دات کام

هر آنچه باید از تزیین دکوراسیون دخترانه اتاق بدانید


سهیل رضوی 7 اسفند 1401 - آخرین ویرایش در8 اسفند 1401 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

تقریباً هر دختر کوچکی رویای پرنسس بودن را دارد، بنابراین فکر می کنید تزئین اتاق آنها باید آسان باشد. خوب، شما بسیار اشتباه می کنید. در اتاق دختران همه چیز به رنگ صورتی خلاصه نمی شود، به خصوص زمانی که سعی می کنید عملی باشید. اما با کمی کمک و برخی ایده‌های روشن می توانید “دکوراسیون دخترانه اتاق” را به خوبی ایجاد کنید.

در دکوراسیون دخترانه اتاق چه مواردی مهم است؟

دکوراسیون-دخترانه-اتاق

در حالی که تزیین اتاق خواب دخترانه یک موضوع سلیقه ای است، اما چند چیز وجود دارد که برای راحتی و سازماندهی مناسب تقریباً الزامی است. ما فهرستی از اقلام کلیدی برای دکور اتاق دخترتان را جمع آوری کرده ایم، در حالی که نیازهای مختلفی را که دختر شما ممکن است بسته به سنش داشته باشد، در نظر گرفته ایم.

چراغ شب:

اگر دختر شما در خوابیدن در تاریکی مشکل دارد، روی نور شبی که نور ملایم و آرام بخش ساطع می کند سرمایه گذاری کنید تا به آرامش کمک کند. همچنین برای کودکانی که نیمه شب از خواب بیدار می شوند برای استفاده از حمام یا نوشیدن چیزی مفید است زیرا به چشمان آنها کمک می کند تا بهتر با تاریکی سازگار شوند.

بالش کف:

هر زمان که وارد اتاق خود شوید و یک صندلی خوب و راحت روی زمین ببینید، فورا احساس بهتری خواهید داشت. در صورتی که بازدیدکنندگانی دارید و نمی خواهید روی تخت فرزندتان بنشینند، یک بالش زمینی مفید خواهد بود. همچنین می توان کل روز را در خانه به استراحت روی یک صندلی زمینی سپری کرد.

آینه LED:

دختران اغلب دوست دارند وقت خود را در آینه بگذرانند، مخصوصاً هنگام آرایش کردن. یک آینه ال ای دی افزودنی عالی برای دکوراسیون اتاق دختران است زیرا محصولی منعکس کننده و با نور مناسب را ارائه می دهد.

چراغ های رشته‌ای:

هیچ چیز مانند مجموعه ای از چراغ های رشته ای مناسب فضای اتاق را تنظیم نمی کند. چه آنها را روی سر تخت قرار دهید، چه در اطراف لبه‌های سقف آویزان شده باشند، چه نورهای سفید گرم یا رنگارنگ ساطع کنند، این چراغ ها بسیار کاربردی خواهند بود.

رنگ های محبوب دکوراسیون دخترانه اتاق

ما می‌خواهیم این بخش را با بیان این نکته شروع کنیم که هر دختر سلیقه شخصی خود را در مورد رنگ‌ها دارد، بنابراین صورتی ممکن است گزینه‌ای برای همه نباشد. با این حال، ما می‌خواهیم چند پیشنهاد رنگی ارائه دهیم که در بیشتر مواقع کارآمد هستند و امیدواریم الهام‌بخشی برای انتخاب رنگ اتاق باشد.

رنگ نعنایی:

از آنجایی که نعناع خنک، آرام‌بخش و خنثی است، رنگی عالی برای استفاده در تنظیمات مختلف است. این رنگ به هر فضایی جان تازه ای می بخشد و هم با دیوارهای روشن و تیره و هم با چوب تیره یا مبلمان سفید به خوبی جلوه می کند.

رنگ فیروزه‌ای:

این رنگ محبوب کاملاً سازگار است و شما به سادگی نمی توانید با آن اشتباه کنید. با رنگ های قرمز و زرد پر جنب و جوش به همان اندازه خوب کار می کند که با رنگ های ظریف پاستلی کار می کند.

رنگ مرجانی:

رنگ مرجانی با آمیختن سرزندگی نارنجی با رنگ ظریف و زنانه صورتی به هر ناحیه ای شادابی و نشاط می بخشد.

رنگ زرد:

زرد و رنگ های آن یک انتخاب عالی برای پسران و دختران است. رنگ زرد پر جنب و جوش و شادی آور است و همچنین به نوجوان شما کمک می کند در حین مطالعه متمرکز بماند.

علاوه بر این، یکی از محبوب ترین طرح های رنگی اتاق خواب نوجوانان است. حتی بیشتر، ممکن است زرد را که رنگ اصلی است، با هر رنگ دیگری که فکرش را بکنید ترکیب کنید.

رنگ سبز:

سبز رنگی است که برای مهد کودک ضروری است. سبز هم آرامش بخش است و هم انرژی بخش، بنابراین با این رنگ شب راحت می خوابید. سایه آرامش بخش سبز برای اتاق کودک ایده آل است.

دیوارها و مبلمان باید در طیفی از سایه های سبز رنگ آمیزی شوند. شما می توانید با استفاده از رنگ های سبز، خاکستری و قهوه ای در کنار هم حس آرامش بخشی از طبیعت را به اتاق دخترتان القا کنید.

استفاده از رنگ های طبیعت برای آرام کردن و آرام کردن خواب نوزادان بسیار مفید خواهد بود. حضور در حضور رنگ های طبیعی نیز به ما احساس آرامش و شادی می دهد زیرا بخشی از طبیعت هستیم.

رنگ صورتی و سایه های آن:

ممکن است برخی از دختران نوجوان رنگ صورتی را کودکانه تلقی کنند. به همین دلیل است که می توانید از رنگ های بنفش به جای صورتی برای رنگ های اتاق خواب دختران نوجوان مانند اسطوخودوس یا یاسی استفاده کنید. استفاده از رنگ های خاکستری، سفید و بنفش در ترکیب با صورتی به طبیعی نگه داشتن ناحیه و جلوگیری از زیاده روی کمک می کند.

نکاتی برای تزیین دکوراسیون دخترانه اتاق

دکوراسیون-اتاق-دختران

ادغام هنر:

در مقایسه با مناطق دیگر در خانه شما، اگر از هنر استفاده کنید، تزئین اتاق دخترانه می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. حتی بهتر از آن، لازم نیست برای تزئین دیوارهای یک دختر با آثار هنری زیبا، هزینه زیادی کنید.

هنر فراگیر است. می‌توانید یک تکه کاغذ بسته‌بندی فوق‌العاده، یک پارچه خیره‌کننده، یا کارت‌های تبریک را قاب کنید تا یک اثر هنری سریع برای دیوار یک دختر ایجاد کنید. یک کولاژ از عکس های مورد علاقه او ایجاد کنید یا با استفاده از گلدوزی یک دیوار آویز منحصر به فرد ایجاد کنید.

سن آنها را در نظر داشته باشید:

دختران نوجوان ممکن است بخواهند از تزئین با مضامین خاص خودداری کنند و معتقدند که آنها بیش از حد نابالغ هستند. برای دخترانی که در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند، بر رنگ و عناصر موضوعی مانند قلعه، گل یا باغ تاکید کنید.

دکوراسیون برای دختران نوجوان؟ سبک دکوراسیون سنتی تری را در نظر بگیرید که رنگ ها و نقوش زنده را در خود جای داده است. نوجوانان شیک پوش ممکن است الگوهای هندسی جسورانه با رنگ های درخشان را برای تعریف فضای شخصی خود ترجیح دهند.

به دختران خود اجازه خلاقیت بدهید:

گزینه های زیادی برای دکوراسیون برای خانم ها در هر سنی وجود دارد. علایق دخترتان هرچه که باشد، باید بتوانید دکوری پیدا کنید که هر دوی شما را راضی کند. فقط به خاطر داشته باشید که باید نظرات دخترتان را در روند دکوراسیون بگنجانید. اتاق خواب یک دختر قبل از هر چیز باید بازتابی از شخصیت او باشد، بنابراین همیشه از او نظر بخواهید.

ایده های دکوراسیون دخترانه اتاق

طراحی-دخترانه-اتاق

فضای ذخیره سازی زیادی را ایجاد کنید:

حتی وقتی کوچک هستند، دختران چیزهای زیادی دارند. مطمئن شوید که فضای زیادی برای نگهداری همه چیز وجود دارد، بنابراین قفسه‌ها، کشوها و محفظه‌های مخفی زیادی را در نظر بگیرید. دختران نیز معمولا سازماندهی شده اند، بنابراین آنها قدردان این موضوع خواهند بود.

یک صندلی آویزان دنج:

با یک صندلی چرخشی اتاق را دنج کنید. شاید بتوانید یکی را در گوشه ای، کنار پنجره قرار دهید، تا شاهزاده خانم کوچولوی شما بتواند در حالی که مناظر را تحسین می کند، آرام و دنج باشد.

لمس های صورتی:

حتی اگر صورتی رنگ اصلی نباشد، شما می خواهید اتاق دخترانه به نظر برسد، بنابراین باید چند رنگ صورتی را در آن قرار دهید. آنها می توانند به شکل یک سایبان بادی برای تخت، یک فرش زیبا یا یک لوستر دوست داشتنی باشند.

دکوراسیون سقف:

سقف را نادیده نگیرید این نیز بخشی از دکوراسیون اتاق است. به جای رنگ آمیزی دیوارها با رنگی شاد، می توانید سقف را با راه راه های برجسته یا چیزی به همان اندازه ساده به چشم بیاورید.

یک چادر کوچک زیبا:

دختران چادر را دوست دارند و در واقع، آنها عاشق این هستند که با اسباب بازی های خود در داخل چادر باشند و بازی کنند یا چرت بزنند. شما می توانید یک چادر کوچک زیبا درست کنید. اصلا سخت نیست فقط قاب را بسازید و آن را با پارچه بپوشانید.

به دختر خود حریم خصوصی بدهید:

وقتی بچه‌ها کوچک هستند، دوست دارند پنهان شوند و وقتی بزرگ می‌شوند به دلایل دیگر هم از این حریم خصوصی قدردانی می‌کنند. شما می توانید پرده هایی را برای قاب تخت بپوشانید یا یک گوشه پنجره خصوصی برای دختر کوچک خود درست کنید تا از آن لذت ببرد.

یک اتاق تمیز و تازه:

سعی کنید اتاق را تا حد امکان تمیز و ساده نگه دارید. می توانید مبلمان را به موارد اولیه مانند تخت خواب و کمد محدود کنید و حتی بدون همه عناصر اضافی اتاق را دنج کنید.

پرده های بلند:

پرده ها ظاهری دخترانه به اتاق می دهند، به خصوص اگر دارای رنگی مانند مرجانی یا نوعی پاستل باشند. پرده های بلند را روی پنجره ها قرار دهید و حتی می توانید پرده های سقفی را برای تخت نصب کنید.

با الگوها بازی کنید:

رنگ های روشن و شاد قطعا می توانند اتاق را دوست داشتنی نشان دهند، اما الگوها نیز می توانند تأثیر مشابهی داشته باشند. می‌توانید از طریق چیزهایی مانند آثار هنری روی دیوار، فرش، مبلمان برجسته و البته روتختی و بالش‌ها، چند طرح و نقش جالب را وارد دکوراسیون دخترانه اتاق کنید.

کاغذ دیواری پر رنگ:

گاهی اوقات فراموش می کنیم که کاغذ دیواری یک گزینه برای تزئین دیوارهای اتاق است. کاغذ دیواری در بسیاری از سبک های مختلف با انواع الگوهای جالب عرضه می شود. برای اتاق خواب دختر کوچکتان چیزی رنگارنگ و جسورانه امتحان کنید تا ظاهری شاد به آن ببخشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تزیین دکوراسیون دخترانه اتاق دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments