انتخاب بین قفل ساده و دیجیتالی - یراق دات کام

انتخاب بین قفل ساده و دیجیتالی


یراق دات کام 4 شهریور 1398 - آخرین ویرایش در29 بهمن 1399 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

در طول روز همه ما با انواع مختلفی از قفل ها سر و کار داریم. به هنگام مسافرت یا خارج شدن از خانه ، درب های خانه و حیاط را که قفل می کنیم. همگی این قفل ها برای یک کار ساخته شده اند و آن هم امنیت منزل و محل کار ماست.

اکثر”قفل” ها برای خانه ها، آپارتمان ها و پارکینگ ها ساخته شده است و در این میان، قفل هایی برای کمد، دکوراسیون منزل و وسیله نقلیه ساخته شده اند.

قفل هایی که برای حیاط و پارکینگ ساخته شده اند،از مهمترین قفل ها هستند و امنیت خانه و یا مجتمع را افزایش می دهند. هر کدام از اتاق های منزل شما،در صورت داشتن درب،میتواند به قفل مجهز شود و برای ورود آن باید کلید قفل در دست داشت.

برای درب های منزل،بهتر است از قفل سوئیچی استفاده شود،زیرا شما به راحتی با کلید انداختن میتوانید وارد منزل شوید.

این قفل هایی که شما باز و بسته شان می کنید، از ورود غیر مجاز به مکان هایی که قفل زده شده است، غیر ممکن می سازد و از اتفاقاتی مانند سرقت و دزدی جلوگیری می کند.

انواع مختلف قفل ها و کاربرد آن ها

قفل ها انواع مختلفی دارند، قفل ها را می توان به دو دسته کلی قفل ساده (مکانیکی) و قفل دیجیتالی تقسیم کرد.

مطمئنا شما تا به حال با قفل های ساده کار کرده اید و خوب می دانید منظورمان از قفل های ساده که بسیار استفاده می شود چیست. قفل هایی که توسط کلید های معمولی باز می شوند قفل ساده گفته می شود. قفل های ساده مانند قفل کمد، قفل کتابی یا آویز، قفل حیاطی و… هستند.

قفل-مکانیکی

قفل های دیجیتالی نیز با استفاده از کلید در دست (که همان ریموت یا کارت یا رمز می شود) شما می توانید در قفل پارکینگ و یا درب منزل را باز کنید. همه ما برای اینکه از امنیت محل مورد نظر خودمان مطمئن باشیم احتمال زیاد ترغیب به استفاده از قفل دیجیتال بشویم. که هر کس بخواهد به آن مکان وارد شود باید از رمز آن اطلاع داشته باشد، هر چند نفر که باشند می توانند وارد شوند و مشکلی پیش نیاید.

قفل-دیجیتالی

هر دو مورد قفل معایب و مزایایی را دارا هستند :

قفل دیجیتال

معایب قفل دیجیتال

مزایا قفل دیجیتال

قیمت بالا

راحتی در وارد شدن

امکان هک شدن

زیبایی

تموم شدن باتری

افزایش امنیت

نبود اینترنت و عدم دسترسی به قفل

آرامش خاطر

 

قفل ساده 

معایب قفل دیجیتال

مزایا قفل ساده

امکان کپی کردن کلید

قیمت پایین

حجیم بودن دست کلید

راحتی باز شدن در

امنیت پایین

 

 

برچسب‌ها :