معرفی جامع انواع سیلندر قفل (11 مورد + توضیحات + خرید)

معرفی 11 تا از بهترین انواع سیلندر قفل


امین هاشمی 20 اسفند 1402 - دقیقه مطالعه
iOS 14

انواع سیلندر قفل درب معمولاً بر اساس جنس بدنه، میزان امنیت، مقاومت در برابر زنگ زدگی و همینطور طراحی ظاهری درجه بندی می شوند. سیلندرهای گلابی شکل برای قفل درب های چوبی و آهنی مناسب بوده و سیلندرهای بیضی شکل و گرد برای قفل درب آهنی که پهنای بالاتری دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب با انواع سیلندر قفل و ویژگی های آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنین جهن خرید و اطلاعات بیشتر درباره این قفل ها، می توانید به صفحه خرید سیلندر یا بسته به نیاز خود، خرید عمده سیلندر مراجعه کنید.

1. قفل های تک سیلندر

برخی از قفل ها فقط از بیرون به واسطه کلید باز می شوند. این مدل قفل ها تک سیلندر بوده و مشهور به قفل های کلید خور هستند. دقت کنید که این مدل سیلندرها به شما اجازه می دهند که درب را تنها از سمت بیرون قفل نمایید. این مدل قفل ها برای داخل منزل مناسب هستند به طوری که قفل بیرون از درب و دستگیره ها در داخل قرار می گیرند. برخی از مدل ها نیز دکمه مخصوص به خود دارند و دیگر نیازی به کلید نخواهند داشت یعنی به واسطه دکمه به راحتی درب را قفل می کنید.

قفل های تک سیلندر

2. قفل های دو سیلندر

قفل های دو سیلندر عملکردی مشابه به مدل تک سیلندری دارند. اما این قفل ها از سمت داخل و بیرون درب کلید می خورند و قفل خواهند شد. به طور کلی قفل های دو سیلندری این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید درب را از سمت داخل و بیرون قفل نمایید. یعنی کلید هم از سمت داخل و هم از سمت بیرون به راحتی وارد قفل می شود. این مدل سیلندرها برای قفل هایی که در مکان های عمومی استفاده می شوند بهترین گزینه هستند. یعنی به کمک این قفل کسی نمی تواند از یک سمت درب را باز نماید. میزان امنیت قفل های دو سیلندر به نسبت تک سیلندر بیشتر است و یک انتخاب عالی و درجه یک محسوب می شود.

قفل های دو سیلندری

3. انواع سیلندر قفل سرویس بهداشتی

سیلندرهایی که برای قفل سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند دارای اهرم مخصوص هستند. یعنی نوع قفل شدن این سیلندر از سمت داخل است و طراحی آن به صورتی است که از بخش بیرون سرویس کلیدخور نیست. جنس این سیلندرها سربی و یا برنجی در نظر گرفته می شود و معمولاً دوام زیادی خواهد داشت. دقت کنید که این سیلندرها بر اساس سبک و طرحی که دارند مناسب با سرویس بهداشتی شما عرضه می شوند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این محصول و خرید آن، به صفحه خرید سیلندر سرویس مراجعه کنید.

4. انواع سیلندر قفل آپارتمانی

سیلندری که در این قفل ها به کار رفته است از سمت داخل دارای یک شب بند هستند. به کمک این شب بند می توانید درب را از داخل قفل کنید. همینطور از سمت بیرون نیز یک سوئیچ و کلید مخصوص برای قفل تعبیه شده است. سیلندرهای آپارتمانی اغلب طراحی ساده ای دارند. در جدیدترین مدل از انواع سیلندر قفل و دستگیره آپارتمانی، سبک کامپیوتری نیز دیده می شود. جنس این سیلندرها سربی یا برنجی است و به طور کلی می توانید از این محصول نیز در طولانی مدت استفاده کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این محصول و خرید آن، به صفحه خرید سیلندر آپارتمانی مراجعه کنید.

5. سیلندرهای سوئیچی

شاید در مورد انواع سیلندر قفل سوئیچی اطلاعات کمتری داشته باشید، اما این مدل سیلندرها نیز از دو سمت درب کلید می خورند. این سیلندرها برای درب های آپارتمانی بسیار عالی هستند. برای این مدل سیلندرها از کلیدهای ساده، کامپیوتری و یا شیاردار استفاده می شود که بر اساس نوع قفل و شرایط درب می توان بهترین کلید را انتخاب کرد. سیلندرهای سوئیچی در سایزهای 7 و 8 سانتی متری عرضه می شوند. این محصولات معمولاً ابعادی در طول 70 میلی متر و ارتفاع 33 میلی متر دارند. البته نوع بزرگتر این سیلندر نیز در برخی از مواقع کاربرد دارد. جنس این سیلندرها برنجی است و مقاومت زیادی دارند. همینطور خاصیت ضد زنگ برای آن اجرا شده است. سیلندر و قفل سوئیچی معمولاً با کلید و یا سوئیچ های مخصوص باز و بسته می شوند و در رنگ های طلایی، زیتونی، مشکی و بژ به فروش می رسند. تنوع سیلندرهای سوئیچی زیاد است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این محصول و خرید آن، به صفحه خرید سیلندر سوئیچی مراجعه کنید.

6. انواع سیلندر قفل دیجیتال

در صورتی که در بین انواع سیلندر قفل به دنبال محصولی با بیشترین سطح امنیت هستید قطعاً باید به سراغ مدل های دیجیتال بروید. در واقع به کمک سیلندرهای دیجیتال، بدون اینکه در قفل و دستگیره درب تغییری ایجاد کنید می توانید سیستم ورود و خروج را دیجیتالی نمایید. به طور کلی دو نوع سیلندر هوشمند رمزی و اثرانگشتی تولید شده است. در سیلندرهای رمزی همانطور که از نامشان مشخص است از رمز عبور روی سیلندرها استفاده می شود. رمز عبور سبب می شود تا بتوانید درب را به راحتی باز کنید. در واقع برای باز کردن این درب ها نیازی به کلید نخواهید داشت.

سیلندرهای اثر انگشتی به واسطه سیستم بیومتریک اثر انگشت کار می کنند. در این سیلندرها در ابتدا می بایست اثر انگشت شخص یا اشخاصی که قرار است به قفل دسترسی داشته باشند، به ثبت برسد. سپس در مواقع ورود با قرار گرفتن انگشت روی بخش مشخص شده، الگوریتم های دستگاه فعال شده و تشخیص داده می شود که اثر انگشت درست است یا خیر. در صورت درست بودن درب باز می شود. این مدل سیلندرها برای ورود کودکان بسیار مناسب خواهد بود و دردسر کمی ایجاد می کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این محصول و خرید آن، به صفحه خرید سیلندر دیجیتالی مراجعه کنید.

7. قفل دیجیتال بیومتریک با امکان تشخیص چهره

اگر بخواهیم انواع سیلندر قفل را بر اساس سطح امنیت دسته بندی کنیم می توان به جرات گفت که قفل هایی که با سیستم تشخیص چهره کار می کنند بیشترین سطح امنیت را دارند. این مدل قفل ها سبب شده تا سطح جرم و جنایت در کشور کاهش یابد.

البته قیمت انواع سیلندر قفل تشخیص چهره نسبتاً بالا است اما شما یک بار هزینه می کنید و می توانید تا مدتها از آن استفاده کنید. این مدل از قفل ها به واسطه فناوری های امنیتی طراحی شده است. از این قفل ها برای کنترل ورود و خروج و تشخیص هویت شخص استفاده می شود. سیستم این مدل قفل ها به صورتی است که حتی فاصله بین دو چشم و لکه های صورت، فرم چشم، شبکیه و عنبیه و … را اسکن می کنند. پارامترهایی که در این سبک قفل ها به کار رفته است سبب می شود تا کمترین میزان خطا رویت شود.

در واقع این سبک قفل ها قابلیت تشخیص چهره به واسطه الگوریتم های هوشمند را دارند. از سوی دیگر مهم نیست که درب خانه شما فلزی است یا چوبی، به کمک قفل های دیجیتال می توانید به راحتی یک سیستم امنیتی بی نظیر داشته باشید. این قفل ها به تلفن همراه هوشمند نیز متصل می شوند به طوری که شرایط کنترل قفل به کمک موبایل نیز وجود دارد. شناسه خاصی برای این قفل ها وجود دارد و در نهایت کمک می کند تا بتوانید به راحتی هر نوع ایراد را برطرف سازید.

عملکرد قفل هوشمند به چه صورت است؟

در گام اول اطلاعات لازم دریافت می شود. در واقع یک سری نمونه های جسمی و رفتاری شخص در داخل حافظه قفل ثبت می شوند. سپس نوبت به استخراج اطلاعات است. می بایست اطلاعات دریافت شده آنالیز شوند. این کار معمولاً توسط الگوریتم های عددی صورت می گیرد. نیاز است تا اطلاعات جمع آوری شده با الگوهای از قبل ذخیره شده مقایسه شوند. در نهایت نوبت به تشخیص هویت و صدور مجوز دسترسی است.

سیستم تشخیص چهره

8. سیلندر قفل درب مخصوص حیاط

سوالات زیادی در مورد انواع سیلندر قفل درب حیاط پرسیده می شود بنابراین قصد داریم کمی در این مورد صحبت کنیم. معمولاً مغزی هایی که برای درب حیاط استفاده می شوند می بایست ضد زنگ باشند. چون قفل درب حیاط در مجاورت رطوبت و گرد و غبار بیشتری قرار گرفته است و در نهایت نوع ساچمه ای که برای این قفل ها استفاده می شود قطعاً باید ضد زنگ باشد. سایر اجزای قفل نیز می بایست از نظر کیفیت تضمین شود. ضد ضربه بودن مغزی قفل های درب حیاط نیز بسیار مهم است. به هر حال این قفل ها در بخش ورودی یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. سیلندری که برای این قفل ها به کار می رود می بایست به صورتی باشد که به راحتی و با اعمال فشار دچار شکستگی نشود. این امر در نهایت کمک می کند تا ورود سارقین به حداقل برسد. در زمان خرید سیلندر قفل درب حیاط می بایست به کیفیت اجزا و نوع برند دقت ویژه ای شود.

9. انواع سیلندر قفل یورو

سیلندر قفل یورو معمولاً از پرکاربردترین سیلندرهایی است که در بازار عرضه می شود که معمولاً با آپشن های کلیدی و چرخشی کار می کنند. دقت کنید که این نوع سیلندرها معمولاً ضد ضربه نیستند و شاید به راحتی بشکنند. البته در جدیدترین مدل از انواع سیلندر قفل که در سایت یراق دات کام عرضه می شود، جنس بدنه قفل ها کاملاً عالی بوده و به نسبت قبل دوام بیشتری دارند.

10. سیلندر قفل توپی

سیلندرهای توپی امنیت نسبتاً بالاتری دارند. در این سیلندرها از چندین مکانیزم قفل شونده به صورت همزمان استفاده شده است. برای این مدل سیلندرها از محفظه قفل به همراه دستگیره و اهرم استفاده می شود و هر سه گزینه با هم کار می کنند. نصب سیلندر توپی با دقت بالایی انجام می شود تا کلید به راحتی داخل قفل عمل نماید. این سیلندرها معمولاً در داخل دستگیره های فلزی نصب می شوند تا بیشترین سطح امنیت را فراهم سازند.

سیلندر قفل توپی

11. سیلندرهای 10 سانتی متری

یکی از انواع سیلندرهایی که در قفل ها مورد استفاده قرار می گیرد و امتحان خود را پس داده است مدل 10 سانتی متری است. آنچه سبب شهرت این سیلندرها شده است جنس و متریال به کار رفته در مغزی مورد نظر خواهد بود. به طور کلی این سیلندرها بر روی باز کردن قفل ها تاثیر می گذارند. دقت کنید که برای درب های ضد سرقت معمولاً سیلندرهای 10 سانتی متری استفاده می شود تا بیشترین میزان امنیت ایجاد شود.

در صورتی که به دنبال بهترین سیلندر قفل با امنیت بالا هستید می توانید به راحتی مدل های 10 سانتی متری را انتخاب کنید. این مدل مغزی قفل معمولاً ساختاری مشخص دارند و در نهایت کمک می کند تا بتوانید یک انتخاب عالی و درجه یک داشته باشید. نوع آلیاژی که برای این سیلندرها به کار رفته است سبب می شود تا برای مدت طولانی استفاده شود و کیفیت بی نظیری داشته باشد.

برندهای مشهور سیلندر قفل

به هر حال به منظور خرید بهترین سیلندر قفل درب می بایست برند را نیز در نظر بگیرید.

مثلاً بهریزان ایران یکی از برندهای تولید کننده مغزی قفل در داخل کشور است و به طور کلی بهترین مغزی درب ضد سرقت و همینطور درب های چوبی با بیشترین کیفیت شناخته می شود. این سیلندرها مقاومت بالایی دارند و امنیت آنها نیز زیاد است. در واقع شما برای قفل منزل یا محل کار خود می توانید این برند را انتخاب نمایید.

برند تسا اسپانیا از دیگر برندهای تولید کننده مغزی قفل درب محسوب می شود. به طور کلی برند تسا شامل مدل های مختلفی است و با بالاترین کیفیت و همینطور جنس های فولادی، برنجی و چدن عرضه می شود. شما می توانید این محصول را بر اساس کیفیت و درجه بندی که دارد خریداری کنید.

برند اچ تی ان از معروف ترین برندهای مغزی قفل درب شناخته شده است. این برند چینی بسیار برتر معتبر بوده و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. مغزی قفل اچ تی ان به طور کلی محصولی بسیار با کیفیت محسوب می شود. شما می توانید مغزی های دستگیره درب، قفل دیجیتال و همینطور دستگیره های کابینت را نیز خریداری کنید.

کلام آخر

به منظور خرید انواع سیلندر قفل باید به جنس مغزی، نوع طراحی و ساختار، درجه بندی مغزی و همینطور نوع عملکرد آن دقت کنید. انتخاب بهترین برند در این راستا کمک می کند که کمتر ضرر کنید و به نوعی از خرید خود رضایت کافی داشته باشید. معمولاً مغزی های دو سیلندری انتخابی مطئمن محسوب می شوند و شما میتوانید در طولانی مدت از آنها استفاده کنید. مغزی های کامیپوتری نیز برای برخی از درب های دیجیتالی استفاده می شوند. در بهترین شرایط می توانید سیلندرهایی را خریداری کنید که مناسب با درب منزل شما باشند.

سوالات مهم

آیا شرایط خرید انواع سیلندر قفل در سایت یراق دات کام وجود دارد؟

بله خرید آنلاین برای شما فراهم شده است.

چطور می توان بهترین سیلندر قفل را تشخیص داد؟

سیلندرهای متنوعی برای قفل طراحی می شوند و شما باید بهترین سیلندر را بر اساس نوع درب منزل خود انتخاب کنید.

آیا قفل های تک سیلندر بی کیفیت هستند؟

خیر. این مدل قفل ها نیز پرکاربرد بوده و تا حد قابل قبولی مورد رضایت قرار می گیرند.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments