بهترین دستگیره کابینت (معرفی 8 دستگیره برتر + توضیحات جامع)

لیست بهترین دستگیره های کابینت


امین هاشمی 22 اسفند 1402 - دقیقه مطالعه
iOS 14

برای انتخاب بهترین دستگیره کابینت، ضمن احترام به سلیقه مشتریان، نیاز است شناخت دقیقی از دستگیره ها وجود داشته باشد. برخی از افراد دستگیره های مخفی را می پسندند و برخی دیگر علاقه به دستگیره های روکار با طراحی های ساده دارند. دستگیره های توکار، تک پیچ و شاخه ای از محصولات پرفروشی هستند که معمولاً بسیار مورد توجه قرار می گیرند. بهترین دستگیره کابینت حتماً نباید بسیار گران قیمت باشد کافیست انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه درباره 8 تا از بهترین های آن ها صحبت می کنیم و خرید را برای شما در این زمینه آسان می کنیم. همچنین برای خرید آسان دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت یا فروش عمده دستگیره کابینت مراجعه کنید.

ویدئوی زیر نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما در خرید دستگیره کابینت باشد.

 

1. دستگیره کابینت دو پیچ

دستگیره کابینت دو پیچ در لیست پرفروش ترین محصولات قرار گرفته است. البته این مدل، با نام دستگیره خطی نیز شناخته می شود. فاصله ای که بین دو پیچ در نظر گفته می شود باید استاندارد و مضربی از عدد 32 باشد. این اندازه ها بر اساس میلی متر محاسبه می شوند. به طور کلی نهایت اندازه دستگیره ها می بایست به 704 میلی متر برسد. جنس دستگیره های دو پیچ معمولاً از آلیاژهای آلومینیوم، برنج و حتی پلاستیک است. گاه نیز از جنس استیل در این دستگیره ها استفاده می شود. رنگ بندی این محصول کامل است و معمولاً به رنگ های خنثی یعنی سفید، نقره ای، رزگلد و طوسی عرضه می شوند. شما می توانید بهترین دستگیره کابینت دو پیچ از برندهای برنز استیل، تلرانس، اچ تی ان، بهسازان، دیاکو و … را از مجموعه یراق دات کام تهیه کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت دو پیچ مراجعه کنید.

دستگیره دو پیچ

2. دستگیره های تک پیچ با طراحی مینیمال

اگر دوست دارید کابینت شما ساده به نظر برسد، بهترین دستگیره کابینت مناسب با سلیقه شما، تک پیچ است. این دستگیره ها تنها دارای یک پیچ هستند و حتی به مدل دکمه ای نیز شناخته می شوند. این دستگیره ها برای درب کابینت و کشو و حتی کمد و میز نیز به کار می روند. در جدیدترین و بهترین دستگیره کابینت تک پیچ، از سبک آویز نیز استفاده شده است. یکی از پرفروش ترین دستگیره های تک پیچ مدل قارچی است که ظاهر مینیمالیستی بسیار ایده آلی داد. همینطور این دستگیره ها دارای سبک کلاسیک هستند. دستگیره های تک پیچ در سبک های مربعی نیز طراحی می شوند و برای افرادی که علاقه به طراحی داخلی مدرن دارند، بی نظیر است.

بهترین دستگیره کابینت از نظر کاربرد، مدل دستگیره گرد یا کروی شکل است که هم برای کابینت های رنگ روشن مناسب است و هم برای کابینت های سبک کلاسیک. این دستگیره از نظر متریال و روکش شرایط خاص خود را دارد. در سبک جدید از دستگیره های کابینت، مدل های بیضی شکل طراحی شده اند که شبیه به سبک قارچی هستند اما سطح صاف تری دارند و بهترین گزینه برای کشوهای بزرگ محسوب می شوند. معمولاً جنس دستگیره های تک پیچ از آلومینیوم و زاماک است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت تک پیچ مراجعه کنید.

3. دستگیره مخفی انتخابی لوکس و خاص پسند

جدیدترین دستگیره کابینت که در بازار عرضه می شود مشهور به دستگیره های مخفی است. دستگیره های مخفی کابینت  یک نمای یکدست و شیک به کابینت می بخشند و به نوبه خود در لیست بهترین دستگیره کابینت اسپرت قرار گرفته اند. دستگیره های مخفی کابینت در سبک های ال، یو و همینطور اچ لاتین طراحی شده است. دستگیره های ال مخفی مخصوص کابینت های زمینی است. این دستگیره ها در بخش داخل یونیت استفاده می شوند. برای این دستگیره ها باید قانون ارتفاع کمتر از سه سانتی متر رعایت شود.

دستگیره های مدل یو شکل وجود دارند که برای کابینت و کشوها استفاده می شوند و از جنس آلومینیومی هستند. دستگیره های مخفی مدل H نیز وجود دارد که با طراحی لبه نیم گرد خود کارایی بسیار بالایی دارند. نصب دستگیره های مخفی به نسبت مدل های روکار متفاوت و البته که تخصصی تر است. در ابتدا باید پهنای دستگیره اندازه گیری شود و محل نصب نیز به درستی سوراخ شود. البته می بایست قطعه کناری نیز در جایگاه مخصوص خود قرار بگیرد. براکت های نگهدارنده می بایست از نظر کیفیت درجه یک باشند. دستگیره های مخفی در طول های 2 ،3 ، 4 و 4.7 متری طراحی و تولید می شوند. این دستگیره ها هم با جنس آلومینیومی فابریک طراحی شده اند. این دستگیره ها در رنگ های طلایی مات، طلایی براق و همینطور زیتونی بیشترین فروش را دارند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت مخفی مراجعه کنید.

4. دستگیره توکار

کابینت های ام دی اف از موارد پرفروش از سال های گذشته تا به امروز محسوب می شوند. این کابینت ها در سبک های مدرن و کلاسیک طراحی شده اند. دستگیره های توکار پشت بدنه کشو یا درب کابینت نصب می شوند البته در صورتی که پشت کار، جای پیچ وجود داشته باشد. دستگیره های توکار در رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی طراحی شده است. این دستگیره ها در سبک پتینه نیز طراحی شده اند. به طور کلی شما می توانید این محصول را در برندهای معروف مثل گوفیکس، اچ تی ان و ملونی نیز خریداری کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت توکار مراجعه کنید.

5. دستگیره شاخه ای

طراحی دستگیره های شاخه ای به صورتی است که به واسطه لبه آن شرایط باز و بسته کردن درب کابینت فراهم می شود. ضخامت درب کابینت با دستگیره ها می بایست همخوانی داشته باشد. پس از نصب دستگیره های شاخه ای، حالت یک دستی به کابینت داده می شود که نمای ظاهری آن را بسیار زیباتر خواهد کرد. دستگیره های شاخه ای هم به صورت پنهان و هم روکار بر اساس سلیقه مشتریان نصب می شوند. دستگیره های شاخه ای یو شکل به صورت یک طرفه یا دو طرفه طراحی می شوند و برای کابینت هایی که ارتفاع زیادی دارند انتخاب بسیار خوبی هستند. نصب این دستگیره ها به صورت پنهان بوده و یک انتخاب عالی و درجه یک محسوب می شوند.

دستگیره های شاخه ای مدل ال نیز برای اجرای مخفی بهترین گزینه هستند. همینطور این دستگیره ها در سبک H هم طراحی شده اند و دارای لبه نیم گرد هستند. نمای این دستگیره نیمه مخفی است. از این دستگیره ها می توان روی درب ریلی کمد دیواری نیز استفاده کرد. دستگیره های مدل G شیاخور هستند و برای کشو استفاده می شوند. جنس این دستگیره ها پروفیلی بوده و به دو بخش مختلف تقسیم می شوند. این دستگیره ها از نظر وزن به نسبت محصولات دیگر متفاوت هستند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت شاخه ای مراجعه کنید.

دستگیره مخصوص کابینت

6. دستگیره مغناطیسی

دستگیره های آهنربایی و یا مگنتی از محصولات پرفروش بازار محسوب می شوند. این دستگیره ها بسیار شیک بوده و باز و بسته کردن درب توسط این دستگیره ها به راحتی صورت می گیرد. برای کار با این دستگیره ها کافیست کمی به درب نیرو وارد شود و به سمت جلو فشار صورت بگیرد. طول عمر دستگیره های مغناطیسی بالا است و به راحتی برای آشپزخانه های مدرن استفاده می شوند. البته نوع آهنربایی که برای این دستگیره ها استفاده می شود باید بسیار باکیفیت باشد در غیر این صورت سریعاً کیفیت خود را از دست می دهد. شما می توانید بهترین دستگیره کابینت مغناطیسی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت دو پیچ مراجعه کنید.

7. دستگیره های فنجانی

دستگیره های مدل فنجانی به عنوان دستگیره های مخصوص کمد مورد استفاده قرار می گیرند اما در حال حاضر در لیست بهترین دستگیره کابینت نیز قرار گرفته اند. این دستگیره ها ظاهری مشابه با یک فنجان نصفه دارند. نام دیگر این دستگیره ها، دستگیره های نیمه ماه است. طراحی این دستگیره ها به شکلی است که به راحتی دست در ناحیه مخصوصی قرار می گیرد. نصب دستگیره ها به شکلی است که پیچ های قسمت زیر هرگز مشخص نمی شوند. بانوان خوش سلیقه ایرانی که به دنبال بهترین و خاص ترین محصولات موجود در بازار هستند معمولاً این سبک دستگیره را انتخاب می کنند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت دو پیچ مراجعه کنید.

8. دستگیره های قطره ای مخصوص علاقمندان به طراحی سنتی

دستگیره های قطره ای در گذشته کاربرد بیشتری داشتند اما امروزه به دلیل طراحی سنتی خود یک انتخاب عالی محسوب می شوند. در طراحی این دستگیره ها از لولا استفاده می شود و کاملاً جنبه تزیینی دارند. معمولاً سطح این دستگیره ها طراحی ویژه ای داشته و به نوعی به دستگیره های اشرافی شهرت دارند. هنوز هم در بسیاری از خانه های قدیمی و سلطنتی از دستگیره های قطره ای به عنوان بهترین دستگیره کابینت یاد می شود. البته این مدل دستگیره می بایست با ساختار کابینت منزل شما کاملاً سازگار باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر از این دستگیره کابینت، می توانید به صفحه خرید دستگیره کابینت دو پیچ مراجعه کنید.

بهترین دستگیره کابینت از نظر جنس

حال می خواهیم بهترین دستگیره کابینت از نظر جنس را به شما معرفی کنیم. نوع اول دستگیره سرامیکی است که بسیار لاکچری طراحی شده و از جنس سرامیک مرغوب است. قیمت این دستگیره ها نسبتاً بالا است و در کابینت های سبک رومی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. دستگیره های سرامیکی طول عمر بالایی دارند و همینطور در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند. معمولاً دستگیره های سرامیکی را می توان در مواقعی که نیاز به اجرای کلاسیک است مورد استفاده قرار دارد.

دستگیره های شیشه ای در لیست یراق آلات مجلل قرار گرفته اند و شباهت زیادی به الماس و همینطور جواهرآلات لوکس دارند. این دستگیره ها جذابیت آشپزخانه شما را چندین برابر می کنند. دقت کنید که دستگیره های شیشه ای شکننده هستند و باید از آنها در برابر ضربه مراقبت کرد. معمولاً از این دستگیره ها به عنوان نما و تزیین استفاده می شود و برای کابینت هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند گزینه مناسبی است. دستگیره های شیشه ای برای کابینت های تیره و روشن مناسب هستند.

دستگیره های چوبی کابینت ظاهری لوکس و آرامش بخش به فضای آشپزخانه می دهند. این دستگیره ها حس زندگی در طبیعت و همزیستی مسالمت آمیز با محیط زیست را تداعی خواهند کرد. این دستگیره ها برای سلیقه های خاص بسیار جذاب هستند.

دستگیره های چوبی

دستگیره فلزی کابینت در لیست مقاوم ترین دستگیره های کابینت قرار گرفته اند. این محصول در برابر خراش بسیار مقاوم است و حتی ضربه های شدید نیز به ندرت روی آن تاثیر بد می گذارد. نکته مهم در خصوص این دستگیره ها، جنس فلزی است که به کار می رود. جنس فلز مورد نظر باید ضد زنگ باشد. این دستگیره ها را می توان در بلند مدت استفاده است. در صورتی که در محیط مرطوب زندگی می کنید و علاقه زیادی به این سبک دستگیره دارید می توانید آن را رنگ آمیزی کنید. جنس این دستگیره ها از فولاد یا برنج است.

بهترین دستگیره برای کابینت سفید

در صورتی که کابینت منزل شما به رنگ سفید است قطعاً به دنبال بهترین دستگیره برای آن خواهید بود. برای کابینت های سفید معمولاً از دستگیره های مخفی استفاده می شود اما به طور کلی می توانید دستگیره به رنگ های مشکی مات و براق و همینطور سیلور استفاده کنید. کابینت های ممبران به واسطه دستگیره های طلایی رنگ بسیار لوکس خواهند بود. می توانید طبق سلیقه خود از طلایی براق و یا مات استفاده نمایید. اگر میزان نور محیط کافی باشد رنگ طلایی سبب می شود تا فضای آشپزخانه بسیار بزرگ دیده شود. دستگیره های مات به دلیل عدم لک پذیری بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.

دستگیره های طلایی رنگ

نکات مهم در انتخاب بهترین دستگیره کابینت

برای انتخاب بهترین دستگیره کابینت تنها بررسی ظاهر و زیبایی کفایت نمی کند. نیاز است عملکرد دستگیره، عمر مفید و همینطور مقاومت آن در برابر آسیب های احتمالی نیز بررسی شود. مثلاً باید اطمینان حاصل کنید که جنس فلزی که در دستگیره به کار رفته است حساسیت زا نباشد. از سوی دیگر بسیار مهم است تا بتوانید سبک های جدید از بهترین دستگیره کابینت را بشناسید و محصول مورد نظر را با قیمت عالی خریداری کنید.

کلام پایانی

بهترین دستگیره کابینت لزوماً گرانترین محصول نیست. شما می توانید با داشتن اطلاعات کافی و اصولی بهترین انتخاب را داشته باشید. از یاد نبرید که دستگیره های کابینت هر یک دارای مشخصاتی هستند که بر اساس نوع کابینت اجرا می شوند.

سوالات رایج

آیا برای خرید بهترین دستگیره کابینت نیاز به هزینه بالا است؟

به طور حتم خیر. شما می توانید بر اساس نوع کابینتی که دارید بهترین دستگیره کابینت را انتخاب نمایید. حتی این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا از طرح تخفیف کمک بگیرید.

آیا فضای آشپزخانه در انتخاب بهترین دستگیره کابینت مهم است؟

بله. علاوه بر فضای آشپزخانه چه خوب است نورپردازی محیط را مدنظر قرار دهید.

خرید بهترین دستگیره کابینت به صورت آنلاین هم فراهم است؟

این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا دستگیره مورد نظر را به راحتی به صورت اینترنتی خریداری کنید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments