آشنایی با دکوراسیون طرح چوبی - یراق دات کام

آشنایی با دکوراسیون طرح چوبی


سهیل رضوی 24 بهمن 1401 - 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

چوب (Wood) متریالی است که بر دکوراسیون خانه حکومت می کند؛ به توجه به جذابیت همیشگی چوب، امروزه شاهد استفاده زیاد از عناصر مختلف چوبی در منازل هستیم. چیزی که در مورد دکوراسیون طرح چوبی وجو دارد و آن را به انتخابی عالی بدل کرده است، شیک بودن آن می باشد. اگر دوست دارید از وسایلی استفاده کنید که خطوط صاف و شفاف یا حکاکی های پیچیده و مشبک داشته باشد، هیچ چیز بهتر از چوب جلوه های آن را نشان نمی دهد. به همین منظور ما در یراق دات کام به بررسی “دکوراسیون طرح چوبی” پرداخته‌ایم تا بیشتر با عناصری از جنس چوب که می توانید در طراحی داخلی خود استفاده کنید آشنا شوید.

انواع مبلمان چوبی

اگرچه بسیاری از ما مبلمان از جنس چوب ساج را برای خانه خود ترجیج می دهیم، اما MDF و چوب جامد نیز در سال های اخیر به دلیل بافت، دوام زیاد و قیمت مناسب محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در حال حاضر مبلمان از جنس چوب جامد در رنگ ها و طرح های متنوعی در دسترس هستند تا دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ شوند.

ست میز نهارخوری

دکوراسیون-چوبی

میز نهارخوری یکی از عناصر مهم منازل می باشد چراکه اغلب در زمان صرف غذا و یا برای کنار هم قرار گرفتن استفاده می شود. یک ست نهارخوری چوبی برای خانواده شما و حتی دوستانتان عالی است. چوب باعث استحکام میز و صندلی می شود، زیبایی خاصی را برای محیط ایجاد می کند و راحتی را به ارمغان می آورد.

تخت های چوبی

طراحی-داخلی-چوبی

تخت های چوبی می توانند مکمل طراحی داخلی خانه به سبک بزرگ و مینیمال باشند. انتخاب تخت مناسب برای اتاق خواب شما می تواند در فضاهای تنگ تفاوت ایجاد کند، اما به یاد داشته باشید که قبل از سرمایه گذاری روی یک تخت چوبی،‌ طراحی داخلی خود را در نظر بگیرید.

به سراغ موردی بروید که فضای کافی برای حرکت آزادانه باقی می گذارد و در عین حال به شما امکان می دهد شب ها راحت بخوابید. یک تخت چوبی با روکش طبیعی ممکن است انتخابی مناسب برای اتاقی باشد که با رنگ های خاکی ساخته شده است.

کمد دیواری چوبی

طراحی-چوبی

یک میز کنار تخت با کشو به شما امکان می دهد هر چیزی را که لازم دارید در آن ذخیره کنید. از آنجایی که اتاق بدون کمد دیواری یک اتاق ناقص است، به شما پیشنهاد می کنیم برای نگهداری لباس ها و ملحفه های خود، کمد دیواری با رنگ و روکش هماهنگ انتخاب کنید. کمد دیواری نقش مهمی در نظم دادن به اتاق شما دارد که می توان این مزیت را در کنار زیبایی آن در نظر گرفت.

میز مطالعه چوبی

دکوراسیون-خانه-چوبی

اگر شما هم عاشق مطالعه هستید یا بیشتر وقت خود را صرف کار می کنید، باید با دقت یک میز مطالعه چوبی را تجهیز کنید. همچنین یک قفسه کتاب دیواری مطمئناً سازماندهی کتاب ها، مجلات، فایل ها و سی دی ها را برای شما آسان می کند.

علاوه بر این، یک میز کامپیوتر نیز ضروری است. این میز نه تنها تمام تجهیزات رایانه شما را در خود جای می دهد، بلکه فضای کافی برای لوازم التحریر و سایر اقلام مختلف را نیز در اختیار خواهد داشت. این روزها میزهای کامپیوتر در اندازه ها و سبک های مختلف به راحتی در همه جا در دسترس هستند، بنابراین حتماً یکی از آنها را انتخاب کنید که مکمل طراحی داخلی شما باشد.

دراور، میزها و صندلی های چوبی

دکوراسیون-چوبی-منزل

خیلی از افراد عاشق وسایل مختلف چوبی از جمله دراورها، میزها، صندلی ها و… هستند که تم های مینیمالیستی و تزیینی خانه را افزایش می دهند. اگرچه چوب دارای حس خاکی فوق العاده‌ای است، اما زمانی که چوب به سبک های مد روز، شیک یا سنتی ساخته شود، به همان اندازه چشمگیر به نظر می رسد.

آینه با قاب چوبی

آینه‌ای با قاب چوبی حکاکی شده، می تواند یک لوازم جانبی ایده‌آل برای طراحی دیوار باشد، در حالی که به جذابیت کل سالن یا اتاق نشیمن شما می افزاید و کاملاً با طراحی داخلی خانه شما ترکیب می شود. از میزهای کناری ساده گرفته تا تخت ها، چوب را می توان به هر چیزی که نیاز دارید تبدیل کرد تا طراحی داخلی خانه شما منعکس کننده سلیقه و ترجیحات شما باشد.

چگونه از دکوراسیون طرح چوبی نگهداری کنیم؟

علیرغم شکوه و عظمت دکوراسیون طرح چوبی، باید این موضوع اشاره کنیم مراقبت از این وسایل چوبی بسیار مهم است و حتماً باید یکسری نکات را مدنظر قرار دهید:

  • فرسودگی و پارگی در طول زمان اجتناب ناپذیر است. با این حال، می توانید خراش ها و لکه ها را با قلم ها بپوشانید.
  • حداقل سالی یکبار برای جلا دادن به مبلمان و سایر وسایل چوبی از یک متخصص حرفه‌ای استفاده کنید تا همیشه ظاهری نو داشته باشند.
  • از قرار دادن مبلمان یا سایر وسایل چوبی خود در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا چوب را خشک می کند. همچنین قبل از قرار دادن هر چیزی که داغ است بر روی این وسایل خودداری کنید. شما می توانید میزها را با رومیزی بپوشانید تا مشکلی برای آنها بوجود نیاید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به دکوراسیون طراح چوبی خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments