همه چیز درباره دکوراسیون صورتی - یراق دات کام

همه چیز درباره دکوراسیون صورتی


سهیل رضوی 1 اسفند 1401 - 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

وقتی که نام رنگ صورتی (Pink) به میان می آید، تنها چیزی که معنای رنگ صورتی نشان می دهد جنبه زنانه است. اما دیگر اینطور نیست! صورتی یک رنگ کامل از عشق و عاری از بدی است و همین موضوع موجب شده صورتی یکی از پرکاربردترین رنگ ها در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل باشد.

اگر می خواهید از “دکوراسیون صورتی” در فضای خود استفاد کنید، لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید.

سایه ها و معنی رنگ صورتی

صورتی زیر مجموعه رنگ قرمز است. طیف متنوعی از صورتی با مخلوط کردن سفید و قرمز متنوع تولید می شود. شما صورتی را با رنگ سفید بیشتر و قرمز کمتر تهیه می کنید در حالی که صورتی روشن با مخلوط کردن بیشتر قرمز و سفید بسیار کمتر به دست می آید.

همچنین سایه های هلویی به دلیل رنگ مادرشان در دسته صورتی دسته بندی می شوند. انواع مختلف صورتی ها عبارتند از صورتی ارکیده، صورتی شرابی، صورتی تیره، سرخابی، صورتی نئون یا فلورسنت، صورتی تند و بسیاری دیگر.

یک خط بسیار نازک از تمایز بین صورتی و بنفش وجود دارد. و ترکیب همین ها فوق العاده مسحور کننده است.

صورتی رنگی است که می توان آن را به هر قسمتی از خانه نسبت داد. چه حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق بچه ها یا شاید یک اتاق نوجوانان. نه تنها فضاها، بلکه رنگ نیز با سایه های دیگر هماهنگ و واسطه می شود. معانی در نهایت شکل می گیرند و به سمت یک دیدگاه مثبت منتهی می شوند. صورتی در واقع یک رنگ ظریف برای دکوراسیون منزل شماست.

بیایید این مسیر را در پیش بگیریم تا راه هایی را برای جذب رنگ صورتی از طریق ایده های دکوراسیون منزل و طراحی داخلی بیاموزیم.

راه هایی برای القای رنگ صورتی در خانه های شما

دکوراسیون-صورتی-اتاق

اگر چه همانطور که قبلا ذکر شد، صورتی این قابلیت را دارد که هر شکلی از فضای داخلی را تزئین کند اما با گرمایی که صورتی کودک در اتاق ایجاد می کند، بیشتر برای فضاهای مربوط به کودکان مناسب است. هوشیاری و ملایم بودن به کاهش هیجان بچه ها کمک می کند. به طور کلی دیوارها با رنگ صورتی روشن رنگ آمیزی می شوند و از زمان های قدیم پیروی می کردند.

با این حال، با در نظر گرفتن ارزیابی علمی رنگ، سایه‌های روشن‌تر جایگزین رنگ‌های رایج شده‌اند و هاله و فضایی معمایی در خانه‌ها ایجاد می‌کنند. یک دیوار صورتی روشن‌تر با ستون‌هایی که به رنگ سفید یا صورتی کم رنگ باقی مانده‌اند و یک بوم رنگ‌آمیزی زرد خارج از مرکز، بیشتر به سمت سقف، ایده‌ای نوآورانه برای اتاق نشیمن است. این نشان دهنده یک شخصیت جسور و یک نگرش پر زرق و برق است.

در همان خطوط، اجازه دهید دیوارها صورتی روشن با کاناپه‌های سفید رنگ صاف، میزهای وسط، صندلی‌ها، و فرش قرمز شرابی، که همگی توسط پره‌های صورتی به‌عنوان طرحی روی کوسن سفید می‌درخشند. این عناصر با رنگ صاف بازتابی از سلطنت و تجمل هستند.

فضای آشپزخانه خود را روشن کنید

اگرچه آشپزخانه اغلب با رنگ سفید استفاده می شود، اما افزودن رنگ صورتی به آن انرژی را اضافه می کند. اثاثیه مانند روکش دودکش و درهای کابینت به رنگ صورتی روشن با طرح‌های سیاه مایل به سفید و خام، افزودن رنگ آبی و سبز بی‌تردید جرقه‌ای را در این بخش ایجاد می‌کند.

در عین حال، ته رنگ طلایی در نرده‌های پرده یا لبه‌های مبلمان راهی کاملاً جدید برای افزودن ویژگی فوق‌العاده به اتاق‌ها خواهد بود.

قرمز و صورتی تمایل دارند به طور موثر با خاکستری ارتباط برقرار کنند. افزودن راه راه های خاکستری به روشی غیر متعارف یک روند جدید در دکوراسیون داخلی معاصر است. همچنین می توانید آن را با کارد و چنگال ناهار خوری نقره ای یا دستگیره های نقره ای درب جذاب کنید.

اجازه دهید حمام ها زیبایی داشته باشند

در حالی که ما به طراحی و اتاق خواب خود فکر می کنیم، حمام ها نیز نقشی حیاتی در زندگی همه ایفا می کنند. این فضاها باید به گونه ای تزئین شوند که آرامش را القا کنند و دوباره احساس سرزندگی کنیم. قرار دادن یک تابلوی نقاشی که دارای یک موتیف یا پرتره به رنگ های قهوه ای و صورتی مات است بر روی یک دیوار آرامش بخش از دیوارهای گلدار یا هندسی یا انتزاعی به رنگ زرد و صورتی فوشیا می تواند حال و هوا را افزایش دهد.

سایه های متضاد نیز درام دوست داشتنی در فضای داخلی ایجاد می کند. رنگ‌های سبز و آبی که از صورتی و قرمز به نسبت مناسب تشکیل شده‌اند، جذابیتی را برای طراحی‌های داخلی مدرن ایجاد می‌کنند.

تاثیر دکوراسیون صورتی در منزل

طراحی-داخلی-صورتی

درست مانند قرمز، صورتی در صورت زیاده روی می تواند بر بینایی، ثبات و بی قراری و همچنین تحریک در ساکنین تأثیر بگذارد. تهاجمی بودن با لحن عمیق تر، می تواند سطح تمرکز و تمرکز ما را کاهش دهد.

به طور کلی، ما نمی خواهیم برای مدت طولانی تری به رنگ های روشن خیره شویم. بنابراین، توصیه می شود بخش مورد نظر را عاقلانه انتخاب کنید. با این وجود، تأثیرات منفی صورتی کمتر از جنبه های مثبت آن است.

ته رنگ های سرخابی، صورتی متمایل به قرمز و بنفش می تواند انرژی مثبت را القا کند و اثر جوان سازی را افزایش دهد. این به نوعی اراده ما را برای تداوم کار و روال روزانه افزایش می دهد.

علاوه بر این، رنگ‌های روشن‌تر و گرم‌تر، آپارتمان‌ها را جادار نشان می‌دهد. این به طور قابل توجهی فضای داخلی را سبک می کند. با چیدمان چوبی از کشوهای سفید کوچک و کابینت های صورتی، یک سالن شیک فرانسوی ارائه دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از دکوراسیون صورتی دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments